Plánuju jezdit cca 60% na cestách (rád bych s tím byl schopen cestovat) a 40% mimo cesty. Tím myslím nějaký polňačky, lesní cesty, do hor, ale ne žádný skákání a MX traily pro zběsílý dvoutakty. Prostě něco, s čím, když to hodně přeženu, objedu svět.
Těch pár vláken, co jsem našel tady na Motorkářích (nejnovější cca 2013) často doporučují vzít to, co je levnější v lepším stavu nebo úplně jiný motorky, jako třeba WR250R (což už mi přijde fakt moc MX). V zahraničí se ty názory liší ještě víc. Ta DR mě táhne tím, že je celkem lehká (oproti KLR) a vzduchem chlazená. Na druhou stranu KLR má větší nádrž a zdá se na cesty pohodlnější. O XT toho moc nevím, ale je taky často doporučovaná.
Jelikož to jsou celkem velký (a těžký) motorky, asi by stálo za to zmínit, že mám 185cm a vážím kolem 65kg.
Má teda tohle moje laborování nějaký smysl, nebo je vcelku jedno, kterou nakonec vyberu? Děkuju.
Naposledy editováno 06.08.2020 22:26:58
1 reakcí na tento příspěvek 60/40 Silnice/mírný offroad do 50k na A2
Drž se mimo trsy KČT a cyklotrasy. Když už někoho potkáš, míjej ho pomalu a ohleduplně. Neupozorňuj na sebe uřvanym vejfukem a nejezdi na jednom místě kolem dokola. Pokud se budeš držet těhle zásad, je dobrá šance, že se vyhneš konfliktům.
b) dual sport nebo cenduro? To za tebe nikdo nerozhodne. Já mam rád dualy. V lehkým terénu jakž takž fungujou (viz další odstavec), oproti cendurům se hodí, že jsou o něco lehčí, stejně jako to, že nemaj kaptoáž, kterou bys musel chránit padákama.
A na silnici je velkej jednoválec skvělá jezdecká škola. Rozsah použitelnejch otáček je malej, takže tě to naučí řadit. Moc to nebrzdí, ani nezrychluje, klíčem k rychlosti je tady plynulost, takže tě to donutí uvažovat nad správnou stopou.
Na druhej straně je pravda, že dálkový přesuny jsou na tom celkem za trest, takže na cestování po ose dejme tomu do Bosny, Rumunska to nejni úplně to pravý ořechový.
Vyhnul bych se verzím RS, Ténéré a Tengai, bo IMHO spojujou nevýhody dualů a cendur do půvabnýho celku (to říkám jako majitel opečovávaný Tengaiky), přičemž bonusem je pouze Dakar-look a velká nádrž. Jaká je důležitost velký nádrž při Evropskej hustotě benzínek si domysli sám.
To samý platí pro Freewind, ovšem s tim, že ten nemá ani ten Dakar-look
c) DR nebo XT nebo KLR? Za mě je to celkem jedno, koukal bych spíš po hezkým stavu. DR je taková "nejvostřejší" (ale i tak nesahá jakejkoliv LC4 ani po kolena), zase je to vysoká koza, vibrátor a trápí jí pár servisních neduhů.
KLR je "nejtupější" (čim novější model, tim hůř), je těžší, jedinej vodník, což se hodí v trialovejch pasážích (jak často je budeš jezdit? ...skoro vůbec..?). Zas mi ale přijde taková nejfestovnějš postavená, teda s výjimkou unikátně stupidního šponováku vyvažováku.
XT je podle mýho názoru takovej zlatej střed a muj osobní favorit.
Ovšem ty rozdíly jsou fak kosmetický. Co se jízdy v terénu týče, tak pokud s ní nemáš zkušenosti, tak na začátku budeš limitem ty. Brzo ale přijdeš na to, že do technickej pasáží jsou jedna jak druhá těžký a v rychlejch pasážích dostaneš u jedný jak druhý rychle do kolen odpružení, který prostě nestíhá a jde co chvíli na dorazy. Jasně, podvozek můžeš vyměnit, ale otázka je, nakolik to u stroje týhle cenový úrovně dává smysl.
Takže jsou tu čtyři scénáře, buď se s tim smíříš a omezíš se na klidně projížděný polňačky/lesačky, nebo koupíš EXC, nebo LC4 (což je stejně jen přestupní stanice na cestě k EXC ), nebo zjistíš, že tě to táhne k cestování a koupíš dvouvál.
Přeju šťastnou ruku při výběru
Domluva s lidmi mi nedělá problém, řekl bych, že nejsem moc arogantní a hlučný vejfuky rád nemám, takže bych v praxi asi neměl nikoho nějak extra otravovat.
Kromě tý mojí Hondy s tím jedním malým frťanem jsem si žádnej jednovál nezažil, ale už z týhle mojí zkušenosti je vidět, že to na cestování fakt asi optimální není (nad 7k, což je s tím motůrkem do kopců často potřeba) to je jak nějaký drobounký kango.
Ještě jednou moc děkuju za rady jak ohledně ježdění tak ohledně výběru. Věřím, že ať nakonec vyberu cokoliv, tak z toho radost bude .
RychlejSolista> Ta KLE se mi popravdě vzhledově líbí asi nejvíc. O tom Beta ALPu jsem nikdy neslyšel, ale vypadá dost zajímavě, taky přidám do seznamu. To stejný platí pro DR350 (znal jsem akorát DRZ400, jdu si o těch rozdílech něco zjistit). Ty XT vidím na Bazoši a i tady za celkem pěkný ceny, ale vypadá to, že se to odráží na stavu no . Budu hledat, děkuju.
sekáčmagor> Pořád mi nebylo odpovězeno, co je za problém. Rád bych věděl, co za výlevy mám, když tě to rozhořčí tak moc, abys mi tu nadával do tupce za to, že jsem se zeptal na běžnou otázku. Kdyby se tu na to někdo ptal každý den, pochopim to, ale tak to neni.
Naposledy editováno 07.08.2020 17:11:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 19.2.2024 v 21:27 KubAiS |
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 8 | 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM |
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
závity ve válci Yamaha XT 600 | Hanz_XT600 | 4 | 1.10.2023 v 20:19 Rolda89 |