megamoto_megaparts_leden





Téma: Jakou 50 2T vs 4T
Omlouvám se, že sem leze s dotazem na skůtr, ale jednou jsem zkusil jejich forum a zjistil jsem, že s těma lidma není fakt něco v pořádku (teda kromě toho, že dospělí jezdí na skůtru).
Mladá budu asi pořizovat novější stroj. Je to baba, prd se v tom vyzná, cit a sluch pro motor vůbec žádný, takže vysvětlovat jí jak startovat, kdy přidat plyn a do kdy držet sytič je prostě zbytečné. Potřebuju něco, co nastartuje a ono to jede, tam zastaví a to je vše. Bez toho, aby hlídala sytič, otevření a zavření benzínu atd. Prostě něco naprosto blbuvzdorného.
Když už to chci pořizovat, tak bych se rád vyhnul různým čínským potvorám. Problém je v tom, že je jich tolik, že už to není rarita, ale spíš standart a prd vím, jestli je to zaběhlá firma (třeba Kenway), nebo je jich prostě jen na trhu mraky.
Možná bych raději i 4T, od tchána jsme měli jednou půjčený skoro nový Yamaha 2T a taky to bylo občas na infarkt to nastartovat. Zase nevím, jestli ty 4T nejsou slabší, náchylnější obecně k poruchám atd.
Může prosím někdo poradit, jestli jít do 2T nebo 4T a po jaké značce se případně dívat?

Samozřejmě budu kupovat něco ojetého. Já se nezmohl na novou motorku, tak jí nebudu k cestě do školy kupovat funglovku

Jakou 50 2T vs 4T

3.8.2020 v 18:00 | Nahoru | #1
Za kolik asi? Kdysi jsem byl platonickým milovníkem Hondy X8R, jen je to teď trochu nedostatkové zboží.

Jakou 50 2T vs 4T

3.8.2020 v 18:50 | Nahoru | #2
No snad to není úplně mimo mísu, ale chtěl bych se vlézt do 20t. Přece jen čekám, že za rok zase dojde s tím, že už by mohla mít řidičák na silnější, auto atd. atd. atd. Já ho už pak neužiju, na sebe bych potřeboval 2, jako kolečkové brusle.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou 50 2T vs 4T

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2020 v 19:09 | Nahoru | #3
V 50ccm byl nejlepsi skutr Gilera Runner 50 (ten i mam ). Na ty cinske parodie ala Keeway a dalsi zapomen, ten Ital v 50ccm jede lip nez cinan v 125ccm. Mrkni na Scootland treba kolik je na to dilu kdyby jsi z toho chtel delat raketu.

Obecne nevim jak tezka je tvoje mlada, ale 80 realnych by to s ni melo dat v serii na rovince i do mirnejsich kopcu. Z kopce to da pres 100. Sportovni variator a street vyfuk a pojede to urcite 90 minimalne. V serii spotreba ja cca 2,8l/100km plus olej cca 1 litr na 1000km - 1200km

Yamaha od tchana to se mozna nestaral, protoze jinak by nebyl problem se startovanim a stari na to nema vliv.

U me Gilery je vse puvodni krome valecku samozrejme a reminku pumpy (Edit: a priruby karburatoru, ale ta je za 249 a ne za 4000 a podobne jak na moto ).

Gilera Runner, Yamaha Aerox, Piaggion NRG, Aprilia SR - vsechno vodou chlazene, automaticke sytice, proste se jen nastartuje a odjede. ALE pozor na vysku, tyhle skutry maji pomerne vysoke sedlo a pro prcky to uplne neni minimalne ta Gilera, ale zvladnou to rychle vzhledem k tomu ze to vazi jen cca 90kg

Peugeot e-Ludix vubec, to spise Peugeot Trekker. Jinak Peugeoty pomerne drahe dily.

Naposledy editováno 03.08.2020 19:10:30

Jakou 50 2T vs 4T

3.8.2020 v 19:16 | Nahoru | #4
Jinak na tom 50ccm 2T valec vydrzi tak 20.000 - 40.000km podle toho jak to kdo drti, pak za par stovek vybrus a fici se dal. Olej sezenes litr kolem 120Kc/l v normalnim obchode bez slev a prakticky to nedymi, jen chvili pokud to dlouho stoji. Takze nejaky efekt ala M2T se nekona.

Spise aby nemela psychicky blok se ukazovat nekde na skutru

Jakou 50 2T vs 4T

3.8.2020 v 19:58 | Nahoru | #5
dík. nehrozí ani jeden z problémů. Rychlost je v pohodě, do školy to má cca 10km, takže jestli to jede 80 nebo 50 je celkem jedno. Vysoká je dost, tam problém taky není, no a v poslední řadě, je naštěstí i přes ty tupé pubertální roky rozumná a nemá tendenci zapadat do stáda, takže má celkem v 3,14či, co si o ní kdo myslí .
Díky za tipy, jel jsem jen podle inzerce, co mě připadali známé značky a rozumné ceně.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou 50 2T vs 4T

3.8.2020 v 20:45 | Nahoru | #6
Čau, všetko múdre ti už napísal puffybodie, len kúp ten 2T. V obchode ti budú núkať 4T, ale ten je slabý, tie 2T vodníky idú celkom pekne. Sú ešte aj nejaké malinké číny 2T , ale na tom som sa skoro zabil, keď som sa chcel otočiť tak som si riadidlá oprel o koleno. Tie číny sú ale vzducháče, existujú aj väčšie a krajšie 2T. Tei sytiče sa vedia pokašlať aj u 2T, ale tie v teple štartujú aj s pokazeným a potom keď je chladno tak je prúser. Sytiče sa dajú v poho kúpiť a vymeniť.

Jakou 50 2T vs 4T

4.8.2020 v 15:15 | Nahoru | #7
Koukni na Yamaha Jog RR za mě výborná volba-provozuji 15 let od nova.Určitě nedoporučuji Kentoya Sharky 50 mám ji 10 let. Taky jsem odhonil pár babett M134. Kdyby více info stačí napsat zprávu. Pavel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou 50 2T vs 4T

4.8.2020 v 16:04 | Nahoru | #8
krokoš> U skútrů to možná nějak vyřešili, ale honění studeného dvoutaktu s vodním chlazením hrozí zadřením motoru. Vzduchem chlazený válec se ohřívá rychleji, tomu můžeš dát za uši hned, jak se po nastartování trošku ustálí chod motoru.

Jakou 50 2T vs 4T

6.8.2020 v 18:45 | Nahoru | #9
nakonec to asi vyhraje nějaký Italský skútr. Ale jestli jsem dobře pochopil, tak Gilera, Aprilia, mají společný motor s Piagiem. Co jsem ale našel v inzerci, ty NGR jsou levnější, než SR, nebo Runner. Je nějaký důvod proč?

Jakou 50 2T vs 4T

7.8.2020 v 05:22 | Nahoru | #10
Ahoj na to NRG si dej pozor, kámoš pořídil Malagutti F15 a to má stejná světla jako NRG (čočky) a to prostě nesvítí

1 reakcí na tento příspěvek Jakou 50 2T vs 4T

7.8.2020 v 06:24 | Nahoru | #11
Asi ho z výběru vyradim. Je to vzduch + karbec, zatímco ostatní už stříkačka /voda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou 50 2T vs 4T

7.8.2020 v 07:11 | Nahoru | #12

Kohlstein píše: krokoš> U skútrů to možná nějak vyřešili, ale honění studeného dvoutaktu s vodním chlazením hrozí zadřením motoru. Vzduchem chlazený válec se ohřívá rychleji, tomu můžeš dát za uši hned, jak se po nastartování trošku ustálí chod motoru.


Já mám zkušenost s ohřátím vodou chlazeného dvoutaktu opačnou - po 1 km už má 50 stupňů a pracovní teplota je 55 stupňů, při které je už otevřený termostat. Přes 60 se nedostane ani ve vedrech.

(reakce na) Jakou 50 2T vs 4T

7.8.2020 v 11:07 | Nahoru | #13

puffybodie píše: V 50ccm byl nejlepsi skutr Gilera Runner 50 (ten i mam ). Na ty cinske parodie ala Keeway a dalsi zapomen, ten Ital v 50ccm jede lip nez cinan v 125ccm. Mrkni na Scootland treba kolik je na to dilu kdyby jsi z toho chtel delat raketu.

Obecne nevim jak tezka je tvoje mlada, ale 80 realnych by to s ni melo dat v serii na rovince i do mirnejsich kopcu. Z kopce to da pres 100. Sportovni variator a street vyfuk a pojede to urcite 90 minimalne. V serii spotreba ja cca 2,8l/100km plus olej cca 1 litr na 1000km - 1200km

Yamaha od tchana to se mozna nestaral, protoze jinak by nebyl problem se startovanim a stari na to nema vliv.

U me Gilery je vse puvodni krome valecku samozrejme a reminku pumpy (Edit: a priruby karburatoru, ale ta je za 249 a ne za 4000 a podobne jak na moto ).

Gilera Runner, Yamaha Aerox, Piaggion NRG, Aprilia SR - vsechno vodou chlazene, automaticke sytice, proste se jen nastartuje a odjede. ALE pozor na vysku, tyhle skutry maji pomerne vysoke sedlo a pro prcky to uplne neni minimalne ta Gilera, ale zvladnou to rychle vzhledem k tomu ze to vazi jen cca 90kg

Peugeot e-Ludix vubec, to spise Peugeot Trekker. Jinak Peugeoty pomerne drahe dily.



některá Tvá tvrzení jsou hodně odvážná...třeba ty o realnych rychlostech a k tomu ta spotřeba
nicméně ano, skutra jedině s motorem minarelli , nebo pijádžo, pežoty nebrat a vlastně nic co nemá ty dva motory dříve zminované

(reakce na) Jakou 50 2T vs 4T

7.8.2020 v 11:11 | Nahoru | #14

mmks píše: Asi ho z výběru vyradim. Je to vzduch + karbec, zatímco ostatní už stříkačka /voda



tak hlavne neber Ditecha

Jakou 50 2T vs 4T

7.8.2020 v 13:08 | Nahoru | #15
a to zase proč? Doporučované se lehce (k*urevsky hodně) rozchází. Na jedné straně píšou, že lepší stříkačka a voda, ne tak kvůli lazení, ale spíš uživatelské přívětivosti , tady doporučujete Apriliu SR a hned za to, že né DITECH. Tak jak teda?

Nebo jinak, který:

Piagino NGR 50 2006
Piagino NGR 50 Power 2005 (netuším, jestli je rozdíl, nebo jen inzerent "přidává")
Gilera Runner SP 50 (kit 70) - vodník, karbec, ale zase nejvíc najeto (údajně 22t
Aprilia SR50 - a teď, dělali se i verze s karbecem (kolem roku 2003)?
Malaguti F15 (ale zase 1998 - prý po doložitelném servisu)

Nechci plevelit fotkama, protože stejně otázka jak to bude vypadat na místě, spíš pomoc s výběrem tipu.

O tom Ditechu jsem teď studoval a zase mě to přeházelo výběr

Naposledy editováno 07.08.2020 13:29:50

Jakou 50 2T vs 4T

7.8.2020 v 13:26 | Nahoru | #16
Bo je to mrdka, motor Morini, špatně laditelne, a sere se.... Zlatý karbec a vzduchac

Jakou 50 2T vs 4T

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2020 v 13:30 | Nahoru | #17
U té Aprilije je to těžko, dávali tam motory jak se jim líbilo, takže SR 50 má 4 druhy motorů

Prvni SR má minarelli vertical vzduch, pak minarelli horizontal vzduch ale i voda, pak ty Morini a nakonec pijadža...
Aby toho nebylo málo, tak ty minarellky měly ještě 3 druhy převodovek, tu nejpomalejší mělo SR www vzduch a nejrychlejší zase Aerox, tu střední Rally

Naposledy editováno 07.08.2020 13:34:52

Jakou 50 2T vs 4T

7.8.2020 v 14:27 | Nahoru | #18
Takhle startuje yamaha jog RR (vodou chlazené) po 2 letech , nejetá z důvodu nemoci-benzin neměněn, karburátor nečištěn, svíčka původní atd.

Jakou 50 2T vs 4T

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2020 v 16:16 | Nahoru | #19
bych to rozlišil minimálně na AC a LC neboť některé informace třeba o tom výbrusu za pár korun neplatí obecně! Obecně se dá říct voda, větší výkon, ale AL válec tedy žádný výbrus za pár korun, složitější. AC naprosto jednoduchý motory s totálně levnými díly vršku, sada na minarelli horizontal nějaká základní stojí kolem 1000kč.... Určitě vybírat mezi motory piaggio LC a minarelli horizontal/vertical viz yamaha třeba. To sou spolehlivý lety ověřený agregáty navíc tuningovejch dílů je na to všude milion, minarelli vertical jsou vzduch takže poikud bys chtěl ladit na závody tak to není uplně vhodná volba ale litinovej válec je fakt za pár korun. Naopak vodníci jsou vhodný i na prasečí úpravy a takovej Zip SPčkovej ladili kluci i na víc jak 20 koní pak samo stříkačka karbec popravdě nevim jestli je v něčem 50kovym 2T aspoň trochu spolehlivá stříkačka, vůbec pokud bys chtěl byť jen lehce ladit celkem nevhodný způsob krmení... ale zase se tam asi dá uhlídat ta spotřeba, já jezdím na 70ce minarelli vert za 5.... když dobře rozdělení na 2T či 4T netřeba, ptže 4T v padikovi je nesmysl.... a nevoní...

(reakce na) Jakou 50 2T vs 4T

7.8.2020 v 23:12 | Nahoru | #20

mito7 píše: Já mám zkušenost s ohřátím vodou chlazeného dvoutaktu opačnou - po 1 km už má 50 stupňů a pracovní teplota je 55 stupňů, při které je už otevřený termostat. Přes 60 se nedostane ani ve vedrech.


Správně je: až po 1km má 50 stupňů a do pracovní teploty ještě kousek chybí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém na úřadě - dovoz z Rakouska... Aprilia SR 50 R krtek7 10 16.6.2020 v 17:45 mariano
Gilerra Runner 50 SP vs Aprilia SR 50 R Gilera Runner 125, Aprilia SR 50 R, Gilera Runner 50 SP Hany13 12 27.5.2020 v 07:49 puffybodie
Po zahřátí nejede Aprilia SR 50 R Spídžet 6 26.4.2020 v 18:34 Spídžet
Čištění karburátoru Aprilia SR 50 Aprilia SR 50 R Spídžet 3 28.3.2020 v 16:59 kokoška.
Aprilia sr50 elektrika Aprilia SR 50 R mihall 13 11.7.2019 v 14:47 Matesstar

TOPlist