globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání zadního a předního kola do roviny
17.7.2020 v 12:08
Ahoj, dopínal jsem na motorce řetěz a řeším, jak obě strany srovnat, aby měly přesně stejnou vzdálenost.. Mám sice na obou stranách stupnici, ale přijde mi, že ta je celkem dost hrubá (milimetr sem, milimetr tam, ale na předku to udělá docela dost). Existují nějaké jiné způsoby než např. lať přes zadní kolo a doměřit na předku (přijde mi, že jakékoliv pohnutí řidítek vše rozhodí a je to takové "hrubé"...

Zde příkládám fota stupnice:



Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.



Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 12:15 | Nahoru | #1
U laťek musíš řiditka natočit tak, aby si měl přední kolo vodorovně s laťkama (přední i zadní část kola stejně daleko od laťky). Pak to musí fungovat. V jedné ruce metr, v druhé přední kolo. Měříš a natáčíš tak, aby si naměřil vpředu i vzadu stejnou hodnotu. Tu si zapamatuješ, oběhneš motorku na druhou stranu a stejným způsobem to změříš tam. Těch pár sekund, než přesuneš metr z přední části kola na zadní, snad kolo udržíš tak, aby si s ním nepohnul, ne?



Naposledy editováno 17.07.2020 12:28:33

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 12:22 | Nahoru | #2
Tu vzdálenost cos naznačil na fotce nema smysl měřit - meris to vůči stěně odlitku a ta ma velice hrube tolerance. Ty vystupky na odmereni budu nejakym zpusobem tolerovány a nemyslim, ze pro bezne účely musi byt zadni kolo zarovnane na tisicinu stupně.

U tvé motorky jsou i ty výstupy odlite - tzn nic moc přesného nebudou - presne je nasledne obrábění odlitku - tzn treba dira na osu bude pomerne presne symetrická na obou stranach - takze pokud si podle ni uděláš dost přesnou značku a budes odmerovat od ni bude to ok. U některých motorek jsou ty vystupky ve forme zářezu, vytvořené az pri obrábění odlitku a ty jsou přesnější.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 12:29 | Nahoru | #3
assassin> třeba na Tuonu 1 gen. žádná stupnice není, nebo jsme jí aspoň nenašli, tam jsem to taky doměřoval šuplerou

Naposledy editováno 17.07.2020 12:38:18

Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 12:46 | Nahoru | #4
Hele, já když nevím, tak to povolím a nakopu nadoraz dopředu, natočím rukou šroub až se opře a pak počítám otáčky šroubem... kolo povolené jen tak aby napínáky táhly, ne úplně navolno.

Kde jsou šrouby zezadu, tak je to snazší, ty si asi počítej ty čtvrtotáčky, co ti ten odlitek pustí... Stoupání závitu je dané, to je přesné až dost.

Naposledy editováno 17.07.2020 12:48:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 13:06 | Nahoru | #5
Koudy01> Měřit něco metrem je na nic, v jedné ruce lať neudržíš. Když je to 350, kde je rozdíl v šířce přední a zadní gumy asi 5mm, tak se ta vůle zleva/zprava dá okem dobře odhadnout. Pro větší rozdíl v šířce gum, např. 120/180, doporučuju změřit ty rozměry přesně, a když bude rozdíl dejme tomu 60mm, přidat k té lati vpředu kratší 30mm silné laťky.

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 13:19 | Nahoru | #6
mám pre teba taký návrh, skús si dať koleso schválne na šikmo, čo najviac, teda ak sa bude dať, pretože ono sa to dotiahnutím zrovná.
Ale keď si dáš pozor alebo to podložíš tak bude to zadné koleso šikmo. Choď sa potom opatrne previezť či niečo spoznáš...
... nuž a ak by si nič nespoznal tak pokojne dôveruj tým ryskám.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 13:41 | Nahoru | #7
Kohlstein> Vsak late nebudes drzet. Ty budou drzet sverky nebo neco takovyho.

Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 14:02 | Nahoru | #8
šuplera

Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 14:59 | Nahoru | #9
Jinak, ono to taky můžou dělat blbě usazené vidle v brýlích, což je docela pravděpodobnější než zadek. Pokud byl repas, nebo to leželo, šel bych po nich, povolit, srovnat a dotáhnout objímky...

2 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 15:03 | Nahoru | #10
Díky za tipy

Kafoholik: já neříkám, že mám problém Jen mě zajímá, jak po seřízení napnutí řetězu srovnat předek a zadek do roviny Toť vše.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 15:31 | Nahoru | #11
Metudecek> Ono se to většinou nemusí řešit, pokud není motorka padlá nebo něco. Pak je lepší to měřit a to většinou umí třeba autoklempíři, protože to vybavení co mají na auta se dá různě použít a hlavně oni ví jak se to dělá...

Ale jestli to pustíš a jede rovně, tak není stres. Oni ve finále i po okruzích jezdí někdy pěkný křivule, jak jim to sem tam spadne do kačírku...

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 15:51 | Nahoru | #12
Metudecek> ber to tak, že ty stupnice tam jsou od toho, aby ses jima řídil, kdyby byly potřeba jiný, přesnější, tak bys je na tý motorce měl

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 15:58 | Nahoru | #13
Destroyer> Když jsem koupil motorku, tak měla zadní kolo šikmo (jak řeší zakladatel vlákna) a projevovalo se to tím, že do levý zatáčky šla strašně snadno a do pravý zatáčky skoro vůbec. Znát to bylo hodně.

(Časově to šlo samozřejmě naopak, všiml jsem si, že to v těch zatáčkách blbne a pak jsem teprve zoufalej hledal v čem je problém. Docela se mi ulevilo, když jsem zjistil, že to je jen špatně usazený zadní kolo.)

EDIT: Co si pamatuju, tak to ale bylo fakt hodně křivý (minimálně o jednu čárku mimo).

Naposledy editováno 17.07.2020 16:02:39

Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 17:01 | Nahoru | #14
Podle té stupnice na kyvce to nemůžeš štelovat. Ani nevim proč to tam vůbec je. Pořiď si tohle udělátko a máš klid. Tím budeš mít kolo přesně kolmo vůči řetězu a tím pádem přesně jak má být.

Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 17:39 | Nahoru | #15
A ještě něco. Koukám že ani na jednom tom štelovacím šroubu nemáš kontramatku. Taky dobrý pomocník za dvě koruny

3 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 18:28 | Nahoru | #16
MartasUS:
Ten vehement co jsi zde postoval se dela i v laser verzi, ale osobne mi to prijde jako desna vlovina. Nemam s tim vsak osobni zkusenost.
Nicmene par retezu jsem jiz vymenil, par zadnich kol jsem jiz sundal a nasadil a vse jen podle te vyrobcem vyrobene stupnici na kyvce.
Nikdy se krive nesjela guma, motorka nikam netahla , retez se neojizdel sejdrem.
Tak nevim nooo.
Ty ten vehement mas?
zkousel jsi nastavit kolo a retez podle stupnice na kyvce a nasledne to tim premerit o kolik je to teda vedle?
Neber to jako navazeni se do tebe, zajima me to, ale nejsem ochoten za to vyhodit prachy kdyz si myslim, ze je to k nicemu. Proto by me zajimala zkusenost nekoho kdo s tim dela.

Co se tyka kontramatek na tech stavecich sroubech, tak tam byt nemusi. Sroub nema kam vypadnout a slouzi jen k pohodlnejsimu posunovani zadniho kola protoze pouze rukama by se to delalo blbe. Ale pak uz drzi kolo na miste jeho stredova osa ktera se utahne na predepsany moment. Takze ty kontramatky by tam byly k nicemu a jeste by zavazely v pripade noveho retezu, protoze by branily moznosti vyuzit zacatek drahy pro napinani..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 20:51 | Nahoru | #17
cuir> jj ten bazmek sem si koupil před 2 lety a je to fakt pecka. Do té doby sem to dělal jen podle té stupnice. Je to fakt pecka a i rychlovka. Ta tyčka je dost dlouhá na to abys poznal že je opravnu souběžně s řetězem. Hraješ si jen s těma štelovacíma šroubkama a mezi tim sáhneš na průvěs řetězu atk dokola než je to na své místě. Je to tak přesné že půl otáčky štelovacím šroubem je cca cenťák na konci té tyčky. Jinak kontramatky mám i na svém GS. Myslím, že by tam měli být protože tam je možnost že se ten štelovací šroub povolí a tah řetězu bude tahat kolo dopředu. Jak sem psal , dvě matky dvě koruny a máš jistotu že se to nehne

Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 21:21 | Nahoru | #18
...taky jsem pro kontramatky! Nechce se mě hledat na PartsDepot, ale řekl bych, že tam být mají.

2 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 21:54 | Nahoru | #19
Díky za reakce Spíš mě tak zajímalo, s jakou přesností se mám snažit kola seřídit. Jestli má třeba smysl řešit rozdíl 0,5mm na jedné straně kyvky a 0,5mm na druhé straně kyvky, nebo se na takovou přesnost vůbec nehraje

Co se týče kontramatek, díky za tip, asi je tam hodím, ale koukal jsem na PartsDepot a nemají tam být

Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 06:53 | Nahoru | #20
Čau. Usazení kola vždycky dělám podle těch značek. Nikdy žádnej problém, žádná změna v ovladatelnosti nebo ve sjíždění gumy... Kontramatky origo nejsou

Naposledy editováno 18.07.2020 06:58:10

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 08:53 | Nahoru | #21
Metudecek> no já je tam vidím!

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 09:11 | Nahoru | #22
A ad ten pripravek - nemam s nim zkusenost, ale podle me srovnava zadni kolo s retezovou linkou retezu, ale to fujguje jen pokud je retezova linka perfektne kolma na predni osu. Pokud ne tak sice bude retez krasne nabihat na retezova kola, ale predni a zadni kolo muzou byt pri sobe sejdrem. Staci kdyz tam da nekdo blbou rozetu nebo kolecko - s jinym offsetem.

Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 15:10 | Nahoru | #23
Co řešíte? Při napínání otáčím oběma šrouby o stejnou vzdálenost a nemusím nic měřit. Prvotní nastavení udělám jak psal Kafoholik.

Naposledy editováno 18.07.2020 15:11:11

Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 15:53 | Nahoru | #24
Jak píšeHarry007 šuplera to jistí a je nejpřesnější.

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 17:01 | Nahoru | #25

dnes jsem to delal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 17:12 | Nahoru | #26

cuir píše: MartasUS:
Ten vehement co jsi zde postoval se dela i v laser verzi, ale osobne mi to prijde jako desna vlovina. Nemam s tim vsak osobni zkusenost.
Nicmene par retezu jsem jiz vymenil, par zadnich kol jsem jiz sundal a nasadil a vse jen podle te vyrobcem vyrobene stupnici na kyvce.
Nikdy se krive nesjela guma, motorka nikam netahla , retez se neojizdel sejdrem.
Tak nevim nooo.
Ty ten vehement mas?
zkousel jsi nastavit kolo a retez podle stupnice na kyvce a nasledne to tim premerit o kolik je to teda vedle?
Neber to jako navazeni se do tebe, zajima me to, ale nejsem ochoten za to vyhodit prachy kdyz si myslim, ze je to k nicemu. Proto by me zajimala zkusenost nekoho kdo s tim dela.

Co se tyka kontramatek na tech stavecich sroubech, tak tam byt nemusi. Sroub nema kam vypadnout a slouzi jen k pohodlnejsimu posunovani zadniho kola protoze pouze rukama by se to delalo blbe. Ale pak uz drzi kolo na miste jeho stredova osa ktera se utahne na predepsany moment. Takze ty kontramatky by tam byly k nicemu a jeste by zavazely v pripade noveho retezu, protoze by branily moznosti vyuzit zacatek drahy pro napinani..



Také jsem to pořídil, je to mnohem snazší než brejlit na nepřesnou stupnici a stojí to pár korun. Laser jsem měl půjčený a je lepší, ale dražší. Být mechanik, pořídím rozhodně laser, pro mě toto stačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 17:36 | Nahoru | #27

Mr.Dreamer píše: Také jsem to pořídil, je to mnohem snazší než brejlit na nepřesnou stupnici a stojí to pár korun. Laser jsem měl půjčený a je lepší, ale dražší. Být mechanik, pořídím rozhodně laser, pro mě toto stačí.



supr... diky za reakce a informace... citim se byti mechanikem tak to asi dam... penez do vybaveni mi lito nein ,kdyz je to vybaveni k necemu, ale desne nerad vyhazuju prachy za kramy co nefunguji.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 22:14 | Nahoru | #28

cuir píše: supr... diky za reakce a informace... citim se byti mechanikem tak to asi dam... penez do vybaveni mi lito nein ,kdyz je to vybaveni k necemu, ale desne nerad vyhazuju prachy za kramy co nefunguji.



jj, vím že jsi mechoš. Když toho děláš hodně, tak ten laser je luxus, jen to prdneš na rozetu, má to magnet, jen s tím pootočíš, 2 sekundy a hotovo. U toho udělátka musíš vyšroubovat, sundat kryt řetězu nebo vytáhnout zrcátko při namontování dolů, přišroubovat a pak zase vše vrátit, stále je to pohodlnější než drážky, ale pokud bych nedělal jen své motorky, profesionálnější nástroj by se rozhodně vyplatil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 22:19 | Nahoru | #29
drak0123> Takové měření šuplerou je na nic. Ten odlitek kyvky nemusí být oboustraně symetrický.
...ale co mě zaujalo, ty kostky hliníkové, nejsou obě stejné? Nebo máš jednu tak a druhou mak?
...už to vidím, ta pravá drží osu proti otočení.

Naposledy editováno 18.07.2020 22:22:54

Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 22:21 | Nahoru | #30
A já hlasuji pro to vyhodit ten originál a dát tam Gilles TCA
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R QuincyMax 29 20.1.2024 v 16:06 dracek117
Zadní brzdič demontáž Aprilia SL 750 Shiver, Aprilia SL 750 Shiver GT fanda.hudek 0 24.7.2023 v 19:46 fanda.hudek
krk řízení aprilia shiver 750 [1, 2] Aprilia SL 750 Shiver Czlad 53 6.4.2023 v 21:29 Vlada


TOPlist