globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Telelever a Paralever - seřízení
Dobrý den,

mohl by mi někdo poradit, jak ideálně nastavit Telelever a Paralever ?

Včera jsem byl na výletě a někdo si na parkovišti našel zábavu, že mi oba dva tlumiče nastavil úplně nadoraz na nejnižší tlumení.
Lze takhle jednoduše říct, že by měly být třeba na polovině nastavení, nebo třeba "Utáhnout nadoraz a pak povolit o půl otáčky" ?

Nechce se mi před každou jízdou o kousek utahovat, abych optimální nastavení zjistil třeba až na konci sezony.

Děkuji

Telelever a Paralever - seřízení

28.6.2020 v 07:55 | Nahoru | #1
Co si stahnout manual?? Tam je kolik kliku od krajni polohy, je nejaky standart. Pokud to ma i predpeti, tak to muzes udelat merenim, moto by si mela kecnout dolu o cca 35% delky zdvihu. Ale potrebujes kamarada na mereni.

1 reakcí na tento příspěvek Telelever a Paralever - seřízení

28.6.2020 v 09:34 | Nahoru | #2
základné nastavenie
predok: 6 klikov otvorený (úplne zatvoríš a 6 klikov otvoríš proti smeru hod. ručičiek.)
zadok: 1 a pol otáčky otvorený
... ale aké nastavenie si tam mal pred tým to nepoviem.
predpätie pružiny podľa váhy, resp. sag.

https://www.motorkar...i-tlumeni-41954.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

28.6.2020 v 12:42 | Nahoru | #3
Destroyer> Dobrý den, s předním souhlas, ale u zadního jsem našel "otevřít a na 3 otáčky zavřít" - Low a pak 3x k High.

Děkuji všem za odpovědi

(reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2020 v 12:59 | Nahoru | #4
Panta_Rhei> vďaka že si si overil informácie. Ja som do manuálu nepozeral a pamäť je sviňa

1 reakcí na tento příspěvek Telelever a Paralever - seřízení

28.6.2020 v 15:40 | Nahoru | #5
To se fakt najde takový osel, který má potřebu s tím na cizí motorce točit?
Sorry za off topic.

(reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

28.6.2020 v 16:34 | Nahoru | #6
pies> presne toto aj mňa napadlo. Však na to treba šroubovák a fakt sa k tomu prikrčiť. To už sa niekto musí snažiť aby ti uškodil

1 reakcí na tento příspěvek Telelever a Paralever - seřízení

28.6.2020 v 18:41 | Nahoru | #7
Není potřeba vůbec žádný šroubovák.
Jsou tam růžice jako k vodovodu. Vpředu i vzadu.
Síla potřebná k rozštelování naprosto minimální.
Také jsem si říkal, kdo a proč ? Nejspíš nějaké děti. Nevěřím, že by nějaký dospělák byl až takový hňup.

1 reakcí na tento příspěvek Telelever a Paralever - seřízení

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2020 v 21:07 | Nahoru | #8
ak ti niekto rozšteloval to veľké čierne plastové ako je na obrázku vľavo dole, to nieje nastavenie útlmu, ale predpätie pružiny.
Teda ak nemáš dobové WP tlmiče s expanzkou, kde je nastavenie tlmenia plastovým kolieskom práve na nej.
Nastavenie útlmu je vľavo hore pri uchytení (tá vidlička) taká skrutka na plochý skrutkovač.





Telelever a Paralever - seřízení

28.6.2020 v 21:20 | Nahoru | #9
ak ti niekto potočil tým strieborným, tu na fotke, to je útlm predného tlmiča (rebound damping), tam platí ten počet klikov.




(reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

29.6.2020 v 11:43 | Nahoru | #10

Panta_Rhei píše: Není potřeba vůbec žádný šroubovák.
Jsou tam růžice jako k vodovodu. Vpředu i vzadu.
Síla potřebná k rozštelování naprosto minimální.
Také jsem si říkal, kdo a proč ? Nejspíš nějaké děti. Nevěřím, že by nějaký dospělák byl až takový hňup.



Jsou to blbci. Třeba si jen chtěl někdo umýt ruce

Jinak pokud jezdíš jenom sám a máš třeba kolem 80ti kg tak oba bych řekl 2-3 kliky od povolení (úplně doleva a pak 2-3 kliky doprava)

s tím předním si nejsem úplně jistý. Mám na GS jen ten zadní a mám tam 3 kliky a jen to přitáhnu když vytáhnu tu mojí a ještě víc když jedeme naložený na víkend třeba.

Naposledy editováno 29.06.2020 11:54:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

5.7.2020 v 18:23 | Nahoru | #11

Destroyer píše: ak ti niekto rozšteloval to veľké čierne plastové ako je na obrázku vľavo dole, to nieje nastavenie útlmu, ale predpätie pružiny.
Teda ak nemáš dobové WP tlmiče s expanzkou, kde je nastavenie tlmenia plastovým kolieskom práve na nej.
Nastavenie útlmu je vľavo hore pri uchytení (tá vidlička) taká skrutka na plochý skrutkovač.







Já to mám vlevo dole. Otočil jsem úplně doprava nadoraz a povolil o 1/2 otáčky, takhle to má být "Basic" nastavení, ale to je teda tvrdý jako prase a ne Basic . Kope to při přejetí sebemenší nerovnosti, podle mě je ta 1/2 otáčky od "HARD" nedostatečná, nebo jsem to blbě pochopil.
Musím to nalaborovat víc do měkka.

Naposledy editováno 05.07.2020 18:23:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

5.7.2020 v 20:10 | Nahoru | #12
Panta_Rhei> neviem či si ma pochopil dostatočne. Preto prikladám fotku (ilustračnú) nastavovacej skrutky odskoku (rebound adjuster).
rekapitulujem: to plastové koliesko vzadu, na zadnom tlmiči, je nastavenie predpätia zadnej pružiny. Nemá to s nastavením tlmenia spoločné absolutne nič. Ak si to dal na doraz a povolil o 2 kliky a nemáš zrovna váhu hrocha, tak ti to bude skákať.





(reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

5.7.2020 v 22:32 | Nahoru | #13
Destroyer> Dělal jsem o podle návodu, viz pravá strana dole dle piřloženého obrázku.

1 reakcí na tento příspěvek Telelever a Paralever - seřízení

5.7.2020 v 22:35 | Nahoru | #14
Aha, teď to čtu znovu. To není myšleno o 1/2 otáčky šroubu, ale nejspíš o 1/2 všech otáček, mezi Hard a Soft, není liž pravda ?
Tedy na střed nastavení.

(reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

5.7.2020 v 22:53 | Nahoru | #15
Panta_Rhei> Half a turn je po našem polovina otáčky, tak jako half a year je půl roku.
Od tohoto základního nastavení se přitvrzuje nebo povoluje útlum.

Telelever a Paralever - seřízení

6.7.2020 v 05:40 | Nahoru | #16
No však tak jsem to udělal - utáhl jsem šroub nadoraz ve směru "H" a pak jsem ho povolij o půl otáčky ve směru "S". Výsledek je, že tlumení je tvrdé jako prase. A jak tam píší : Dotáhněte až úplně k "H" a máte tuhé nastavení a nebo povolte úplně k "S" a máte měkké nastavení.

Mezi "H" a "S" je nejméně 10 otáček šroubu. Proto mi přijde divné, že pro "BASIC" nastavení, je od úplného dotažení nutno povolit jen půl otáčky.
Spíš se nabízí to dát do středu mezi těch deset otáček, což by znamenalo utáhnoutk "H" a pak o 5 otáček povolit ve směru "S".
A od tohoto základu si každý může štelovat podle vlastních potřeb.
Takhle mi to přijde víc logické, než povolit jen o půl otáčky šroubu.

Telelever a Paralever - seřízení

6.7.2020 v 05:58 | Nahoru | #17
ty stelovatka nemivaji linearni prubeh, tzn polovicni utlum neni napul cesty Mezi H a S.

jak se projevuje to tvrdy jako prase? on je to utlum pri roztazeni tlumice…

1 reakcí na tento příspěvek Telelever a Paralever - seřízení

6.7.2020 v 06:07 | Nahoru | #18
Odskakuje při přejetí nerovnosti téměř jako by to bylo natvrdo spojený.

(reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

6.7.2020 v 06:13 | Nahoru | #19

Panta_Rhei píše: Odskakuje při přejetí nerovnosti téměř jako by to bylo natvrdo spojený.



coz se mi nezda, protoze timhle sroubkem se steluju utlum ve smeru roztazeni tlumice a ne pri kompresi. kdyz to povolis tak uz to tohle nedela? kazdopadne, kdyz ti to prijde tvrdy tak to povol, jde o to aby ses citil ok ty a ne aby to bylo podle manualu...

1 reakcí na tento příspěvek Telelever a Paralever - seřízení

6.7.2020 v 06:16 | Nahoru | #20
Povolím to, musím.
Takhle to není vůbec komfortní. Dám to na polovinu, projedu a uvidím.

Telelever a Paralever - seřízení

6.7.2020 v 06:27 | Nahoru | #21
V německém návodu je to popsáno takhle, takže ta polovina otáčky je asi fakt pravda.

Einstellschraube 1 in pfeilrichtung H bis anschlag nach rechts hineidrehen.
Einstellschraube 1 eine halbe undrehung in pfeilrichtung S nach links drehen.
Einstellung hart H - Einstellschraube 1 ganz hineidrehen
Einstellung soft S - Einstellschraube 1 ganz herausdrehen

(reakce na) Telelever a Paralever - seřízení

6.7.2020 v 08:02 | Nahoru | #22
Panta_Rhei> uvoľni si to veľké plastové koliesko tak aby bol pokles tlmiča keď sadneš na moto 30%.
návod:
https://www.motorkar...-predpeti-41543.html

Telelever a Paralever - seřízení

6.7.2020 v 09:47 | Nahoru | #23
Na tlumení hard jsem u 1150 eRka nebyl schopen jezdit ani ve dvou. To je tvrdý jak štolverk. Stačí na polovic a pružina samozřejmě na max. Při sólo jízdě na pohodu všechno úplně na měkko, vpředu i vzadu. S ,,normálníma,, tlumičema byly až 1200ccm. To že šlo šroubkem prakticky zastavit tlumiče, byla vlastnost a ne závada.

Telelever a Paralever - seřízení

6.7.2020 v 15:56 | Nahoru | #24
Tak jsem to přehnal s těmi deseti otáčkami. Jsou tam mezi "H" a "S" 4 a 1/2. Dal jsem tedy od "H" 2 a 1/4 k "S" a zítra to otestuji cestou do práce..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní blatník BMW R 1100 S Obdélník 8 6.9.2023 v 11:40 Obdélník
Palivo do hlinikovej nadrze [1, 2] BMW R 1100 S dasto 32 6.12.2022 v 07:55 FJRPEPA
R1100S - krovka BMW R 1100 S VeryAngryMan 3 4.11.2022 v 16:34 VeryAngryMan
Nabíječka - konektor do ní BMW R 1100 S Obdélník 18 30.10.2022 v 10:41 smitth
Nepravidelný chod, cukání a zhasnín... BMW R 1100 S Jarjik 11 23.10.2022 v 03:48 finekohana45

TOPlist