bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neseštelovatelný volnoběh na čínském krámu
15.7.2020 v 11:53
Mám tady pánové oříšek, se kterým si fakt nevím rady.. Hrabu se v tom už týden, několikrát jsem nad tím zlomil hůl a stále mi to prostě nedá...

Kamarád mi dovezl čínskej skůtr skůtr Kentoya Adonis 125 4T, že nebrzdí, nestartuje a že to chce dát do kupy..

Po výměně brzdových pump (brzdovka rorežrala okénka na kontrolu kapaliny), nové svíčce a s novým jehlovým ventilem v karburátoru skůtr startuje, brzdí a jede...

ALE

nešel zaboha seřídit volnoběh.. Buď se motor točí kolem 3000rpm, nebo chcípne.. Není nic mezi tím... Když se točí, stačí se jen lehce dotknout šroubku volnoběhu a chcípne.. naopak, když se s ním jen lehce přidá, hned jsou tam 3000rpm..

Karburátor jsem vyčistil v ultrazvuku, zkontroloval trysky, zkontroloval přírubu na motoru.. beze změny...

Tak jsem vzal uplně nový a totožný karburátor... se stejnou velikostí trysek, s novým sytičem a chová se to stejně..

odpojil jsem airbox, všechny odfuky - je to beze změny.. Podtlaky jsem zapojil jen do pumpy a do karburátoru, nic.. Podezíral jsem pumpu, že může mít trhlou membránu a že buď se ztrácí podtlak, nebo podtlakem teče benzín do motoru.. nic... Odpojil jsem vše přebytečné, zaslepil podtlaky a zapojil motor na externí nádrž samospádem a chová se to stejně...Plynové lanko taky nevázne..

Po dlouhém štelování je situace následující.. Skůtr nastartuju na škrtnutí, 20 vteřin běží na sytič a má zvýšené otáčky.. pak chcípne.. V tomto okamžiku nejde žádným způsobem udržet nic mezi chcípnutím a 3000rpm, dokud se motor nezahřeje.. Po uplném zahřátí drží volnoběh na 1500rpm, ale není dokonale stabilní.. Někdy vyleze na 2500, někdy chcípne.. Kdybych hnul šroubem volnoběhu jen o chlup, bylo by tam trvalých 3000rpm a za studena by stejně chcípal.. Kdybych za studena udržel volnoběch sice tedy na 3000, po zahřátí by měl motor 4000rpm...

Kamarád mi tvrdí, že ten volnoběh byl vysoký už od koupě nového, dokonce to skůtru nevadí, protože odstředivá spojka zabírá až někde kolem 5000rpm.. On je spokojený... Ale mě to nedá..

I kdyby se jednalo o výrobní vadu, proboha v čem???


Neseštelovatelný volnoběh na čínském krámu

15.7.2020 v 12:42 | Nahoru | #1
Když nepomáhá ani nový karburátor, tak bych hledal nějakou mechanickou závadu - napadají mne ventily a jejich těsnost, případně časování. U jedné motorky jsem měl mírně ohnutý sací ventil a chovalo se to dost podobně.

Neseštelovatelný volnoběh na čínském krámu

15.7.2020 v 12:51 | Nahoru | #2
Zdá se mi to, jako falešnej vzduch. Jestli jsi prošel celou sací cestu a dělá to od nova, mohla by třeba špatně dosedat příruba k hlavě. Příruba sama ráda zpuchří a praskne, ale to jsi asi kontroloval (pozná se to nejlíp ohýbáním se sundanym karbem).

A klasicky by mohl zlobit automatický sytič, to je evergreen.

Napadly mě ještě záporný vůle na ventilech a tím pádem malej kompresní tlak, ale to by asi nemělo ty dobrý starty..

Neseštelovatelný volnoběh na čínském krámu

15.7.2020 v 12:57 | Nahoru | #3
myslim si ze si pro to urobil maximum aby to mnelo smysl opravovat, a doporucujem nekupovat a nepodporovat taketo HRACKY protoze toto motorky u mna teda nejsu ani nahodu fuj protoze u takychto mrdek nefunguje nic ! nic poradne, iba nejak aby bylo , pro mna su to nefunkcne mrdky , ktere dokazu vycarit usmev na tvari tak prve 3 jizdy zbytek su vyhodene penize a cas a hlava v smutku

Neseštelovatelný volnoběh na čínském krámu

16.7.2020 v 14:30 | Nahoru | #4
přisává falešný vzduch? koukni na přírubu a tesnení kolem

Neseštelovatelný volnoběh na čínském krámu

16.7.2020 v 23:03 | Nahoru | #5
O zub přeskočenej rozvod

Neseštelovatelný volnoběh na čínském krámu

4.8.2020 v 01:41 | Nahoru | #6
Takže jsem na to nakonec přišel, ačkoliv jsem se na to pokaždý vykašlal a pak mi to zase nedalo.. Falešnej vzduch jsem zkoušel jako první, zkontroloval přírubu, karburátorem za chodu kroutil, stříkal po všech spojích startovací sprej... Vzal jsem dokonce 100pro funkční karbec Keihin, jehož jsou ty čínský karburátory kopie.. Furt stejný...

Nakonec jsem sundal palici a byl netěsný výfukový ventil.. Zabroušeno a jede to zase jak má...

Chápu, proč Čínu nechce nikdo dělat...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr skútru Yamaha X-max 125, Kymco Super8 125, Honda PCX 125, C... Mayster 17 4.5.2019 v 19:55 1scooter
Kentoya Maximus 125 ŠmídyYmh 9 21.5.2018 v 14:18 mito7


TOPlist