globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki KLR 600 žere baterie
Ahoj,

mám už delší dobu Kawasaki KLR 600 (asi 10 let) a už jsem měnil baterii asi 4-5 krát, v podstatě každý rok a až tři odejde baterie a je potřeba koupit novou zpravidla je to tím, že začne ukazovat malé napětí většinou kolem 10V tzn. no pravděpodobně se rozpadne jeden článek někdy asi i víc protože teď mě ukazuje 6V. Baterie vždy přes zimu poctivě dobíjím a doplňuji elektrolit který vždy chybí do cca 1cm pod minimální hladinu, nevím čím to je jestli se z té baterie vyklepe či co. Vždy jsem zatím kupoval klasické varty.

Není to sice nějaký zásadní problém protože motorka má naštěstí kromě elektrického startéru i nakopá vačku, která funguje perfektní a nejhůř na potřetí motorka chytna i s baterií která ukazuje 6V, nicméně mě to nebaví. Přemýšlím, že bych koupil nějakou lepší baterii na druhou stranu mě zase někdo říkal, že není dobrý nápad tam koupit nějakou jinou něž klasickou (tím myslím nějakou gelovou, AGM) či dokonce Li-on protože motorka respektive její dobíjení na to není stavěné a baterii to odrovná ještě rychleji a já jen zbytečně vyhodím peníze.

Nějaký odborník co poradí?

EDIT: Tak jsem to proměřil při volnoběhu ty volty dost lítali od cca 10,5 do 12,5 nicméně jakmile se přidali otáčky tak Volty spadli klidně i na 7,5V při tom jsem si myslel, že by měli jít nahoru. Bylo to vše měřené na přívodních drátech k té zničené baterky, tak nevím jestli ta nezkresluje to měření ...

EDIT2: Je někdo v Praze kdo by byl ochotný to za úplatu proměřit? Ideálně v okolí Řep/Střížkova?

EDIT3: Po nainstalování nové baterie Yuasa která má sama o sobě napětí 12.99V tak když měřím v na přímo zapojené 12V zásuvce s vypnutými světlem jsem na vonoběhu na nějakých 13,8/13,9 při přidání plynu na cca 4000 otáček napětí trošičku poklesne na cca 13,75-13,8V

Je to OK či nikoliv?

EDIT 4: díval jsem se i na kontakty u regulátoru, jeden vypadal že byl někdy v minulosti vypálený/ohořelý, trochu jsem ho očistil. Nainstaloval jsem i voltmetr takže teď mám poměrně přesnou představu jak je to s napětím.

Když jsou zapnutá světla ukazuje nejčastěji hodnoty(během jízdy kolem 3-4 tisíc) 13,7-13,9 když světla vypnu je to 13,9-14,1. Chvíli po nastartování než se motorka ohřeje ukazuje cca 13,4-13,4 když se motorka ohřeje ukazuje o pár desetin víc. Nepřijde mě že by ty hodnoty byli zrovna vysoké, ale na druhou stranu je to 35 let stará motorka a myslím, že těch 13,7V je stále v normě a možná byl prostě problém v mizerných baterkách(vždy to byla Varta za 7 stovek)

Naposledy editováno 27.08.2020 17:09:20
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 16:14 | Nahoru | #1
nechal bych přeměřit dobíjení, dle tvé zprávy mi připadá že to dobíjí moc a nebo zátěž el. soustavy je tak veliká, že to baterka neudrží. Předpokládám že do mašiny dáváš kapacitně dostatečnou baterku. určitě bych zkontroloval hlavní el. obvody světelný, dobíjecí a zabezpečovací- stojánek vypínání motoru atd. A jestli při vypnutém klíčku nedochází k nežádoucímu vybíjení- i špatná kostra dokáže potrápit normálně baterka musí vydržet alespoň 5 let. Pak dej vědět co bylo problém

(reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 16:26 | Nahoru | #2
libor600> jo do motorky dávám kapacitně správnou baterii.

To jak dobíjí změřím jak? Vím jak změřit napětí na baterce při běhu motorky, ale nevím jestli je to to co máš na mysli.

Tím zkontrolováním hlavní elektrických obvodů máš na mysli co? Jestli to někde nezkratuje a není porušený kabel? To jsem nedávno kontroloval byl tam zkrat na jednom kabelu který se dotýkal kostry a spálil pojistku, ale to už jsem vyřešil (kabel jsem zaizoloval)

Poradíš jak zkontrolovat zda nedochází k nežádoucímu vybíjení při vypnutém klíčku?

Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 16:27 | Nahoru | #3
Změř nabíjecí napětí v celém spektru otáček. Mělo by být 14,2-14,6V Je-li víc nebo míň, je to špatně a důvod, proč bateka odchází. Lionky se neboj. Máš-li správné napětí pro olovo, je to ok i pro lionku.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 16:34 | Nahoru | #4
Dotaz....jak dolivas elektrolit to tzv. Gelove nebo Agm baterie?

Naposledy editováno 06.07.2020 16:35:50

Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 16:39 | Nahoru | #5

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 16:46 | Nahoru | #6
Poradíš jak zkontrolovat zda nedochází k nežádoucímu vybíjení při vypnutém klíčku?

Odpojíš baterku jedním pólem připojíš stejnosměrný ampérmetr a měříš.
Měl bys naměřit co nejmenší proud v mA.

Ještě doplním při vytaženém klíčku ze zapalování,ampérmetr si přepni na větší rozsah zkus to a když nic nenaměříš
tak postupně přepínej na nižší rozsahy.

Naposledy editováno 06.07.2020 18:20:27

(reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 16:50 | Nahoru | #7

HornisGSX píše: Dotaz....jak dolivas elektrolit to tzv. Gelove nebo Agm baterie?



To fakt nevím, myslel jsem si že Gelové/AGM jsou bez údržbové já dolíval destilovanou vodu do klasické baterie kde elektrolyt není v ničem vázán

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 17:00 | Nahoru | #8

kratkej01 píše: Poradíš jak zkontrolovat zda nedochází k nežádoucímu vybíjení při vypnutém klíčku?

Odpojíš baterku jedním pólem připojíš stejnosměrný ampérmetr a měříš.
Měl bys naměřit co nejmenší proud v mA.



Takže jestli jsem to pochopil správně odpojím jeden pol baterie od motorky (v mém případě mínus protože to mám jednodušší) a následně vezmu multimetr kdy budu měřit ampéry a jedním z těch hrotů multimetru se dotknu kostry motorky a druhým hrotem se dotknu toho odpojeného minusového pólu na baterce?

(reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 17:35 | Nahoru | #9

Firecracker píše: Takže jestli jsem to pochopil správně odpojím jeden pol baterie od motorky (v mém případě mínus protože to mám jednodušší) a následně vezmu multimetr kdy budu měřit ampéry a jedním z těch hrotů multimetru se dotknu kostry motorky a druhým hrotem se dotknu toho odpojeného minusového pólu na baterce?



ANO

Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 19:35 | Nahoru | #10
Podle toho chybějícího elektrolitu bych to viděl spíš na problém s relátkem. Nastartuj motorku a změř dobíjení na baterce a to při volnoběžných otáčkách bez světel, se zvýšenýma otáčkama a pak se zátěží (světla). Hodnoty by neměly jít pod 13V a neměly by přesáhnout 14.5V. Vsadil bych se, že ve tvém případě to bude přebíjet a proto ti vaří baterka. To jí samozřejmě nesvědčí a odejde ti jeden nebo dva články

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 20:05 | Nahoru | #11
Sprav to čo ti radia a vyhni sa Varte. Do moto to najhoršie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 20:27 | Nahoru | #12
zdeno255> Můžu se zeptat proč je Varta špatná do motorek? budu teď kupovat novou a zrovna jsem chtěl koupit Vartu, tak bych ocenil nějaké důvod či zkušenosti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 21:04 | Nahoru | #13
312Michael> Je to známá pravda, že Varty do motorek jsou na hovno. Proč tomu tak je ti asi nikdo neodpoví, to by musel být chemik z fabriky, kde to svinstvo míchá.

(reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 21:50 | Nahoru | #14
_Michal>
Možná proto že Varta žádné moto baterie nevyrábí ale přelepuje aku jiných výrobců.

(reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

6.7.2020 v 22:13 | Nahoru | #15
_Michal> ok, děkuju moc za včasné varování. štěstí že si z nudy pročítám témata který se mě za boha netýkají

Kawasaki KLR 600 žere baterie

7.7.2020 v 07:23 | Nahoru | #16
Změř to dobíjení, oprav to a strč do toho nějakou AGMku - vydrželi mi vždycky delší dobu než ty klasické...

Kawasaki KLR 600 žere baterie

7.7.2020 v 08:11 | Nahoru | #17
Když mi odešla baterka, nalil jsem noname AGM, co jsem dostal k motorce. Po dvou měsících šla do háje. Mohl jsem koupit buď noname za 800, nebo značkovou AGM za 1200 nebo Lionku za 1500. Dal jsem lionku a jasně, po půl roce je brzo hodnotit, ale řekl bych, že jsem rozhodl správně.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

7.7.2020 v 12:16 | Nahoru | #18
_Michal : kdoví jestli i ten elektrolyt používaný těmi obskurními "druhovýrobci"
není taky "šunt", ale proslýchá se už dlouho, že olovo na desky je
používáno z "bůhvíčeho" a právě toto by mohlo být příčinou té
skandálně krátké životnosti .

HornisGSX : baterie označené na krabici (!) i povrchu baterie(!!) GEL, po naplnění
uzavírá výrobce a v provozu se ani NESMÍ jejich víčko otevírat .
Baterie GEL i AGM mají stejnou konstrukci desek.
AGM někdy plní výrobce, nebo dodává se šesti ampulemi elektrolytu,
který do baterie plní prodejce až při prodeji, nebo zákazník doma sám .
Vsakování elektrolytu do separátorů desek z netkaného SKELNÉHO
vlákna trvá docela dlouho a zákazník pak víčko uzavře NATRVALO .

Baterie GEL plní směsí elektrolytu s jemným skelným práškem
a uzavírá je výhradně(!) výrobce .
Vynikají odolností proti vibracím a minimálním samovybíjením v období
kdy jsou mimo provoz . Používá je armádní technika .
Musí se u nich dodržovat MAXIMÁLNĚ 14,4 V dobíjecího napětí což
však u dnešních *inteligentních* nabíječek není problém .

Naposledy editováno 07.07.2020 18:13:07

(reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

7.7.2020 v 16:41 | Nahoru | #19
IvanDvoutakťák>
Hodně dávno jsem čet že recyklované olovo z aku je na výrobu aku nevhodné, dochází v něm při elektrochemické reakci k nějaké nevratné změně.
A kde pořád brát čerstvé olovo a co se starým?

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

7.7.2020 v 18:10 | Nahoru | #20
Jasně, nový / slušný materiál se používá snad pouze pro výrobu automobilů(!)
a možná taky japonská motocyklová "čtyřka" pro nový bajky.
Kde jsou ty časy, kdy při slušné údržbě ty primitivní s dolejváním destilky a odvětráním
hadičkou vydržely běžně cca 4 roky a občas člověk slyšel i delší životnosti .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

7.7.2020 v 18:18 | Nahoru | #21
IvanDvoutakťák>
Nové moto běžně 7 let.
Auta slušný značky 10 let.

Kawasaki KLR 600 žere baterie

7.7.2020 v 21:07 | Nahoru | #22
Tak nevím, ale mě baterie (jakékoliv konstrukce) vydrží vždy více jak 4 roky. Buď mám šílenou kliku, a nebo se ty baterky dobře starám. A to mám i Vartu

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

7.7.2020 v 22:07 | Nahoru | #23
Tak jsem to proměřil při volnoběhu ty volty dost lítali od cca 10,5 do 12,5 nicméně jakmile se přidaly otáčky tak Volty spadly klidně i na 7,5V při tom jsem si myslel, že by měli jít nahoru. Bylo to vše měřené na přívodních drátech k té zničené baterce, tak nevím jestli ta nezkresluje to měření ...

Zdá se že k samovolnému vybíjení baterky nedochází nenaměřil jsem žádný probíhající proud baterka - kostra

Naposledy editováno 07.07.2020 22:43:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

8.7.2020 v 09:32 | Nahoru | #24
Firecracker> klidový odběr bývá v řádu nízkých mA (v servisním manuálu bývá i hodnota max. klidový odběr) dost se ot mění pokud máš alalrm či jinou stále běžící věc

primární problém bych viděl jinde - to napětí za chodu motoru není normální (ano špatná baterka to ovlivňuje, ale tohle je moc) a pokud nefunguje regulace tak to tu baterku likviduje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

8.7.2020 v 10:47 | Nahoru | #25

kratkej01 píše: IvanDvoutakťák>
Nové moto běžně 7 let.
Auta slušný značky 10 let.



I víc, mojí baterce táhne na dvanáctý rok, je to AGM originál Yuasa v Tenerce, najeto 70000 km, startuje i v zimě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

8.7.2020 v 11:36 | Nahoru | #26
Maxipes_Fík>
Na Yamaze jsem měníl po 10 letech a kdybych nebyl blbej tak by vzdržela i déle.
Jet na dovolenou do zahraničí bych si na 12letý už asi netroufnul.

Kawasaki KLR 600 žere baterie

8.7.2020 v 15:47 | Nahoru | #27
Jsem moc rád, že se potvrzuje předpoklad patřičné životnosti baterií montovaných aspoň do nových motocyklů
A to přesto, že jsem na novej motocykl nikdy neměl dost peněz Zato naše "ojeté"motocykly Suzuki od poloviny 70.let
vždycky stály zato a moji synci se jejich opravami, renovacemi, repasemi a přestavbami hodně naučili
Je to už mnoho let, co vlastní opravy, či dokonce přestavby nových typů nepřichází v úvahu, kvůli elektronikou "nabitým"
technologickým fičurám a náročnosti STK .

(reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie

8.7.2020 v 20:06 | Nahoru | #28

Honza-TA950 píše: Firecracker> klidový odběr bývá v řádu nízkých mA (v servisním manuálu bývá i hodnota max. klidový odběr) dost se ot mění pokud máš alalrm či jinou stále běžící věc

primární problém bych viděl jinde - to napětí za chodu motoru není normální (ano špatná baterka to ovlivňuje, ale tohle je moc) a pokud nefunguje regulace tak to tu baterku likviduje



V zásadě to nemá co odebírat je to motorka z 85 dual sport tam jsou elektrický jen světla a startér(nicméně stále má i nakopá vačku) když se mě přepálily pojistky tak sice nesvítili světla a nešla nastartovat el. starterem ale nakopnout šla a stále jela

Koupím novou baterii zkusím to změřit znovu a pak to asi nechám proměřit někoho kdo tomu rozumí. Není někdo takový v Praze?

Kawasaki KLR 600 žere baterie

9.7.2020 v 18:24 | Nahoru | #29
Tím, že se baterka vybíjí do mrtě, tak může také ztrácet elektrolit. Podle tvého měření může být špatný relátko (regulátor) a nebo je v háji celý alternátor, protože to jsou hodnoty velmy špatné, skoro nulové, prostě ti to vůbec nedobíjí . Asi bych to nechal rovnou proměřit profíkem. Přeju ti, aby to byla maličkost a brzo to bylo v cajku

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2020 v 18:59 | Nahoru | #30
Problém jsou i otřesy.Každá baterie by měla stát na pružné podložce jinak se jí rozpadnou elektrody.To je moje zkušenost z veteránů.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 Firecracker 52 10.8.2023 v 20:29 Anti
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 Firecracker 1 13.7.2023 v 18:53 spac1
Spojkové plechy hladké vs vroubkova... [1, 2, 3] Kawasaki KLR 600 Firecracker 67 7.11.2022 v 14:42 VlaHa
problém s výkonem [1, 2] Kawasaki KLR 600 indyK 41 4.9.2022 v 23:35 XxxFrajirek
Kawasaki Klr 600 nevystavuje spojka Kawasaki KLR 600 hugo12 1 27.8.2022 v 21:34 Anti


TOPlist