bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: membrána sání u dvoutaktu
4.7.2020 v 17:47
Zdravím, mám hypotetický dotaz.. řeším opravu poněkud exotického skůtru a po převinutí statoru zapalování mám sice jiskru, ale motor nestartuje, pouze si sem tam střelí do výfuku... po vyzkoušení s jiným karburátorem a překontrolování předstihu jsem změřil kompresi obou válců a je bídná...

je šance, že by mohl jazýčkový ventil v sání ovlivnit kompresi, nebo mne čeká rozborka motoru???

macman

1 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu

4.7.2020 v 19:40 | Nahoru | #1
Čau, napíš čo to je 4t, či 2T, potom podebatujeme.

PS: som debil, teraz mi došlo, 2T , membrány. Striekni do kľuky benzín. Také problémy som mal s Piagiom , sytič sa otvoril kedy chcel. Prerobil som ho na mechanický a bolo OK. Ináč týždeň som sa s tým jebal, skoro ma porazilo.

PS: nie je iskra, ako iskra, daj dole fajku a mala by tá iskra preskočiť asi 1,5 cm od kostry Tak som to niekde čítal v múdrej knihe. No, niekedy stačí aj 0,5 cm a funguje to. Ináč tie klapky sa dajú rýchlo pozrieť. Robil som jednu Yamahu 2T 50 cm3, a tá šla nakopnúť len nohou, štartér točil všetko OK a nakoplo len na kick. Usúdili sme, že je vybehaný, ale nepozerali sme donútra.

Naposledy editováno 05.07.2020 05:25:33

1 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu

4.7.2020 v 19:49 | Nahoru | #2
Klapky nemaji jak ovlivnit kompresi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) membrána sání u dvoutaktu

4.7.2020 v 20:35 | Nahoru | #3
VilemRD> akože nie? a kompresia pod piestom?

(reakce na) membrána sání u dvoutaktu

4.7.2020 v 21:51 | Nahoru | #4
Destroyer> Když zkoušíš kompresi, tak se motor točí pomalu a stlačuješ to, co se do válce dostane nejenom z přefuků, ale i z výfuku. Takže jestli máš klapky vylámané a nebo slepené, nemá na nic vliv.
Jinak kompresní poměr bude asi 7:1.

2 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 09:39 | Nahoru | #5
Já jsem byl taky přesvědčen, že klapky nemohou ovlivnit kompresi... Chápu kvalitu směsi, ale kompresi né.. Samozřejmě, pokud by byly zalepené a neotevíraly se, tak by nešel dovnitř vzduch ve správném množství, ale i výfukem by se nasál.. Ale standardem je, že se spíše nedovírají... Známý mne ale přesvědčoval o opaku, takže jsem si to chtěl ověřit...

krokoš> jiskra i elektrika je OK.. pro test jsem tam hodil i univerzální DC CDI, které není závislé na AC napájení z magneta... takže jsem připojil jen trigger kvůli časování..

vzhledem k tomu, že jsem měl na jednom válci 3 bary a na druhém 4, tak šla hlava i válec dolů...

no a závada vyplula.. na každém z pístů je jeden kroužek "kulatý".. takže zkusím překroužkovat.... Jenže na tenhle motor kroužky sehnat nejdou... respektive nejde sehnat nic...

teď řeším dilema.. můj motor je exotickej dvouválec 125ccm od Moriniho... Koukal jsem, že vzduchem chlazený 50ccm od moriniho mají stejný vrtání, tak buď použít kroužky z nich, nebo je to šumák a koupit jakýkoliv kroužky ve správným rozměru???

jelikož jsou v běžným rozměru 41x1,5, tak pasují třeba i ze Simsona....

Vložky jsou litina, takže i tady by problém být nemusel....

(reakce na) membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 09:47 | Nahoru | #6
krokoš> mimochodem jelikož jsem věřil původnímu majiteli, že komprese je OK a že do pádu elektriky normálně jezdil, tak jsem nezačal měřením tlaků... Takže samozřejmě že jsem testoval na origo vyčištěným karburátoru, pak na referenčním Dellortu, kterým tady mám na testování, pak samozřejmě benzím pod svíčku, startovací sprej... Pak jsem pro jistotu opět shodil magneto, zkontroloval jestli je klínek na místě, zkontroloval předstih, zkusil jiné CDI, sundal svody, zda nejsou ucpaný výfuky...

no a nakonec po mnoha hodinách trápení jsem změřil kompresi..

(reakce na) membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 09:55 | Nahoru | #7
macmanCZ> krúžky z hocičoho čo pasuje, ak budú sedieť v zámku, vôľa v zámku bude po nasadení do valca a vôľa v drážke piesta tiež. Tie hodnoty sa mi teraz nechce hľadať ale sú univerzálne, tak si ich vytiahni z ľubovoľného servisného manuálu pre 50-300cc 2T.
... tiež môžeš vymeniť piest za ľubovoľný s rovnakými rozmermi, resp. podobnými a následne ho trošku upraviť (samozrejme nie priemer a otvor na piestny čap!)
Edit: myslel som vyšší piest, alebo ak má dlhšiu spodnú hranu. To všetko sa dá riešiť.

Naposledy editováno 05.07.2020 10:07:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 09:59 | Nahoru | #8
macmanCZ> U těch kroužkú by jsem si jen dával pozor na to jestli jsou pro válec s nikasilem nebo vložkou tam by mohl byt rozdíl, ale nikdy jsem to netestoval. Pak až při montáži si dávat pozor na vůli mezi koncema kroužkú, ale to už určité víš. Hodně štěstí s italem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 10:18 | Nahoru | #9
Destroyer> oni rozměrově pasují i kroužky do křoviňáku, ale i když technicky by to asi fungovalo, už je to trochu hardcore.. Mám kousek od domu prodejnu dílů na starý motorky, takže vezmu píst a najdu shodný kroužky... Písty mám dobrý, ale už jsem samozřejmě pro jistotu zjistil, že písty z TGB R50X jsou rozměrově zcela totožný, takže i to bych vyřešil..

Folby> mám litinové vložky, takže tím je to jednodušší.. S nikasilem bys se do takových experimentů pouštěl poněkud opatrněji..
Díky, s Italem bude sice ještě moc práce, plasty jsou nahadry, polovička věcí utrpěla zásah kutilem, ale už jen kvůli tomu přednímu zavěšení jsem ho musel mít... Každý, kdo to vidí poprvé není schopen pochopit, že jde vůbec zatáčet...



Naposledy editováno 05.07.2020 10:18:44

1 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 13:20 | Nahoru | #10
aha, ja som si myslel že sa jedná o toto "panigále v podobe skútra"
https://www.c-magazi...italjet-formula-125/

(reakce na) membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 13:51 | Nahoru | #11
Destroyer> bohužel nové Italjety jsou už čína... :-/

1 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 14:12 | Nahoru | #12
Čau, teda to bude frajerina, keď to poskladáš ten predok je nádherný, ja som si tak urobil Yamahu RD 350 YPWS doniesol som to v igelitkách a kapoty vo forme Puzzle. Dva roky som to skladal a syn to za dva týždne rozbil. hahaha, a začal som od znova. Držím palce.

(reakce na) membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 18:07 | Nahoru | #13
krokoš> díky za podporu.. Bude to trochu oříšek, kvůli nedostatku dílů, ale věřím že to dokupy dám... S plastama to bude trochu horší, ale svářečku mám.. takže si taky nějak poradím..

nicméně stále mi vrtá hlavou jedna věc...

ty kroužky, co jsem z motoru vyndal, tak jsou vždy jeden stříbrný a jeden černý na každém válci... Myslel jsem že ten jeden je stříbrný, jelikož je jetý a kulatý.. Koukal jsem do servisního manuálu a opravdu jeden má být černý a jeden stříbrný...

takže jeden kroužek bude pravděpodobně pochromovaný..... proč tomu tak je?? kvůli opotřebení válce??? navíc bych čekal, že bude chrom tvrdší a naopak ty dva jsou opotřebené...

a co se stane, když dám oba ocelové??

mimochodem, ten co se v tom vrtal předemnou byl pěknej jantar... 3 kroužky jsou 1,5mm a jeden je 1,2... Což je kroužek z 50ccm verze...

membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 19:37 | Nahoru | #14
Ty písty jsi měřil, že tvrdíš, že jsou OK? Vůle pístu ve válci je dole pod čepem 0,05mm, nebo až 0,10mm při dovoleném opotřebení? Vůle kroužků v zámku je 0,3-0,5mm po celém zdvihu ve válci? Při měření komprese jsi stříknul trochu oleje do válců, aby se písty a kroužky dotěsnily? To ber jako takové návodné otázky. Předpokládám, že s tím tenkým kroužkem byla menší komprese.
Materiál kroužků pro litinový válec může být buď litina, nebo galvanicky chromovaná ocel, nikdy ne ocel samotná. Chromovaná vrstva je do nějaké tloušťky porézní a neopotřebovává se.
Edit:

no a závada vyplula.. na každém z pístů je jeden kroužek "kulatý".. takže zkusím překroužkovat....


To není závada, to je konstrukční záměr. Chromované kroužky se dělají zaoblené, aby líp těsnily i při větší vůli pístu, který se víc kýve ve válci. Změř ten píst a válec.

Naposledy editováno 05.07.2020 20:25:28

membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 21:13 | Nahoru | #15
v měřícím bodě pístu podle SM naměřím 40,9mm hodnota nového je 40,95 a mezní hodnota opotřebení je 40,85... Takže žádná sláva, ale jsem v limitu... Válce jsem ještě neměřil, k dutinoměru se dostanu až v úterý, takže pak zjistím ovalitu a stav...

Jasně, s tím tenčím kroužkem byla o 1 bar nižší komprese...

Právě že s pochromovanýma kroužkama nemám zkušenost, přece jenom mi to přijde dost kulaté a z jedné strany je cítít, že je kroužek "ostřejší"...

Nicméně i vůle v zámku je v pohodě.. Takže mne fakt zarazila jen ta kulatost...

Měřil jsem sice s WDčkem, ale olej jsem tam fouknul.. Měřák komprese co mám už není nejpřesnější, ale na jiné 50ce co se mi tu válí byla komprese 7 bez stříknutí oleje, tady jsem se přes 4, respektive 3 nedostal..

Bohužel ta kulatost kroužku je absolutně nefotogenická, takže bych potřeboval dostat do ruky nějaký pochromovaný kroužek.. Prošel jsem bednu s vrakama a všechno jen klasika...

(reakce na) membrána sání u dvoutaktu

5.7.2020 v 22:51 | Nahoru | #16

macmanCZ píše: Destroyer> oni rozměrově pasují i kroužky do křoviňáku, ale i když technicky by to asi fungovalo, už je to trochu hardcore.. Mám kousek od domu prodejnu dílů na starý motorky, takže vezmu píst a najdu shodný kroužky... Písty mám dobrý, ale už jsem samozřejmě pro jistotu zjistil, že písty z TGB R50X jsou rozměrově zcela totožný, takže i to bych vyřešil..

Folby> mám litinové vložky, takže tím je to jednodušší.. S nikasilem bys se do takových experimentů pouštěl poněkud opatrněji..
Díky, s Italem bude sice ještě moc práce, plasty jsou nahadry, polovička věcí utrpěla zásah kutilem, ale už jen kvůli tomu přednímu zavěšení jsem ho musel mít... Každý, kdo to vidí poprvé není schopen pochopit, že jde vůbec zatáčet...


Tvl, ten konstruktér musel bejt dobře zhulenej, když to kreslil

membrána sání u dvoutaktu

6.7.2020 v 01:10 | Nahoru | #17
Ona ta konstrukce je celá taková zajímavá... Všechno je udělaný jinak, než je zvykem... Přední kolo je 11", což moc běžný rozměr není, i blbá rohatka na nakopávání je řešena jinak, než u všech ostatních skůtrů a je napevno na variátoru.. pravděpodobně zapomněli na spínač sahary, tak ho přivařili na trubku.. Zapomněli na termostat, tak ho nacpali do hadice... Matka, která utahuje rotor magneta je zároveň pohon vodní pumpy.. Jenom zátka nádrže váží asi kilo.. Na předek se jim asi nikam nevešla pružina, takže vše pruží plynový tlumič..

Všichni ostatní výrobci tak nějak sdílí komponenty, aby ušetřili, tady vše je jejich.. Na každý kravině je odlito jejich logo.. Mám tady tlustý katalogy dílů na italský skůtry a ani italové na to nic nevyrábí...

Jo a vyrobit komplikovanej 125ccm dvouválec, kterej nikdo nikde na ničem jiným nepoužil, byla asi taky drahá sranda..

Prostě jak říkáš, musel to bejt dobrej matroš...

membrána sání u dvoutaktu

6.7.2020 v 05:17 | Nahoru | #18
tak to sasi mam stejne, jenom obycejnejsi motor - formula 50 air s tim dvouvalcem to bude jine svezeni...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zvolit vyšší nebo širší pneu Italjet Formula 125 Ranger 1 21.8.2018 v 14:51 Kohlstein


TOPlist