Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Seřízení plynu Jawa 639
1.7.2020 v 06:57
Zdravím, prosím o radu. Mám Jawu 639 se zapalováním Vape. Při rozjezdech jakoby se přidušovala, nějak se jí nechce za plynem. Jak jí rozjedu, tak už jede, jen ty "tupý" rozjezdy mi dělají starosti.
S čím laborovat, karburátor, nebo předstih?
Díky za jakoukoli radu.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 08:17 | Nahoru | #1
v návode na montáž Vape máš predsa popis polohy predstihu. S tým moc nepošpekuluješ. Skontroloval by som tesnosť od karburátora, jeho nastavenie a napokon guferá.
Voľnobeh máš dobrý, či je tak nízky že sa sotva prevaľuje?

2 reakcí na tento příspěvek Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 10:20 | Nahoru | #2
Rozumím tomu dobře, že to začalo po namontování VAPE? Pak zkontroluj předstih. Návod od VAPE je sice myšlen dobře, ale nepředpokládá, že někdo v minulosti repasoval kliku a pravý čep už dávno nemusí mít (a většinou ani nemá) tu správnou pozici vůči HÚ. Kolíček z čepu zahoď a nastav předstih, jaký má být. Je to trošku u VAPE oser, zpravidla to nedáš na první pokus. Pro zajímavost si změř, jaký předstih máš teď. Možná se budeš divit. Často je to klidně kolem 5 mm! Pozice, kdy VAPE pálí je vyznačená v návodu.

Naposledy editováno 01.07.2020 10:21:11

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 10:28 | Nahoru | #3
JwKS_Pavel> tvl to ma nenapadlo. Máš pravdu. A pritom sám som mal jeden motor na ČZ 175 ktorý mal vďaka vesnickým majstrom 2x odtrh na ramienku čo to rozoberal odborník sekerou....

Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 11:31 | Nahoru | #4
Destroyer: je to bohužel trochu vina toho VAPE návodu, spousta lidí se tím řídí a motory jim pak jdou na pytel. Taky jsem se s tím drbal, žádná vostuda...

Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 11:59 | Nahoru | #5
Jojo...já jsem si nechal VAPE namontovat od známýho, co mi kontroloval elektriku-když už se v tom hrabal... Asi po dvou letech mě to napadlo zkontrolovat a naměřil jsem předstih 8 mm

Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 12:03 | Nahoru | #6
A ještě zkontroluj, jestli máš ten správné složení karburátoru a případné clonky.

Už matně vzpomínám, ale starší motory bez clonky za karbecem mají hlavní trysku 92 a motory s clonkou (montována někdy od počátku 90. let kvůli hluku) má trysku 100. Osobně jsem měl podobné problémy, když jsem měl motor bez clonky a trysku 100.

Toto doporučuji zkontrolovat.

Howgh!

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 13:53 | Nahoru | #7
Destroyer> podle návodu jsem to nastavoval, těsnost zkontroluji, ale ta by měla být OK, gufero jsem na jaře na straně alternátoru měnil a volnoběh je OK

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 13:58 | Nahoru | #8
JwKS_Pavel> Loni jsem dělal výbrus a VAPE už měl, pak to jelo dobře. Předstih mám přesně 2,5mm před HÚ, mám úchylkoměr.
I snímač mám podle návodu montáže přesazenej vůči zobáčku na rotoru.
Mě přijde, že za studena je to dobrý, ale po zahřátí, při stání na křižovatce se chci rozjet a právě tady mi to prostě přijde líný při rozjezdu. Jak se rozjede, tak to jde.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 17:26 | Nahoru | #9
Hanes211: V tom případě bych to nehledal v zapalku, ale v karbu. Z nějakého důvodu to vypadá, že je to buď bohatý na volnoběh anebo mu aktuálně nejede natankovaný benzín či poměr oleje. Tohle dilema s bohatostí volnoběhu (a přechodu) jsem řešil dlouho a v podstatě to sériovej karbec na 638 moc vyřešit neumí. Aktuálně to mám tak, aby za tepla vše fungovalo, jak má a aby na provozní teplotě motor při malém plynu běžel pravidelně. Daní za to je, že ranní rozjezd se sytičem je trochu váhavej, musím bejt opatrnej na plyn. Zkus to trochu ochudit, aby to na volnoběh šlo za tepla veseleji.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 20:09 | Nahoru | #10
JwKS_Pavel> Díky, vyzkouším. Benzín beru Natural 95 u Makra a olej Mogul TSF. Po výbrusu jsem míchal 1:35/40 a teď 1:50, ale vždycky tam ještě pár kapek navíc dám, projistotu. Ale díky za rady, v pátek a o výkendu na to kouknu a uvidím.
Jak máš předstih a bohatost ty? A jehlu a trysky? Vím, že to to každej motor jinak, ale jen pro info, jestli jsem podobně, nebo úplně jinak.

Naposledy editováno 01.07.2020 20:10:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 20:27 | Nahoru | #11
Hanes211> ještě mě napadlo... Nemáš tam nějakou čínskou "nahovno" jehlu?
Když jsem kdysi kupoval novej karbec na čtveru, musel jsem jehlu vyměnit za starou, protože to furt dělalo nějakou neplechu... (ne že by to teď fungovalo idealne za kazdyho pocasi )
Už si přesně nepamatuju co to dělalo, ale tím že se ti to děje v přechodové fázi, hledal bych nejdřív tam...

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 20:28 | Nahoru | #12
Hanes211> HT na tohle vliv mít nebude, jehla může - ale předpokládám, že s jehlou jsi nehejbal. Pozici jehly si nepamatuju, HT mám myslím 95. Předstih nějakých 2,2 mm, 1. výbrus, výfuk. okno o 1 mm vyšší, výfuky ČZ, takže každý motor bude mít jiný požadavky. Se šroubem směsi bych začal na základní poloze 1,5 ot a uvidíš. Volnoběh mám radší spíš mírně vyšší, od ucha třeba 1200-1400.

2 reakcí na tento příspěvek Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 20:36 | Nahoru | #13
Jak na tom karbu funguje sytic? Nemůže ti viset? Jestli to teda už dobře chápu a zaclo to z ničeho nic bez návaznosti na nějaký servisní zákrok...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 20:45 | Nahoru | #14
Wenca24> Sytič teoreticky může podcházet, je to klasickej bypass.

Teď jsem se byl na karb podívat, směs mám necelých 1,5 otáčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 22:06 | Nahoru | #15
Wenca24> Jehlu mám originál, co v karbcu byla. Kupoval jsem nový, ten originál Jawa za cca 1600Kč. Takže jehla by měla být OK.

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 22:08 | Nahoru | #16
Wenca24> Sytič funguje dobře, tam problém nebude. Zkusím vyčistit komplet karbec a uvidím.

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

1.7.2020 v 22:10 | Nahoru | #17
JwKS_Pavel> Díky, uvidím jak to půjde.

2 reakcí na tento příspěvek Seřízení plynu Jawa 639

2.7.2020 v 09:41 | Nahoru | #18
Ono stačí koupit jinej filtr a hned je všechno jinak. Na mz jsem musel dát větší trysku po změně filtru bo to furt detonovalo a na třech půlkách bych s otevřeným filtrem měl mít ht 118 a bylo tak brutálně uchcaný, že jsem skončil na ht 102. Jinak seřízená hladina je základ, jestli to trochu přetejká, tak se s tim budeš srát a nepujde to moc rozumě nastavit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

2.7.2020 v 15:55 | Nahoru | #19

petruMRD píše: Ono stačí koupit jinej filtr a hned je všechno jinak. Na mz jsem musel dát větší trysku po změně filtru bo to furt detonovalo a na třech půlkách bych s otevřeným filtrem měl mít ht 118 a bylo tak brutálně uchcaný, že jsem skončil na ht 102. Jinak seřízená hladina je základ, jestli to trochu přetejká, tak se s tim budeš srát a nepujde to moc rozumě nastavit.



Potvrzuju... Měl jsem jakejsi maďarskej růžovej na 640ce a jelo to jak drak s dellorto karbem. Od té doby, co jsem dal českej žlutej (myslím) a je to takový línější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

2.7.2020 v 19:31 | Nahoru | #20
petruMRD> Filtr mám ten žlutej z Motokrámku, ale je možný, že bude už trošku špinavej, je tam cca 2 roky. Jen mě tak napadlo, zkoušel někdo třeba ten sportovní filtr, přímo na karbec, pak by nebyl potřeba ani AIRBox?

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

2.7.2020 v 19:59 | Nahoru | #21
Hanes211> Ne, že bych si dělal kdovíjaký iluze o tom, jak dlouze v Jawě laborovali, než došli k sériovému provedení filtrboxu, ale jedno vím určitě - nasazením "sportovního" filtru přímo na karbec bez dalších kroků tomu motoru jen pohoršíš.

Kromě toho vsadím fusekle, že stav sériovýho vzduchovýho filtru nemá na volnoběh a přechod z něho prakticky vůbec žádnej vliv, leda by byl totálně zatemovanej - a to by ten motor měl v první řadě trable s jakoukoli jízdou, volnoběh by bylo to poslední, co by ho trápilo...

Naposledy editováno 02.07.2020 19:59:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

2.7.2020 v 20:18 | Nahoru | #22
Deyva> Co jsi měl za Dellorto karbec? Tady ten (http://moto.klanica.cz/servis-doplnky/jawa-350639-dellorto-phbh-28)? Nemá ho náhodou někdo, že bych to vyzkoušel?
Díky všem.

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

3.7.2020 v 11:54 | Nahoru | #23

Hanes211 píše: Deyva> Co jsi měl za Dellorto karbec? Tady ten (http://moto.klanica.cz/servis-doplnky/jawa-350639-dellorto-phbh-28)? Nemá ho náhodou někdo, že bych to vyzkoušel?
Díky všem.



Jj PHBH28FD z Hondy NSR 125 tam mám. https://www.motorka...etail&ddid=65927

Musíš se dívat na bazošu na zhuntovaný NSR 125 na díly a nebo si objednat novej, ale to je myslím kolem 6K Kč. Kolega jawař z Polska nechtěl jetej, tak si ho koupil novej odsud myslim - https://www.dellort...r_Honda_125_NSR.html

U mě to s tím jede parádně, ale další kolega jawař to má na 639 a nějak to nemůže pořádně doštelovat pořád a to si s tím hraje fakt dost (vytiskl si na 3d tiskárně i klapku sání mezi filtrbox a karbec atd.)

Edit: a jestli máš FB, přidej se k nám https://www.faceboo...ps/1212826225415393/

Naposledy editováno 03.07.2020 11:55:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

3.7.2020 v 14:33 | Nahoru | #24

Hanes211 píše: Wenca24> Jehlu mám originál, co v karbcu byla. Kupoval jsem nový, ten originál Jawa za cca 1600Kč. Takže jehla by měla být OK.



Kontroloval jsi hladinu u toho nového karbanátku? Já s ním měl také problémy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

3.7.2020 v 15:10 | Nahoru | #25
Kire640> Už si nejsem jistej, asi nekontroloval, ale předtím jela, celkem dobře. Ale už se chystám to celý projít, zkontrolovat a seřídit.
Kolik ta hladina vlastně je?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

3.7.2020 v 15:17 | Nahoru | #26
Hanes211> Mám stažený postup v PDF. Když mi napíšeš mail, pošlu.

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

3.7.2020 v 20:54 | Nahoru | #27
Kire640> jan-muck@seznam.cz

2 reakcí na tento příspěvek Seřízení plynu Jawa 639

5.7.2020 v 10:44 | Nahoru | #28
Tak jsem seřídil hladinu podle návodu. 10mm + chlup od hrany sklenice, karburátor vyfoukal, tryska a ty trubice pod nima taky. Volnoběžná 40, ta přídavná, nebo co je zač 72 a hlavní jsem dal 92. Clonku prostřihl na průměr 34 (na prostřihovačce už byl pak moc malý průměr), filtr vyfoukal. Pak jsem to složil zase všechno zpátky a zkusil to projet. Ještě jsem úplně povolil bovden, aby šoupě dosedlo až dolů, ale to jsem pak ani se sitičem nenatočil. Jo a předstih mám 2,5 podle úchylkoměru.

Napřed jsem měl směs asi 1 otáčku a po zahřátí ji ještě povolil o 1/2 otáčky, což bylo asi nejlepší. Ale dělá mi to furt to samý, zastavím na křižovatce, čekám, dám zajedna a chci se rozjet, ale za tím plynem se jí moc nechce, jak se rozhýbe, tak pak už to celkem jede. A kolečko mám 18z s 52z rozetou.

A v karburátoru mám jehlu na prvním zářezu zeshora, tj. co nejníž.
Mám doma ještě dva další karburátory, takže bych je mohl zkusit prohodit, jak to půjde.
Jinak už nevím, s čím hýbat, aby to prostě po tom stání na křižovatce šlo za plynem hned.

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

5.7.2020 v 11:58 | Nahoru | #29
Hanes211>
Nazdar!
Zato 18-zub už je tak na hranici. Mal som aj ja, viem čo myslíš. Aj pomalé rozjazdy.
Ono to v konečnom dôsledku dá aj 130kmh,ale ja to nepotrebujem.
Teraz mám 16-zub, čo dodať... je to... veselšie. Tých cca. 120 kmh, čo by dalo aj viac nevyužívam, 100-110 max. tak akurát. Mám druhý zárez, trysky ako ty.
Ale hovorím, to som ja.
A bohatosť by som na tvojom mieste skúsil ešte o 1/2 povoliť.

Naposledy editováno 05.07.2020 11:59:23

(reakce na) Seřízení plynu Jawa 639

5.7.2020 v 13:02 | Nahoru | #30
Hanes211> A s tou jehlou jsi nezkoušel hýbat? vychozí poloha je myslím uprostřed a pak se to dá doladit plus mínus dle konkrétního motoru..zkus ji dát doprostřed a projet to...

Edit: jinak já mám na ctveře kolečko 19 a rozjezdy jsou v pohodě...

Naposledy editováno 05.07.2020 13:03:33
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Porovnanie seriovej a sportovej klu... Jawa 350/639 Geofrey 11 20.11.2020 v 11:46 DRN.
Jawa 350/639 Jawa 350/639 Amorek123 21 17.11.2020 v 18:53 alpe
Rozpolenie motora 350/639 Jawa 350/639 Geofrey 4 8.11.2020 v 09:08 Geofrey
Jawa 350/639 polepy vs chromové výl... Jawa 350/639 Marec222 3 12.10.2020 v 22:00 Sofía
Vyvažovací závaží na dráty [1, 2] Jawa 350/639 SkotyCZ 39 31.8.2020 v 16:03 Zdenalbenal

TOPlist