Zde příkládám fota stupnice:
Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.
Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
cuir píše: MartasUS:
Co se tyka kontramatek na tech stavecich sroubech, tak tam byt nemusi. Sroub nema kam vypadnout a slouzi jen k pohodlnejsimu posunovani zadniho kola protoze pouze rukama by se to delalo blbe. Ale pak uz drzi kolo na miste jeho stredova osa ktera se utahne na predepsany moment. Takze ty kontramatky by tam byly k nicemu a jeste by zavazely v pripade noveho retezu, protoze by branily moznosti vyuzit zacatek drahy pro napinani..
Tohle snad pisatel nemyslí vážně, že osu drží utahovací moment na místě? Zkus si tam ty šrouby vůbec nedat ty chytrolíne a uvidíš kde budeš mít osu... samozřejmě mluvím o motorkách ne o šeptátkách.
ramlik píše: MartasUS> na nic si nezvykáš, špatně to složíš a stejně nic nepoznáš.
jn a nebo tak. Profík z dílny ti řekne že je to hotové a člověk mu věří. Pak si ten profík jde udělat kafe a čeká u varné konvice 30 min než mu dojde že není v zásuvce, když jí zapojí tak mu nedojde že tam nemá vodu a na konec si do kafe dá sůl místo cukru Jsou i tací2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Naposledy editováno 22.07.2020 09:30:07
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: psenap> jn asi tak nějak. Kdyby tam nebyli ty štelovací šroubky tak při prvním rozjezdu ti to hodí kolo šejdrem a spadne řetěz
Nesmysl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
A nebo stačí bezpečnejší test, stačí na straně řetezu povolit ten šroubek o pár milimetrů a garantuji, že velmi pravděpodobně to tam bude sklouzlý až na něm.
Naposledy editováno 22.07.2020 09:39:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
psenap píše: assassin> Nemusím nic studovat, v tomto případě dávám hlavně na praxi.... a to se nebavím o tom, že se může osa povolit a pak je to jasný zabezpečující prvek, bavím se o dotažené ose na moment (většinou je to 100Nm a trošku více). Udělejte si na ostrým litru test a ty šrouby tam nedejte a jedťe na okruh.
Ano jako pojistka je to ok. Ale klidne se s tebou vsadim, ze kdyz srouby vyndam a dotahnu osu, ze se to ani nehne. Ale muzu to dokazat jen na TL - jestli je to dost ostrej litr.
Kazdopadne ta sila jaka tam bude max je temer stejna u vsech moto (rozdíl dela hlavne hmotnost) protoze je dana tim co přenese pneumatika na asfalt a to neni nic kosmického ani u motorky co ma 200ps
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: assassin> ok. Oba ty šroubky povolím o milimetr a utáhnu kontramatkou a dám pak vědět. Myslím si že se to po pár rozjezdech těch šroubků dotkne a opře se to resp na straně řetězu. Na druhé asi ne. Zajímavý test. Uvidíme
Pouze pokud tvou motorku navrhoval nejakej strojar s vysokou školou zivota jako ty.
Dar přítele lejzra je možná fajn, ale tohle stačí.
Poznáš s tým to co potřebuješ s dostatečnou přesností a i u motorky s velkými rozdíly šířky kol (třeba Yamaha R6).
Postup: přiloží se lajsňa z jedné a pak aj z druhé strany a z dostatečné vzdálenosti se vždycky situace zhlídne, aby se získal přehled, co a jak. Po srovnání stačí kontrola - též z obou stran.
Používat svěrky netřeba, zkresluje to (aj lehounké stlačení stačí).
Taky je dobré sem tam koly pootočit.
To co sem coby letitý uživatel různých pincků a všelijakých verglů zjistil třebas při kontrole té Yamahy, tak mě bylo mdlo. Aj majitel se divil...že na takovém primitivním cajku se teho dá poznat...
Jen pro informaci - dá se poznat posunutí osy kola o jednu - dvě desetiny mm - to na stupnici na kyvce nepoznáč ani omylem.
Kontrolu stačí udělat sem tam, ale napínat v provozu stačí pozorným pootočením o stejný úhel s tím vědomím, že malé posunutí osy kola vyvolá poměrně velkou odchylku v zákrytu kol...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
assassin píše: Pouze pokud tvou motorku navrhoval nejakej strojar s vysokou školou zivota jako ty.
Jak říkám, uvidíme. Většinou utahuju kolo bajvočko ale teď to vezmu momenťákem na 100nm. Začínáš být nejistý1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
psenap píše: assassin> Jednou jsem nazjistil kontramatky a nedotáhl šroubky úplně do opory z těma podložkama a bylo to posunutý po jedné jízdě v provozu.
Ja jsem zase nekolikrat neutahl kontramatky, osa zustala na miste a ty stelovaci sroubky se vibracema zasroubovaly...
Mels spatne utazenou osu.
Naposledy editováno 22.07.2020 10:36:13
I když pravda, při brždění jsou taky dvě, - druhá od brzdového kotouče.
Naposledy editováno 22.07.2020 12:14:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: assassin> ok. Oba ty šroubky povolím o milimetr a utáhnu kontramatkou a dám pak vědět. Myslím si že se to po pár rozjezdech těch šroubků dotkne a opře se to resp na straně řetězu. Na druhé asi ne. Zajímavý test. Uvidíme
To fakt ne. Podle tvé představy tedy podélnou sílu od řetězu na kolo přenáší dvojice titěrných stavěcích šroubků, v řadě případů dokonce bez nějakého jištění? Jsou tedy namáhány navíc dynamicky při každé silnější akceleraci? A nikdo neřeší jejich opotřebení/vymačkání apod.? Zázrak.
MartasUS píše: Jak říkám, uvidíme. Většinou utahuju kolo bajvočko ale teď to vezmu momenťákem na 100nm. Začínáš být nejistý
Jsem toho názoru, že kolo musí jít povolit s tím plechovým klíčem z originálního nářadí k motorce. Stejně tak kola u auta.
(Pominu ty plíšky dodávané k různému čínskému zboží. )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
assassin píše: Tak to by ty same sroubky mely byt i z druhe strany aby kdyz zabrzdis tak se ti neposunula osa dozadu a nenapnula retez jako luk
Tak tohle si nechej zarámovat panečku Když brzdíš motorem tak to tahá zadní kolo taky dopředu. Jediná změna je, že spodní částí řetězu. Tvl hoďte už na něj někdo pytel od brambor
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
vqvq píše: To fakt ne. Podle tvé představy tedy podélnou sílu od řetězu na kolo přenáší dvojice titěrných stavěcích šroubků, v řadě případů dokonce bez nějakého jištění? Jsou tedy namáhány navíc dynamicky při každé silnější akceleraci? A nikdo neřeší jejich opotřebení/vymačkání apod.? Zázrak.
Meleš hlouposti. Jasně že to drží hlavně utažená osa, ale jen říkám, že to neudrží na 100% .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: Tak tohle si nechej zarámovat panečku Když brzdíš motorem tak to tahá zadní kolo taky dopředu. Jediná změna je, že spodní částí řetězu. Tvl hoďte už na něj někdo pytel od brambor
A co ta síla od kola na silnici, ta je jakým směrem? Motor to nebude brzdit tolik, jako brzda.
Naposledy editováno 22.07.2020 11:30:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
mito7 píše: A co ta síla od kola na silnici, ta je jakým směrem? Motor to nebude brzdit tolik, jako brzda.
ahaaaa tak takhle to myslíš Když šlápneš na brzdu , celá motorka jde dopředu tudíš zadní kolo dozadu . Motorka ale není tak těžká a silnice s pneumatikou tak přilnavá aby to hodilo kolo dozádu přes utaženou osu. ANO na toto utažená osa stačí !!!
edit: jen dodám, že brzdič je vždy nahoře (horní část brzdového kotouče) takže ten to kolo prakticky tlačí při brždění dopředu. Kdyby byl brzdič ve spodní části kotouče tak to jde při brždění dozadu.
Naposledy editováno 22.07.2020 11:37:19
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 5 | 22.4.2024 v 17:24 Gahan37 |
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver | V2OTZ | 7 | 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ |
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 10.3.2024 v 18:57 Gahan37 |
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R | QuincyMax | 29 | 20.1.2024 v 16:06 dracek117 |
Zadní brzdič demontáž Aprilia SL 750 Shiver, Aprilia SL 750 Shiver GT | fanda.hudek | 0 | 24.7.2023 v 19:46 fanda.hudek |