Díky za rady.
Hodně jsem k tomu četl všemožné články, testy, fóra...ptal se motorkářů... Jsou extrémisti, kteří kontrolují, čistí i mažou každých 300-400 km a jsou i takový, kteří na to hodně kašlou. A zajímavé je, že v reálu se pak konečná životnost moderních řetězů a řetězovky mezi těmito skupinami stejně moc neliší
Můj závěr a tím čím se řídím...nic se nemá přehánět žádným směrem. Zatím se osvědčilo:
- Nový řetěz se mi lehce natáhnul během zajíždění, ale ve značkovém servise mi ho po 1000 km nedopnuli, protože to bylo na hraně uváděné výrobcem, já mám 120 kg a když na to sednu, tak prý je to tak akorát a měla by tam být nějaká vůle. Tím spíš, kdybych náhodou někoho vezl nebo byl hodně naložený. Mám nyní najeto skoro 5 tis. km a přijde mi, že je řetěz už pořád stejný. Nechám to překontrolovat a případně přitáhnout na podzim při dalším servise. Hodně záleží na výrobci a typu řetězu a stylu jízdy. Já jsem spíše kochač Měří se, když na motorce sedíš. Každopádně raději o něco volnější je lepší, než přešponovaný.
- Vzhledem k tomu, že nejezdím v dešti ani extrémně prašném prostředí a můj roční nájezd je tak 4-5 tis.km tak ohledně údržby řetězu stačí vyčistit řetěz 1-2 x během sezóny. Stačí hadr nebo "kartáč do U na řetězy" a osvědčil se mi obyčejný sprej - čistit řetězů z Lidlu.
- Řetěz byl u nové namazaný, pak mi namazali při prvním servise v 1000 km a nyní mažu každých 1000 km a používám dle rad a rezencí Motul Road+ C2+.
Kdybych ale jel v dešti, motorku umyt hadicí...slyšel řetěz chrastit, mázl bych ho samozřejmě dřív. Na můj styl jízdy, typ motorky, řetězu, prostředí a počasí mi to takto vyhovuje.
zahadnytajemny píše: Nový řetěz se mi lehce natáhnul během zajíždění, ale ve značkovém servise mi ho po 1000 km nedopnuli, protože to bylo na hraně uváděné výrobcem, já mám 120 kg a když na to sednu, tak prý je to tak akorát a měla by tam být nějaká vůle. Tím spíš, kdybych náhodou někoho vezl nebo byl hodně naložený.
Řetěz se má napínat podle manuálu. Výrobce to má spočítané, když se to nastaví podle manuálu je jedno zda na to sedne 120kg chlap s bagáží, nebo 50 kg holka. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě co?
Edit: pokud má někdo motorku sníženou nebo naopak zvysenou, tak musí správné nastavení zjistit sám...motorku zatíží nebo stáhne tak až jsou všechny osy v přímce a napne řetěz na skoro nulový pruvis...pak změří pruvis u nezatížené motorky a toho se dál už drží nehledě na návod k použití
Naposledy editováno 03.08.2020 20:39:10
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zajímavá motorka do 100 tisíc [1 ... 20, 21] Kawasaki Versys 650, Aprilia SL 750 Shiver GT, Honda... | jincom | 605 | 11.11.2023 v 02:11 maco |
honda obd Honda NC 700X | jack.fx | 4 | 11.7.2023 v 08:35 jack.fx |
Vzduchový filtr u Honda NC700X Honda NC 700X | Bad.1 | 17 | 23.6.2022 v 20:56 gugo |
Zvýšení výkonu a vypnutí omezovače... Honda NC 700X | Ličoun | 8 | 2.11.2021 v 16:02 assassin |
Honda NC 700X DTC Honda NC 700X | M1T | 7 | 12.9.2021 v 19:34 jack.fx |