globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vtx 1800 na kratke cesty
30.7.2020 v 22:23
Ahoj vsichni,premyslim,jestli poridit Vtx 1300,nebo 1800. O cem ty motorky jsou vim,radej bych 18ku,ale jde mi o to,ze 80% vyuziti motorky je u me kazdodenim dojizdenim do prace,cca 20 km denne.Z toho pulka po dalnici,zbytek po meste.Jde mi o to,jestli ta 18ka nebude do mesta moc ucukana a jestli to neni v tomhle pripade zbytecne silnej bejk,jestli z tohoto duvodu nejit spis do 13ky.Vyuzivate nekdo na takovy couracky tu 18ku? Jaky na to mate nazor? Diky vsem

Vtx 1800 na kratke cesty

31.7.2020 v 06:03 | Nahoru | #1
Co ti na to říct? S 18-kou se dá úplně v pohodě jezdit po městě, když to máš patřičně v ruce, takže v tomhle ohledu - proč ne. Ucukanost je jen o práci s pravým heftem... Ale 1) jsem si dal teploměr oleje - a za chladnějšího počasí, třeba kolem 10-15 st. C trvá nejmíň 10 km , než se olej trochu ohřeje - tím myslím na nějakých 40-50 st. C. Za chladu a deště se olej neohřeje vůbec! I když je VTXka vodník, tak ty žebra na válcích hodně uchladí vzduchem a hodně uchladí i vana pod motorem, zvlášť když na ní ostřikuje voda od předního kola. To ti olej nepřeleze 55 st. C 2) Ne každej den je pěkný počasí - to budeš mít mašinu za chvíli zasranou jak jetel. 3) Studená, po městě - s 18-kou tam budeš na spotřebě nejmíň 8 litrů, spíš ale k 10ti! (Já osobně i za 12...) Takže za mě - je to sice možný, ale podle mě si tohle taková mašina každej den nezaslouží - a je jedno, jestli to je 13-ka, nebo 18-ka. Na každodenních 20 km bych pořídil skůtra 250ku. A tu 18-ku bych protáh alespoň jednou týdně na obměnu plný nádrže. Takže - doporučuji 1.800 ccm + 250 ccm = 2.050 ccm!

1 reakcí na tento příspěvek Vtx 1800 na kratke cesty

31.7.2020 v 08:16 | Nahoru | #2
Technice VTX, kterou tu super rozebral Charlie, tolik nerozumim, ale jinak na VTX18 mam odjeto celkem dost.

Jak rad tvrdim, ze s kazdou motorkou jde po meste jezdit jako na skutru nebo kolo, tak s VTX je to makacka az nemozny. Siroka a sakra tezka motora. Drzet balance na sportu nemam absolutni problem, ve meste jak na horskem kole, ale u VTX to fakt nejde. Jak clovek jede pod 5kmh, je to strasna drina a kolikrat jsi odsouzeny stat v kolone jak s osobakem.
Taky jsem si blahove myslel, ze bych s tou motorkou, nejen kvuli kroutaku, mohl potrapit i nejake nahace/sporty, kdyz nejaky ten skill mam, ale ani hovno. Na pomale vracecky opet vadi ta silena hmotnost a pri rychlejsim prujezdu mas hned supacky, vyfuky, na zemi. Co me ale hodne prekvapilo, jak ta motorka nebrzdi. Jak to clovek rozhuli trebas na 180, nejde to zastavit.
Ja vim, ze na tahle motorka je o klidecku a pohode a v tom je urcite dobra, ale na zabavnou jizdu, to fakt neni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vtx 1800 na kratke cesty

31.7.2020 v 10:20 | Nahoru | #3

SLEEPER píše: Technice VTX, kterou tu super rozebral Charlie, tolik nerozumim, ale jinak na VTX18 mam odjeto celkem dost.

Jak rad tvrdim, ze s kazdou motorkou jde po meste jezdit jako na skutru nebo kolo, tak s VTX je to makacka az nemozny. Siroka a sakra tezka motora. Drzet balance na sportu nemam absolutni problem, ve meste jak na horskem kole, ale u VTX to fakt nejde. Jak clovek jede pod 5kmh, je to strasna drina a kolikrat jsi odsouzeny stat v kolone jak s osobakem.
Taky jsem si blahove myslel, ze bych s tou motorkou, nejen kvuli kroutaku, mohl potrapit i nejake nahace/sporty, kdyz nejaky ten skill mam, ale ani hovno. Na pomale vracecky opet vadi ta silena hmotnost a pri rychlejsim prujezdu mas hned supacky, vyfuky, na zemi. Co me ale hodne prekvapilo, jak ta motorka nebrzdi. Jak to clovek rozhuli trebas na 180, nejde to zastavit.
Ja vim, ze na tahle motorka je o klidecku a pohode a v tom je urcite dobra, ale na zabavnou jizdu, to fakt neni.



No já mám na VTXce už skoro 100 tkm, takže už jsem jí to pazoury trochu dostal. Člověk z ní nesmí být předposranej, protože není dobrý kočírovat něco, čeho se podvědomě bojíš. Na druhou stranu furt je třeba mít respekt před tou váhou, šířkou a i krouťákem. A vždycky přiznám, že zvládnout jí nebylo pro mě snadný a pro nezkušenýho, svátečního jezdce či začátečníka dle mě tahle mašina není.

Mě problémy ve městě ani někde ve vracečkách nedělá, dá se fakt překvapivě krásně vodit rychle i krokem i ubalancovat, ale na to, abych jí denno-denně trápil po městě, to mi přijde škoda.

Co se týče brzd - je to jak rozjetej rychlík. Rozhulákat jí nad 2 kila není problém, ale je fakt třeba myslet na to, že musim pak zabrzdit skoro půl tuny... Dvě poznámky - 1) destičky origo NISSIN - nelaborovat s ničím jiným a 2) je třeba pořádně brzdit i zadní brzdou, tedy nohou! Zapomenout na poučku někoho, kdo sedlá sporta, že zadní brzda je jen do počtu - u VTX 1800 rozhodně není!!! Destičky měním prakticky stejně přední i zadní co cca 10-12 tkm...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vtx 1800 na kratke cesty

31.7.2020 v 12:01 | Nahoru | #4

charlie.vtx1800 píše: No já mám na VTXce už skoro 100 tkm, takže už jsem jí to pazoury trochu dostal. Člověk z ní nesmí být předposranej, protože není dobrý kočírovat něco, čeho se podvědomě bojíš. Na druhou stranu furt je třeba mít respekt před tou váhou, šířkou a i krouťákem. A vždycky přiznám, že zvládnout jí nebylo pro mě snadný a pro nezkušenýho, svátečního jezdce či začátečníka dle mě tahle mašina není.

Mě problémy ve městě ani někde ve vracečkách nedělá, dá se fakt překvapivě krásně vodit rychle i krokem i ubalancovat, ale na to, abych jí denno-denně trápil po městě, to mi přijde škoda.



Hm....tak ted jsi to krasne prekroutil. :))

Ja s tou motorkou dokazu jet, ze se krouti a vsemozne cuka, beru ji u huby jako sporta (nemluvim o rovince), ale jak pisu, i kdyz si myslim, ze mam na bezne uzivatele sportu/sportovnich nahacu skill, stejne je na tehle voblude nedostanu, proste to neni mozny.

Pak srovnavam ve meste skutr, sporta a tohodle cruisera, protoze je to zmineno v tematu. Jezdivam na modelu, kde jsou nejake custom sirsi riditka a tam se proste nepropletu a to se nebojim vzit sbk na chodik atp. Pak proste ta nulova rychlost a lá trial, fakt na tomhle moc nejde a kor uprostred pruhu mezi auty.
To jsou vsechno veci, o kterych pisu a ne, ze nemam zkusenosti blablabla a ze by mi jiny coprak ukazal, jak na to. :)

Ano, je to motorka na pohodovou jizdu. Jezdit do prace se na tom samoze da, ale neni to na proplitani v provozu vetsich mest, o moc rychlejsi nez v aute, nebudes.

A ty brzdy souhlas, musis fakt tlapat na zadni brzdu, kdyz uz trochu vyuzivam potencial motoru. :)

(reakce na) Vtx 1800 na kratke cesty

31.7.2020 v 12:19 | Nahoru | #5
SLEEPER> Až když jsem to dopsal a postnul, tak jsem si všim, že by sis to moh přebrat, že tě pasuju na začátečníka či neumětela... Tak sorry, neměl jsem v úmyslu, aby to takto vyznělo - spíš jsem chtěl říct, že tahle mašina chce asi svý a zkušenosti právě s ní. Ani jsem ti nechtěl jako jiný čoprák ukazovat jak na to.

Vtx 1800 na kratke cesty

31.7.2020 v 21:33 | Nahoru | #6
Jen to upresnim,nejde o zadny velky mesto,kde bych opravdu musel plouzit v hustym provozu,ale o prejezd mestem,kde me brzdi tak maximalne jeden kruhac.Jinak je to v podstate vsude rychlost 50 km/h.Jde mi spis o to jestli by to nebylo trapeni tehle motorky na tehle kazdodenich pojizdkach ve vsedni dny. Vikendy jsou samozrejme o necem jinym.Nechce se mi drzet litr. Varadero na kterym jezdim ted, jeste k VTX ktery bych moooooc rad :).Motorky a vykonu se nebojim,myslim si,ze uz jsem z nejakyho neuvazenyho krouceni heftem vyrost.Toho bylo dost,celej zivot jsem jezdil enduro.Chlapy fakt nevim.Kruci uz je tech bezesnejch noci nejak moc.Jinak vsem dik za nazor.

Vtx 1800 na kratke cesty

1.8.2020 v 06:56 | Nahoru | #7
Jestli chceš VTXku, tak 18-ku! Ten rozdíl oproti 13-ce je daleko větší než by se zdálo prostou matematikou 13/18=72%. Je to spíš 13/18=50%. A po mých zkušenostech s dlouhým ohříváním oleje jsem přešel na olej 5w40, místo běžnýho 10w40 - jedinej, kdo má tuhle specifikaci, co jsem tedy našel, je SUNOCO a můžu jej doporučit. Jdi do VTXky, takovýhle mašiny už se vyrábět nebudou...

Vtx 1800 na kratke cesty

3.8.2020 v 00:55 | Nahoru | #8
Tady fakt není co řešit, karburátor vs stříkačka...a je tam toho víc co VTX1300 oproti silnější sestře nemá.

Vtx 1800 na kratke cesty

31.12.2021 v 00:58 | Nahoru | #9
VTX 18 BYCH JA OSOBNE NEDOPORUCIL ANI NEPRITELI PAC TENHLE VERGL JE SNAD TO NEJHORSI CO KDY HONDA VYROBILA -( APROPO 18 KA SE VYRABI V EMERICE PRO VYZRANY EMERICANY CO JEZDEJ VETSINOU JENOM ROVNE KONSTANTNI RYCHLOSTI 110KM/H ) PRO NASE SILNICE JE TO ABSOLUTNE NEVHODNY MASTODONT CO NEBRZDI (BRZDI SE HLAVNE ZADNI DUALNI BRZDOU ) NEPERUJE NYBRZ DRNCA KOR KDYZ NA TOM CLOVEK JEDE SAM . MA HROZNE DLOUHY KVALTY TUDIZ PROJET TREBA MALY KRUHAKY JE DOCELA UTRPENI A DEZEN PREDNI PNEU SE STRACI PRED OCIMA ALE TO NEJHORSI JSOU ZATACKY PAC BUDES ZDRZOVAT I DUCHODCE NA BABETE..........

1 reakcí na tento příspěvek Vtx 1800 na kratke cesty

31.12.2021 v 04:39 | Nahoru | #10
Ahoj 18ku jsem nakonec poridil a musim rict,ze s tebou az na jedno nemuzu soulasit.A to jsou ty male kruhace.Tam je to za jedna se spojkou.Ale.... Mam na moto padaky,ktery me hooodne limitujou v naklonu,takze az je ted prez zimu upravim,nebude ani na tom malem kruhaci co mam kazdy den na ceste problem.Opravdu se necha,jak pise Charile vodit s naprostou eleganci a ani po meste neni zadny problem.Nepotrebuju se propletat mezi autama,spis klidne i postojim a ukajim se zvukem toho nadherneho dvouvalu.Neco jinyho,je manipulace na miste.Tady musis hodne premyslet,jak zaparkujes,protoze vytlacit moto ac do maleho kopecku je problem.Dozadu v poho,tam si houpnes,ale dopredu je to ocistec a to nejsem zadnej priposranek.Mozna jeste k te prevodovce.Sesty kvalt nekdy chybi,kvalty nejsou dlouhe,spis delsi.Ale jak pises,je to moto na dlouhe cesty a na to je ta prevodovka odtupnovana.Jinak s podvozkem jsem spokojenej,brzdy mi taky vzdy stacily takze za me OK.Mam vyvoneny cerny R....draty kola,plotny,atd. A jsem hrdobec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vtx 1800 na kratke cesty

31.12.2021 v 16:25 | Nahoru | #11
rcmak> Tak ať slouží! Teď jsem z ní slezl po letošních posledních 100 km!

Edit: K brzdám - tam používat pouze origo destičky Nissin. K pérování - mám komplet překopaný přední i zadní tlumiče a je to někde úplně jinde než sériovka. K padáku - ano, je ho třeba zvednout, laufy taky jiný a pak začne drhnout až šroubama na rámu. Gumy - ano, žere je to před očima. Ale když ji miluješ, není co řešit. A poslední dodatek - důchodce na mopedu FAKT nezdržuju, ani na kruháči...

Naposledy editováno 31.12.2021 16:32:06

1 reakcí na tento příspěvek Vtx 1800 na kratke cesty

1.1.2022 v 15:59 | Nahoru | #12
Ahoj,dneska jsem se byl pomazlit s moto a nejak se mi nelibi vyplet kol.V lete jem drat po dratu lestil a ted jsou jakoze zoxidovany. Da se nekde sehnat vyplet na 1800 R ? Nikde ho nemuzu najit,ani naznak.Rad bych kola prepletl.Diky

(reakce na) Vtx 1800 na kratke cesty

1.1.2022 v 16:08 | Nahoru | #13

rcmak píše: Ahoj,dneska jsem se byl pomazlit s moto a nejak se mi nelibi vyplet kol.V lete jem drat po dratu lestil a ted jsou jakoze zoxidovany. Da se nekde sehnat vyplet na 1800 R ? Nikde ho nemuzu najit,ani naznak.Rad bych kola prepletl.Diky



Kašli na to, na dráty to nejezdí. Stejně se tam chytá hlavně bordel z destiček. Já mám teda hliníkový liťáky. Jednou jsem je komplet vyleštil, teda myslím fakt vyleštění brusnými a leštícími pastami, pěkně od nejhrubší po nejjemější, krok za krokem, protože z výroby byly neleštěný, jen nějak osoustružený či co. Práce jak pro mukla, vypadalo to nádherně a už je to zas zasraný a zoxidovaný. Občas to trochu poleštím, ale nemá to to cenu. Dokud drží a nereznou, tak srát nato.

1 reakcí na tento příspěvek Vtx 1800 na kratke cesty

1.1.2022 v 16:31 | Nahoru | #14
Právě že se na nich začíná objevovat i povrchová rez . V létě jsem na tom nechal ruce,tkaničkou jsem sjel jeden drát po druhém a to jsem asi narušil tu poslední slupicku nějakýho zinku nebo niklu nebo co tam bylo

(reakce na) Vtx 1800 na kratke cesty

1.1.2022 v 16:48 | Nahoru | #15
rcmake> Tak to očisti, odmasti a stříkni nějakým čirým, třeba PU lakem a ono to ještě pár let do výměny vydrží.

Edit: Dráty jsi zkoušel najít na partsdepot.cz? Taky jsou v ČR nějaký výrobci drátů - zkus gůgla, a musel by sis změřit rozměr. Ale nový dráty určitě nejsou nic neřešitelného, enduráci je mění furt.

Naposledy editováno 01.01.2022 16:55:20

Vtx 1800 na kratke cesty

16.1.2022 v 01:22 | Nahoru | #16
Ahoj,mate nejaky tip na baterku do 18tky 2002 ? Nejaky konkretni zkusenosti ? Diiiiky

Vtx 1800 na kratke cesty

16.1.2022 v 13:43 | Nahoru | #17
Yuasa JIS YTX20HL-BS jsem z VTXa před 5 lety vyměnil za totožný kus (původní tam byla snad z výroby) a jenom jezdím. Nevytahuju, neodpojuju a udržovací nabíječku nemam. Je ale v suché a vytápěné garáži.

Vtx 1800 na kratke cesty

26.1.2022 v 16:48 | Nahoru | #18
Tady ještě doplním k tomu pérování u VTX, že je potřeba u originálního tlumiče nastavit tuhost. Pokud je nastavený na plnou váhu, pro dvě osoby a jezdí na ní jen jeden člověk, tak to samozřejmě nepruží a drncá. A naopak obráceně, pokud je nastavená na jednoho člověka a navíc s muší váhou, tak když nasednou dva, tak to pak jde až do rázů při nerovnostech. Nastavit tlumiče a pak to pruží krásně přesně podle toho jak kdo potřebuje. Brzdí suprově, tam to nemá cenu vůbec zmiňovat. Pokud ne, tak tam někdo dal nějaké špatné desky a nebo brzdí jen přední brzdou a to je u tohoto stroje taky špatně. Já brzdím jen zadní, ta je duální, takže přibržďuje i předek a pokud potřebuji někdy ostřejší brždění, tak přidám i přední brzdu. Ohledně ovládání jsem se s tím taky ze začátku hodně pral. Je to fakt velká a těžká motorka. Ale nedám na ni dopustit, je to úžasný stroj..

Vtx 1800 na kratke cesty

10.7.2022 v 15:02 | Nahoru | #19
Na 1300 jsem najezdil 35tkm a na 1800 NeoRetro už mám najeto přes 65tkm. To, že 1800 nebrzdí je lež. Ano, brzdí se hlavně zadní brzdou (a tím pádem i částečně přední) Předek jen při agresivnějším brždění. Na rozdíl od *charlie.vtx1800* nejlepší pohodlí při brždění mám s deskama Goldfein (S3 +S33) Originály taky dobrý, ale tyhle jsou lepší. Na tu váhu si člověk opravdu musí zvyknout (jezdíme ve dvou s bagáží (550kg), parkovat zadní gumou k obrubníku. A pro nováčka je to vstupenka na nebesa. K takové motorce musí motorkář "dospět" Ovladatelnost je výborná, pokud to umíš. Na ty kecy, že to nebrzdí a nezahýbá sem dávám video z moji úterní jízdy,
a taky tvrdím to samé, co *karel28* " Ale nedám na ni dopustit, je to úžasný stroj.."
https://motorkari.cz/a/tzw

(reakce na) Vtx 1800 na kratke cesty

4.8.2023 v 16:08 | Nahoru | #20

charlie.vtx1800 píše: rcmak> Tak ať slouží! Teď jsem z ní slezl po letošních posledních 100 km!

Edit: K brzdám - tam používat pouze origo destičky Nissin. K pérování - mám komplet překopaný přední i zadní tlumiče a je to někde úplně jinde než sériovka. K padáku - ano, je ho třeba zvednout, laufy taky jiný a pak začne drhnout až šroubama na rámu. Gumy - ano, žere je to před očima. Ale když ji miluješ, není co řešit. A poslední dodatek - důchodce na mopedu FAKT nezdržuju, ani na kruháči...



A cos tam dal za pružiny a tlumiče?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výfuk Honda VTX 1800 Honda VTX 1800 1Bandit 4 23.11.2023 v 19:46 1Bandit
Kdo mi v Brne spravi nadrz Honda VTX 1800 Kritix 22 14.10.2023 v 12:16 PETARDAK
honda VTX 1800 zvažovaná koupě Honda VTX 1800 Longorn 2 5.9.2023 v 20:20 padr
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Nestartuje po zahřátí Honda VTX 1800 Stokilo 16 31.7.2023 v 21:59 karel28

TOPlist