sem úplnej nováček tak mě prosím neukamenujte :D. Čistím řetěz petrolejem a chci se zeptat jestli je lepší po vyčištění s mazáním počkat až petrolej zaschne nebo mazat hned po čištění ?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz a petrolej
Já třeba řetěz čistím tak, že chytnu řetěz do hadry, na řetěz nastříkám ten čistič a to každých třeba 10 cm, co prostě obsáhneš tou hadrou namočenou od čističe. Tak řetěz celý dokola očistím. Poté co je suchý za pár minutek tak nastříkám mazivo a otřu strany řetězu od přebytečného maziva hadrem, na kterém je nastříkán opět čistič. Věda
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz a petrolej
Pro čištění řetězů v silničním provozu doporučujeme nepoužívat žádné agresivní prostředky
a čištění neprovádět zbytečně často . Snižuje se tím životnost celého řetězu. Nejlepší volbou je
provádět čištění řetězu pouze otřením hadrem
A toho se drž .
Popravdě když jsem byl mnohem mladší, v podstatě něco jako údržba řetězu (silnice) mi nic neříkala. Až s věkem řeším pičoviny víc a víc. Nicméně jsem ale s řetězy nikdy problém neměl, žádné opotřebení, vytahání, špatný chod apod. Na silnici dá se říct čistím jen hadrem a trocha lubrikace pak.
Na mazání používám převodový olej, ten se mi osvědčil na enduru. Přijde mi, že řetěz je po něm i takový lépe chodící než po mazivech ve spreji. Na silnici ten olej není úplně echt, protože tak nelpí a lítá kolem = zasraný kolo a podsedlovka - i když řetěz ještě otřu hadrem. Prostě to lítá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz a petrolej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz a petrolej
Martin_R1 píše: jednou se mi povedlo do naftoveho auta natankovat benzín a teď mám spoustu čistící směsi na řetězy
To by se dalo vyjezdit. Když dáš na plnou nádrž nafty třeba 5litrů téhle Benzín/Nafta směsi tak to nafťák spolkne v pohodě
CRF1000 píše: findejs1310> tak ještě nějaký návod od značky D.I.D, ti mají gumové kroužky odolnější
Mezinarodni stranky mlci, ale v Malajsii neco maji:
D.I.D. Maintenance
Na tom je cele zajimave to, ze neni zmineno naprosto nic co by se melo pouzivat (nebo bylo doporuceno) pro cisteni a nasledne mazani. Coz znamena, ze to nehraje roli plus ze se s vyrobci mazani a cisteni nedohodli na dostatecnem baksis
Tady na strankach v Japonsku (je to v anglictine) je odkaz na PDF o lubrikaci:
D.I.D. Technical support
Jedna se o retezy pro tezky prumysl jako ruzne posuvniky, pasy a podobne kde to dostava urcite vetsi sodu a svete div se, taky mazou jen "obyc" olejem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz a petrolej
MartasUS píše: To by se dalo vyjezdit. Když dáš na plnou nádrž nafty třeba 5litrů téhle Benzín/Nafta směsi tak to nafťák spolkne v pohodě
Kdybys to napsal obráceně, naftu do benzíňáku .... ale toto je v případě osobáku mladšího nějakých deseti let fakt úchylná rada.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz a petrolej
Kohlstein píše: Kdybys to napsal obráceně, naftu do benzíňáku .... ale toto je v případě osobáku mladšího nějakých deseti let fakt úchylná rada.
Určitě ne opačně !!! Trocha benzínu v nafťáku neublíží ba naopak mu přidá nějakou kobylu navíc, ale naftu do benzínového auta bych určitě nedal.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz a petrolej
MartasUS píše: Určitě ne opačně !!! Trocha benzínu v nafťáku neublíží ba naopak mu přidá nějakou kobylu navíc, ale naftu do benzínového auta bych určitě nedal.
dneska uz i ty nejvetsi pastiky jsou commonraily a tem vysokotlakym komponentum ten benzin nedela dobre. jo naky stary klasicky cerpadlo by zkouslo kde co.
ale to i ty starsi benzinaky, kdyz bysme to hodne prehnali tak wartas/trabi pojedou na tu naftu kdyz bude s benzinem pul napul
puffybodie: tak jasne ze motorovej olej kdyz je dost dobrej na mazani tak namahanych ulozeni jako vacky, klika - je dost dobrej i na mazani retezu
jsem si jist, ze motorak maze lip nez cokoliv specialniho na retezy - problem je, ze na motorce se retez pohybuje velkou rychlosti - tzn olej z toho vylita - a navic je otevrenej vsem necistotam, tzn na olej se muze nachytat prach a vyrobit brusnou pastu.
takze u specialnich pripravku na retezy se hleda neco co z retezu nevylita, nesmeje se vodou, nelepi prach a jeste trochu maze…
je to pro lidi co se o retez starat nechtej, nastrikat na to sprej a pak x tisic neresit. Pokud ma nekdo cas kazdejch par km retez vycistit a namazat motorakem, tak verim, ze mu vydrzi dyl nez pri pouzivani super pripravku.
jsem si jist, ze motorak maze lip nez cokoliv specialniho na retezy - problem je, ze na motorce se retez pohybuje velkou rychlosti - tzn olej z toho vylita - a navic je otevrenej vsem necistotam, tzn na olej se muze nachytat prach a vyrobit brusnou pastu.
A právě toto perfektně řeší scottoiler
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz a petrolej
Netvrdím, že to dělám absolutně správně a že jen a jen petrolej a převodový olej je to jediné pravé, ale ze své zkušenosti mohu říci, že to funguje a určitě to je lepší než řetěz značky "liška rezavá" ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz a petrolej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz a petrolej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz a petrolej
2 reakcí na tento příspěvek Řetěz a petrolej
Taky jsem si tenhle bordel zacal chytal do kelimku at to nemam tech spinavejch hadru a kartonu tolik, ale ted uz mam pred pul petky tohohle bordelu a premyslim co s tim, ve sberu to asi nevezmou, leda bych to primichal do staryho vyjetyho oleje a udal to jako vyjetej olej?
BTW taky jsem uz premyslel o vycisteni toho plastovyho krytu retezu, mam ho fakt slusne zasranej, ale opet ten stejny problem - jak to udelat (namocit do vanicky s naftou a nechat vylouhovat?) co pak s tim svinstvem co z toho zbyde? kam s tim?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz a petrolej
Petan4 píše: ..........co pak s tim svinstvem co z toho zbyde? kam s tim?
kryt retezu a retezoveho kolecka oskrabu tupym sroubovakem kde bordel pada na hadr.
Prostor u maleho kolecka take oskrabu z nejhorsiho pryc a pak to docistim cisticem na brzdy ve spreji. Bordel tece a pada do plastove zachytne vanicky pod motorkou.
Pote k tomu prihodim bordel z krytu co jsem chytl do hadry.
Hadra neni nikterak spinava, takze ji nasledne dale muzu pouzit na vytreni retezu, pote co ho vycistim kettenmax-em.
Kdyz se pri pouziti tohohle pripravku netoci zbesile zadnim kolem, ale pekne pomalicku, polehoucku zvolna otacim, tak se cistici chemie neroznasi po retezu na kyvku a nekape to vsude kde muze. Takze mi staci jen zachytna vana na cistici chemii (zamerne nepisu co pouzivam, nehodlam se tady poustet do teto zbytecne debaty).
Pote co je retez cisty (z kettenmaxu vyteka cista cistici chemie a jiz nevyplavuje bordel a tim se nebarvi do cerna), tak kettenmax sundam a retez vytru hadrou.
Zaroven tou hadrou utru i prostor kyvky a voditko retezu na kyvce.
Pokud je kettenmax dobre nasazeny tak je retez krasne vypucovanej. Necham to nejakou chvili jeste vyvetrat a pak vezmu mazadlo a retez namazu.
takze odpad je cca 0,5L cistici chemie ktera je radne zabordelena a ve ktere mam namichany hruby necistoty a jedna az dve spinave hadry.
A kam s tim?
Ve sbernem dvore ti toto vezmou jako nebezpecny odpad a maji na to nadoby. Jako soukroma osoba to tam proste das, nic neplatis a je to v pohode.
Firmy (servisy) za likvidaci takoveho odpadu plati nemale penize a je s tim spojena nemala paprirova birokracie.
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz a petrolej
Naposledy editováno 15.07.2020 09:23:31
2 reakcí na tento příspěvek Řetěz a petrolej
Vzhledem k tomu že mazivo je uzavřeno O kroužky tam kde má být.
Díky kroužkům se tam žádné další nedostane, a tak jde v zásadě jen takovou povrchovou kosmetiku, aby toho bordelu na řetězu nebylo moc, aby nepoškozoval O kroužky, povrch řetězu, rozety....?
Spazik> presne tak ale neni to uplne tak jednoduchy, docela jsem si tohle studoval protoze me to taky zajimalo - za prve, ty krouzky ne vzdycky vydrzi vecnost, casem se muze stat ze praskne a mazivo se dostane ven. Pokud pravidelne retez promazavas, tak je to jedno, i s prasklym O krouzkem bude fungovat v pohode dal. Dalsi vec je ze jak rikas - ten bordel co je na retezu ti zbytecne brousi rozety i retez. A pak posledni duvod proc vubec mazat a nejezdit se suchym retezem - O krouzky sice resi to hlavni - tzn mazivo v retezu samotnem, nicmene dochazi tam i k nejakymu treni mezi valecky a rozetami a to mazivo by tohle melo minimalizovat, namazany retez by mel tedy byt min hlucny a taky vydrzi dele, proto se doporucuje mazat i kdyz mas O krouzky.
Spazik píše: A není v případě moderních řetězů s O nebo X kroužky ta úrdžba o dost méně důležitá?
Vzhledem k tomu že mazivo je uzavřeno O kroužky tam kde má být.
Díky kroužkům se tam žádné další nedostane, a tak jde v zásadě jen takovou povrchovou kosmetiku, aby toho bordelu na řetězu nebylo moc, aby nepoškozoval O kroužky, povrch řetězu, rozety....?
Přesně, je to spotřebák. Stejně co dva-tři roky vyměnim celou sadu, protože je řetěz vytahanej, jak kšandy. Ať si každej čistí a maže, čím chce
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Páčky Probrake Honda CB 1000R | WildOne | 16 | 3.4.2024 v 23:11 Lbj23 |
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R | mik119 | 7 | 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R | JARYN82 | 17 | 27.12.2023 v 13:44 Niki76 |
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R | VFR | 13 | 18.12.2023 v 22:12 storeman |