globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvažovací závaží na dráty
Zdravím, potřebuji vyvážit kola na Jawu 350, protože při vyších rychlostech to kope jako blázen. Problém je ten, že nemůžu nikde sehnat vyvažovací závaží. Vím, že jdou koupit na internetu, ale platit při celkové ceně 50kč poštovné 150kč se mi nějak nechce. Není někdo v Moravskoslezkém kraji (nejlépe FM, Ostrava a okolí), který má nějaké to závaží na výplet nazbyt? Samozřejmě za rozumnou cenu koupím a přijedu si pro něj.

Vyvažovací závaží na dráty

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2020 v 11:51 | Nahoru | #1
No a nyní k věci .
Na statické vyvážení špicových kol stačí jakýkoliv kus olova - drát (pájka, kůpená v železářství) a nebo pléšek z káblů. Dá se to pak používat furt do aleluja.
Vyvažovačka - kus závitové tyče, kerá má na jedné straně díru přesně v ose na závěs (kus drátu) a na druhém konci matici na posouvání bodu závěsu ku těžišti vyvažovaného předmětu (musí to být rotační předmět, mající relativně malou výšku, ale velký průměr. Původně se takto vyvažovaly šfungráfy = setrvačníky, pro kola motocyklů je to přímo ideální).
Jen tak na okraj - takto se dá kolo vyvážit řádově přesněji, než na nejmodernější vyvažovačce a kdyby si s tím dal někdo práci, tak i dynamické vyvážení je možné .
Postup - kolo se navleče na tento kus železa a pověsí se to na neco - třebas dvoják žebř. Ať to máme po technické stránce kompatibilní.
Takto zavěšené kolo se maticí posouvá (zvedá) k bodu závěsu - mění (zmenšuje) se stabilita polohy - kolo je stále víc labilní.
Dělá se to tak dlouho, až je to tak nejak akorát - kolo bývá v této poloze obvykle šikmo a mírným dotykem se dá vyrovnat do vodorovné polohy - vyvážit. Obvykle místo k vyvážení není potřeba jedno, ale dvě.
Olůvka přidáváme zkusmo k potřebným, prstem zjištěným bodům a po dosažení vodorovné polohy kola ho máme vyvážené staticky.
Pro stroje, mající pneumatiky obvyklé šířky to stačí.
Olůvka, omotané okolo špic, zajistíme nejakým lepidlem. Třebas Mamutem. Není to nutné, olůvka se odstředivů silů dostanů na svoje místo, ale při pomalé jízdě to potom nehrká.
No a abyste tam nemuseli dávat půl kila materiálu, vřele doporučuju bodem, označujícím nejtěžší bod pneumatiky ji dát k ventilku. Výrobci jej obvykle označijí červenou tečkou.
Vyvažovačka:

Závaží na kole ČZ 180 - použitá guma je ještě z ČSSR, bylo mě ju líto vyhodit:


Naposledy editováno 03.08.2020 11:52:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist