globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor
Ahoj všem, budu měnit Triumph sprint 1050 a rozhodl jsem se pro 1100 dragstara. Chtěl bych se zeptat, na co si dát pozor až budu kupovat, jaké jsou časté problémy tady toho typu. Cenu bych rád ukončil na 100 tis. takže počítám s vyšším nájezdem km. Je to u dragstara problém? A jen nakonec, jestli má někdo zkušenosti s honda vt 1100 shadow. Ta je popř. také ještě v hledáčku. Dokáže je někdo porovnat? Mám 190cm a 100Kg.

Díky moc Roman

Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor

23.6.2020 v 08:20 | Nahoru | #1
Zdarec,mam vt 11...a ta je uplne špicova

Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor

23.6.2020 v 17:12 | Nahoru | #2
Ahoj ve větší míře je to bezproblémový stroj záleží jak se k němu původní majitel choval. Pokud startoval a přidával u toho plyn což na startování nemá vliv odejde volnobezka - oprava cca 18t, motorka má kardan do ročníku 2006 těžko říci zda vada výrobků ale může tě potkat tzv. ukroucena hřídel kardanu--oprava 60t musíš pulit motor. Ročník 2007 již má jemnější závit na kardanu a na matce, která způsobuje neplechu gumovou čepičku. Před koupí bych se určitě podíval přes otvor kde je senzor rychlosti, zdra stroj nebyl opravován bastlem - pokud ano oprava tě nemine a je to na hovno

Jinak stroj mám 14 let a popravdě řeším jenom spotřebak, žádná závada, kupovat starší stroj je podle me sázka do loterie.

Kdyby něco napiš pokecáme a poradím.

Pajas

Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor

24.6.2020 v 05:06 | Nahoru | #3
Draka jsem jezdil 7let, najel (pro většinu pouhých) cca 22.000km. Vše po ČR. Byl to dobrý stroj, měl jsem ho rád a pěkně mě povozil. Co jsem na něm dělal, byl jen běžný servis, pak ta všude zmiňovaná volnoběžka. Tehdy cena sady 13.000Kč, výměna svépomocí. Svépomocně vyrobený stahovák mi zůstal v šuplíku. V únoru a březnu 2019 jsem dělal větší údržbu - oleje v př. tlumičích, pouzdra, ložiska v kolech, rozborka zadní kyvky, promazání. Kontrola matky výstupní hřídele - bylo to vše OK. Uff. No hrál jsem si s tím dlouho a rád. Vlastně i na to, co ta motorka musela prožít, nebyly nalezeny žádné problémy. Žádné vůle na kyvce, přední tlumiče v podstatě OK (i ty pouzdra jsem měnit nemusel). Jediné, co bylo chycené, ale ještě by to nějaký ten tisíc kilometrů najelo, bylo ložisko v krku řízení. Za mě dobrá a jednoduchá motorka.
Když bych jej šel tedy znovu koupit, dával bych pozor na skutečný stav té matice na výstupní hřídeli (přesně jak píše Rooks), vůli v hrušce tedy vůli zadního kola (něco tam musí být, ale aby to nebylo příliš), volnoběžku (starty a chcípnutí), a celkový stav. Ten můj Drak nebyl žádná leštěnka, někým přede mnou fest vyválenej na levou stranu, takže je potřeba při výběru pořádně koukat. Já to tehdy moc neřešil a měl jsem štěstí, že se mi to nevymstilo.
Jinak co se týká té výstupní hřídele, je to prý zejména stylem jízdy resp. prudkým brzděním motorem v souvislosti s podceněnou údržbou (jinak prý bezúdržbového) kardanu. Obě strany musí být volně pohyblivé (jak vpředu na tisíci hranu), tak vzadu na vstupu do hrušky. Není to prokázané, ale četl jsem o tom svého času dost a toto někdo zmiňoval a i logicky vysvětloval. Já si na to dával pozor a snažil se jezdit tak, aby to nebyl styl ubrat přidat ubrat, ale spíše plynulá jízda. Pak bylo vše v pohodě. Takže sumasumárum, pokud se narazí na pěknej kousek, co nebude vykazovat symptomy výše popsané, nebál bych se jej pořídit.Vyšší nájezd není problém, bůh ví, kolik měl ten můj a ani kapka oleje mezi výměnami nezmizela a táhnul jak Drak

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor

24.6.2020 v 13:20 | Nahoru | #4
Ahoj super mockrát díky, bohužel si nedovedu představit jak to na dragstru je. S kardanem nemám zkušenosti. Dá se to zjistit na místě bez nářadí pohyblivost té hřídele? Otvor na senzor rychlosti si najdu někde v návodu, ale můžeš mi říct co je to oprava bastlem? Stav volnoběžky se asi zjistit nedá co? Až se rozbije, tak se rozbije.
Díky moc chlapi

(reakce na) Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor

24.6.2020 v 21:28 | Nahoru | #5

velda9 píše: ... Dá se to zjistit na místě bez nářadí pohyblivost té hřídele? ...


Asi jedině tak, že zvedneš zadek, dáš za 1 a budeš s kolem točit co to jde. Ale že bych ti řekl, že to musí jít max. o 20°to nevím. Ale určitě ne o 180°.

velda9 píše: ... Otvor na senzor rychlosti si najdu někde v návodu, ale můžeš mi říct co je to oprava bastlem?




vpravo nad tím černým gumovým válcem (rukávem) je to čidlo.



oprava bastlem = zavařená matka, z čela do hřídele je malý šroub s velkou podložkou apod. Pohledej po netu, najdeš to

velda9 píše: Stav volnoběžky se asi zjistit nedá co? Až se rozbije, tak se rozbije.


No první příznaky jsou při chcípnutí motoru kovové rány, stejně jako při startování. Nejprve jen občas, pak se to stupňuje. Pozor ale, jistý zvuk to při chcípnutí vydá vždy, to je normální, ale při startu to musí být "tiché" a nesmí proklouznout tedy že by startér točil a motor stál (to je poslední stádium). Taky se podívej na startér, zda není zkroucený (šrouby do vrtule). Mnohdy lze jen narovnat, ale někdy to poškodí zadní část - to lze zkouknout jen pohledem. Ale toho bych se bál asi tak nejmíň.

velda9 píše: Díky moc chlapi


Není zač chlape

Naposledy editováno 27.06.2020 03:58:27

Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor

26.6.2020 v 07:05 | Nahoru | #6

Před koupí bych se určitě podíval přes otvor kde je senzor rychlosti, zdra stroj nebyl opravován bastlem - pokud ano oprava tě nemine a je to na hovno


Na to bych se chtěl ještě zeptat. Možná jsem to špatně pochopil, jen nevím čeho se to týká. Pokud to bylo dělané, tak co opravoval? A pokud tímto způsobem opravil, jak to budu muset vrátit do původního stavu?
Díky

Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor

27.6.2020 v 04:26 | Nahoru | #7
Ahoj, pokud to někdo opravoval, tak buďto ta hřídel s matkou (na kterou ukazuje šipka na třetí fotce) je střižená/utržená, takže tam chybí úplně nebo je volná. Pokud se to stalo, tak většinou to odsere právě to čidlo, které máš demontovat (viz druhá fotka) což je čidlo tachometru tedy neukazuje tachometr. Případně by bylo vidět jeho poškození (toho čidla). To by bylo, kdyby to střižení bylo čerstvé, neboť údajně se s tím dá jet, ale snad to hučí či co a hlavně tím, že ten úhlový převod není držen, přičemž se má přirozeně od sebe snahu odtahovat, tak vybrousí do karteru díru směrem k volnoběžce. Viděl jsem o tom na netu taky jednu zmínku.
Nebo někdo provede neodbornou opravu tedy že buďto z čela do té osy udělá závit a tu vidličku křížku chytí alternativním šroubem s podložkou. Takto je to Ok ale jen na pár km, neboť pokud se střihne hřídel, tak nevím, jak dlouho tam vydrží ten šroub a pak pod tou matkou je speciální podložka, která se při utahování deformuje. Utažením té matky se zároveň nastavuje vůle v tom výše zmiňovaném úhlovém převodu, takže pokud to není utažené správně s ohledem na tu vůli, jde to zase časem do háje. No a poslední varianta je, že to někdo na tvrdo zavaří. Tím ale obvykle tepelně namůže těsnící gufero, které začne propouštět olej (příznak tohoto řešení) a platí tam opět nesprávná vůle v převodu protože svařením ji pochopitelně nenastavíš zpět jak byla.
To se provádí při rozpůleném motoru, čímž se dostávám ke správné opravě - výměna sady, která obsahuje i tu hřídel, kteroužto inovovali a i prý od r.v. 2006 začali sériově osazovat ve výrobě, stojí okolo 15kKč, k tomu to zmíněné půlení motoru, takže + další desítky tisíc za práci+těsnění motoru. Takže jsi zahučel celkově 50kKč +- autobus. Nehezká částka.
Ale zase není to tak, že to potká každého, záleží na prováděné údržbě bezúdržbového kardanu (jeho volné uložení na obou koncích (tisícihrany) a slušném stylu jízdy tedy ne žádný plný plyn a zavřít jej a opět. A zase, ne že by po dvou takto provedených přidání to prasklo. Je to spíš dle mého souhra více věcí a údržbou a zachízením se to dá v podstatě eliminovat na riziko zanedbatelné až skoro nulové. Ale podmínka je, že v době koupě je to zcela OK. To se těžko stopro zkontroluje, ale udělat pro to maximum - to je oč tu běží.
Za mě i tak bych do draka zpátky klidně šel, byla to dobrá motorka. Proč? Protože každá motorka má své mouchy, mušky a slabiny (?ku*vítka?). Ať se daří.

Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor

28.6.2020 v 19:11 | Nahoru | #8

Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor

30.6.2020 v 08:32 | Nahoru | #9
Super, moc díky za info. Tenhle víkend jedeme po čechách a bude tam známej s dragstarem a i shadowem, tak budu mít klídek si je pěkně prohlídnout a rozhodnout. Držte mi palce s výběrem .

Ještě jednou díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XVS 1100 Yamaha XVS 1100 DragStar oko31 30 15.4.2024 v 20:14 Rooks
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
Sedák na sedlo Yamaha XVS 1100 DragStar Dosky-CZ 19 20.3.2024 v 13:04 aar
Jaký to bude rozdíl? Harley Davidson XL 883C Custom, Yamaha XVS 1100 Drag... Mlhos 19 23.1.2024 v 08:19 puffybodie
Nové laďáky Yamaha XVS 1100 DragStar Dosky-CZ 8 30.12.2023 v 12:14 RunDr


TOPlist