bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NX 650 Dominator vs Kawasaki KLE 500
Ahoj,
koukám po nějakém cestovním enduru a můj výběr se zúžil na Kawasaki KLE 500 a Honda NX 650 Dominator. Máte někdo zkušenosti s oběmi motorkami? Co byste radši vybrali a případně proč? Nebo na co si dát pozor.
Hledám něco na delší cesty po Evropě, především silnice a nějaké ty polňačky, případně trochu cestu necestu... S tím se váže i spolehlivost a jednoduchost. Řidičák mám jen A2 a proporce nějakých 180cm a cca 90kg. Jezdit chci především sám (plus bagáž samozřejmě).

Vím, že na delší cesty bude lepší dvouvál, takže KLE, které má navíc i šestku ale zase od toho mě pár lidí odrazovalo, že Dominator je spolehlivější a vzduchem chlazený je prostě jednodušší. Jak moc omezující/nepříjemný je ten jednoválec při delším cestování? Máte někdo zkušenosti s delším cestováním přímo na Dominatorovi? Na druhou stranu motor KLE znám z ER-5 (aspoň mám pocit, že tam je stejný) a tam mi fakt vyhovoval, jednobuch jsem nikdy neměl.
Plus KLE má míň pohodlné sedlo co jsem tak tady četl, ale to zase pro mě není tak rozhodující v mém věku si myslím.

Nikde jsem tu nenašel porovnání přímo těhlech dvou motorek, takže jestli něco duplikuji tak se dopředu omlouvám a budu rád za odkaz.
Předem díky moc za všechny rady a poznatky. Jen prosím nepište ať jdu do Freewinda, Transalpa atd. jak tu ve většině vidím, když někdo hledá cenduro. Jde mi fakt čistě o porovnání a poznatky ohledně těchto dvou motorek pro účely co jsem napsal.

1 reakcí na tento příspěvek Honda NX 650 Dominator vs Kawasaki KLE 500

Skvělá odpověď, děkuji! 1.7.2020 v 21:13 | Nahoru | #1
Jo a hlavně pozor na tady tuhle https://motorky.baz...kawasaki-kle-500.php když jsem sháněl KLE tak jsem se na ni byl podívat a větší šrot jsem na živo ještě neviděl

Tohle nemusí být marný https://www.motoinz...1069819-kle-500.html

Naposledy editováno 01.07.2020 21:21:16

1 reakcí na tento příspěvek Honda NX 650 Dominator vs Kawasaki KLE 500

Skvělá odpověď, děkuji! 2.7.2020 v 07:57 | Nahoru | #2
Měl jsem obojí, souhrnně - na cestování KLE. Domino je super na klidnou jizdu kolem komina.

Podvozkove jsou obe dve +- stejny, KLE je ale masivnejsi (podsedlovka pro kufry....). KLE ma ale podle me meksi tlumice = pohodlnejsi + predni vidla je vzduchoolejova.
Sedlo a posaz - zase stejnej. Na KLE se pri delsi jizde sedlo prosedi a boli prdel (je mekky), na Dominu je tvrdy od zacatku, takze prdel boli hned. Jinak posaz je +- stejnej a obe jsou to kratky motorky ve smyslu, ze na jizdu ve 2 a kufrech je kratky sedlo/podsedlovka - v tom je treba Transalp lepsi.s
Motor je něco naprosto nesrovnatelneho.
- Domino - jednovalec bez vykonu a s malym pouzitelnym rozsahem otacek. Zase ma kroutak, tj. kdyz to drzis v tom pouzitelnym rozsahu, tak pocitove to jede dobre, ale vykon a rychlost tomu neodpovida. NEVYHODOU je vzduchovy chlazeni - pokud se budes treba probijet v lete v hicu nejakou kolonou ve meste, tak ho klidne prehrejes, zacne vynechavat, musis zastavit a pockat az schladne, brutalne tim degraduje olej. Pokud Domino, tak rozhodne doporucuji pouzivat olej 15W-50
- KLE - klasickej dvouvalcovej radak, malej kroutak, ale obrovskej rozsah pouzitelnych otacek - tj. nekde od 3,5-4tisic do 9-9,5 tisíc otáček můžeš využít. V praxi to znamená pokud jedes treba nekde po polnacce, tak cokoliv odjedes na 2st (od cca 20-30kmh do asi 80ti kmh). Na Dominu budes porad radit. Horsi jsou samozrejme nekde v terenu vyjezdy atd. - tam kde si Dominator pomuze kroutakem, tak na KLE musis drzet pod plynem a spojkovat = dostává na prdel spojka. Má lepší chlazení, víc oleje, lepší servisní interval.
- Hmotnost je rozdíl cca 20kg, je znatelnej, ale nic zásadního, z KLE mam lepsi pocit bytelnosti.

Jízdně na silnici:
- spotřeba při normální jízdě je +- stejná, na obou jsem mel dlouhodobej prumer 5,5-5,6l/100. KLE umí žrát, pokud ji držíš pod krkem a, tohle Dominátor ale neumí vůbec.
- Rychlostně
- komfortní rychlost na Dominu je tak 100-110, víc už se třese, nemá výkon. Přesun na dálnici taky - budeš držet 110, na 130-140 se podíváš v okamžiku když potřebuješ předjet, ale pak se rychle vrátíš na těch 110. Obecně je dálnice utrpení. Při jízdě na okreskách dobrý, ale není tam v současném provozu skoro žádná výkonová rezerva pro předjíždění - kamion 90, tak ty máš na tacho 100 a abys ten kamion předjel, tak musíš hodně taktizovat.
- Komfortní rychlost na KLE je na okreskách +- stejná, ale na dálnici bez problémů drží dlouhodobě 130 a nemá s tím problém, předjíždět se dá plynule a tam kde Domino umírá (130-140), tak KLE to má posunuté tak na 150-160, víc už nemá smysl. Jednodušší předjíždění na okreskách - jedeš na 6tku za kamionem (cca 5,5 tis otáček jestli si pamatuji), podřadíš o 2 stupně, seš někde kolem 7,5-8 tis otáček (v maximu krouťáku, před maximem výkonu) a bez problémů předjíždíš. Pokud budeš mít potřebu brousit stupačky, tak KLE ti to umožní, za cenu vyšší spotřeby. Domino bez šance.

Spolehlivost a údržba:
- podle mě srovnatelný, u KLE se ví, že na starších kusech (před rokem 1997 myslím) se odlepují magnety v rotoru, novější to mají vyřešené, jinak nevím o žádné typické závadě. Do starších se dávají ty novější rotory.
- Domino zase často trpí na hlavu - vydírají se vačky, u spousty inzerátů uvidíš "hlava dělaná"
- Olej je 2l každé 3tis km u Domina vs 4l každých 6tis u KLE, nákladově je to stejné, s Dominem je víc práce + podstatně víc trpí na degradaci oleje > nevyměníš včas > odchází hlava.
- Ventily jsou u obou na šroubkách, jestli si vzpomínám, tak na Dominu se dělají co 6tis km, na KLE co 12tis km
- co bych ještě upozornil - vzduchovej filtr - na Dominu je papírák, v KLE pratelnej molitanovej. Reálně se nám stalo při ježdění v rumunsku, že se filtry ucpali prachem, papíráky kluci tězce sháněli/upravovali z jiných. Molitanak jsme vyprali v teple vode s jarem a naolejovali a jelo se dal...

(reakce na) Honda NX 650 Dominator vs Kawasaki KLE 500

Skvělá odpověď, děkuji! 2.7.2020 v 09:01 | Nahoru | #3
Labakov> Jen bych doplnil k intervalům u KLE - tohle říká starý manuál z roku 91. Ten novější počítá s novějšími oleji a interval výměny je 12 tis km a seřízení ventilů 24 tis km. Osobně teda měním po 6000 km i tak (jde tam 3,4l, dávám 10W50), ale je fajn vědět že to snese i víc, když by bylo potřeba (dlooouhá dovolená apod.). S intervalama Domina je cestovní radius dost omezenej.

Naposledy editováno 02.07.2020 09:06:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Vačka Honda NX 650 Dominator zeli247 4 2.1.2024 v 20:30 wáca
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf


TOPlist