globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řetěz
2.8.2020 v 17:18
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak často a čím kontrolovat a mazat řetěz u nové motorky.
Díky za rady.

Řetěz

2.8.2020 v 17:25 | Nahoru | #1
U nové motorky se Ti řetěz hned povytáhne, tak ho zkontroluj po 500 km, případně dotáhni. Pak ještě pro kontrolu při 1000. Mazadlo kup podle toho, jestli jezdíš silnici, terén, jen když je hezky, nebo jezdíš i v dešti. Průvěs bys měl mít v manuálu, já to kontroluji od oka, protože v manuálu k mé motorce je nesmyslně malej. Na mazání používám Muc-off. Hodně se používá i Motul nebo třeba Bel-ray. Muc-off je hezky vidět, kde máš namazáno.

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz

2.8.2020 v 19:47 | Nahoru | #2
řetěz čisti petrolejem nebo čističem bez acetonu,mazání řetezu bud bílá srákota v sprey nebo PP 90 H

(reakce na) Řetěz

2.8.2020 v 20:21 | Nahoru | #3
Na "mazání řetězu" máš tady už více témat : https://www.motorka...%AD+%C5%99et%C4%9Bzu

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz

2.8.2020 v 21:20 | Nahoru | #4
co si takhle precist uzivatelskou prirucku, kterou jsi k nove motorce zajiste dostal??

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz

3.8.2020 v 08:54 | Nahoru | #5
Zdarec, zhruba před rokem jsem řešil podobné otázky jako ty. Kupoval jsem nového V-Stroma a neměl s údržbou moto řetězu žádné zkušenosti, přecházel jsem z kardanu.
Hodně jsem k tomu četl všemožné články, testy, fóra...ptal se motorkářů... Jsou extrémisti, kteří kontrolují, čistí i mažou každých 300-400 km a jsou i takový, kteří na to hodně kašlou. A zajímavé je, že v reálu se pak konečná životnost moderních řetězů a řetězovky mezi těmito skupinami stejně moc neliší

Můj závěr a tím čím se řídím...nic se nemá přehánět žádným směrem. Zatím se osvědčilo:

- Nový řetěz se mi lehce natáhnul během zajíždění, ale ve značkovém servise mi ho po 1000 km nedopnuli, protože to bylo na hraně uváděné výrobcem, já mám 120 kg a když na to sednu, tak prý je to tak akorát a měla by tam být nějaká vůle. Tím spíš, kdybych náhodou někoho vezl nebo byl hodně naložený. Mám nyní najeto skoro 5 tis. km a přijde mi, že je řetěz už pořád stejný. Nechám to překontrolovat a případně přitáhnout na podzim při dalším servise. Hodně záleží na výrobci a typu řetězu a stylu jízdy. Já jsem spíše kochač Měří se, když na motorce sedíš. Každopádně raději o něco volnější je lepší, než přešponovaný.
- Vzhledem k tomu, že nejezdím v dešti ani extrémně prašném prostředí a můj roční nájezd je tak 4-5 tis.km tak ohledně údržby řetězu stačí vyčistit řetěz 1-2 x během sezóny. Stačí hadr nebo "kartáč do U na řetězy" a osvědčil se mi obyčejný sprej - čistit řetězů z Lidlu.
- Řetěz byl u nové namazaný, pak mi namazali při prvním servise v 1000 km a nyní mažu každých 1000 km a používám dle rad a rezencí Motul Road+ C2+.

Kdybych ale jel v dešti, motorku umyt hadicí...slyšel řetěz chrastit, mázl bych ho samozřejmě dřív. Na můj styl jízdy, typ motorky, řetězu, prostředí a počasí mi to takto vyhovuje.

(reakce na) Řetěz

3.8.2020 v 12:36 | Nahoru | #6

zahadnytajemny píše: Nový řetěz se mi lehce natáhnul během zajíždění, ale ve značkovém servise mi ho po 1000 km nedopnuli, protože to bylo na hraně uváděné výrobcem, já mám 120 kg a když na to sednu, tak prý je to tak akorát a měla by tam být nějaká vůle. Tím spíš, kdybych náhodou někoho vezl nebo byl hodně naložený.



Řetěz se má napínat podle manuálu. Výrobce to má spočítané, když se to nastaví podle manuálu je jedno zda na to sedne 120kg chlap s bagáží, nebo 50 kg holka. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě co?

Řetěz

3.8.2020 v 13:10 | Nahoru | #7
Myslím, že nemáš pravdu. I výrobce v manuálu uvádí nějaké rozpětí napětí řetězu. Ovšem pokud o tom chceš nějak diskutovat nebo polemizovat tak ne se mnou, ale s technikama ve značkových servisech Suzuki. Já jen napsal to, co jsem se sám od nich dozvěděl. A zní mi to logicky. Řetěz byl na motorce bez jezdce prověšený víc, než je rozpětí výrobce, a zrovna tak by to bylo, kdyby ho osedlala 50 kg holka...pak by ho technici trochu dopnuli. Když jsem na motorku sednul já se 120 kg + výbava, napnul se řetěz tak, že byl stále (i když na hranici) rozpětí uváděného výrobcem. Ale klidně si to na své motorce dělej jinak

(reakce na) Řetěz

3.8.2020 v 13:18 | Nahoru | #8

cuir píše: co si takhle precist uzivatelskou prirucku, kterou jsi k nove motorce zajiste dostal??



A k tomu i hromadu temat,který tady jsou,zrovna nedávno se to tady opět řešilo

Řetěz

3.8.2020 v 13:29 | Nahoru | #9
Ten průvěs bez zatížení je stanoven tak, že i kdy motorku zatížím "naplno" tak tam pořád nějaký průvěs zbude a řetěz se nepřepne. Průvěs udávaný v manuálu tam nemá být i po zatížení!

Řetěz

3.8.2020 v 20:33 | Nahoru | #10
ten pruves je spočítaný tak aby když se osa pastorku, osa kyvky a osa zadního kola dostanou do přímky, tak aby byl pruves skoro nulový... měří se na nezatížené motorce...a rozpětí tam není kvůli váze jezdce ale aby byla nějaká provozní tolerance...když je míň musí se povolit...kdyz je víc musí se natáhnout...a mezi se nemusí nic a může oboje... údaj od výrobce odpovídá jenom sériové motorce s povodní délkou tlumiče...

Edit: pokud má někdo motorku sníženou nebo naopak zvysenou, tak musí správné nastavení zjistit sám...motorku zatíží nebo stáhne tak až jsou všechny osy v přímce a napne řetěz na skoro nulový pruvis...pak změří pruvis u nezatížené motorky a toho se dál už drží nehledě na návod k použití

Naposledy editováno 03.08.2020 20:39:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zajímavá motorka do 100 tisíc [1 ... 20, 21] Kawasaki Versys 650, Aprilia SL 750 Shiver GT, Honda... jincom 605 11.11.2023 v 02:11 maco
honda obd Honda NC 700X jack.fx 4 11.7.2023 v 08:35 jack.fx
Vzduchový filtr u Honda NC700X Honda NC 700X Bad.1 17 23.6.2022 v 20:56 gugo
Zvýšení výkonu a vypnutí omezovače... Honda NC 700X Ličoun 8 2.11.2021 v 16:02 assassin
Honda NC 700X DTC Honda NC 700X M1T 7 12.9.2021 v 19:34 jack.fx


TOPlist