globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nechytla ani přes kabely
Jen takový dotaz pro zajímavost. Nejsem moc na techniku ale tohle mě prostě zajímá. Včera zastavil před barákem, kde pracuju, chlapík s yamahou-sportem- prý 2003. Po nějaké době se otevřely dveře a on přišel poprosit, jestli nemám v autě kabely, že by potřeboval nastartovat motorku, že mu asi odešla baterka. Tak jsme ponadávali na kvalitu baterií,napíchli kabely na auto, pak jsem přidal trochu plynu a motorka párkrát otočila motorem a nic. Přestala točit. Zkoušeli jsme to x-krát a pokaždé se to chovalo stejně. Chvíli,3-5s, točila- bez náznaku chycení a pak přestala točit, jakoby byla slabá baterka. Chápu, že do motoru nemusí jít benzín. Chápu, že tam nemusí jít z různých důvodů šťáva, ale proč netočí motorem, to mi je záhadou. Baterku mám v autě asi rok starou a funguje bez jakýchkoliv problémů, auto bylo nastartované, plny přidaný, motorka musela mít proudu hafo a stejně se točila jen chviličku, zahuhlala a pak už nic. Snad jsem situaci popsal srozumitelně. Proč netočí? Víte někdo? ( A jen pro doplnění info: Zkoušeli jsme i roztlačit. Motorka neprojevila ani nejmenší náznak k chycení.)
Předchozí
1 2
Následující

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 13:43 | Nahoru | #1
Že by to neházelo jiskru?

1 reakcí na tento příspěvek Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:01 | Nahoru | #2
A mas kabely nebo "kabely" ? Tenkym dratem ampery neprocpes...
Protoze presne takhle se to s "kabelama" chova

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:10 | Nahoru | #3
husq701> Právě že mám kvalitní silné kabely. Nechal jsem si poradit a koupil silné pořádné kabely, aby vydržely.

dezo- cetl jsi to co jsem napsal vůbec nebo jen nadpis?

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:19 | Nahoru | #4
To nerozporuju, ani neposoudim. Ony mivaji totiz casto silnou jen izolaci.

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:19 | Nahoru | #5
Předpokládám tedy, že zánovní funkční baterka ve fokusu má nadbytek proudu pro nastartování litrové motorky...

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:25 | Nahoru | #6
I kdyby ne baterka tak dostatek proudu da altik. Ale musis to tam dostat prave pres ty kabely a tam byva nejvetsi problem.
Kvalitni kabely orientacne cenove stojej cca 1000kc a vic

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:28 | Nahoru | #7
Taky mám pořádný kabely, doma dělaný a bajk s mrtvou baterkou s nimi nenastartuju, prostě nedaj těch 150A. daj třeba 80A, zbytek výkonu se ztratí na vedení a na všech čtyřech krokosvorkách.

E: k tý ceně... udávaný proud 200A pro ty legrační bužírky co se prodávaj za 250korun je asi zkratový nebo jinak si to číslo nedovedu vysvětlit. Aby kabel držel 200A musel by být o průměru podobném jako ke svářečce, tj nějakých 15mm, a to je dost drahý kablík. Osobně používám kabel s průměrem asi 6mm. Na vybytou nebo slabou baterku to stačí a je to docela skladný.

Naposledy editováno 13.08.2020 14:44:51

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:45 | Nahoru | #8
Na hovno kabely, ale možná je problém jen ve svorkách (styčná plocha).

Zažil sem to s autem. Aź když jednen člověk držel pořádně přitlačený svorky na jedné aku, druhej na druhé, tak třetí mohl nastartovat.

Naposledy editováno 13.08.2020 14:46:01

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:46 | Nahoru | #9
Jedna vec jsou kabely a druha je kontakt tech kleští, vetsinou se dotýká jen hrana a jeste zoxidovanyho šroubu apod. Kdyby mel ten kabel oka a prisrouboval se na terminály, tak nejspis i tech 100+ A da. silnější bawa maji baterku v kufru a jde kabel prez cele auto ... a tam bejva vetsi start proud.

Kazdopadne muze ten start proud ovlivňovat i ta ko baterka - článek do zkratu apod.

Edit: tak uz to pise PetrL nade mnou..

Naposledy editováno 13.08.2020 14:46:31

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:46 | Nahoru | #10
Co je pořádnej kabel ? měl by mít průřez alespoň 16 mm ale 25 mm bude lepší.

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 14:56 | Nahoru | #11
Nevyčetl jsem z tvého příspěvku, zda jste to udělali - je dobrý nechat druhou (vybitou) barerku před startováním několik minut k nastartovanýmu autu připojenou aby se oživila a nemuselo se všechno tahat přes kabel.

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 15:11 | Nahoru | #12
Zkoušeli jste měřit napětí na baterce v moto? Jestli měla míň jak 10V, tak je to parazit, co ampéry jen žere. Je potřeba ji nechat chvilku připojenou, aby se oživila.
Pokud je sesypaná a vyzkratovaná, tak prakticky není šance.
Kolik V tam bylo během startování? Jak to spadne pod 8V, tak už to většinou nedokáže hodit jiskru, ikdyž startér ještě točí.

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 15:28 | Nahoru | #13
hele, ja som trochu lemp a zapojil som si super-duper cinsku USB nabijacku so vstavanym voltmetrom na moto. Tri tyzdne som nejazdil (ine starosti) a teraz som poteboval vyjst - ouha, baterka 7,3V. Tak som ju posunul k autu (maly 1,5 diesel, baterka Bosch 70Ah, 5 rokov stara - ani som auto nestartoval, startovacie kable (obyc Carlson najma kupene pre HTP fabku co jazdi v meste ako prva pomoc) a moto nastartovala hned. Dobil som jazdou (asi 20km do Brna a nazpat s jednym zastavenim, doma dobil LIDL nabijackou

--> osobne si myslim, ze borec nema moc problem len s baterkou ale aj starterom.
--> kedysi som moto startoval aj cez kable zo starej zehlicky (vyrobenej v CSSR) a nastartoval som
--> dobijat baterku dlhsim prepojenim nema moc zmysel, pretoze prepojena auto a motobateria su proste jednou bateriou
--> kedysi sa mi stalo, ze mi umrela motobaterka (odpadol clanok) a nastartoval som tak ze som to z mierneho kopca so zaradenou dvojkou proste nastartoval, domov som dosiel bez problemov (cca 30km)

moto myslim karburatorova Xj600, je mozne ze moto so vstrekom by reagovala inak

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 15:30 | Nahoru | #14
Ještě jsi nenapsal jak ty kabely byly zapojeny? Nejlépe je svorky kabelů připojit na kontakty obou baterii důležité- zachovat polarizaci. Podle tvého popisu nebyl převod proudu správný. Proto jsi motorku nenatočil. Velmi záleží na správných svorkách, neboť při špatném doteku, převod proudu je špatný. V zimě jsme přes kabely startovali autobusy a náklaďáky a šlo to

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 15:31 | Nahoru | #15
Pokud tam týpek přjel, jen jí chcípnul a pak neotočila tak v motorce chyba nebude. Nicméně za mně jasná baterka v řiti, ale nakopnout se skoro vždycky ještě dá. Ty kabely (dobré kabely) je nejlepší nechat přicvaklé třeba i 10 minut při nastartovaném autě než se ta mrtvola trošku oživí. Pak by měla čapnout. Pokud ani po tomto nečapne tak rovnou koupit novou baterku.

Edit: jak píše asassin podemnou. Tohle je jen pokus jak se aspoň dostat domu a hned zajet pro novou baterku

Naposledy editováno 13.08.2020 16:07:37

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 15:45 | Nahoru | #16
Dnešní agm baterky maji tenhle cyklus - vybití do smrti a nasledne oživení kabelama moc rady - po tomhle jsou temer vzdy na vyhození.

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 16:18 | Nahoru | #17
Četl, ale asi blbě. Navíc motorkám vůbec nerozumim.

Kov píše: husq701> Právě že mám kvalitní silné kabely. Nechal jsem si poradit a koupil silné pořádné kabely, aby vydržely.

dezo- cetl jsi to co jsem napsal vůbec nebo jen nadpis?



Naposledy editováno 13.08.2020 16:23:58

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 16:59 | Nahoru | #18
Kabely fakt dobre. Byly tenkrat dost drahe prumer 8-9mm. Nasadil jsem plus auto, plus motorka, minus auto, minus motorka. To by melo byt taky ok. Motorku jsme nechali napichlou jen chvilku, protože jsem predpokladal, ze si stroj bere potrebne volty i ampery z baterky z auta, plus alternator.
Ty zubate koncovky maji silnou pruzinu a nasadil jsem je na sroub co je na kontaktech.
Naradi a merice v praci nemam a on samozrejme nic podobneho sebou nevozi.


Naposledy editováno 13.08.2020 17:05:02

2 reakcí na tento příspěvek Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 17:03 | Nahoru | #19
Jo! Když jsem teď vzpomněl ty šrouby na kontaktech baterie, tak se mi vybavila ještě jedna důležitá věc...On měl jeden povolený, což by vysvětlovalo to totální vybití baterky. Sehnal jsem nymbus a dotáhli jsme to. Už jsem se zaradoval, že jsem na to přišel. Ale prd. Jenže po dotažení by měla motorka startovat na moji baterku z auta a to se prostě nestalo. To je to, čemu nerozumím.

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 17:14 | Nahoru | #20
?

Naposledy editováno 28.10.2020 13:29:02

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 17:29 | Nahoru | #21
Prej průměr 8-9 mm

1 reakcí na tento příspěvek Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 17:31 | Nahoru | #22
Hlavně že ti to tu jasně píšou, že jde o měď ne o bužírku. (U mědi - jestli vůbec. Pomědění na povrchu není měděnej kabel).

Je to složitější, než si myslíš. Vlastně jednodušší, jen si připustit, že není kabel jako kabel a když dva dělají totéž, není to totéž.

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 17:51 | Nahoru | #23
Tak jsem sel mrknout na ty kabely v uchytu a ten plast je fakt dost silny. Nicmene auto kabyly nastartovaly uz nekolikrat v pohode a bez zahrivani.

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 17:53 | Nahoru | #24
Ta fotka to celkem zabila 9mm v izolaci a v tom drátek 2mm, tohle nejsou kvalitní startovací dráty. To je tak dobrý připojit a nechat pár hodin, aby se dobil akumulátor, ale né na proud 200A. Zkus na jedné svorce dát pryč ten plast, do kterého vede drát a vyfoť, jaký drátek je přikrimpovaný k svorce.

Já doporučuji jít do Elektra - koupit aspoň 25mm2, pořádné svorky a doma si to vyrobit (cena cca 300kč a víš, že to je kvalitní) . 25mm2 taky není zrovna moc a trošku to hřeje při startování, ale jsou to už funkční dráty pro startování. Nejlepší je sehnat třeba 50mm2, ale cenově a hlavně v pohodlnosti (tuhé) to už je jiné.

Edit: tak podle fotky to není zas tak otřesné, cca 4mm (13mm2)? Ale i to je málo

Naposledy editováno 13.08.2020 17:56:05

Nechytla ani přes kabely

13.8.2020 v 17:58 | Nahoru | #25
Kov: Kedysi som kúpil v káble s podobným priemerom, na občasné natočenie Trabika. Keď mi to robilo to, čo popisuješ, na§ral som sa a rozrezal ich. Vyzeralo to ako VN kábel na indučku, drôty vnútri (s prierezom cca 3 mm2) boli oceľové pomedené. Letelo to do smetí...

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 08:34 | Nahoru | #26

Kov píše: Jo! Když jsem teď vzpomněl ty šrouby na kontaktech baterie, tak se mi vybavila ještě jedna důležitá věc...On měl jeden povolený, což by vysvětlovalo to totální vybití baterky. Sehnal jsem nymbus a dotáhli jsme to. Už jsem se zaradoval, že jsem na to přišel. Ale prd. Jenže po dotažení by měla motorka startovat na moji baterku z auta a to se prostě nestalo. To je to, čemu nerozumím.

Ale vždyť ti to tu píšeme v příspěvcích 7,8 a 9, máš to tam černý na bílým odemne, od Petra a i od Assasina..

Ještě jednou a polopatě: Přenesený proud je přímo úměrný průřezu a materiálů vodiče a vodivosti spojení svorek ke kontaktům baterie (toto zdůrazňuji protože ty svorky jsou hned čtyři). Shodou okolností jsem minulý výkend svoje kabely testoval a ty svorky v místě dotyku fakt dost hřejou.

1 reakcí na tento příspěvek Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 09:07 | Nahoru | #27
Ty kabely vyhoď, ty jsou tak na oběšení, když to nestartuje

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 09:48 | Nahoru | #28
dewwil> podle fotek by na tom obesil tak maximalne malyho psa ... do 10kg, vetsiho bych neriskoval.
kov> zkus pilnikem trosku poskrabat ty "medeny" zuby na klestich - skoro bych se vsadil, ze to je pomedenej hlinik. Totez budou ty vnitrky kabelu. Levnej smejd, s tim nic nenadelas.

1 reakcí na tento příspěvek Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 09:49 | Nahoru | #29
Sestava virtuálních odborníků - kov vi, ze si koupil kvalitní kabely a vy mu je na dalku pomluvite a navic ani neporadite, proc to pres ne nejde nastartovat

Naposledy editováno 14.08.2020 09:54:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 09:50 | Nahoru | #30

Kov píše: ... Sehnal jsem nymbus a dotáhli jsme to ...

hele, jak jste to Nymbusem (asi se to pise Nimbus) dotahovali? Litali jste kolem a odrikavali carovne formule?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 591 Dnes v 00:25 BlackSabbath
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1174, 1175] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35246 Včera v 21:03 Ozzy_
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist