bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkého napětí...
3.7.2020 v 12:05
Ahoj,
má tady někdo zkušenosti s MOSFET regulátorem dobíjení.

Právě jsem zjistil, že mi odchází VAPE R106-2 (pouze 12V na výstupu) po necelých 4 letech,
Stator je cajk (bez zapojeného regleru 20V+), loni měněný, měl updalý drát na cívce...

Zaujal mě tenhle obchod: https://www.regulat...ulatory/?filtr=3-fet

Jsem ochoten zaplatit za to nejlepší co je na trhu, jen ať už mám kurva pokoj.

Naposledy editováno 15.07.2020 11:03:54

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

3.7.2020 v 13:09 | Nahoru | #1
Není 20V na statoru málo? Jak si to měřil?

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

3.7.2020 v 13:32 | Nahoru | #2
To jsi asi prvni clovek u kteryho slysim ze mu odeslo vape.
Kazdopadne bych este promeril to vinuti pred tim nez koupis neco za 3,5 Kc. Jinak za trochu lepsi prachy mam vicmu, ale cim to uvnitr regulujou fakt netusim.

(reakce na) Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

3.7.2020 v 13:41 | Nahoru | #3

ramlik píše: Není 20V na statoru málo? Jak si to měřil?

taky si myslím, na tigerovi sem měřil něco kolem 60 si myslím

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

3.7.2020 v 14:45 | Nahoru | #4

ramlik píše: Není 20V na statoru málo? Jak si to měřil?



24V je na volnoběh mezi fázemi (i s 5w žárovkou), při 5 000 rpm dává 70+V ale regler "pouze" 12,4V

Měřit umím, tohle téma díky mému štěstí řeším každý rok.

Naposledy editováno 03.07.2020 17:09:15

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

3.7.2020 v 15:21 | Nahoru | #5
Koukni na Ignitech. Já ho od nich bral a spokojenost.

(reakce na) Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

3.7.2020 v 18:33 | Nahoru | #6

Eze píše: 24V je na volnoběh mezi fázemi (i s 5w žárovkou), při 5 000 rpm dává 70+V ale regler "pouze" 12,4V

Měřit umím, tohle téma díky mému štěstí řeším každý rok.



Když nad tím tak přemýšlím tak z regleru nejpíš nejde vůbec nic nebo jen něco málo, těžko posoudit, když ho nemůžu odpojit od baterky.

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

3.7.2020 v 22:07 | Nahoru | #7
Ten regulator z odkazu neznam, ale overenej a asi nejlepsi mosfet co se dava i do prvovyroby je shindengen fh020. Na ebay je myslim kolem 3 tis, da se koupit v nejakym nemeckym shopu kterej si nepamatuju. Pozor na cinsky kopie.

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

3.7.2020 v 22:13 | Nahoru | #8
Mam mosfetovy od pana Marese (viz odkaz) a uz taky doufam, ze neco vydrzi... 2 uz sem upekl...

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

3.7.2020 v 22:17 | Nahoru | #9
To je krapet podivný (přepokládám že akumulátor je v pořádku a nabitej - což 12,4V opravdu není). Je to obyč zkratovej regler. Kdyby nespínaly tyristory tak by to přebíjelo. Kdyby byly usměrňovací diody kaput tak by to nedobíjelo ale tyristory by to zkratovaly o to rychlejc a nebylo by tam těch 24V mezifázově.
Měřit umíš, tak zkontroluj jak jsou na tom usměrňovací diody a jestli máš po ruce regulovatelnej zdroj tak můžeš ověřit i napětí kdy spínaj jednotlivý tyristory. Pak bych teprve scháněl jinej regler (mmj - mosfet je sice "cool" řešení ale jestli tam odcházej usměrňovače tak to nic neřeší).

Naposledy editováno 03.07.2020 22:21:51

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

4.7.2020 v 07:36 | Nahoru | #10
Čau, pripájam sa ku combustovi, pri meraní podľa návodu čo tu zavesil, zas som zabudol kto, ale večná vďaka mu, má byť baterka nabitá, Ono, zdá sa to smiešne, ale nemáš upchaté drôty? Nie nerobím si srandu, normálne som to zistil na očkách vodičov sa vytvoril taký zelený bordel , hnus nakazený , ( medenka sa to volá-oxidovaná meď) bolo to pod izoláciou a dobíjanie bolo v ....Pri bežnom pohľade nezistiteľné, až po mojom zúrivom odstránení izolácie som na to prišiel. .Skontroluj si vodiče a ukostrenie, možno usporíš Kč. Upchaté drôty sa prajavili takto, baterka pred štartom mala 12,6 V , po naštartovaní so zapnutými svetlami 13,1 V a to bolo málo baterka pomaličky odchádzala do ...preč. Dva roky dve baterky a až potom som na to prišiel. Prezri aj všetky spoje zásuvky či nie sú roztopené alebo čierne od tepla Držím palce pri pátraní.

2 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

10.7.2020 v 11:45 | Nahoru | #11
Takže, dnes jsem se znovu dostal k přeměření.

Baterka nabitá doplna; 13.2V

Se zaplou spínačkou (a světly); 12.2V

Nastartováno; 12.2V na baterce;
12.6 na regleru (někde se mi strácí ~0.4V na kostře ( ověřeno měřením (-) pól regler vs (-) pól baterka multimetrem), ale mám to na čokoládce z diagnostických důvodu, takže to připisuju tomu, kontatky jsou očištěny)

Při 5 000 ot/min 12.4V na baterce, pro měření na regleru mám málo ruk.

Jinak ptal jsem se ve VAPE na nějakou možnost pozáruční opravy, řekli mi, že dělají jen diagnostiku za 200,-
Lukrativní nabídka, za dvěstě mi řeknou že to nefunguje

Origo regler stojí 8,2 k, takže asi zkusím pana Mareše, mi se VAPE neosvědčilo.
Je to už třetí regler co na speeda kupuju, tak snad to tentokráte vyjde.

A už jsem tak paranoidní, že jsem si z ebaye objednal toto: link, ať mám napětí pořád na očích.

Naposledy editováno 10.07.2020 11:56:29

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

10.7.2020 v 14:10 | Nahoru | #12
Zkus natáhnout dráty z regulátoru přímo na baterku.

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

10.7.2020 v 21:18 | Nahoru | #13
Jak ti hřeje regulátor, má možnost se při jízdě chladit? Mě se hřál pekelně, ruku jsem na něm neudržel ani sekundu, když jsem na něj plivnul, jen zasyčel. Přes zimu jsem udělal chladič ze 4 mm hliníku, použil teplovodnou pastu a teď je pouze teplý.

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

10.7.2020 v 21:41 | Nahoru | #14
Pokud mas premereny altik (odpory fazi, promereny vuci kostre atd atd) ... nech si udelat regler tady https://www.regulatory-dobijeni.cz/

Nechavame u nej previjet, a top prace

(reakce na) Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

11.7.2020 v 11:59 | Nahoru | #15

xb píše: Zkus natáhnout dráty z regulátoru přímo na baterku.



Dobrý nápad, díky.

(reakce na) Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

11.7.2020 v 12:00 | Nahoru | #16

Lannius píše: Jak ti hřeje regulátor, má možnost se při jízdě chladit? Mě se hřál pekelně, ruku jsem na něm neudržel ani sekundu, když jsem na něj plivnul, jen zasyčel. Přes zimu jsem udělal chladič ze 4 mm hliníku, použil teplovodnou pastu a teď je pouze teplý.



To je otázka, na Speedu je umístěn úplně na piču za motorem...

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

14.7.2020 v 11:42 | Nahoru | #17
Takže dorazil regler z https://www.regulatory-dobijeni.cz/, a není to ono.

Tímto bych se chtěl VAPE omluvit a jdu se oběsit.

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

14.7.2020 v 11:55 | Nahoru | #18
opravdu zkus dráty z regulátoru přímo na baterku, mně se to chovalo podobně, dokud jsem to tak nepropojil https://www.triumphrat.net/threads/rectifier-regulator-sh847-14-004h.954902/

(reakce na) Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

14.7.2020 v 15:01 | Nahoru | #19
xb>
Vyzkoušeno... žádná změna.

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

14.7.2020 v 15:26 | Nahoru | #20
tak to bude asi v altiku
tech +- 20V musis namerit mezi vsema fazemi (na volnobeh)
pri 5000 otackach bys tam mel kolem 60V
jestli jsi tam dal nejakej cinskej, tak je dost mozny ze dava malo. (setkal jsem se s tim u kamose...chtel usetrit )

edit: uz ctu, ze jsi to uz meril a hodnoty mas v cajku.
tak bud draty v prdely nebo KO baterka

Naposledy editováno 14.07.2020 15:27:53

2 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

15.7.2020 v 11:08 | Nahoru | #21
Drama nabralo nečekaný zvrat.

Zapojil jsem druhou baterku na čistě jen na regler. Tzn.: z jedné jsem nastartoval a druhou dobíjel.

Výsledek 14,6 V takže dobíjení funguje pokud není připojeno do elektroinstalace od motorky, někde mám asi nějaký černý odběr... fantazie.

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

15.7.2020 v 12:25 | Nahoru | #22
tak postupne vytahuj pojistky at zjistis, kterej okruh to je
a prvne bych mrknul jak to vypada s kostricim bodem

Naposledy editováno 15.07.2020 12:27:11

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

15.7.2020 v 12:49 | Nahoru | #23
To je divný, IMHO kdyby něco zatížilo elektroinstalaci tak, že klesne napětí o 2V, tak by to muselo hořet.

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

15.7.2020 v 21:02 | Nahoru | #24
A dotaz. Co koho poňouká, u dobíjení stroje, proč řešit čím ke osazenej poslední stupeň? Jestli tam jsou MOSFETY, tak dozajista mají osazené ochrany proti přepětí špičkám.
Přepni voltmetr pod zátěží na střídaveja pokud ukazuje cosik blízko nule, tak MOSFETY jsou vpořádku.

Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

16.7.2020 v 17:39 | Nahoru | #25
Ahoj měl jsem problém s dobíjením odešel mě alternátor regulátor zároveň nechal jsem to převinout u jedné firmy dvakrát a po 1000km to to samé 2 500 V prdely a alternátor zase na Kašu pak mi kamarád poradil pana Mareše tak jsem alternátor vymontoval poslal mu je jiná repas a když mi přišel zpátky nevěřil jsem vlastním očím vypadal líp než nový a fungoval několik let stoprocentně když jsem měl problém a nevěděl jsem začátku co s tím tak jsem volal panu Marešovi a přes telefon velice příjemný pán a snažil se pomoci za mě 100% mohu doporučit.

(reakce na) Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

20.7.2020 v 17:49 | Nahoru | #26

Eze píše: Drama nabralo nečekaný zvrat.

Zapojil jsem druhou baterku na čistě jen na regler. Tzn.: z jedné jsem nastartoval a druhou dobíjel.

Výsledek 14,6 V takže dobíjení funguje pokud není připojeno do elektroinstalace od motorky, někde mám asi nějaký černý odběr... fantazie.


Nemusí to tak být. Ono zapalování bere docela dost, čím větší otáčky, tím větší odběr, a pak se může stát že v kombinaci s nějakým přechoďákem absolutní napětí na baterce poklesne. Ale když tam je v max. otáčkách 14,4 místo 14,6 je regler vadnej.

(reakce na) Zkušenosti s mosfet regulátory dobíjení / diagnostika nízkéh...

20.7.2020 v 17:51 | Nahoru | #27

Eze píše: Drama nabralo nečekaný zvrat.

Zapojil jsem druhou baterku na čistě jen na regler. Tzn.: z jedné jsem nastartoval a druhou dobíjel.

Výsledek 14,6 V takže dobíjení funguje pokud není připojeno do elektroinstalace od motorky, někde mám asi nějaký černý odběr... fantazie.


Nemusí to tak být. Ono zapalování bere docela dost, čím větší otáčky, tím větší odběr, a pak se může stát že v kombinaci s nějakým přechoďákem absolutní napětí na baterce poklesne. A když tam je v max. otáčkách 14,4 místo 14,6, to nemusí být závada.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
Nenabíjí se baterie Triumph Speed Triple blážič 11 7.4.2024 v 13:49 JMan
Sundání olejové vany Triumph Speed Triple vr46. 4 3.4.2024 v 22:44 Valve
Nesvítí, nestartuje [1, 2] Triumph Speed Triple ST4Marc 47 19.3.2024 v 11:05 Maxipes_Fík
Triumph Speed Triple 1050, rv2006 v... [1, 2] Triumph Speed Triple ST4Marc 44 10.3.2024 v 16:10 ST4Marc


TOPlist