Originální díly PARTSDEPOT




padaky Přidat reklamu

Téma: KO motorka na cestě - po čem jít
17.7.2020 v 19:19
Ahoj, potřeboval bych poradit na co se zaměřit. Momentálně trčím v Plužine s nepojízdným KLE. Začalo to s deštěm (možná jen náhoda) - motorka přestala táhnout jako by došel benzín až úplně chcípla. Nastartovat nešla, pak na chvilku chytla, ale při přidání plynu vždy hned chcípla. Až jsem nakonec přišel na to, že se sytičem (teplý motor) ji nastartuju a rozjedu se, vypnu sytič a chvilku OK. Vždy jsem kousek ujel a zase. Pak se to zlepšilo a ujel jsem cca 20 km bez problému. A najednou zas, při odbočování na jedničku po přidání plynu prostě cukla a chcípla.

Vzhledem k tomu, že problém dělalo přidávání plynu a se sytičem nějak startovala, začal jsem podezřívat přicpanou nějakou trysku. Rozhodil jsem karbec na pumpě, profoukal kompresorem a nic. Je to ještě horší, bez sytiče ani Ň, při přidání plynu hrozně pomalu klesají otáčky (chudá směs? Může si přisávat?). Postupně se to s ohřátím motoru zhoršilo tak, že už ani nenastartuju. A teď po čem jít? Nějaký nápad, prosím?
Napadají mě ještě příruby, jestli nemají prasklinu nebo tak,
Fajfky jsem kontroloval, vypadaly OK. Jedna byla i letos nová včetně kabelu, druhá asi dva roky zpět.. Zkusit svíce nebo mrknout na barvu zatím nemůžu, protože jsem dement a zapomněl jsem ořech na svíčky.

Sehnali jsme ubytko a zítra se na to musím mrknout, jestli to zprovozním, nebo jestli mám shánět odvoz..
Předchozí
1 2
Následující

KO motorka na cestě - po čem jít

17.7.2020 v 23:01 | Nahoru | #31
Ahoj může to dělat cívka nebo fajfka za deště to hodně u moto odchází

KO motorka na cestě - po čem jít

17.7.2020 v 23:15 | Nahoru | #32
Co takhle voda v benzínu? Nenatankoval sis nějakej sajrajt?

KO motorka na cestě - po čem jít

17.7.2020 v 23:26 | Nahoru | #33
Ahoj, dal bych na PRI a zkusil odkalit plovákovky karburátorů vypouštěcími šrouby do nějaké petky, aby bylo vidět jestli tam není voda. zároveň zjistíš jestli jsou průchozí sítka v nádrži a vyloučíš chybu v podtlakovém vypínání palivového ventilu. No a asi to bude chtít i ten svíčák a kouknout jak vypadají svíčky. Na pumpě by ho mohli mít. nemáš ucpané odtoky od svíček? aby se ti nekoupaly fajfky? Držím palce ať to najdeš. Napiš jak jsi pokročil, budeme vymýšlet dál.

KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 06:13 | Nahoru | #34
Svíčky ani kabely to nebudou. Pořád by ti šla na jeden válec, a že by odešli obě najednou je nepravděpodobný. Jestli máš náhradní regulátor tak ho pro jistotu výměn. Když je motor studený tak jede normálně? Kontroloval jsi plynové lanko a lanko sitiče aby vše fungovalo jak má?

KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 07:30 | Nahoru | #35
V tom "lepším případě" dneska přijdeš k motorce a bude to v pohodě do dalšího deště.

KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 07:58 | Nahoru | #36
Jelikož ti pomalu padaj otáčky a zhoršuje se to s teplym motorem tak je možný,žese ti přeplavuje.Jinak v MN sou schopný garážmistři.

KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 08:00 | Nahoru | #37
Nádrž je kovová , moto něco pamatuje, asi bych to zkusil i profouknout zpátky, přes hadicku .

A důkladně b prohlidnout podtlakové hadicky. Pokud by odesla membrána, tak trochu problém. Ale dá se nouzově možná polecit...

Ale membrana by to udelala jednou a na furt, tak snad ne... Pokud to jelo po natankování, patral bych kolem toho ventilu z nádrže.

Naposledy editováno 18.07.2020 08:03:14

(reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 09:04 | Nahoru | #38
dadanek1999> Ahoj.předpokládám,že stále sháníš klíč na svíčku? Nicméně jak psal někdo výše-vyzkoušet jiskru na těch novejch at se máš od čeho odrazit. Já měl kdsi podobný problém.šel po palivu,odkaloval profukoval a nakonec skončil u el. Pitomost,ale ve vedru. Zdánlivě OK pojistka(nebo 3vedle sebe) Zahýbal,napružil packy a jelo.Po chvíli zas projev jakoby málo paliva. Ty pojistky dal nové,nevyhřáté a klid. Ikdyž u tebe to klidně může být i tím kohoutem. Nevím kam máš namířeno dál,ale v Mojkovac mám kamaráda,kdyby náhodou..

KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 10:22 | Nahoru | #39
Ahoj, tak info z rána - otočil jsem kohout na PRI a normálně nastartoval jakoby nic.... pujdu to trochu projet, muzu zkusit vratit kohout na “ON” at vyradim moznost ze neco mokreho z elektriky vyschlo.. ale zatim to fakt vypada ze kohout neotvira jak ma

2 reakcí na tento příspěvek KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 10:55 | Nahoru | #40
Jo, fakt je to kohout. Na ON se otevre malo, jen tak aby se to hadalo na volnobeh. Sytic pomuze ale pak se palivo odsaje a chcipne to. Na PRI to leti jak z praku, takze balime a vyrazime, vsem vam moc dekuji za napady!

Ps: pro info - pokud nekde neni nejaky unik podtlaku ktery jsem prehlidl tak repasovaci sada kohoutu vydrzela cca 3,5 roku a cca 14000 km

(reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 12:22 | Nahoru | #41
dadanek1999> Tak to je fakt k nasrání. Takových rad do života jsme ti ty kluku vyplodili, a ty si neumíš pustit benzín!

KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 13:16 | Nahoru | #42
Důležité že to jede a víš kde je průser. Kdyby bylo nejhůř tak úplně vyřadit zavirani a doma to pak dáš dokupy. Šťastnou cestu.

KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 14:28 | Nahoru | #43
Hlavně ze jedes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 14:46 | Nahoru | #44

dadanek1999 píše:

Ps: pro info - pokud nekde neni nejaky unik podtlaku ktery jsem prehlidl tak repasovaci sada kohoutu vydrzela cca 3,5 roku a cca 14000 km



Spíše to tipuju na starou zpuchřelou hadičku podtlaku, která se podtlakem splaskne a nepropustí. Tím bych při opravě začal - výměnou podtlakové hadičky.
Ale hlavně, že teď jedeš!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

18.7.2020 v 19:53 | Nahoru | #45
wedness> Prave ze hadicky jsou novy, jak benzinova tak podtlakova a kupoval jsem ty cupr dupr propletene, aby se nemohly zplasknout nebo zalomit. Menil jsem ne pred sezonou. Ale je pravda ze podtlak nekde mozna malicko utika, protoze nejake rozdily v chovani motoru pozoruju. Budu na to muset mrknout az se vratim.

Kazdopadne vsem moc diky, motorka dala dalsich 7h v desti bez nejakych vetsich problemu

(reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

19.7.2020 v 10:12 | Nahoru | #46
dadanek1999> kolikrát ty nový čínský hadičky prd vydrží, určitě tu podtlakovou zkoukni.

KO motorka na cestě - po čem jít

19.7.2020 v 11:56 | Nahoru | #47
Na PRI by se měl otevírat kanál, co je společný pro polohu RES, RES ale jede na podtlak...samozřejmě teď zalezi jestli ten kohout ma tři polohy - RES, ON a PRI, nekoukal jsem na rozkresy, některé kohouty mají jen ON a PRI ...tzn. jestli máš i polohu RES, tak ji taky ještě otestuj, jestli to bude zlobit, tak určitě nebude nečistota v palivovych kanálech v kohoutu, to by jinak nejelo ani na PRI...tzn. problem někde na podtlaku - poškozená membrána v kohoutu, ale to je trochu divný, protože by z toho kohoutu tekl benzín ven na motor...no budeš to muset rozdělat až se vrátíš domů....hlavně nezapominej ten kohout po jízdě otočit na ON/RES, jinak ti přes noc nachcije benzín do motoru...jehly v karbech to udržet fakt nemusí...

KO motorka na cestě - po čem jít

19.7.2020 v 12:20 | Nahoru | #48
Na ER5 jsem taky repasoval kohout a hadičky. Ale vzhledem k tomu jak byly tvrdé hadičky tak jsem byl asi první majitel po 13 letech kdo to dělal

1 reakcí na tento příspěvek KO motorka na cestě - po čem jít

19.7.2020 v 15:32 | Nahoru | #49
Na er5 měl kohout tři polohy. Hádám, že to bude stejné. PRI bylo v manuálu popsané zejména pro vypouštění nádrže apod. Prostě stále otevřeno. Myslím, že na rezervu se šlo z on přes PRI. Ale už je to mnoho let co jsem měl ER-5.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

20.7.2020 v 17:09 | Nahoru | #50

mRKEF píše: Na er5 měl kohout tři polohy. Hádám, že to bude stejné. PRI bylo v manuálu popsané zejména pro vypouštění nádrže apod. Prostě stále otevřeno. Myslím, že na rezervu se šlo z on přes PRI. Ale už je to mnoho let co jsem měl ER-5.



Jen doplním:

PRI jako primer, jinak zaplavení pro start. Je to tam proto , abys vůbec nastartoval motorku s podtlakově ovládaným kohoutem. Protože jinak bys, dokud motor neběží neměl podtlak na otevření a bez benzínu motor asi nepoběží - a podtlak nebude

Takže PRI je obtok, napřímo mimo to podtlakové řízení.
Na rezervu přes PRI má tu logiku, že právě pokud ti došel benzín, musíš ho tím PRI napustit do prázdných karbců, než přepneš na podtlakem otvíranou rezervu.

Pokud nejsou karbce prázdné, tak motorky většinou chytnou i bez přepnutí na PRI, než se významně sníží hladina, podtlak to otevře a asi se nic neděje. Ale po nějakém delším odstavení, po servisu, nebo když dojde benzín, PRI se musí zapnout, jinak nic...
A samozřejmě je to záchrana při poruše toho podtlakového systému, dá se na to jezdit trvale, není to problém. Jehlové ventily v komorách to udrží i po odstavení, pokud nejsou vadné.

EDIT: ještě jedna důležitá věc, pokud si nejsi jistý jak ta membrána funguje, pro jistotu ohni podtlakovou hadičku a zavaž ji bindrem, neodpojovat.
Protože nevím jestli u všech, ale u některých těch ventilů po poruše membrány vytékal benzín do podtlakové hadičky a mohl tudy až do motoru, takže to bylo bohatý za jízdy. Ale hlavně, při odstavení se mohlo stát, že se motor zalije benzínem až do kliky, což je průser. Pokud benzínu v oleji není moc, rychle se teplem odpaří a olej je normální, ale už jsem slyšel o případech, kdy to někomu teklo vrchem.

Naposledy editováno 20.07.2020 17:27:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

20.7.2020 v 18:01 | Nahoru | #51
Kafoholik> Doplním tvoje doplním
Po zastavení by se měl kohout na nádrži manuálně zavírat, jedno na jakém principu pracuje a jestli nějaké jehly v karbecech těsní.
Na babettě jsem to dokonce dovedl až k takové dokonalosti, že benzín nenechávám v nádrži přes noc, vypouštím do kanystru, protože kohoutek netěsní. Při těsnící jehle se benzín z karburátoru odpařuje, a plováková komora se naplňuje olejem, a nebo hůř, pod motorem je smradlavá kaluž a v nádrži chybí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

20.7.2020 v 18:16 | Nahoru | #52
Kohlstein>
Tady akorát nevim jak to je u tech podtlakovych ventilů, jestli se to na off zavře tak, aby případně děravá membrána byla mimo benzin a nemohla propouštět...
Snad jo. Pak by mohl normálně fungovat na PRI a po zastavení jen zavřít a dobrý.

(reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

20.7.2020 v 18:30 | Nahoru | #53
Kafoholik> Jestli se dobře pamatuji, tak er5 ani off neměla. Jen on, pri a res. On, res podtlak a pri otevřeno na furt.

(reakce na) KO motorka na cestě - po čem jít

20.7.2020 v 18:59 | Nahoru | #54

Kafoholik píše: Jen doplním:

PRI jako primer, jinak zaplavení pro start. Je to tam proto , abys vůbec nastartoval motorku s podtlakově ovládaným kohoutem. Protože jinak bys, dokud motor neběží neměl podtlak na otevření a bez benzínu motor asi nepoběží - a podtlak nebude

Takže PRI je obtok, napřímo mimo to podtlakové řízení.
Na rezervu přes PRI má tu logiku, že právě pokud ti došel benzín, musíš ho tím PRI napustit do prázdných karbců, než přepneš na podtlakem otvíranou rezervu.

Pokud nejsou karbce prázdné, tak motorky většinou chytnou i bez přepnutí na PRI, než se významně sníží hladina, podtlak to otevře a asi se nic neděje. Ale po nějakém delším odstavení, po servisu, nebo když dojde benzín, PRI se musí zapnout, jinak nic...
A samozřejmě je to záchrana při poruše toho podtlakového systému, dá se na to jezdit trvale, není to problém. Jehlové ventily v komorách to udrží i po odstavení, pokud nejsou vadné.

EDIT: ještě jedna důležitá věc, pokud si nejsi jistý jak ta membrána funguje, pro jistotu ohni podtlakovou hadičku a zavaž ji bindrem, neodpojovat.
Protože nevím jestli u všech, ale u některých těch ventilů po poruše membrány vytékal benzín do podtlakové hadičky a mohl tudy až do motoru, takže to bylo bohatý za jízdy. Ale hlavně, při odstavení se mohlo stát, že se motor zalije benzínem až do kliky, což je průser. Pokud benzínu v oleji není moc, rychle se teplem odpaří a olej je normální, ale už jsem slyšel o případech, kdy to někomu teklo vrchem.



Já bych jen doplnil, že některé podtlakem ovládané palivové ventily na nádrži žádné ruční ovládání nemají a k otevření jim musí stačit podtlak vytvořený už při protáčení motoru startérem, což samozřejmě stačí i těm co ovládání mají, ale ruční napuštění plovákových komor je určitě pro startér i baterku velká úleva, pokud jsou karburátory vyschlé.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kle 500 rozdíly brzdičů pro starší ... Kawasaki KLE 500 Mručoun 17 5.11.2020 v 16:15 Mručoun
Kontrolka přehřívání motoru KLE 50... Kawasaki KLE 500 Mručoun 15 29.9.2020 v 20:07 Mručoun
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 27 26.8.2020 v 22:05 KOuzelnik86
Prská do výfuku,co ještě zkontrolov... Kawasaki KLE 500 petrosolsobě 8 17.7.2020 v 22:52 petrosolsobě
Přední kolo, vylomený přední náboj,... Kawasaki KLE 500 jddesign 14 9.7.2020 v 20:58 petrosolsobě

TOPlist