Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Ahoj, nemohl by se mi tu nekdo podelit o zkusenosti s poruchovosti nove jawky? Pripadne je tu nekdo, kdo ma nalitano vice jak 10 000 km na techto motorech? Mam v planu poridit speciala z druhe ruky, ale po precteni vsech prispevku na poruchovost mi to dneska neda asi spat. Pripadne umi to i nekdo poradne servisovat v CR? Moc diky za kazdy postrehy, ktere mi ulehci rozhodovani :). Pohodovy vikend vsem!


Naposledy editováno 08.08.2020 16:13:35

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 11:44 | Nahoru | #31
kopce jsem se nedočkal, předpokládám drtivou porážku fazera, ale nechci jí vidět...

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 13:00 | Nahoru | #32
Takový průměrný majitel Jawy 350 OHC.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 13:54 | Nahoru | #33
[quote=Sofía]CB600>

Každopádně jedno velké pozitivum to OHC má a tím je vzduchem chlazený motor. Každej vodou chlazenej motor (ať už z Číny nebo Japonska) je potenciální problém a to ať s těsněním pod hlavou, vodní pumpou, hadicema, poškozením chladiče nebo prostým zamrzáním v zimě.
Pro toho, pro koho je aspekt údržby taky důležitý, ten bude na OHC taky koukat jinak (právě i kvůli zmíněnému masivnímu řetězu, tvrdým a obtížně ojezditelným pneu apod.)

Preboha,tí menej skúsení,nepočúvajte ho! To je čistá demagógia. Kvapalinou chladený motor na motorke je to isté,ako kvapalinou chladený motor na aute.Na Japoncovi bez problémov. A reťaz a tvrdé pneumatiky? Tak neviem,či sa smiať a či plakať....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 14:05 | Nahoru | #34

Capan píše: [quote=Sofía]CB600>

Každopádně jedno velké pozitivum to OHC má a tím je vzduchem chlazený motor. Každej vodou chlazenej motor (ať už z Číny nebo Japonska) je potenciální problém a to ať s těsněním pod hlavou, vodní pumpou, hadicema, poškozením chladiče nebo prostým zamrzáním v zimě.
Pro toho, pro koho je aspekt údržby taky důležitý, ten bude na OHC taky koukat jinak (právě i kvůli zmíněnému masivnímu řetězu, tvrdým a obtížně ojezditelným pneu apod.)

Preboha,tí menej skúsení,nepočúvajte ho! To je čistá demagógia. Kvapalinou chladený motor na motorke je to isté,ako kvapalinou chladený motor na aute.Na Japoncovi bez problémov. A reťaz a tvrdé pneumatiky? Tak neviem,či sa smiať a či plakať....

No, zkus si projit zdejsi diskuse a hledej temata typu: "mam vodu v oleji/olej ve vode", "tece mi chladic", "prehriva se mi to", "chcije mi voda/olej z cerpadla" (nebo modifikace: "kape mi voda/olej z tyhle dirky, co to je?"), ""strika mi voda z expanzky", "nespina mi vetrak", "vetrak mi bezi furt" ... neni jich malo.

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 14:12 | Nahoru | #35
Medved> V kontextu s Jawou bych s tím, že plus pro Jawu je vzducháč a ne vodník, docela souhlasil. Kdyby to byl vodník, všechny tebou vyjmenované závady by s obrovskou pravděpodobností postihovaly i nové kusy (nekvalitní výroba i návrh) a ne v drtivé většině až notně vyběhané vrány ostatní "značkové" moto produkce (stáří, opotřebování, zanedbaný servis).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 14:43 | Nahoru | #36
Medved>
Na počet provozovanejch moto to nebude tak zas moc velký číslo.
Ve většině případů za to může ten co se v tom hrabal a pojebal to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 14:46 | Nahoru | #37
kratkej01> coz ale nic nemeni na tom, ze chlazeni vzduchem je jednodussi a ta "vetsina pripadu, kdy za to muze ten, kdo se v tom hrabal a pojebal to" (coz je nesmysl) u nej vubec nemuze nastat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 14:50 | Nahoru | #38

Medved píše: ... neni jich malo.



Proč ty zatracený žebrovaný motory jezdí i po více než 40ti letech??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 14:56 | Nahoru | #39
Medved>
Proto mám všechny moto vzducháče.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 15:37 | Nahoru | #40
kratkej01> tak to jsme na tom stejne .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 15:49 | Nahoru | #41

Medved píše: kratkej01> tak to jsme na tom stejne .



Tak me jedinej vzduchac co mam nejezdi, vodnici vsichni

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 15:51 | Nahoru | #42

assassin píše: Tak me jedinej vzduchac co mam nejezdi, vodnici vsichni

to je ale proto, ze se v tom furt vrtas! .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 16:17 | Nahoru | #43
Ja som,samozrejme,mal na mysli kvapalinou chladené motory s riadnou údržbou.Vtedy netreba nič riešiť.
O nejakej ojebanej údržbe sa tu predsa nebudeme baviť. Motorka z druhej ruky s neovereným povodom je vždy lotéria.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 17:05 | Nahoru | #44
Capan> ok - jeste jednou, jednoduseji: "Vodni chlazeni je slozitejsi nez vzduchove, tudiz je nachylnejsi k porucham. Nachylnost k porucham bude tim vetsi, cim vetsi pocet dilu souvisejicich s vodnim chlazenim stroj obsahuje a tato nachylnost k porucham naprosto nesouvisi s urovni udrzby".

A tim bych to uzavrel.

edit: kouzlo nechteneho

Naposledy editováno 10.08.2020 17:13:28

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 18:11 | Nahoru | #45
Na začátku zmiňujete třístovku Hondu...


Honda

Nyní se dostáváme na prvního zástupce proslulé „japonské kvality“, která už dávno není úplně japonská. V principu to platí u všech výrobců velké čtyřky, protože jestli chcete opravdu japonskou motorku, musíte sáhnout po vyšších objemech. U Hondy platí, že jde o sedmsetpadesátky včetně a výš.

Více na: https://www.motorka...ve-stroje-43531.html
Copyright © Motorkari.cz



Patrně nebude vyrobená v Japonsku, navíc je to prcek, nic pro průměrně vzrostlého Evropana, věřte mi.
I když je Speciál od Jawy i pro vyšší postavy, já bych ho kvůli té jezdecké pozici nechtěl, nicméně o Jawě 350 OHC pořád uvažuji, na ní se mi sedělo pěkně. Samozřejmě s tím, že bych vyměnil řidítka a trochu si ji upravil dle svého.
Jawa je diagnóza, ovšem kývačka mě nebavila (je krásná, ale moc nejede ani nebrzdí), třiapůlka s kotoučem vpředu byla lepší a ve verzi Chopper se mi líbila (a Tramp taky), nicméně tahle čína je na jízdu snad ve všech ohledech lepší. A spolehlivostí bude zřejmě srovnatelná, s tím jsem smířenej.
Dodávám, že i přes různé mouchy, které jsem musel opravovat (např. spojka, oilmaster, spínač brzdového světla, atd.) či měnit (běžný spotřební materiál jako řetězová sada či gumy), mě Jawa nikdy nikde nenechala, vždycky jsem dojel až domů, a to jak na 65 let starém keplu, tak na dvacetiletém Chopperu.
Jsem rád, že je Jawa 350 OHC na trhu, je to skvělá náhrada za třiapůli, akorát ten úžasnej zvuk dvoutaktního řadového dvouválce jí chybí, s tím už nic nenaděláte.

Naposledy editováno 10.08.2020 18:16:11

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 18:35 | Nahoru | #46
Tak ten "duální systém startování"mě dostal.. To je unikát!Ještě si u toho třeba dvakrát zatroubit..to by byla frajeřina

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 19:07 | Nahoru | #47

vopák píše: Tak ten "duální systém startování"mě dostal.. To je unikát!Ještě si u toho třeba dvakrát zatroubit..to by byla frajeřina



Správne si to napísal, je to frajerina, a nie je to v sérii, musíš si za to PRIPLATIŤ, Teda za tu páku.

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 20:30 | Nahoru | #48
Hosi s tou nespolehlivosti vody proti vzduchu... to je nejakej vtip a nebo sedim v time machine a mam navoleny rok 1995 a kamosovu Kawasaki zelenou ? Jako z principu je voda vzdy teoreticky poruchovejsi, ale vzduchac v aute by nikdo nechtel, tak proc ho (krome vzhledu) chtit na motorce ? Jinak kdyz uz jsme u toho, tak za me je nejlepsi zpusob chlazeni olejem

A co se Hondy CB300 tyka a vsech malokubatur z velky ctyrky - ano, dela se to vsude mozne po svete kvuli cene, ale minimalni kvalitativni standard hondy, ktery si bude v rakosnicke tovarne hlidat bude vzdy o 150 parniku jinde nez kvalitativni pozadavky zpraskaneho ceskeho prekupnicka co odebere celych 1000 motorek a primarnim hlediskem je jen a pouze cena. Vzdyt i to blby zakomponovani katu do vejfucku - videli jste nekdy neco tak podivniho jako ma OHC na nejaky rejzi ?

Takze za me bude kterykoliv “japonec z ciny” vzdy zarukou nepomerne vetsi promakanosti a svezeni nez “jawa z ciny”. To kdyz uz cinu (jakoze proc ne ?) tak radeji origo nez neco co musim startovat hozenim z macochy dolu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 20:33 | Nahoru | #49
-

Naposledy editováno 28.08.2020 20:20:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 20:38 | Nahoru | #50

Romulus. píše: Proč ty zatracený žebrovaný motory jezdí i po více než 40ti letech??



Však jich ale jezdí jen mrzký zlomek

Naposledy editováno 10.08.2020 20:39:36

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 20:42 | Nahoru | #51
Medved,to nerozporujem a je mi to jasné. Ale odkedy sa v našich končinách dá kúpiť poriadne auto,motorka,som takéto problémy neriešil. Preto sa mi to zdá bezpredmetné......

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 21:33 | Nahoru | #52
Jak říká Milan Jawička z Žirovnice - Japonec až nakonec. A Jawa ta má duši na rozdíl od sterilní Hondy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 21:35 | Nahoru | #53

CB600 píše: Však jich ale jezdí jen mrzký zlomek



Z dnešních vodníků bude za dvacet let jezdit míň, než těch dnešních žebrovanejch.
Už jen kvůli všem těm kurvítkům dnešní doby, který nikdo nebude opravovat, páč na to ani nebudou díly

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 23:12 | Nahoru | #54
Romulus.> tak ty kurvítka vyrabuješ ven, místo katalyzátorů a lambda sond dáš dutý roury, vstřiky nahradíš karbecem, přemažeš elektroniku tak, abys měl jenom dobrej předstih, a pojedeš dál. Jak myslíš, že to dělají např. Poláci s velkýma ojetýma traktorama, co si tahaj od nás nebo z Německa? Úplně stejně! Pokud je stroj v pořádku mechanicky, může sloužit dál.
Jinak elektronika samotná zpravidla nezlobí (program se ti taky sám od sebe nerozbije, pokud nechytí vira), problémy bývají spíš s různýma čidlama, snímačema a podobnýma serepetičkama.

Naposledy editováno 10.08.2020 23:14:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

10.8.2020 v 23:28 | Nahoru | #55

Romulus. píše: Z dnešních vodníků bude za dvacet let jezdit míň, než těch dnešních žebrovanejch....


Platí to i při porovnání vodník renomovaného výrobce vs. vzducháč čínské Jawy? Jen že vlákno je o Jawě vs. konkurence.

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

11.8.2020 v 03:05 | Nahoru | #56
ked uz teda niekto nemoze byt bez novej jawy mozno je lepsia takato moznost
https://www.jawa.eu/jawa-350-style
text z youtube Můžete si koupit i tu klasickou dvoutaktní 350, pořád se vyrábí. Stačí si sehnat platné doklady z nějakého starého vraku Jawy 350/632, 634, 638, 639, 640, v továrně vám v nich oficiálně přepíší výměnu rámu a motoru a můžete si na ně zcela legálně přihlásit úplně novou dvoutaktní Jawu 350, kterou vám v Týnci za nějakých 65 000 rádi prodaji

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

11.8.2020 v 08:10 | Nahoru | #57

vilemx píše: Platí to i při porovnání vodník renomovaného výrobce vs. vzducháč čínské Jawy? Jen že vlákno je o Jawě vs. konkurence.



Tam to vyjde na stejno. Jednoho číňana jsem doma měl (SNAKE 125) a byla to bída a utrpení. Materiály a zpracování, že by to kluk na vesnici posvařoval líp. Plasty praskaly jak kdyby byly 30 let na sluníčku (včetně nádoby na chladící kapalinu). Ten motor od lifanu nebyl tak špatnej, ale pravda, nedal jsem mu šanci se moc projevit a ryche jsem se toho zbavil. Šrouby praskaly, jak kdyby byly z tvarohu. A dát 120 litrů za činskou 350, tak si raději koupím 15 starého trickera od yamahy (za stejný prachy), kterej se teda nepodělá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

11.8.2020 v 09:20 | Nahoru | #58

HMS píše: Medved> Parni stroj je etalon spolehlivosti, presto je jich vetsina ve srotu...

Vubec netusis, o cem pises.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

11.8.2020 v 10:14 | Nahoru | #59
když si lidi kupují módní elektrokola i za 120 o jejich kvalitě sic nevím, ale o životnosti silně pochybuju tak taková Jawa za 120 pro ty co na.ni mají to nic není, já čekám na indijawu .

Naposledy editováno 11.08.2020 11:14:06

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

11.8.2020 v 12:43 | Nahoru | #60
Dneska jsem viděl jet někoho na Jawě 350 Speciál ráno v Braníku, takhle v akci vypadá motorka opravdu pěkně, má slušný zvuk, člověk se za ní rád otočí. Jezdec si jízdu náramně užíval, bylo znát, že ho to baví, a to je důležité.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 11 24.10.2020 v 17:39 hrnous
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler KVTU 29 7.9.2020 v 13:48 KVTU
Lambda sonda v Jawa 350 OHC [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 77 5.9.2020 v 19:24 KVTU
Víkend na Jawě 350 OHC Jawa 350 OHC toonyl 1 24.8.2020 v 12:02 toonyl
Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC [1, 2, 3, 4] Jawa 350 OHC golfVII 118 19.8.2020 v 22:14 golfVII

TOPlist