1 reakcí na tento příspěvek Podřazování
Naposledy editováno 05.08.2020 14:49:14
Proto když jedeš na motorce, brzdíš například před zatáčkou a u toho podřazuješ, je dobré podřadit s meziplynem. To znamená zmáčkneš spojku, vrkneš plynem do vyšších otáček, podřadíš, pustíš spojku. Takto lze podřadit rychleji (nemusíš spojku pouštět pomalu). Je to užitečná dovednost, která chce trochu cviku, zejména, pokud se podřazuje postupně o víc kvaltů. U sportovních motorek je to nutnost, která zabrání zablokování zadního kola při podřazování. Hlídá to do jisté míry antihop spojka, pokud je přítomna, ale lepší je to umět a využívat.
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování
Hlavně jde o to, nastavit plynem výkon do "vyváženého stavu" (motor ani netáhne, ani nebrzdí) a pak jde snadno vyřadit ozuby z kola. Při podřazování, plynem "správně" přidávat, tak se v mezičase přeřazení zvýší otáčky a do kola nižšího stupně to zase snadno zapadne.
Při řazení nahoru se zase patřičně ubírá.
V jednoduchosti je krása
Valve píše: Když nemáš mezi každou rychlostí neutrál a ...
... v neutrálu bys musel uvolnit spojku (aby se opravdu kolečka roztočily)dát meziplyn, vymáčknout spojku a pak podřadit. To je princip meziplynu. Jinak je to jen zvukový efekt, jak píše výše Valve.Pěkný léto všem, Jirka
3 reakcí na tento příspěvek Podřazování
jinak díky za všechny odpovědi.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování
PetrL3 píše: Cílem je, aby kolečka před zapadnutím do sebe bokama měli přibližně stejnou rychlost. Takže vrkneš plynem, kolečko na hřídeli "před spojkou" se s hřídelem roztočí rychleji.
Moment, nie je spojka medzi motorom a prevodovkou? Pravdepodobne aj rozpojená spojka bude prenášať drobné promile sily z motora na výstup, takže to nejaký vplyv môže mať, ale moc sa mi to nezdá.Samozrejme, že je tu ešte ďaľší faktor (buďto druhý alebo jediný), čo píše Lys, že keď podraďuješ a necháš otáčky počas radenia klesnúť, po pustení spojky sa musia otáčky motora zrovnať s Tvojou rýchlosťou, takže motorka sa pohybuje dopredu, to sa prenáša na koleso, reťazou na prevodovku, odtiaľ cez spojku na motor - a keď má ten motor veľkú zotrvačnosť (typicky veľké motory s málo valcami), sila potrebná na jeho roztočenie môže byť tak vysoká, že sa Ti utrhne zadok. Plus sa viac opotrebúva spojka.
Naposledy editováno 06.08.2020 10:37:07
Jinak vždy, když řadíš (u mokrý spojky), pro zjednodušení můžeš předpokládat, že spojka trochu zabírá (tečné napětí v kapalině). Takže proto srovnání otáček pomůže hladšímu zaskočení kol do sebe (i rozpojení původních).
Naposledy editováno 06.08.2020 11:11:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování
[/quote]
Zcela jistě to má určitý pozitivní vliv. Já nevím jak to mají moderní mašiny, ale moje umožňují řazení bez spojky oficiálně a od trojky výše spojku vůbec namačkám. Jde to samozřejmě i u nižších kvaltů, ale to už vyžaduje jemnou práci s plynem, jinak to není příliš pohodlné.
xdxxddx píše: a ta další otázka, kdybych prostě na hulváta držel plyn, a podřadil, co by se mohlo stát, hádám, že to není šetrný pro motor nebo převodovku, ne?
jinak díky za všechny odpovědi.
Ti to píšu o kousek výš. Nesmí to být na hulváta (teda může, ale mašina trpí), musí to být akorát
Naposledy editováno 06.08.2020 11:26:41
je to tak, že přijíždím k zatáčce a budu podřazovat.
Uberu plyn a opřu nohu s citem (asi jako když dávám jedničku když stojím) o šaltpáku a přidávám plyn.
Ve chvíli, kdy se výkon vyrovná to samo přeřadí dolů a přidaný plyn zvýší na tu "milisekundu" (než zapadnou ozuby nižšího kvaltu) otáčky a krásně se to sejde
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 | HuSte | 0 | 4.2.2024 v 15:25 HuSte |
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 | Ne-uron | 3 | 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron |
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 | Drediiik | 13 | 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf |
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 | michal629629 | 7 | 2.1.2024 v 19:28 nevo7 |
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... | Inkvizition | 40 | 20.11.2023 v 17:56 Ivos |