bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250/353 karburátor
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak seštelovat karburátor. Motorka jezdí krásné nepřijde mi, že nějak špatně.Jakmile vyndám svíčku tak je černá. Chtěl bych docílit aby byla cihlová ale nikde nemůžu najít důvod. Benzín ředím 1:50. Budu rád za každou odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 karburátor

20.6.2020 v 16:38 | Nahoru | #1
Je to moc bohatý. Příčin hafo, ucpaný filtr, jehla vysoko, špatný předstih, cívka, koďan, možná i ta svíčka

(reakce na) Jawa 250/353 karburátor

20.6.2020 v 17:12 | Nahoru | #2
Romulus.> Vše zkontroluji zkusím dát jehlu dát na nejvyšší zářez jinak startuje celkem hezky občas si odfoukne jinak chytá na první šlápnutí za tepla.

Jawa 250/353 karburátor

20.6.2020 v 17:46 | Nahoru | #3
jakou máš trysku?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 karburátor

20.6.2020 v 19:00 | Nahoru | #4
Mazat Kývačku 1:50? Pokud má v horním oku ojnice bronzové futro (origo), tak je to hodně odvážné. K těmto mazacím poměrům (spíše tedy 1:40) se u našich 2T motorek přešlo až s přechodem na uložení čepu na jehlách. Menší poměr mazání se používal hlavně kvůli bronzu na pístním čepu.

Howgh!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 karburátor

20.6.2020 v 23:22 | Nahoru | #5
A kdy na tu svíčku koukáš ? Našlápneš , objedeš ulici a koukáš , jak na tom je svíčka ? To je špatně , takhle bude svíčka černá vždy . Kontrola svíčky probíhá tak , že motorku nastartuješ , najedeš zhruba 20 - 25 km ustálenou rychlostí , to znamená pokud možno rovina či do kopce , nejedeš nikde jen na volnoběh a po ujetí této vzdálenosti motor hned vypneš . Po vystydnutí můžeš zkontrolovat svíčku jakou má barvu . Ono se totiž musí nastartovat samovypalovací schopnost svíčky , ta musí být na provozní teplotě . Pak teprve zjistíš , jak na tom ta svíčka s bohatostí opravdu je .

Jawa 250/353 karburátor

Skvělá odpověď, děkuji! 21.6.2020 v 05:58 | Nahoru | #6
1:50 ???

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 karburátor

21.6.2020 v 06:12 | Nahoru | #7
málo informací.. jaký karburátor, jaké trysky, jeho seřízení.. Jaká kývačka (jaké sání a výfuky).

Barva svíce, viz kolega nade mnou, mísící poměr 1:50 je hovadina, odděláš brzo motor (nedivil bych se, kdybys do toho lil olej do zahradní techniky, takových expertů je taky dost)

Ergo, zkus to znova a lépe popsat a přidej do nádrže olej. Homeopatika prokázanou účinnost nikdy neměla, takže ani u Jawy fungovat nebudou.

Jawa 250/353 karburátor

21.6.2020 v 07:56 | Nahoru | #8
Když teda jezdí krásně, tak není potřeba se v tom hrabat.

(reakce na) Jawa 250/353 karburátor

21.6.2020 v 07:58 | Nahoru | #9
jawarmaniak>
MungoJerry>

(reakce na) Jawa 250/353 karburátor

21.6.2020 v 12:43 | Nahoru | #10
Vítězslav_Máří> svíčku jsem kontroloval asi po 37 km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 karburátor

21.6.2020 v 12:44 | Nahoru | #11
Sofía> děkuji postupně budu řešit benzín 1:40

(reakce na) Jawa 250/353 karburátor

21.6.2020 v 12:48 | Nahoru | #12
Jožinn>

Moje hlava už je děravá, tak si konkrétní číslo nepamatuji, ale 1:40 bylo pro motory s pístním čepem na jehlách (tj. Jawa od modelu 634 a ČZ od modelu 477). Pro motory s bronzem (Kyvky, ČZ 355, 450...) bylo tuším 1:33. Samozřejmě dneska jsou oleje o něco kvalitnější, takže možná by šel poměr zvýšit, ale je to spíše o zkušenosti. Taže nejprva hledej v původním manuálu a přípaně se zeptej Kejvačkářů, jaké mají zkušenosti.

Howgh!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 karburátor

21.6.2020 v 13:02 | Nahoru | #13
jawarmaniak> nee od postaveni motorky se dával polosyntetický 2T a já v tom pokračuji

(reakce na) Jawa 250/353 karburátor

24.6.2020 v 06:02 | Nahoru | #14
Jožinn> nicméně i tebou naplánované pomery 1:40 jsou pro kývačku nedostatečné. Jde o kluzne ulozeni pistniho cepu v bronzovem futru. Kluzké uložení dokaze pracovat spolehlivě pouze v hydrodynamickem režimu mazání, tedy musi mit dostatečné množství lubrigantu. Pomer oleje vyrobce stanovil na 1:25 (1:20 zabeh). S dnešními kvalitnějšími oleji je možné lehce poměr snížit, nicméně bych neprekracoval 1:30, až 1:33.

Ale zpet k dotazu.. stale nevíme, zda ti tedy musi morka jezdi dobře, ci nikoliv.
Pokud ne, pak jsem se stale nedozvěděl, jaka kyvacka to je a co za karburátor a jeho nastavení mas...

Jawa 250/353 karburátor

4.9.2020 v 09:02 | Nahoru | #15
Ahoj, chtěl bych se prosím zeptat na jednu věc. Když jsem si pořídil JAWU 250 353/04 s uzavřeným sáním, dostal jsem k ní jeden náhradní karburátor Jikov 2926 SBD 11b. Toto je na něm vyraženo nahoře u příruby. Karburátor na motorce ale žádné označení nemá, i když po rozebrání jsem nezjistil žádné rozdíly mezi obouma. Je možné, že se dělaly karburátory bez označení (univerzální), které teprve po osazení trysek byly použitelné pro konkrétní motorku??? Já měl ten karburátor bez označení osazen hlavní tryskou 95, volnoběžnou 50 a jehla byla na třetím zářezu shora. Tedy tabulkově shodné s tím 2926 SBD 11b. Děkuji za informace .... Milan

Jawa 250/353 karburátor

4.9.2020 v 10:39 | Nahoru | #16
Tělesa jsou stejné, teď jsem se dlouho trápil u 475. Nejelo to s originálem, s novou HT až třetí kus bez označení a novou HT je OK.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3867, 3868] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116025 Dnes v 11:15 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist