Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
Protože je tu málo témat o elektrice, tak jsem jedno založil.

V poslední době jsem měl problém s vybíjením, teda spíše s nenabíjením baterie, který jsem úspěšně vyřešil.
Zapoměl jsem totiž zapojit zpět konektor do regulátoru, při "údržbě".
...čtyři kratší vyjížďky to vydrželo, ale ke konci už jsem to musel dvakrát roztlačit.
Při hledání příčiny jsem ale narazil na jiný problém, a to velký odběr přídavných světel.
Mám tam dvě ty čínské diodové mrdky, za 200,- , u kterých píšou 10W. Mám je více než dva roky, jedno nevydrželo déšť, koupil jsem další, ale jinak, za ty love, byl jsem spokojen. Svítí to/oslňuje dobře.
Motka teď normálně funguje, dobíjí 14,4 -14,5 ale jak zapnu ty přídavné lampy, okamžitě pokles na cca 12,5V a naměřil jsem jim odběr 10,5A !!!
Jasně, čínské mrdky, ale totok? Samozřejmě to kuchnu a pokusím se něco zjistit.
Kdo to taky máte, hoďte na to oko!

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 15:46 | Nahoru | #1
slusnej odber, to musi nekde i dost topit ne?

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 15:48 | Nahoru | #2
A co na to hodit bobek a odpojit je???

1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 15:50 | Nahoru | #3
tvl to je 120 W neplete se ti merak ? ja jen ze to je o rad.

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 16:35 | Nahoru | #4
Nenapsal jsi jaký má výkon alternátor tvého stroje. Dále doporučuji veškeré přídavné světlomety atd. napájet přes přidané relátko.

(reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 16:42 | Nahoru | #5

gugo píše: tvl to je 120 W neplete se ti merak ? ja jen ze to je o rad.

Prvni co mne napadlo bylo, jestli merak ma taky z aliku ...

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2020 v 16:59 | Nahoru | #6
Vyrobil nám zkrat, už jde z něho smrad ...

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 19:43 | Nahoru | #7

Jojo, to je vono!

1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 20:41 | Nahoru | #8
Mám podle střev stejná světla. Resp. už nemám. Napřed svítily dobře. Pak postupně se barva světla měnila do žluté a pak je stačilo na 10 minut nechat zapnuté bez nastartovaného motoru a už jsem nenastartoval. Po jejich demontáži vše funguje jak má. Takže příště už jiný model.

(reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 21:56 | Nahoru | #9
Willi3288> takže stejný problém.
Tož, měl jsem ještě jedno nové v rezervě, tak jsem ho důkladně vzal silikonem, aby do něj nezateklo a vyměnil za to špatné. Ale naposledy, už to nekoupím.
Teď mě nezbývá než čekat, co na to stator. Ten dostal chudák zabrat.
...naštěstí nejezdím delší trasy, max. cca 1h v kuse, dohromady jsem s "tím" mohl najet cca 350km. Bohužel tam byla 15A pojistka, vyměnil jsem za 5A. Odběr jednoho světla je teď cca 0,9 A. Baterie to taky přežila, naštěstí.

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 22:05 | Nahoru | #10
.

Naposledy editováno 09.11.2020 21:37:06

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

21.7.2020 v 23:13 | Nahoru | #11
Jj ten je stavenej na zkrat, tomu velkej odber nevadi...

1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

22.7.2020 v 08:35 | Nahoru | #12
Jakože se nezahříval víc, než je zdrávo? A nezatížený/odpojený trpí více?
...já su enem středoškolák (ve čtvtek nám bylo dycky zle, no a v pátek už to nemělo cenu), takže mám mezery ve vzdělání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

Skvělá odpověď, děkuji! 22.7.2020 v 09:36 | Nahoru | #13

ramlik píše: Jakože se nezahříval víc, než je zdrávo? A nezatížený/odpojený trpí více?
...já su enem středoškolák (ve čtvtek nám bylo dycky zle, no a v pátek už to nemělo cenu), takže mám mezery ve vzdělání.



U motorek kde je utopenej v oleji jede ten altik porad na max - neni regulovaný buzením treba jako u aut - a regulace u nej probíhá tak, ze přebytek energie regulátor vyzkratuje. Tzn ano altik je na tohle dimenzovany a zahřívá se stejne at uz jej zkracuje regulátor nebo svetlo.

Na rozpojenych kontaktech se ve vysokých otáčkách generuje vysoké napětí a tam nakej problem nastat muze - na provoz s rozpojenymi kontakty to navržené neni

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

22.7.2020 v 17:57 | Nahoru | #14
Tyhle svetla jsou dobry tak nechat z nich obal a prestavet vnitrek. Strcil jsem tam 10W cree XM-L2 myslim, tepla bila, regulator mimo a uz se na tom nema moc co podelat. Mimochodem, podle kodovyho oznaceni ty desky se da dohledat ze ta ledka s veskerou elektornikou se prodava v cine za cca 75 haliru, jen tak pro zajimavost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

23.7.2020 v 08:15 | Nahoru | #15

assassin píše: U motorek kde je utopenej v oleji jede ten altik porad na max - neni regulovaný buzením treba jako u aut - a regulace u nej probíhá tak, ze přebytek energie regulátor vyzkratuje. Tzn ano altik je na tohle dimenzovany a zahřívá se stejne at uz jej zkracuje regulátor nebo svetlo.


U 2T není v oleji a je to ten samý altík.
Už se to tu jednou řešilo, ale myslím si, že zkratovaný alternátor netopí celý svůj výkon, a tím pádem ani neodebírá z motoru. Pokud není napětí, tak ani maximální proud neudělá výkon. A napětí při zkratu je jen vlivem vnitřního odporu vinutí a to je nízké.

(reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

23.7.2020 v 19:58 | Nahoru | #16
N

Naposledy editováno 09.11.2020 21:36:10

1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

23.7.2020 v 21:28 | Nahoru | #17
Hezký pokus, potvrzující, co napsal Mito (zkratovaný alternátor netopí celý svůj výkon). Ve zkratu jsou ztráty v mědi a ztráty v železe asi 2/3 nejvyššího projektovaného výkonu.
Už jsme to brali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

23.7.2020 v 23:10 | Nahoru | #18
.

Naposledy editováno 09.11.2020 21:35:23

(reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

24.7.2020 v 08:36 | Nahoru | #19

HMS píše: Kohlstein> Jenže regulátor napětí nezkratuje cívky při omezení výstupního napětí na trvalo a každý zkrat na cívce vyvolá prve nárust proudu a pád napětí, když na prostředním obrázku zkratuješ za chodu žárovku,tak propadne napětí a proud se zvedne(v obvodu alternátoru) a zvedne s odběr motoru a až potom se srovnají hodnoty na ty co jsou na třetím obr.,tzn. při regulaci provozního napětí budou cívky namáhány max.proudem.


No a co, že budou namáhány max. proudem? Výkon odebíraný průměrně z poháněcího motoru bude při zkratu nižší, než při maximální zátěži.
Závěr je takový: při snížení odběru proudu (nahrazení LED s nižším příkonem) je k dispozici vyšší výkon pro jízdu.

Naposledy editováno 24.07.2020 08:37:53

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

24.7.2020 v 09:30 | Nahoru | #20
Mito: obavam se, ze ty tvoje závěry jsou pomerne zjednodušující.

Ano, altik ve zkratu odebírá mensi vykon nez altik pri projektovanem odběru.

Ty vychazis z úvahy, ze altik da dejme tomu 200W - ty beres 50W a regler zkratuje 150W - jen v tom okamžiku zkratu to teda neni 150W ale treba 100W (2/3)
Pak zapojis 5W zátěž a regler zkratuje 195W - ale opet diky zkratu min - 2/3 je 130W

Takze v jednom pripade odebiras z motoru 150W a v druhem pripade 135W

Akorat v praxi tam nejakej výkonove prvek spina a rozpíná ten zkrat, v tehle okamžicích v obvodech probíhají pomerne složité přechodové jevy. Takze kdyz budes měřit realnej systém, nejspis tam nebude zásadní rozdíl.

Teoreticky to muzem pitvat vesele dal, ale on ten zkrat ve vinutí způsobí vyssi teplotu, teplota zase ovlivnuje ele veličiny, ty prechodovy jevy pri sepnuti a rozepnuti spínače jsou popsány diferenciálníma rovnicema - Vzpomínka na reseni takových obvodu - laplaceova tensformace me budila ze spaní jeste nedavno

Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

24.7.2020 v 12:11 | Nahoru | #21
Ano, to je přesně to o čem se bavíme. Jen si myslím, že ten rozdíl bude větší. Regler nezkratuje takové příkony, protože je zkratovanej altík ani nevyrobí, a ani se neztratí v něm - takový velký odpor vinutí statoru altíku nemá, nevznikne tam napětí. Přechodové jevy jsou jen krátkodobé a nebudou mít na průměrný výkon velký vliv.
A je to ta úspora energie. Jinde se řeší ušetření desetin % a tady se mrhá energií. Závěr je takový, že konečně má nějaký smysl použít úspornější LEDky místo žárovek atd.
Podobný důvod jsem řešil na jiném foru s reproduktorem. Účinnost reproduktorů jsou desetiny % a kam se asi ztrácí ty ostatní Waty dodaného výkonu? Nikdo nevěřil, že se protopí a většinu vyzáří magnet a koš reproduktoru. Musel jsem dokazovat měřením oteplení...

1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

24.7.2020 v 13:16 | Nahoru | #22
Můžeš tam dát nějakej jednoduchej logger a nejezdit kilometry se světlama A bez,Jestli na motorce ušetříš 100 W tak to stejně nedává žádný zásadní význam když se tam maří kilowatty kde se dá

Edit: Logovat proud Ve vodiči z alernatoru

Jakou plochu a teplotu má 100 V wattů žárovka a jakou plochu a teplotu má regulátor? Podle mě to bude topit dost podobně

Naposledy editováno 24.07.2020 13:20:02

1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

24.7.2020 v 14:08 | Nahoru | #23
U dváci, natož padesátky už to nějaký význam může mít. Jinde samozřejmě ne. 100 W žárovka je rozpálená hodně, zkus si na ní šáhnout po nějaké době svícení - nebude to příjemné.
Proud ve vodiči z alternátoru nic neřekne - ten tam teče vždy - i při zkratu.

(reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

24.7.2020 v 21:44 | Nahoru | #24
-

Naposledy editováno 28.08.2020 20:24:22

(reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

24.7.2020 v 23:14 | Nahoru | #25
assassin> regl bude protapet jen odpory na polovodicich ne ? 100W je docela hodne uz, minimalne na tu dvacku rekl bych ... seriovej odpor k tomu delaj draty, dalsi ztraty budou v zeleze... neco realne zmerit bude tezky, tech druhu ztrat je tam moc a v kazdem rezimu maji jiny podil na zmarene energii (zmarene mysleno jako z pohledu motoru, tzn i svetlo treba..) BTW 100W zarovka je teda horka silidne, stovka stupnu tam bude urcite (naslineny prst zasyci...) coz je pro polovvodice skoro moc (jo, uz se mi povedlo odpajet SO8 FET vykonem, a dokonce to i relativne prezil,.. ale vic nez 70°C by se ani hodne odolnejm polovodicum delat nemelo, a uvnitr bude vic nez na zebrech - termo ) kazdopadne srovnavat zarvku a regl moc nejde ani termo ani el.

s tim vykonem u dvacky to bude samozrejme bude pravda, ale ten alternator bude "brzdit" vzdycky bez ohldu na to jestli proud potece do svetel nebo do zkratu... nicmene horsi vliv bude mit dle meho spis samotna hmota rotoru na klice (i kdyby v nem vyzkratovanej stator nebyl) pri roztaceni do otacek, nez ten relativne staticky brzdny moment v urvni desitek nebo stovek wattu.. vono i u dvacky to brzdeni bude sotva procento kroutaku/vykonu (v rozumnych otackach) zatim co rotor vazi urcite vic nez to procento kliky a navic ma jeste nezanedbatelnej polomer (oproti hrideli napr.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys neobvyklé zvuky z výfuku. Kawasaki Versys 650 chytrej 23 20.10.2020 v 10:50 Codo
Verva100 [1 ... 8, 9] Kawasaki Versys 650 Zdenál1974 256 18.10.2020 v 10:41 puffybodie
Kawasaki Smrž České Budějovice Kawasaki Versys 650 Alicecooper 7 12.10.2020 v 12:49 rousini
těsnící kroužky na svodech Kawasaki Versys 650 vopák 2 30.9.2020 v 15:53 vopák
Prvá motorka po skútri - Suzuki V-S... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki Versys 650 w0rm 50 22.9.2020 v 11:56 zahadnytajemny

TOPlist