bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napnutí řetězu
8.8.2020 v 16:44
Ahoj borci, jako začátečník si netroufám sám na napnutí řetězu. Nemáte náhodou někdo čas a chuť zaučit laika, který nemá ani nářadí? Sám si to napnu, potřebuju jen zkušené oko. Prosím případně Brno a nejbližší okolí. Jako platidlo mám českou měnu a nebo tekuté švestky Předem díky moc.

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

8.8.2020 v 18:54 | Nahoru | #1
Čau, na tom napínaní je hlavné to, aby si to nenapínal. Radšej volnejší, ono ten reťaz sa pri preperovaní následkom konštrukcie napína. Čiže ak mu nenecháš správnu vôľu tak zničíš reťaz, poškodíš ložisko vývodového kolieska, rozetu a narobíš kopu škody. Vieš ako sa hovorí, iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ. Skús si sadnúť , alebo takto zober dvoch kamošov poriadnych, ťažkých a sleduj reťaz, potom nech si sadnú na motorku a sleduj ako sa napína reťaz pri preperovaní, Možno ju ani napínať netreba. Dokonca v niektorých servisoch ti ju napnú viac, a povedia, veď ona sa povolí, ona sa akurát tak dopoje...be, vyťahá sa. Videl som už toľko poničených reťazí a súčiastok, že mi je z toho smutno. A tiež som to šponoval za mlada, bol som ten, ako som napísal hore, presne u novej motorky, som do toho babral.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

8.8.2020 v 19:29 | Nahoru | #2
krokoš> Krokoši, díky za odpověď. Kde jsem četl, tak tam psali, že by to mělo být napnuté s vůlí 2-3cm. Ja už mám 4cm. Tak se jen obávám, abych svou nečinností něco nedojebal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

8.8.2020 v 20:03 | Nahoru | #3
Colin84> Četl jsi to v návodu k motorce? Taky tam píšou, jak se to napíná, a zvládne to podle toho i úplný blbec.

(reakce na) Napnutí řetězu

9.8.2020 v 06:56 | Nahoru | #4
Kohlstein> čítal si zadanie? Tak si to pozri ešte raz a pozorne, hlavne na konci, spôsob platby: tekuté švestky. Prečo myslíš som mu písal o dvoch asistentoch pri kontrole previsu reťaze? Dvaj mocní kamoši to istia, v trojke sa lepšie chlastá a kontroluje. Nepíšem o nastavovaní, to vykonať až po odchode kamošov a prebratí sa z kómy.

Napnutí řetězu

9.8.2020 v 07:53 | Nahoru | #5
Toho úkonu se opravdu obávat nemusíš. Povolíš matici na ose kola a štelovacíma šroubkama napneš řetěz, aby uprostřed řetězu byl rozdíl mezi prověsem a přizvednutím cca 3cm. Jen je dobré dávat pozor na zarovnání kola v ose motorky. Na kyvce jsou značky, aby napínáky na každé straně byly ve stejné poloze.
Stačí si k motorce na stojanu svisle postavit nějaké staré pravítko a měřit prověšení na několika místech (proto je lepší zvedák pod kyvku (pokud nemáš centrál)), abys poznal jestli není nerovnoměrně vytahaný řetěz. Žádný momenty k tomu nepotřebuješ, jen pohled na velikost klíče a přiměřený tah. A jak tu padlo - pokud si nejseš jistej, raději trochu 1/2cm volnější než naopak.

Napnutí řetězu

9.8.2020 v 07:55 | Nahoru | #6
Kdyz tak zkus nejaky vide na youtube. V podstate je to na vsech motorkach stejne. Zjisit ze mam velkou vuli, trochu povolit osu kola, trosku dopnout na jedne a pak druhe strane (stejnomerne) ,premerit vuli a pokud je OK dotahnout stred kola.

Napnutí řetězu

9.8.2020 v 09:41 | Nahoru | #7
Povolíš osu, kontra napínáků, čtvrt otáčky nebo na obou stranách utáhni, zkontroluj souosost, dotáhni kontra, dotáhni osu (když utáhneš jeden napínák, tak druhej dotáhni jen, než začne zabírat, pak bys zase musel ladit druhou stranu. Zkus zatížit motorku sednutím na zadní část a zkontroluj, abys měl ještě cca 1 cm vůli řetězu a nebyl přešponovanej. Pokud bude ještě velký průvěs, zopakuj znovu. Většinou stačí utáhnout fakt pár mm. Dotáhni osu, ale nervi to na krev, s citem, ale pořádně. Jestli se na odhad necítíš, půjč si momenťák.

3 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

9.8.2020 v 11:03 | Nahoru | #8
Kde porad berete to ze se ma motorka zatizit ? Ve vsech navodech je uvaden pruves na stojanku bez zatizeni a logicky to je takova hodnota, aby to bylo na plnem zatizeni jeste v pohode

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

9.8.2020 v 11:32 | Nahoru | #9
Johny_Servis> Vlastní zkušenosti... V manuálu MT09 je nezatízený průvěs 5 - 15 mm, což je naprosto prasácky přetažené. Když máš centimetr vůli na zatížené motorce, máš jistotu, že bude fungovat podvozek a nebude se kurvit ložisko.

(reakce na) Napnutí řetězu

9.8.2020 v 11:38 | Nahoru | #10
Johny_Servis> čau, ono je to tak, že väčšinou je to podľa manuálu OK. Ale, človek je tvor omylný a napríklad u mojej GSX 750 je uvedené v manuály pri výmene olejového filtra, že nový filter naolejovať tesnenie potom rukou dotiahnuť a dotyk a potom kľúčom o DVE otáčky. A ešte aj pindy o tom ako si máš spraviť čiarku a DVE otáčky to utiahnuť. Keď tam dokážeš dať tie dve otáčky tak to už potom nikto nepovolí a potom sa tu na fóre radia že rozmlátili celý filter a čo s tým. Teraz späť k tomu napínaniu reťaze. Ja som si to skúsil tak, že som odmontoval zadné tlmiče, pohyboval som kývačkou hore a dole a tak som kontroloval to napnutie reťaze. Najhoršie pre motorku a reťaz je to, keď tam niekto nenechá správnu vôľu a ide ma poraziť , keď ti tpovedia v servise, že to trochu prišponovali, veď ono sa to povolí. Alebo sa ťa ešte skúsený borec opýta, či jazdíš sám , alebo dvaja. Toto je už vyšší dívčí, Paráda, že? Veď potom prídeš, meniť reťazovú sadu. to s tým zaťažovaním motorky píšem preto, aby si človek pozrel ako to funguje, že tá vôľa tam nie je pre srandu a pri zaťažení aj laik, čiže človek neznalý uvidí ako sa tá reťaz napína. A zakladateľ témy napísal, že má k tomu origo slivku tak skúšanie zaťaženia motorky s dvoma kamošmi pri fľaštičke slivky je to pravé orechové, a iheď by som sa pridal k nim a testoval zaťaženie a napínanie reťaze. A teraz sa idem povoziť a vykúpať , howg.

PS: Rendyd ma predbehol, ale ja som toho popísal viac, pozor manuály niekedy kecajú.

Naposledy editováno 09.08.2020 11:40:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

9.8.2020 v 11:52 | Nahoru | #11
Rendyd> Naštěstí MT-07 má normálních 30mm. Geometrie zadní kyvky na MT-09 těch 5mm patrně dovoluje a navíc píšou, že víc než 25mm ti rozmlátí motorku na padrť.
MT-07:

(reakce na) Napnutí řetězu

9.8.2020 v 12:00 | Nahoru | #12
Kohlstein> Šponuju to jako každej řetěz celej život (od oka) a zatím všechno funguje...

Napnutí řetězu

9.8.2020 v 19:24 | Nahoru | #13
Jako je pravda, ze kdybych se v navodu docetl 15mm, tak dam automaticky 30, protoze 15 je fakt divny

Napnutí řetězu

10.8.2020 v 00:59 | Nahoru | #14
Rada pro úplného nováčka: obvykle se to napíná stojíce na zemi na bočním stojánku a bez jezdce a nákladu... A není od věci si kontrolovat, že máš obě dvě strany naštelovaný stejně. To jenom tak formálně pro úplnost. Velikost vůle viz manuál k tvému typu motorky (někdy bývá samolepka na kyvce). A udivuje mne, že jste si tohle nevysvětlili už v autoškole. Na poprvé to může být trošku piplačka, ale patří to k základní údržbě, takže směle do toho...

(reakce na) Napnutí řetězu

10.8.2020 v 09:09 | Nahoru | #15

Johny_Servis píše: Kde porad berete to ze se ma motorka zatizit ? Ve vsech navodech je uvaden pruves na stojanku bez zatizeni a logicky to je takova hodnota, aby to bylo na plnem zatizeni jeste v pohode



Stačí unavená pružina centrálu, takže motorka i na bočním víc “sedí” a už to nebude odpovídat a bude ten průvěs moc velký. Já to řeším tak, že hodím motorku na servisní stojan, za držák kufru si ji kurtnou stáhnu až do polohy, kdy je řetěz nejvíc napnutý a v téhle pozici nastavím třeba centrimetr průvěs, prostě tak aby to nebylo našponované ale ani moc volné. A vždycky je to ideál...

Naposledy editováno 10.08.2020 09:09:55

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

10.8.2020 v 12:52 | Nahoru | #16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

10.8.2020 v 13:08 | Nahoru | #17
drak0123> Takže Pepoš ví, že všechny tři osy mají být v jedné rovině, ale naivně a bez kontroly předpokládá, že se tak stane po zatížení motorky jezdcem.

(reakce na) Napnutí řetězu

10.8.2020 v 13:59 | Nahoru | #18
Kohlstein> jde o návod pro mladého, aby věděl jak aspoň na to. Ve svých papírech má napsáno kolik cm to má být a ví jak to změřit, to je hlavní ne ?? Hlavně ať se z toho nestane zase diplomka pro nejchytřeších 10 lidí zeměkoule

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

12.8.2020 v 12:48 | Nahoru | #19
a kde ma laserovya a nebo aspon mechanicky pripravek na rovinu retezu, prece se nemuze spolehnout na pofiderni znaceni na kyvne vidlici...to jsou mi teda odpornici tohletoto
Bez te ficury se proste retez jak jsem se zde na foru dozvedel, nastavit neda a cele to chodi krive a je to uplne nahoven...
stejne tak jako NESMI zapomenout natvrdaka dotahnout a dokontrovat staveci srouby v kyvce...to by pak cele kolo uplne slo sejdrem a mohl by mu i retez spadnout jak se pri jizde kolo cele posesouva a vyosi a mozna i upadne, jooo staci si precist moudra na foru a hned je clovek chytrejsi...hlavne kdyz se u toho nezapne mozek, to totiz asi boli...

Napnutí řetězu

12.8.2020 v 13:06 | Nahoru | #20
Podle manuálu nebo já to mám i přímo na kyvce napsané. BMW S1000r 3,5-4,5 cm bez zatížení. Každé moto to má jinak.

Napnutí řetězu

19.8.2020 v 22:09 | Nahoru | #21
Já mám pocit, že to měření průhybu při zatížení, je nutno číst "motorka stojí na betonu, ne na zvedáku."
Ono jinak, to tam máš jako přivázat 3 pytle cementu, za cigaretu vytáhnout z hospody pivního pupka, nebo jak bys to v reálu pod zatížením chtěl sledovat?

(reakce na) Napnutí řetězu

19.8.2020 v 23:39 | Nahoru | #22
cuir>

Napnutí řetězu

20.8.2020 v 09:02 | Nahoru | #23
Snad už na to někdo vymyslí aplikaci,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 Ne-uron 3 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 Drediiik 13 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 michal629629 7 2.1.2024 v 19:28 nevo7
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... Inkvizition 40 20.11.2023 v 17:56 Ivos


TOPlist