bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jdou zaměnit motardova kola
12.7.2020 v 08:29
Dobrý den, nemá někdo zkušenosti s výměnou kol z Husqvarny sm 125 za enduro kola? Našel jsem totiž inzerát Husqvarny sm 125 a chtěl bych s ní teď mírně jezdit v terénu. Wr-ko jsem taky našel, ale radši bych to sm, až bych si dodělal řidičák, tak bych chtěl jezdit hlavně po té silnici a motárdová kola se mi kupovat nechtějí (jsou dražší než ty enduro).

1 reakcí na tento příspěvek Jdou zaměnit motardova kola

12.7.2020 v 08:43 | Nahoru | #1
Blbost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jdou zaměnit motardova kola

12.7.2020 v 09:04 | Nahoru | #2
MungoJerry> Proč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jdou zaměnit motardova kola

12.7.2020 v 10:06 | Nahoru | #3
Divercze>blbosť , ako píše MungoJerry preto, lebo to nie len o tom, že prehodíš kolesá ako na aute, alebo skôr na trojkolke=detský bicykel s troma kolieskami. Je tam okolo toho kopa sračiek, čo musí pasovať a potom je to aj tak na hovno. Kúp si, čo sa ti páči, ak enduro vzhľad, tak si tam nahodíš taký cestný enduro šípový dezén a pojazdíš si v pohode aj v teréne, keď je sucho. V blate je to na hovno, potom musíš umývať. Keď sa ti páči vzhľad SM tak si kúp takú a tiež pojazdíš po suchom v teréne. Frajeri ako , assassin čo tú chodia na fórum majú obe verzie, ale väčšie prevedenie Ináč, keď máš prachy tak sa dajú robiť aj blbosti , aké si len dokážeš predstaviť, alebo dokonca nepredstaviteľné.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jdou zaměnit motardova kola

12.7.2020 v 10:15 | Nahoru | #4
krokoš> Ok, děkuji za odpověď. A ještě teda když bych si koupil Husqvarnu WR bylo by také obtížné tam dát motárdová kola?

(reakce na) Jdou zaměnit motardova kola

12.7.2020 v 10:57 | Nahoru | #5
Divercze> no, čau, u tvojej husky ( teda u tej čo ju plánuješ ) neviem, ale u mojej husky TE 449 , je aj verzia SMR 449. Vypadá to stejné, ale, má to iné perovanie vidlice, brzdy, strmene, kotúče iné prevody, iný vstrek úplne inú charakteristiku motoru a také sračky , okolo. Je toho veľa . U tvojej len za tie kolesá a úpravy okolo zaplatíš pol motorky a bude to ako som už písal na dve veci, na hovno a na riť. A, keby si to aj mal, tak nakoniec sa ti nebude chcieť prehadzovať. Keď to potom budeš predávať , tak ti to nikto , ale ozaj nikto nepreplatí.

(reakce na) Jdou zaměnit motardova kola

12.7.2020 v 13:27 | Nahoru | #6

Divercze píše: krokoš> Ok, děkuji za odpověď. A ještě teda když bych si koupil Husqvarnu WR bylo by také obtížné tam dát motárdová kola?


Když dáš na WR malá kola, nesmíš s tím na silnici, když nejsou zapsaná v TP. Takže blbost.
Když koupíš SM a dáš enduro kola, tak je to to samé. Navíc se může stát, že si ten řidičák vůbec neuděláš, když tě nějak čapnou.

1 reakcí na tento příspěvek Jdou zaměnit motardova kola

12.7.2020 v 13:34 | Nahoru | #7
Všetko presne a jasne napísal MungoJerry v príspevku č.1. Hlavne to bolo výstižné a pravdivé , hlavne stručné .

(reakce na) Jdou zaměnit motardova kola

12.7.2020 v 22:27 | Nahoru | #8
krokoš> Ok, děkuji za odpovědi. Mám ještě vyhlédnutou HS WR 125. Mě to v terénu baví, ale chtěl bych potom až bych si udělal ten řidičák jezdit i hodně na silnici. Třeba vozit i kamaráda atd. To asi WR-ko ideální úplně není? Ale WRE nemůžu nikde najít, tak nevím.

Jdou zaměnit motardova kola

13.7.2020 v 16:52 | Nahoru | #9
Asi bude rozumnější koupit nějaký cenduro gumy, v terénu to bude velkej kompromis, ale dají se vybrat takový, co jsou celkem schopný na silnici, byť to taky bude mít hranici jinde, než gumy na supermoto a nebo obráceně. Ale na 125...

Jdou zaměnit motardova kola

13.7.2020 v 16:57 | Nahoru | #10
Zkusil bych nejaky 17palcovy enduro pneu - ja osobne jsem pro 17palcovy flatrackovy maxxis - to funguje dost slusne i na asfaltu. U nas se na flattrack pneu jezdi supermoto zavody v třídě mx

Naposledy editováno 13.07.2020 16:58:18

1 reakcí na tento příspěvek Jdou zaměnit motardova kola

20.8.2020 v 22:14 | Nahoru | #11
Tak konkrétně třeba u KTM 690 enduro ta přestavba SM na domácí žvýkání přinesla pár drobných úprav, jako třeba zadní kolo se potká s výfukem a krytem řetězu, pak přední se nevejde mezi kryty vidlice...
Vyfuk se dá přesadit v držáku, ostatní upravit plasty, je jich všude dost, pasují mx...
Taky změna obvodu kola v tacho, ale to se dá.
Převody.... série, na blbnutí asi o zub míň, na ježdění zkusím teď o zub vic... Na rozetu nesaham, tak to pokryje řetěz bez změny délky.

Chová se to dobře, ale s rychlým převodem to na te enduro geometrii bude o držku na vysokých rychlostech, na to bacha. Kačenka takhle upravená se při 130 umí rozklepat na předku po nějaký raně od hrbolů, a to tak že dost.
Chtělo by to SMC předky a brýle a asi by to bylo cajk. Nebo tlumič, ale to je ranec. Pro mě na srandičky bez ambice na sport to neřeším - vim o tom .
Brzda, mam jen adaptér na serii a cajk. Zase, na volné ježdění v provozu to je ok.

Jo, a stojanek je dlouhej . To mi sere, ale krátit to nechci, bo na výlet do šotolin samozřejmě dam velký kola zpět.

Tak jak to mám, výměna kol obnáší kola, vyhodit adaptér brzdiče a př. blatník... Kola maji svoje kotouče, rozeta u 690 zůstává, je tam nába s tlumičem záběru.
Podle chuti pastorek.

Naposledy editováno 20.08.2020 22:16:59

1 reakcí na tento příspěvek Jdou zaměnit motardova kola

20.8.2020 v 22:28 | Nahoru | #12
ja bych zkusil najit dostatecne zmatenyho urednika, kterej po trose "vysvetlovani" nad druhym technicakem s jinejma kolama, zapise alternativu.. vzhledem k tomu ze na tech uradech vetsinou moc netusej co jak vyada ani co kam a proc vlastne zapisujou je sance mozna i realna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jdou zaměnit motardova kola

20.8.2020 v 22:57 | Nahoru | #13
kerut> tak, já je zapsané mám oboje, ale je to u KTM o tom že v podstatě prodávající stejnou motorku jako SM...

Jinak ale asi je potřeba říct že prostou výměnou kol dojde u endura ke snížení předku o cca 50 mm a zadku méně. Takže se zkrátí stopa a hrozí kmitání na kvaltu, což pozoruju.
Tak jak to mám já je nekorektní, má to mouchy a nepoučenyho by to mohlo ztrestat.

Dalo by se to krom SM nebo stavitelnych brýlí řešit vysunutím předků dolů v origo brýlích, což ale u mě nejde. U něčeho jiného možná jo.
Takže je asi výhodnější jít opačně a přestavovat SM na velký kola. Protože nahoru v brýlích to jde většinou v pohodě, enduro kola jsou užší a vejdou se, brzda bude jedovatá, ale pokud to není radiál, tak tam bývá originální adaptér, takže taky v pohodě jde změnit.
Jediný co, tak aby neměli u něčeho na sm kratší kyvku, ale to nebývá, pokud vím.

Naposledy editováno 20.08.2020 23:10:21

(reakce na) Jdou zaměnit motardova kola

21.8.2020 v 08:18 | Nahoru | #14
Kafoholik> Dneska uz ani na ostrejch sm nemaji jine kyvky nebo jinej ram s jinou geometrii, s vyjimkou TM - ta ma na SM porad jinej ram a kratkou sirokou kvyku.

U tech 17kol jsou opravdu tak zasadni nepomery v prumerech kol? Ja mam predelanou krosku na sm, podvozek od andreaniho a vpredu i vzadu se to snizovalo stejne..

Naposledy editováno 21.08.2020 08:18:39

(reakce na) Jdou zaměnit motardova kola

21.8.2020 v 08:23 | Nahoru | #15

Kafoholik píše: Tak konkrétně třeba u KTM 690 enduro ta přestavba SM na domácí žvýkání přinesla pár drobných úprav, jako třeba zadní kolo se potká s výfukem a krytem řetězu, pak přední se nevejde mezi kryty vidlice...
Vyfuk se dá přesadit v držáku, ostatní upravit plasty, je jich všude dost, pasují mx...
Taky změna obvodu kola v tacho, ale to se dá.
Převody.... série, na blbnutí asi o zub míň, na ježdění zkusím teď o zub vic... Na rozetu nesaham, tak to pokryje řetěz bez změny délky.

Chová se to dobře, ale s rychlým převodem to na te enduro geometrii bude o držku na vysokých rychlostech, na to bacha. Kačenka takhle upravená se při 130 umí rozklepat na předku po nějaký raně od hrbolů, a to tak že dost.
Chtělo by to SMC předky a brýle a asi by to bylo cajk. Nebo tlumič, ale to je ranec. Pro mě na srandičky bez ambice na sport to neřeším - vim o tom .
Brzda, mam jen adaptér na serii a cajk. Zase, na volné ježdění v provozu to je ok.

Jo, a stojanek je dlouhej . To mi sere, ale krátit to nechci, bo na výlet do šotolin samozřejmě dam velký kola zpět.

Tak jak to mám, výměna kol obnáší kola, vyhodit adaptér brzdiče a př. blatník... Kola maji svoje kotouče, rozeta u 690 zůstává, je tam nába s tlumičem záběru.
Podle chuti pastorek.



zkusenost 701
kryty predni vidlice vadi, koupi se druhe a uriznou se. kola pasujou bez problemu, jen se musi nechat enduro vymezovaky (predni sm vidlice je sirsi, ma sirsi vymezovaky)
kotouce, rozeta se prehodi, tachometr se nastavi na maly kola. hotovo.
vejfuk nevadi, kryt retezu nevadi, brzdi to dle ocekavani.
zvlastni ze 690 ma tolik malych odlisnosti.

jo a stojanek je samozrejme kratsi, tak se prehodi vcetne magnetu na senzor.

Naposledy editováno 21.08.2020 08:24:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Názor na Husqvarna sm 125 2t Husqvarna SM 125 David_20 9 26.9.2023 v 01:55 hondaman1
Husqvarna SMS 125 rychlost Husqvarna SM 125 Mateooo 11 27.5.2023 v 19:04 Mateooo
Píst Husqvarna SM 125 Mateooo 14 1.5.2023 v 22:13 karavanista
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
Nestartuje Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 125 Majk51 4 26.10.2022 v 11:48 mito7


TOPlist