globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvažovací závaží na dráty
Zdravím, potřebuji vyvážit kola na Jawu 350, protože při vyších rychlostech to kope jako blázen. Problém je ten, že nemůžu nikde sehnat vyvažovací závaží. Vím, že jdou koupit na internetu, ale platit při celkové ceně 50kč poštovné 150kč se mi nějak nechce. Není někdo v Moravskoslezkém kraji (nejlépe FM, Ostrava a okolí), který má nějaké to závaží na výplet nazbyt? Samozřejmě za rozumnou cenu koupím a přijedu si pro něj.
Předchozí
1 2
Následující

Vyvažovací závaží na dráty

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2020 v 11:51 | Nahoru | #31
No a nyní k věci .
Na statické vyvážení špicových kol stačí jakýkoliv kus olova - drát (pájka, kůpená v železářství) a nebo pléšek z káblů. Dá se to pak používat furt do aleluja.
Vyvažovačka - kus závitové tyče, kerá má na jedné straně díru přesně v ose na závěs (kus drátu) a na druhém konci matici na posouvání bodu závěsu ku těžišti vyvažovaného předmětu (musí to být rotační předmět, mající relativně malou výšku, ale velký průměr. Původně se takto vyvažovaly šfungráfy = setrvačníky, pro kola motocyklů je to přímo ideální).
Jen tak na okraj - takto se dá kolo vyvážit řádově přesněji, než na nejmodernější vyvažovačce a kdyby si s tím dal někdo práci, tak i dynamické vyvážení je možné .
Postup - kolo se navleče na tento kus železa a pověsí se to na neco - třebas dvoják žebř. Ať to máme po technické stránce kompatibilní.
Takto zavěšené kolo se maticí posouvá (zvedá) k bodu závěsu - mění (zmenšuje) se stabilita polohy - kolo je stále víc labilní.
Dělá se to tak dlouho, až je to tak nejak akorát - kolo bývá v této poloze obvykle šikmo a mírným dotykem se dá vyrovnat do vodorovné polohy - vyvážit. Obvykle místo k vyvážení není potřeba jedno, ale dvě.
Olůvka přidáváme zkusmo k potřebným, prstem zjištěným bodům a po dosažení vodorovné polohy kola ho máme vyvážené staticky.
Pro stroje, mající pneumatiky obvyklé šířky to stačí.
Olůvka, omotané okolo špic, zajistíme nejakým lepidlem. Třebas Mamutem. Není to nutné, olůvka se odstředivů silů dostanů na svoje místo, ale při pomalé jízdě to potom nehrká.
No a abyste tam nemuseli dávat půl kila materiálu, vřele doporučuju bodem, označujícím nejtěžší bod pneumatiky ji dát k ventilku. Výrobci jej obvykle označijí červenou tečkou.
Vyvažovačka:

Závaží na kole ČZ 180 - použitá guma je ještě z ČSSR, bylo mě ju líto vyhodit:


Naposledy editováno 03.08.2020 11:52:57

Vyvažovací závaží na dráty

3.8.2020 v 11:56 | Nahoru | #32
Jo a eště jeden praktický přípodotek.
Všechno tohle dělat až po zkušební jízdě, až si pneumatika "sedne" do ráfku.
Jinak je ta práca úplně zbytečná.

Vyvažovací závaží na dráty

3.8.2020 v 22:21 | Nahoru | #33
Zdenále dík za jasný návod na vyvážení , jak seženu správnou závitovku a trochu času tak se na to vrhnu když to má být řádově lepší než z vyvažovačky .

Vyvažovací závaží na dráty

4.8.2020 v 13:51 | Nahoru | #34
Jawa má vpředu díru v ložiskách 15mm.
Dělá se to tak, že se vezme tyč M16 a trochu se lízne, aby do tych ložisek šla, ale né moc volně. Tak akorát.
Matce je to jedno, teho závitu tam zbude, jéjej.
Akorát při té práci se s tým musíš pohrát. Néni to nic složitého, spíš se vkrádá otázka: "...a to je všecko?!"
Tím posouvání těžiště se zvyšuje citlivost až do nekontrolovatelna a kůsek před tým je oblast, kdy to už stačí a tam se to udělá. Na té tyčce si to možeš aj poznačit.
Esli má motorka kotouč, možeš to zkusit pověsit na jednu a nebo na druhů stranu a porovnat.

Naposledy editováno 04.08.2020 13:53:04

1 reakcí na tento příspěvek Vyvažovací závaží na dráty

25.8.2020 v 20:19 | Nahoru | #35
Tak pánové díky za inspiraci a rady , zatím jsem vyvážil "jen" přední kolo , a v rychlostech přes 100 km/h je to úplně v pohodě , kolo je v klidu a řidítka nekmitají . Až budu mít morálku a chuť , tak odmontuju pravý výfuk a vyndám a vyvážím i zadní kolo , aby i pozadí bylo ušetřeno rušivých vibrací . Přemýšlel jsem o tom olovu do konců řídítek , ale nakonec mě přišlo jednodušší koupit 60 gramová závažíčka v černé barvě , montáž byla rychlá a bezproblémová a výsledek mě nadchnul , vibrace v řidítkách zmizely , až mě to přijde u té mé 632 nepřirozené .

(reakce na) Vyvažovací závaží na dráty

26.8.2020 v 14:01 | Nahoru | #36
OldPohoda> Vyfuk netreba ven, staci tlumice z horniho oka :)

1 reakcí na tento příspěvek Vyvažovací závaží na dráty

27.8.2020 v 22:26 | Nahoru | #37
Buď rád, že to 60g spravilo.
Olova se dává do konců řídítek daleko víc. Já sem dával okolo 200g...
To se uleje cosi kulatého a do konců řídítek se to narve kladivem. Na motorce néni nic poznat...krom teda teho, že se to neklepe...tak moc...
Na sportovní motorce to má eště jeden účel - když ti totiž motorka spadne nekde na kameň a ty máš akorát v tom okamžiku pod řídítkem bez teho štuplu prst, tak ho to pěkně ukrójí .

(reakce na) Vyvažovací závaží na dráty

28.8.2020 v 10:54 | Nahoru | #38
Zdenalbenal> ono to vypadá jako blbost s tím prstem do trubky :) kdyby se mi to nestalo.

Vyvažovací závaží na dráty

31.8.2020 v 16:03 | Nahoru | #39
Toto a podobné věci sů moudra od starých soutěžáků.
Trošku mě mrzí, že takové "prkotiny" se zapomínajů a nebo se o nich sice jako ví, ale detailní provedení zná málokdo.
Třebas jak kdosi Sucháčovi poradil ten přední blatník...a nebo jak ve své knížce psal, že mu v blatě kameň či co vyzul spodní nohavicu z krytu rozety.
Tak sem si říkal - proč se neoptal?!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist