globalmoto_duben_nolan





Téma: Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba
 
22.6.2020 v 00:51
Zdravím,
neměl by z Vás někdo kontakt na někoho v Praze, kdo by se byl schopen podívat na mého T5tkoveho Multivana 2,5 TDI 128 kW rv. 07? Auto mám asi 3 měs. a už od koupi se mi občas stalo, že mi to pod plynem do táhlého kopce na vyšší kvalt skočilo do nouzového stavu. Nejdříve třeba 1x za 1000-2000 km, ale za poslední dobu, to dělá čím dál častěji. Vždy pomůže vypnout zapalování a znovu nastartovat, stále stejná chyba - nedosažen plnící tlak turba. Bylo mi doporučeno vyměnit čidlo -N75...pro jistotu jsem vyměnil všechny čidla od turba co šly, tedy snad kromě teplotního čidla - to podle VAGu jede...nicméně auto stále skáče do nouzaku. A na to, že to auto má mít 128 kW, tak to podle mě i prd jede. Má to samozřejmě 2,5 T, ale podle mě by to mělo jet víc. Osobně si myslím, že to turbo bude repas, resp. ho někdo měnil a málo tlačí. Z původního majitele asi informací moc nedostanu, auto měl mít údajně jen chvíli a měl s tím najet jen 5000 km, nezbývá mi, než tomu věřit. Ta kára bylo dost zanedbaná, chci ji dát pomalu dohromady...už jsem měnil oba přední světlomety (vypálené paraboly potkávacích světel - bolest vsech T5) - dal jsem tam origo od Magneti Marelli, už je v tom i nový dpf filtr, výměnena problematická vodní pumpa atd. Kdyby se byl na to schopen někdo spolehlivý komplexně podívat, bez toho aniž bych to musel vozit od čerta k ďáblu, nechávat z toho demontovat v jednom servisu turbo a někam ho vozit na seřízení, bylo by to fajn. Všem přispívajícím předem díky.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 06:14 | Nahoru | #1
Bohužel, nekoupil jsi dobrý vůz, ale hromadu problémů. Ten motor je prokletí zejména u starých vozů.
To padání do nouzového režimu je pravděpodobně způsobeno prasklými výfukovými svody. Nepomůže ti nic seřídit, neměň žádné čidla. Vyměníš svody, které ovšem za čas prasknou znova. Je to vlastnost těchto motorů.
Časem přijdeš na to, že je poškozena vrstva na válcích. Je tam použita technologie tvrdokovu, něco jako Nikasil. Proto má většina těchto motorů už suché vložky. VW řeší opravu jenom výměnou motorů.
Tvůj předchůdce měl vůz chvíli a nic ti nepoví. Bodejť... udělej to samé. ZBAV se toho co nejrychleji. Pokud to bylo nové, bylo to fajn vozidlo. Jako staré to patří jenom do šrotu.

(reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 07:04 | Nahoru | #2
Call> díky za hodnotný příspěvek k tématu ...všechno samozřejmě vím ...motor jde při vydrolenem nikasilu předělat na vložky - navíc začne žrát brutálně olej, já mám spotřebu nula, hlavy odcházejí na všech PDckovych motorech - jdou opravit...a tohle je PBC - má to litinové svody, ty praskaly na BNZ bez DPF, protože byly plechové...

Naposledy editováno 22.06.2020 07:20:47

1 reakcí na tento příspěvek Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 07:28 | Nahoru | #3
Musím potvrdit slova, že tyhle multivany jsou kasičky. Ohledně turba, pokud si ho zvládneš sám vyndat, tak poslat do Strakonic na změření a oni řeknou jestli je turbo ok nebo nok. Pokud padá plnící tlak, může to být více faktorů, jak byli zmíněné výfukové svody, nebo problém na sání, v intercooleru, a taky řízení lopatek v turbu. My jsme kdysi toto auto měli jako služební, vůbec nejezdilo špatně, a časem to začalo, těsnění pod hlavou, prasklá trubička co vrací naftu zpět atd. A samozřejmě podvozkoje atd.

Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 08:24 | Nahoru | #4
Zkus se poptat kluků z dieselpower

1 reakcí na tento příspěvek Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 08:58 | Nahoru | #5

Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 08:59 | Nahoru | #6
Není jen někde netěsná hadice k intercoolleru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 11:21 | Nahoru | #7
Uni33> dík, ale to je to co právě nechci - tahat turbo ven a zjistit že je ok...ať se s tím sere servisak, když za to platím...jinak služební auto, hmmm - to je přece nejlepší a nejlevnější offroad...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 11:38 | Nahoru | #8
FiZzeR> jj, to znám : ))) ...akorát že T4 zemřou za chvíli všechny na korozi, jednu shnilotinu mám před garáží...

(reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 11:42 | Nahoru | #9
2stroke> Jo, když je v noci ticho a nefouká vítr, tak slyším jak to rezaví.

1 reakcí na tento příspěvek Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 11:58 | Nahoru | #10
To že to padá do nouzaku, nemusí být vždy turbem.
Sundej víko ventilů a zkontroluj vacky, nadzvedaky.

1 reakcí na tento příspěvek Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 12:00 | Nahoru | #11
... turbo je ovládaný jak, elektricky nebo podtlakem? Ty podtlakový hadičky dneska hovno vydrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 13:17 | Nahoru | #12
FiZzeR> podtlakem, klasika banka a hadičky

(reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 13:33 | Nahoru | #13
2stroke> no jo majitel firmy usoudil že je to ideální auto. zase je pravda že s tím nejezdil každý kdo má ruce a nohy. Ale na druhou stranu když se jezdilo po servisech a bylo nejhůř tak se v tom nechalo v klidu přespat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 13:39 | Nahoru | #14
2stroke> Milan Mareda v Unhosti. Zna ty auta dobre, normalne servisuje taxiky z letiste a znamymu opravoval stejnej motor co mas ty v t5 transporteru. Pry normalne nebere moc lidi z ulice, ale ted asi moc prace mit nebude. Jen na jeho strankach nevidim telefon ... Link

Telefon Tady

Naposledy editováno 22.06.2020 13:41:41

(reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 14:01 | Nahoru | #15
Stev> díky

Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 14:21 | Nahoru | #16
Něco podobného měl švagr na své Škodě Octavii,dělal mu to EGR ventil,ale nevím,jestli to tvůj motor má,pokud ne,tak tuto radu přejdi

Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 14:48 | Nahoru | #17
Sazemi zatuhlá regulace turba?

1 reakcí na tento příspěvek Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 15:02 | Nahoru | #18
zatuhla regulace turba by ti nemela poslat auto do nouzaku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 15:09 | Nahoru | #19
KubaLC8> Pošle, opakovaně vyzkoušeno u více ropáků z koncernu. Po opětovném nastartování pak jede zase nějaký čas normálně bez svítící kontrolky.

Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 15:56 | Nahoru | #20
Tam to může být vpodstatě cokoli. Chce to někoho, kdo to dělal a rozumí tomu. Jsou borci, co ti vymění půlku auta a stále to padá do nouzaku.

(reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 16:03 | Nahoru | #21

vilemx píše: KubaLC8> Pošle, opakovaně vyzkoušeno u více ropáků z koncernu. Po opětovném nastartování pak jede zase nějaký čas normálně bez svítící kontrolky.

přesně jak říkáš, pokud je zatuhla tak to rukou pozná pokud se na ni dostane

Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 20:19 | Nahoru | #22
Regulace turba chodí dobře, za motorem je místa habakuk, dá se na to dobře dostat...hadičky a baňku jsem ještě nekontroloval...

(reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 23:23 | Nahoru | #23

spalovac píše: To že to padá do nouzaku, nemusí být vždy turbem.
Sundej víko ventilů a zkontroluj vacky, nadzvedaky.


Když je prasklá hlava, tak padá nafta a špatně to startuje, tohle jde na drc...

1 reakcí na tento příspěvek Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

22.6.2020 v 23:59 | Nahoru | #24
Fizzer: kdyby ti nedrzela deka na kapotě, mam nahradu tech origo pindiku

Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

23.6.2020 v 08:43 | Nahoru | #25
No super Teď ještě sehnat tu deku, ta moje z velké části prošla trávicími trakty asi tak stovky hlodavců

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

23.6.2020 v 08:52 | Nahoru | #26
assassin> Nejdriv jsem si pomyslel, ze jsi z kol uz tak zblbly gramařinou, ze vazis i spunty na auto. Pak mi doslo, ze to asi nebude vaha, na cem je mas vyskladane To jsi modeloval a tisknul?

Naposledy editováno 23.06.2020 08:55:06

1 reakcí na tento příspěvek Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

23.6.2020 v 09:23 | Nahoru | #27
Najet si na vag a zjisti si za jízdy, jak to začne padat. Podívej se na průběh plnění za jízdy s tím že by měla regulace fungovat správně. Nevím už z hlavy kolik je kritická odchylka od plnici křivky při dané zátěži a otáčkách. Mám pocit že, když přesáhl realitu o 0.2 bar tak to skončilo do chyby. Hadičky bývají na kaši a doporučuji je měnit preventivně u těch starých sracu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

23.6.2020 v 17:47 | Nahoru | #28
georgeCZ> no evidentně tomu celkem rozumíš, jestli chceš, tak ti to přivezu, zadarmo bych to samozřejmě nechtěl...

(reakce na) Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

23.6.2020 v 17:56 | Nahoru | #29

vilemx píše: assassin> Nejdriv jsem si pomyslel, ze jsi z kol uz tak zblbly gramařinou, ze vazis i spunty na auto. Pak mi doslo, ze to asi nebude vaha, na cem je mas vyskladane To jsi modeloval a tisknul?



Jj, prej se ty origo blbe shani ...

Ale v zahranici je to bezne dostupne koukam.. ale co me to bavi
https://www.ebay.co....OOFING-/401348347599

Naposledy editováno 23.06.2020 17:58:31

Multivan T5 128 kW 4x4 seřízení turba

24.6.2020 v 09:40 | Nahoru | #30
Já bych i pomohl, ale už nemám ani pořádnou diagnostiku na tyhle novější werky. Dělal jsem ty starý stroje předchozí generace, asi to funguje obdobně. Zrovna vag byl pro koncern ideální na zjištění závad tohodle druhu.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist