Téma: CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku
9.8.2020 v 11:39
Mám na AT2017 najeto necelých 20 tis. km a nějakou dobu se mi ozývá při pomalém popojíždění na volnoběh takový nepravidelný cvakající zvuk od předního ozubeného kolečka u řetězové sady (nikoliv tedy u hnané rozety). Když jsem si toho před časem všimnul, tak jsem měl pocit, že je to zvuk, který způsobují dosedající články řetězu na ozubené kolečko, ale po nějaké době jsem si uvědomil, že by byla frekvence cvakání jednak častější, ale také pravidelnější. Dnes jsem dělal "velké" čištění řetězu včetně sundání plastového krytu u motoru a měl jsem čas to chvíli zkoumat. To cvakání je takové tlumené kovové a dělá to při otočení ozubeného kolečka na dvou místech - při pomalém otáční zadního kola se v jednom místě otočky ozve 3-4x a přibližně 2-3 při otočení kolečka o cca 60°, při zbytku otočení kolečka absolutní ticho. Není to kdovíjaký randál (při nastartovaném motoru to slyšet není vůbec), ale když tlačím motorku po garáži, tak je to takové protivné, jako kdyby uvnitř něco přeskakovalo. Možná je to přeskakování hlasitější, když je motorka po jízdě zahřátá. Když zvednu motorku na hlavní stojan, tak jde kolem otáčet volně, žádný velký odpor pohybu necícím. Setkal jste se s tím někdo nebo netušíte možnou příčinu? Nevím, jestli to mám začít řešit přes servis, abych předešel větším škodám nebo jsou to jen nějaké běžné provozní projevy...
Pozn.: nejapné rady typu: "Míň poslouchej a víc jezdi" mě opravdu nezajímají..

CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

9.8.2020 v 13:06 | Nahoru | #1
Kup si měrku na řetěz

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

9.8.2020 v 15:30 | Nahoru | #2
Že by to bylo vytaženým řetězem se mi moc nezdá. Jednak jak jsem psal, mám necelých 20. tis. (což si myslím, že je na AT ještě brzo) a pak by se ty zvuky ozývaly při studené i teplé motorce přibližně stejně. Řetěz se mi zdá v poho, od koupi jsem ho šponoval jen 2x a docela mírně. Na pomocné barevné měrce nalepené na kyvce jsem popolezl sotva o 3 mm. Úplně vyloučit bych to mohl, že bych sundal řetěz z ozubeného kolečka a zkoumal, jestli se to praskání ozývá i při pouhém otáčení kolečka rukou bez nataženého řetězu, ale nechce se mi to zatím sundavat. Ještě chvli počkám, zda nebude mít někdo z fóra nějaký další nápad, co by to mohlo být za příčinu.
Edit: tak jsem to nakonec přece jen rozebral a mám pocit, že by to mohlo být vůlí na ozubu mezi hnací hřídelí a ozubeným kolečkem. Když pastorek sundám, tak na hřídeli samotné žádné vůle ani přeskakování cítit není, ta se otáčí hladce. Ale když tam ozub. kolečko nandám, tak vůči hřídeli určité vůle má. Zajímavé je, že teď se cvakání zatím neozývá, zřejmě měla vliv i konkrétní poloha kolečka vůči hřídeli, přece jen tam nějaká tolerance být musí. A cvakání bylo silnější při zahřáté motorce po jízdě pravděpodobně proto, že se vnitřní průměr drážkovaného unašece na ozubeném kolečku vlivem vysoké teploty o chlup zvětšil (alespoň já si to tak vysvětluju). Jsem hlavně rád, že příčina zvuků nepochází z motoru (převodovky) a prozatím to víc řešit nebudu.

Naposledy editováno 09.08.2020 16:49:12

CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

9.8.2020 v 18:09 | Nahoru | #3
A nemáš ten řetěz přepnutý ,mě to taky cvakalo po dopnutí, tak jsem to trochu povolil řetěz pořádně namazala a je klid.

CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

9.8.2020 v 19:38 | Nahoru | #4
Hodně lidí na originální řetěz nadává, klidně může být po smrti.
Šel bych cestou nejmenšího odporu a řetězovou sadu vyměnil.

CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

9.8.2020 v 20:19 | Nahoru | #5
Ja mam na africe uz treti sadu retezovky prvni dve me vydrzely tusim kolem 23000km a to nejezdim žádnou pilu spis turisticky. Takze bych urcite koupil merku retezu a pak uvidíš. On se zda byt treba v pohode ale ja mel treba na 30% řetězu vytahany tak na 120% zbytek 70% byl v pohode

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

9.8.2020 v 20:35 | Nahoru | #6
Jo, na konci sezóny asi vyměním celou řetězovou sadu a uvidí se. Zatím to fakt vypadá na vakl na tisícihranu u ozubeného kolečka, teď po zpětném namontování je zatím klid. Ale je mi jasné, že se už vůle udělají rychleji, když je to "omáčklé". Když jsme u toho - máte někdo vyzkoušenou dobrou řetězovou sadu, která něco vydrží? Pošlete kdyžtak přímo odkaz, ať na to kouknu, díky.
Řetěz přepnutý nemám, na každé motorce ho mám spíš volnější a teď ho mám úplně předpisově s těmi cca 40 mm.

(reakce na) CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

9.8.2020 v 21:18 | Nahoru | #7
MirSe> motoretezy.cz

Poradi nejlepe, jen tam zavolat.

CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

9.8.2020 v 23:15 | Nahoru | #8
Hmmm, taky bych chtěl na litru najet na řetěz 20 000 km, dám tak 10 000 km max...těžká motorka...

CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

10.8.2020 v 05:21 | Nahoru | #9
komu není rady,tomu není pomoci.Mazejte olejem a bude to ok,To je celý kouzlo životnosti řetězu

(reakce na) CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

23.8.2020 v 21:06 | Nahoru | #10
MirSe> Ide o takyto zvuk ako vo videu? Ide to zmotora ...

Link na video:
https://uloz.to/file...gear-drive-chain-mp4

CRF1000L - cvakání v hnacím ozubeném kolečku

24.8.2020 v 17:31 | Nahoru | #11
No docela je to tomu dost podobné. Mikrofon kamery autora a poté můj zvuk reproduktorů v PC to určitým způsobem určitě také zkresluje. Ale já už postoupil o krok dál. Koupil jsem si měrku na řetěz (ČZ), která ukázala, že můj řetěz není vůbec ještě vytažený (přeměřeno na mnoha místech), rozeta měla zuby také jako nová, tak jsem pro svůj klid udělal to, od čeho by mě asi kdejaký "odborník" odrazoval (ale na čem jsme se dohodli po mobilu s Ing. Středou - Motořetězy.cz - mimochodem skvělá debata, příjemný člověk), ale přineslo to jednoznačně pozitivní výsledek. Koupil jsem za cca 500,-Kč jen přední ozubené kolečko a je po znervozňujícíh nepravidelných klapacích zvucích, prostě konečně klid Nevím, jestli to bylo způsobené vaklem na tisícihranu nebo pohybem řetězu po zubech, ale jak píšu - svatý klid a dušička má pokoj Nevím, kolik km na tomhle řetězu a kombinované sadě ještě najedu, ale i kdyby to bylo třeba 5 - 10.000 km, tak mi to za to stálo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z ... [1 ... 33, 34] Honda CRF1000L Africa Twin joules 994 27.9.2020 v 10:01 Oldag
Výměna svíček a nemilé překvapení... [1 ... 5, 6] Honda CRF1000L Africa Twin grepik 151 26.9.2020 v 15:58 assassin
Jazdenie na jesen/v zime a zahriati... Honda CRF1000L Africa Twin embeathome 7 21.9.2020 v 17:27 Maxipes_Fík
Africa Twin DCT nejde řadit ani nas... Honda CRF1000L Africa Twin Mekymekytalo 29 21.9.2020 v 12:08 Honza-TA950
Moto servis Honda Honda CRF1000L Africa Twin Ritchie75 7 19.9.2020 v 17:29 K596

TOPlist