globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skútr přestal brzdit
Ahoj, prosím o radu: asi před měsícem mi trochu začala vibrovat řidítka, pak tam začalo bouchat a včera mi přestala brzdit přední brzda. Nevíte co s tím je a na kolik by vyšla oprava? Jestli má cenu do něj investovat... Díky za rozumné rady. Katka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr přestal brzdit

30.6.2020 v 18:49 | Nahoru | #1

b0b4n píše: Já čekal že se ozve chytrolín.
Víš, ony skůtry nekončí na obsahu 125 ccm. A v dnešní době jim to už jede dost přes kilo i při takovémto objemu.
Já nemám "Glajdu", která by mně kryla, takže na tom sedím jako obrácený deštník. Což znamená, že se na tom dá jet pohodlně tak kolem kila. A já víc ani nepotřebuju. Už třeba proto, že mi pak ten motocykl "tak hezky nezní". I když z toho i při věku motocyklu 17 let, přes 170 v pohodě dostanu. Ale proč?
A na okreskách bývá co? Přeci zatáčky. A to že mám na gumách poser pruhy fakt neznamená že se bojím to naklánět, ale že mám nízko co? Ano, plotny. Byť ohoblované od asfaltu, ale jsou tam. Sice se sklopí, ale neuhnou.
Možná jen máme různý pohled na to co je kochací jízda. Já se na dálnici totiž moc nevyskytuju.
Navíc ti co je necháš za sebou se Ti pak na křižovatce nebo při zpomalení můžou nehezky připomenout. Což Ti samozřejmě nepřeju.
Já raději budu hrát na jistotu, kdy vím, že jim na to nemontujou zpátečku.
A taky že za těch cca 28 let co jezdím jsem schopný lépe reagovat na situaci kdy se jezdec přede mnou rozhodne prozkoumat co ti mravenci vlastně nesou... než ucho na rozjetém skůtru.


Edit: Jen ještě dodám, že ani na okreskách občas nejezdím zrovna pomalu. Dokonce jsem možná jeden z mála co na Haryku v zatáčce při rychlejší jízdě vysedá a ne se jen vyklání do zatáčky (ne, kolínko fakt nedám..)...
Ale jelita mám i přes to raději pod dozorem.



Nepokládám se za chytrolína, spíše je to tím, že mám jiný názor na tuto otázku.
Měl jsem dojem, že je řeč o vemenech s ŘP sk. B na skútrech, a ti končí u 125 ccm, max. 11 kW.
Co se kochání týká, tak to bychom se asi neshodli, moji jednoválcovou Tenerku s 35 kW taky většinou neženu více než 115 km/h, ale dá se s ní kochat i svižně i na zatáčkovité okresce s malým provozem a rozbitým povrchem. Za 65000 km a 5 let se mi nevybavuje ani jeden případ, že by mě dojel a pronásledoval nějaký splašený skútr. Mám rád prázdnou silnici před sebou, abych musel pořád hlídat, co ten vpředu provede a pořád zbytečně brzdit, to ne, hned jak je to možné, předjedu a jedu pryč.
Pokud se nedá s nějakým motocyklem projet svižně zatáčka bez vysedání, protože se díky konstrukčním chybám nedá v zatáčce naklopit, tak je to pro mě motocykl na hovno, někomu to asi stačí, když rád jezdí jenom rovně.

P.S. jezdím 40 let, z toho v jedné stopě 14 let a 180000 km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr přestal brzdit

1.7.2020 v 10:27 | Nahoru | #2

Maxipes_Fík píše: Nepokládám se za chytrolína, spíše je to tím, že mám jiný názor na tuto otázku.
Měl jsem dojem, že je řeč o vemenech s ŘP sk. B na skútrech, a ti končí u 125 ccm, max. 11 kW.
Co se kochání týká, tak to bychom se asi neshodli, moji jednoválcovou Tenerku s 35 kW taky většinou neženu více než 115 km/h, ale dá se s ní kochat i svižně i na zatáčkovité okresce s malým provozem a rozbitým povrchem. Za 65000 km a 5 let se mi nevybavuje ani jeden případ, že by mě dojel a pronásledoval nějaký splašený skútr. Mám rád prázdnou silnici před sebou, abych musel pořád hlídat, co ten vpředu provede a pořád zbytečně brzdit, to ne, hned jak je to možné, předjedu a jedu pryč.
Pokud se nedá s nějakým motocyklem projet svižně zatáčka bez vysedání, protože se díky konstrukčním chybám nedá v zatáčce naklopit, tak je to pro mě motocykl na hovno, někomu to asi stačí, když rád jezdí jenom rovně.

P.S. jezdím 40 let, z toho v jedné stopě 14 let a 180000 km.



OK, pak Tě tedy nebudu označovat za chytrolína.

Ne, myslel jsem skůtraře obecně. Ale je fakt, že primárně tyto. Nebo snad myslíš že s 11 kW to kilo nejede?

Možná je to tím, že ty jsi kousek od Olomouce a já kousek od Prahy (po dvacetiletém pobytu přímo v Praze). A já jako původem moravák tvrdím, že ta mentalita je opravdu odlišná. Ale opět čest vyjímkám. Nemyslím tím všechny. Zkrátka buď rád, že je nepotkáváš.

Co se týče zatáček, je to opět o tom co máme každý pod pojmem svižná zatáčka. Pokud to takto zobecníš, pak jsou na hovno všechny motocykly, protože Supersporty vysedají i tam, kde já ve stejné rychlosti nemusím. Ale tam je to dáno technikou jízdy a vždy také i poloměrem zatáčky vs rychlost.
A pokud jezdíš do zatáček jen tak že pod sebou lámeš motocykl nebo na tom sedíš stále v ose motocyklu bez posunu těžiště, tak pak buďto jezdíš zatáčku pomaleji než já označuji termínem svižně nebo máš velmi slušné gumy anebo máš prostě štěstí že Ti to ještě neujelo.

Každý to vidíme jinak a je mi jasné, že si budeme stát oba za svým. Takže mi tato debata přijde zbytečná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Odkdy dítě na skútru SYM VS 125 ňaňulka 27 19.7.2018 v 22:10 prackarr
Výběr skútra SYM VS 125 ňaňulka 3 24.8.2017 v 16:12 KubaLC8


TOPlist