Téma: vylítanej motor - opravit nebo vyměnit
15.7.2020 v 18:48
Situace je taková, motka začala brát olej a to tak že hodně. Hustší olej nepomohl, naposledy jsem dolil tak 6 deci po necelých 300 km. Únik nikde, motor je suchej, což se nedá říct o airboxu, kam to lítá z odfuku. A svíčka na 3tím válci se proměnila z cihlový na totálně černou.
Po změření komprese je jasno, na 3tím válci naměřen 1 bar, na ostatních 8 barů. To už snad kroužek vyletěl výfukem a olej tam teče jak průtokáčem, jinak nechápu jak to může s takovym tlakem vůbec fungovat.
A teď co s tim, je mi jasný že vyměnit jen kroužky není úplně ono, takže pístní sada, výbrus, práce, a jak to propočítávám už se cena blíží k tomu za co se dá sehnat kompletní motor.
Někdo kdo řešil na 4 válci něco podobnýho? Pro jakou možnost se rozhodnout?
Po změření komprese je jasno, na 3tím válci naměřen 1 bar, na ostatních 8 barů. To už snad kroužek vyletěl výfukem a olej tam teče jak průtokáčem, jinak nechápu jak to může s takovym tlakem vůbec fungovat.
A teď co s tim, je mi jasný že vyměnit jen kroužky není úplně ono, takže pístní sada, výbrus, práce, a jak to propočítávám už se cena blíží k tomu za co se dá sehnat kompletní motor.
Někdo kdo řešil na 4 válci něco podobnýho? Pro jakou možnost se rozhodnout?
Pokud si ji chceš nechat, šel bych do opravy, alespoň budeš vědět co tam máš a že je vše v pořádku
Koupíš jiný motor a budeš dělat třeba to samé
Kdysi jsem sháněl jiný motor na Kawu, protože mi vyletěla klikovka, ale to už se zachránit nedalo a po dlouhém shánění to ale stejně nebyl žádný zázrak
Naposledy editováno 15.07.2020 20:31:54
Koupíš jiný motor a budeš dělat třeba to samé
Kdysi jsem sháněl jiný motor na Kawu, protože mi vyletěla klikovka, ale to už se zachránit nedalo a po dlouhém shánění to ale stejně nebyl žádný zázrak
Naposledy editováno 15.07.2020 20:31:54
No asi takhle: Pokud se do toho pustíš sám, tak se připrav na dost velkou investici, která se ti nikdy nevrátí. GO motoru na Japku se může vyšplhat ke 30 tisícům a to jen když si to budeš dělat sám, pokud to svěříš servisu, tak počítej klidně 50 tyček. Za ty prachy seženeš jiné GSX. Nepíšeš, jak je to tvoje Japoku starý! Jestli je to nějaká ojetá stará ludra, tak tohle raději prodej na díly a kup druhou mašinu. Dělal jsem si GO motoru na své Yamaha XZ 550, stálo mě to 25 tisíc a to jsem si to dělal sám. Dělal jsem to jen proto, že je to zajímavý Yougtimer, jinak bych se na to vykašlal. Mimochodem ta má Yamaha je dvouvál, takže poloviční náklady.
Dávno som mal CB 650 (r.79) a brala si cca liter na 700 km. Predal som ju známemu, vymenil guferá na ventiloch a zlepšilo sa to výrazne. Ale problém v tlakoch nebol, všetko to išlo popri driekoch ventilov.
Teraz mám ďalšieho veterána, H600 (00) a medzi výmenami po cca 5-6 tis. km nedolievam takmer nič, maximálne 2 deci.
Za mňa, opraviť, ak máš k motorke citový vzťah. Ak nie, predať ako súbor náhradných dielov. :)
Teraz mám ďalšieho veterána, H600 (00) a medzi výmenami po cca 5-6 tis. km nedolievam takmer nič, maximálne 2 deci.
Za mňa, opraviť, ak máš k motorke citový vzťah. Ak nie, predať ako súbor náhradných dielov. :)
Ještě než se rozhodneš pro GO motoru. Nemůžou být ventily a sedla v hlavě podpálený, a další úniky oleje jsou přes simerinky na ventilech. Tak jako tak budeš muset motor půlit, a určitě bych začal hlavou, Teda pokud až sundáš hlavu a nevidíš další průšvih ve válcích. Ono klidně může být ztráta komprese přes ventily.
Kdysi na tohle trpěli pětiventilový motory od Yamahy
Kdysi na tohle trpěli pětiventilový motory od Yamahy
Jedná se o K5, na tachu 39000. Vzhledem k celkovýmu stavu bych v to číslo i věřil, ale kdoví jakym stylem bylo ježděno předchozími majitely.
Ve ventily jsem doufal než jsem změřil tu kompresi, nevěřim že by jen na ventilech byla taková ztráta. Ono už těch 8 barů je pod servisní hodnotou v manuálu, a ten 1... když jsem na to koukal poprvý, tak jsem usoudil že jsem ještě ožralej z předchozího dne a radši šel domů, že se vrátim další den Bohužel den poté na měřáku stejný čísla.
Ve ventily jsem doufal než jsem změřil tu kompresi, nevěřim že by jen na ventilech byla taková ztráta. Ono už těch 8 barů je pod servisní hodnotou v manuálu, a ten 1... když jsem na to koukal poprvý, tak jsem usoudil že jsem ještě ožralej z předchozího dne a radši šel domů, že se vrátim další den Bohužel den poté na měřáku stejný čísla.
Ten nikasil podle me da v pohode pres 100tis. Taky tipuju ztrátu tlaku skrz podpaleny ventil.
K5 jsou relativne ceněné, jestli ty prachy mas, tak to klidne oprav poradne. Ekonomicky je nejlepsi prodat na dily a koupit fungujici :)
K5 jsou relativne ceněné, jestli ty prachy mas, tak to klidne oprav poradne. Ekonomicky je nejlepsi prodat na dily a koupit fungujici :)
Shod hlavu dolů, pak budeš vědět víc...přes gufera ti to tolik oleje nevezme, to bude brát kolem pístu...1 bar je válec bez komprese, i kdyby byly zapečené kruhy, tak to nějaký tlak dá, podle mě spíš v tom válci vzniká karbon a ten se napálil na talířek ventilu/ventilové sedlo - netěsní to spíš nahoře...jako osobně si myslím, že by úplně stačilo ten motor rozhodit a udělat výbrus jen na tom jednom válci a vyměnit i píst a kruhy...nebo na prasáka vyměnit jenom kruhy na tom jednom válci, no ale ta jedna pístní sada zase už tolik nestojí...kompletní go je ekonomický nesmysl - to má podle mě smysl tehdy, pokud opravdu víš, že si tu motorku necháš, nebo pokud se ten motor na to těžko shání a je drahý...za 50 tyček si koupíš jinou lehce obouchanou litrovou gsxr...
Jinak nejsi v tom sám - mám B5tkoveho passata 2,8 Syncro a už v něm budu mít pomalu třetí motor : ))) (první začal brát olej přes kruhy jako prase, druhý vydržel 170 000, potom praskl šroub napínací kladky rozvodoveho remene - obě hlavy ko, měl jsem ještě původní dobre hlavy z toho starého motoru - tak se to na to všechno nahazelo, nový rozvod, olej atd...auto zase jezdilo jak z praku a po 2000 km praskl v pravé hlavě řetěz mezi vackama..práva hlava ko..opět nakopane písty...dvakrát potkany motor, no to jen tak někdo nemá : )))...sehnal jsem za pár peněz dvě levé a jednu pravou hlavu - do zálohy...už to jen na to naházet...no mám to auto rád, tak ho budu zachraňovat...no nasypal jsem do toho za cca 6 let tak 150-200 t. : ))
Naposledy editováno 15.07.2020 22:58:11
Jinak nejsi v tom sám - mám B5tkoveho passata 2,8 Syncro a už v něm budu mít pomalu třetí motor : ))) (první začal brát olej přes kruhy jako prase, druhý vydržel 170 000, potom praskl šroub napínací kladky rozvodoveho remene - obě hlavy ko, měl jsem ještě původní dobre hlavy z toho starého motoru - tak se to na to všechno nahazelo, nový rozvod, olej atd...auto zase jezdilo jak z praku a po 2000 km praskl v pravé hlavě řetěz mezi vackama..práva hlava ko..opět nakopane písty...dvakrát potkany motor, no to jen tak někdo nemá : )))...sehnal jsem za pár peněz dvě levé a jednu pravou hlavu - do zálohy...už to jen na to naházet...no mám to auto rád, tak ho budu zachraňovat...no nasypal jsem do toho za cca 6 let tak 150-200 t. : ))
Naposledy editováno 15.07.2020 22:58:11
1 reakcí na tento příspěvek vylítanej motor - opravit nebo vyměnit
Sikovnost by byla, ale jak studuju navod tak narazim pri vyndavani motoru. Za prvy je na to potreba nejakej spesl nastavec na povoleni toho sroubu co drzi motor v ramu, ten nastavec samozrejme nikdo neprodava, nasel jsem ho jen na ebay za nekrestansky penize.
A za druhy me desi ta poznamka ze "engine mounting nuts are self locking and for 1 use only". Jestli se po kazdym vyndani musi davat novy srouby mi neprijde moc inteligentni. A nikde je nemuzu najit novy, ani na partsdepot jsem je nevidel v rozkresu.
A kvuli vzpere na ramu nejde sundat hlava bez vyndani motoru, jako to slo na 600.
A za druhy me desi ta poznamka ze "engine mounting nuts are self locking and for 1 use only". Jestli se po kazdym vyndani musi davat novy srouby mi neprijde moc inteligentni. A nikde je nemuzu najit novy, ani na partsdepot jsem je nevidel v rozkresu.
A kvuli vzpere na ramu nejde sundat hlava bez vyndani motoru, jako to slo na 600.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vylítanej motor - opravit nebo vyměnit
W_P> práce na dva dny a ty s tím naděláš... jestli se ti to zdá heavy někomu to zavez, těsnění pod hlavou, vůle, olej, práce, nvm 15K...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vylítanej motor - opravit nebo vyměnit
gagtoy> Jestli se hlasis tak se nejak domluvime
Ono kdybych mel vybavenou dilnu hned by se delalo lip. Ted jsem rad za sdilenou garaz, a naradi si pujcuju/dokupuju dle potreby. Proste socka mechanik.
Ono kdybych mel vybavenou dilnu hned by se delalo lip. Ted jsem rad za sdilenou garaz, a naradi si pujcuju/dokupuju dle potreby. Proste socka mechanik.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vylítanej motor - opravit nebo vyměnit
W_P> nejdřív na začátku srpna...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1163, 1164] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 34896 | Dnes v 08:20 Kubik19 |
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 2 | 25.3.2024 v 11:45 Gahan37 |
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 518 | 21.3.2024 v 12:07 Ozzy_ |
Třese se předek motorky při ostrém ... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 1000 | mara-fous-k3 | 62 | 19.10.2023 v 22:13 assassin |
Kterou vybrat R1, GSX-R 1000, CBR 1... Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Eqwidirium | 3 | 10.10.2023 v 08:11 Ozzy_ |