globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání zadního a předního kola do roviny
17.7.2020 v 12:08
Ahoj, dopínal jsem na motorce řetěz a řeším, jak obě strany srovnat, aby měly přesně stejnou vzdálenost.. Mám sice na obou stranách stupnici, ale přijde mi, že ta je celkem dost hrubá (milimetr sem, milimetr tam, ale na předku to udělá docela dost). Existují nějaké jiné způsoby než např. lať přes zadní kolo a doměřit na předku (přijde mi, že jakékoliv pohnutí řidítek vše rozhodí a je to takové "hrubé"...

Zde příkládám fota stupnice:



Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.



Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 08:56 | Nahoru | #61
MartasUS> na nic si nezvykáš, špatně to složíš a stejně nic nepoznáš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:16 | Nahoru | #62

cuir píše: MartasUS:

Co se tyka kontramatek na tech stavecich sroubech, tak tam byt nemusi. Sroub nema kam vypadnout a slouzi jen k pohodlnejsimu posunovani zadniho kola protoze pouze rukama by se to delalo blbe. Ale pak uz drzi kolo na miste jeho stredova osa ktera se utahne na predepsany moment. Takze ty kontramatky by tam byly k nicemu a jeste by zavazely v pripade noveho retezu, protoze by branily moznosti vyuzit zacatek drahy pro napinani..



Tohle snad pisatel nemyslí vážně, že osu drží utahovací moment na místě? Zkus si tam ty šrouby vůbec nedat ty chytrolíne a uvidíš kde budeš mít osu... samozřejmě mluvím o motorkách ne o šeptátkách.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:17 | Nahoru | #63

ramlik píše: MartasUS> na nic si nezvykáš, špatně to složíš a stejně nic nepoznáš.

jn a nebo tak. Profík z dílny ti řekne že je to hotové a člověk mu věří. Pak si ten profík jde udělat kafe a čeká u varné konvice 30 min než mu dojde že není v zásuvce, když jí zapojí tak mu nedojde že tam nemá vodu a na konec si do kafe dá sůl místo cukru Jsou i tací

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:22 | Nahoru | #64
psenap> jn asi tak nějak. Kdyby tam nebyli ty štelovací šroubky tak při prvním rozjezdu ti to hodí kolo šejdrem a spadne řetěz

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:27 | Nahoru | #65
MartasUS>Jo sry blbá citace, to mělo být na toho Curla

Naposledy editováno 22.07.2020 09:30:07

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:30 | Nahoru | #66
Martas a psena - nastudujte si navrhování sroubovych spojeni - pokud nejde o speciální pripady s licovanymi srouby tak se to navrhuje tak aby veškerou silu ktera se přenáší přeneslo treni ktere vznikne predpetim šroubu. Tzn pokud je osa spravne navržena a spravne dotazena nesmi se hnout ani kdyz tam ty stelovaci srouby nebudou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:31 | Nahoru | #67

MartasUS píše: psenap> jn asi tak nějak. Kdyby tam nebyli ty štelovací šroubky tak při prvním rozjezdu ti to hodí kolo šejdrem a spadne řetěz



Nesmysl.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:33 | Nahoru | #68

psenap píše: MartasUS>Jo sry blbá citace, to mělo být na toho Curla

jj v poho. Pochopil sem že je to na něj

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:36 | Nahoru | #69
assassin> Nemusím nic studovat, v tomto případě dávám hlavně na praxi.... a to se nebavím o tom, že se může osa povolit a pak je to jasný zabezpečující prvek, bavím se o dotažené ose na moment (většinou je to 100Nm a trošku více). Udělejte si na ostrým litru test a ty šrouby tam nedejte a jedťe na okruh.
A nebo stačí bezpečnejší test, stačí na straně řetezu povolit ten šroubek o pár milimetrů a garantuji, že velmi pravděpodobně to tam bude sklouzlý až na něm.

Naposledy editováno 22.07.2020 09:39:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:39 | Nahoru | #70

psenap píše: assassin> Nemusím nic studovat, v tomto případě dávám hlavně na praxi.... a to se nebavím o tom, že se může osa povolit a pak je to jasný zabezpečující prvek, bavím se o dotažené ose na moment (většinou je to 100Nm a trošku více). Udělejte si na ostrým litru test a ty šrouby tam nedejte a jedťe na okruh.



Ano jako pojistka je to ok. Ale klidne se s tebou vsadim, ze kdyz srouby vyndam a dotahnu osu, ze se to ani nehne. Ale muzu to dokazat jen na TL - jestli je to dost ostrej litr.

Kazdopadne ta sila jaka tam bude max je temer stejna u vsech moto (rozdíl dela hlavne hmotnost) protoze je dana tim co přenese pneumatika na asfalt a to neni nic kosmického ani u motorky co ma 200ps

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:40 | Nahoru | #71
assassin> ok. Oba ty šroubky povolím o milimetr a utáhnu kontramatkou a dám pak vědět. Myslím si že se to po pár rozjezdech těch šroubků dotkne a opře se to resp na straně řetězu. Na druhé asi ne. Zajímavý test. Uvidíme

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:41 | Nahoru | #72
psenap> kurnik, předběhl si mně s tím testem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:43 | Nahoru | #73

MartasUS píše: assassin> ok. Oba ty šroubky povolím o milimetr a utáhnu kontramatkou a dám pak vědět. Myslím si že se to po pár rozjezdech těch šroubků dotkne a opře se to resp na straně řetězu. Na druhé asi ne. Zajímavý test. Uvidíme



Pouze pokud tvou motorku navrhoval nejakej strojar s vysokou školou zivota jako ty.

Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:45 | Nahoru | #74
Ke kontrole souososti kol stačí rovná lať (mám slabý jekl 20x20 - už několik desetiletí).
Dar přítele lejzra je možná fajn, ale tohle stačí.
Poznáš s tým to co potřebuješ s dostatečnou přesností a i u motorky s velkými rozdíly šířky kol (třeba Yamaha R6).
Postup: přiloží se lajsňa z jedné a pak aj z druhé strany a z dostatečné vzdálenosti se vždycky situace zhlídne, aby se získal přehled, co a jak. Po srovnání stačí kontrola - též z obou stran.
Používat svěrky netřeba, zkresluje to (aj lehounké stlačení stačí).
Taky je dobré sem tam koly pootočit.
To co sem coby letitý uživatel různých pincků a všelijakých verglů zjistil třebas při kontrole té Yamahy, tak mě bylo mdlo. Aj majitel se divil...že na takovém primitivním cajku se teho dá poznat...
Jen pro informaci - dá se poznat posunutí osy kola o jednu - dvě desetiny mm - to na stupnici na kyvce nepoznáč ani omylem.
Kontrolu stačí udělat sem tam, ale napínat v provozu stačí pozorným pootočením o stejný úhel s tím vědomím, že malé posunutí osy kola vyvolá poměrně velkou odchylku v zákrytu kol...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:47 | Nahoru | #75

assassin píše: Pouze pokud tvou motorku navrhoval nejakej strojar s vysokou školou zivota jako ty.

Jak říkám, uvidíme. Většinou utahuju kolo bajvočko ale teď to vezmu momenťákem na 100nm. Začínáš být nejistý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 10:26 | Nahoru | #76
assassin> Jednou jsem nazjistil kontramatky a nedotáhl šroubky úplně do opory z těma podložkama a bylo to posunutý po jedné jízdě v provozu.

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 10:32 | Nahoru | #77
Tak to by ty same sroubky mely byt i z druhe strany aby kdyz zabrzdis tak se ti neposunula osa dozadu a nenapnula retez jako luk

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 10:34 | Nahoru | #78

MartasUS píše: Jak říkám, uvidíme. Většinou utahuju kolo bajvočko ale teď to vezmu momenťákem na 100nm. Začínáš být nejistý



No jo opet jsi me uplne utloukl argumentama

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 10:35 | Nahoru | #79

psenap píše: assassin> Jednou jsem nazjistil kontramatky a nedotáhl šroubky úplně do opory z těma podložkama a bylo to posunutý po jedné jízdě v provozu.



Ja jsem zase nekolikrat neutahl kontramatky, osa zustala na miste a ty stelovaci sroubky se vibracema zasroubovaly...

Mels spatne utazenou osu.

Naposledy editováno 22.07.2020 10:36:13

Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 10:52 | Nahoru | #80
Samozřejmě by to měla udržet utažená osa. Ale srovnání síly při zrychlování, není stejné jako při brždění, při zrychlování jsou tam ty síly dvě - od pneumatiky a druhá od tahu řetězu.
I když pravda, při brždění jsou taky dvě, - druhá od brzdového kotouče.

Naposledy editováno 22.07.2020 12:14:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:00 | Nahoru | #81

MartasUS píše: assassin> ok. Oba ty šroubky povolím o milimetr a utáhnu kontramatkou a dám pak vědět. Myslím si že se to po pár rozjezdech těch šroubků dotkne a opře se to resp na straně řetězu. Na druhé asi ne. Zajímavý test. Uvidíme


To fakt ne. Podle tvé představy tedy podélnou sílu od řetězu na kolo přenáší dvojice titěrných stavěcích šroubků, v řadě případů dokonce bez nějakého jištění? Jsou tedy namáhány navíc dynamicky při každé silnější akceleraci? A nikdo neřeší jejich opotřebení/vymačkání apod.? Zázrak.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:00 | Nahoru | #82

MartasUS píše: Jak říkám, uvidíme. Většinou utahuju kolo bajvočko ale teď to vezmu momenťákem na 100nm. Začínáš být nejistý


Jsem toho názoru, že kolo musí jít povolit s tím plechovým klíčem z originálního nářadí k motorce. Stejně tak kola u auta.
(Pominu ty plíšky dodávané k různému čínskému zboží. )

Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:12 | Nahoru | #83

Teď by mě zajímalo jak je to pojištěné proti posunutí dozadu na mém tigeru?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:15 | Nahoru | #84

assassin píše: Tak to by ty same sroubky mely byt i z druhe strany aby kdyz zabrzdis tak se ti neposunula osa dozadu a nenapnula retez jako luk



Tak tohle si nechej zarámovat panečku Když brzdíš motorem tak to tahá zadní kolo taky dopředu. Jediná změna je, že spodní částí řetězu. Tvl hoďte už na něj někdo pytel od brambor

Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:17 | Nahoru | #85
Utažením osy, čím jiným, celou dobu se tu o tom diskutuje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:18 | Nahoru | #86

vqvq píše: To fakt ne. Podle tvé představy tedy podélnou sílu od řetězu na kolo přenáší dvojice titěrných stavěcích šroubků, v řadě případů dokonce bez nějakého jištění? Jsou tedy namáhány navíc dynamicky při každé silnější akceleraci? A nikdo neřeší jejich opotřebení/vymačkání apod.? Zázrak.



Meleš hlouposti. Jasně že to drží hlavně utažená osa, ale jen říkám, že to neudrží na 100% .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:20 | Nahoru | #87

MartasUS píše: Tak tohle si nechej zarámovat panečku Když brzdíš motorem tak to tahá zadní kolo taky dopředu. Jediná změna je, že spodní částí řetězu. Tvl hoďte už na něj někdo pytel od brambor


A co ta síla od kola na silnici, ta je jakým směrem? Motor to nebude brzdit tolik, jako brzda.

Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:30 | Nahoru | #88
Pokud by to neudržel sroubový spoj na ose (jako že udrží), tak by přece musela mít osa vůli v uložení v kyvce apod. Jelikož tam je uložení s vůli. A muselo by se to teda hýbat při každém rozjezdu a brzdění

Naposledy editováno 22.07.2020 11:30:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:31 | Nahoru | #89

mito7 píše: A co ta síla od kola na silnici, ta je jakým směrem? Motor to nebude brzdit tolik, jako brzda.



ahaaaa tak takhle to myslíš Když šlápneš na brzdu , celá motorka jde dopředu tudíš zadní kolo dozadu . Motorka ale není tak těžká a silnice s pneumatikou tak přilnavá aby to hodilo kolo dozádu přes utaženou osu. ANO na toto utažená osa stačí !!!

edit: jen dodám, že brzdič je vždy nahoře (horní část brzdového kotouče) takže ten to kolo prakticky tlačí při brždění dopředu. Kdyby byl brzdič ve spodní části kotouče tak to jde při brždění dozadu.

Naposledy editováno 22.07.2020 11:37:19

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 11:39 | Nahoru | #90
Ten kotouč to tlačí přesně obráceně, než píšeš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R QuincyMax 29 20.1.2024 v 16:06 dracek117
Zadní brzdič demontáž Aprilia SL 750 Shiver, Aprilia SL 750 Shiver GT fanda.hudek 0 24.7.2023 v 19:46 fanda.hudek


TOPlist