bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "Vaří" Kawa nebo je to normální
Zdravím,

před Covidem sem koupil Kawu Z750 2007, konečně tenhle týden sem ji dal na seřízení a výměnu všech kapalin. Dneska sem pro ni byl a bylo hnusně ale nedalo mi to a jel sem se kousek projet (cca tak 20km). Dojel sem zpět ke garáži, motku sem nechal stát před garáží nastartovanou cca 1-2min (mám tam rantl a blbě se tam tlačí tak tam radši najíždím). No ale čeho si nevšimu, jak sem zajel do garáže teplota na 96° po chvilce tam bylo i 100-101 pak zase kolísala na 98. Googlil sem to, a prý je to normální u motorky když zahřátá stojí, ale radši se chci zeptat tady, je to moje první motorka a nejsem v tom nějak extra znalý, tak prosím žádnej facepalm .Ani bych si tý teploty na budíku vlastně nevšim, ale už ta cirkulace vody byla hlasitější a i výfuk na to reagoval tak nějak, že neměl tak hutný zvuk.

Díky všem za odpověd a ať to jezdí

"Vaří" Kawa nebo je to normální

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2020 v 20:31 | Nahoru | #1
normál, mně zapíná ventilátor až při 105i

1 reakcí na tento příspěvek "Vaří" Kawa nebo je to normální

19.6.2020 v 20:34 | Nahoru | #2
V pohodě, toto je normální, když přijedeš s rozhicovaným motorem.
Kdyby šla teplota nahoru jenom na motoru a chladič byl o poznání chladnější, tak se rozbil termostat.

"Vaří" Kawa nebo je to normální

19.6.2020 v 20:42 | Nahoru | #3
Tak paráda, díky za uklidnění , já si na to holt budu muset zvyknout jak ten motor mám hned po prdelí a je tam všechno slyšet, tak sem z toho byl tak trochu vyjukanej, pač to byly zvuky jak kdyby tam ta voda opravdu vařila

(reakce na) "Vaří" Kawa nebo je to normální

19.6.2020 v 21:07 | Nahoru | #4

Kohlstein píše: V pohodě, toto je normální, když přijedeš s rozhicovaným motorem.
Kdyby šla teplota nahoru jenom na motoru a chladič byl o poznání chladnější, tak se rozbil termostat.


Přesně tak. Voda nekoluje do chladiče, ale železo/hliník dobíhá do vody v motoru. Na tohle je stroj dimenzovaný.

"Vaří" Kawa nebo je to normální

19.6.2020 v 21:26 | Nahoru | #5
Ti pučím mojí (až jí opravim) ... s tou když nejedeš 50+ tak nechladíš

1 reakcí na tento příspěvek "Vaří" Kawa nebo je to normální

20.6.2020 v 23:40 | Nahoru | #6
Okruh ke pod tlakem. Na chladici je tlakove vicko. Oznaceni u motorek je na nem z pravidla 1.1
To znamena, ze vicko prepousti tlak az mad 1.1bar.
Tim ze se v okruhu drzi vyssi tlak tak se posouva bod varu. Tudiz voda v okruhu ikdyz ma pres 100stupnu, tak nevari.
Co by se ale mel, tak by se mel spustit ventilator. Pokud bezi ventilator, je vhodne v tomto okamziku motor nevypinat. Ventilator pres chladic vodu ochladi na nizssi teplotu a vodni pumpa ji posle do motoru. Az je system ochlazenej, tak pak teprve vypnout motor. Je to mensi tepelnej sok a nedochazi k takovemu pnuti a tepelnemu dobehu na materialech, jako kdyz to vypnes ve chvili kdy se spusti vrtule na chladici.
Tak to jen tak jeste na okraj.

Naposledy editováno 20.06.2020 23:42:12

"Vaří" Kawa nebo je to normální

21.6.2020 v 22:06 | Nahoru | #7
Jak jsem psal výš, je to moje první motorka a jak je tam všechno slyšet když sedím vlastně na motoru, tak ta cirkulace vody byla opravdu hlasitá tak mě to trochu vyděsilo. No dostalo se to na 101, ale že by sepl ventilátor sem teda neslyšel...no bylo dost hnusně venku tak max 18°, uvidím kam se s teplotou dostanu až bude 30°+ a budu stát střeba někde v koloně, ale snad jak všichni říkáte, tak je to ok :)

"Vaří" Kawa nebo je to normální

22.6.2020 v 12:54 | Nahoru | #8
Až bude 30+ a budeš stát v koloně, tak pojede veňťas o 106,to je jasný, ale ty v tom horku v koloně o 107, budeš se přehřívat víc než chladící okruh

Naposledy editováno 22.06.2020 12:56:13

(reakce na) "Vaří" Kawa nebo je to normální

22.6.2020 v 13:05 | Nahoru | #9

cuir píše: Okruh ke pod tlakem. Na chladici je tlakove vicko. Oznaceni u motorek je na nem z pravidla 1.1
To znamena, ze vicko prepousti tlak az mad 1.1bar.
Tim ze se v okruhu drzi vyssi tlak tak se posouva bod varu. Tudiz voda v okruhu ikdyz ma pres 100stupnu, tak nevari.
Co by se ale mel, tak by se mel spustit ventilator. Pokud bezi ventilator, je vhodne v tomto okamziku motor nevypinat. Ventilator pres chladic vodu ochladi na nizssi teplotu a vodni pumpa ji posle do motoru. Az je system ochlazenej, tak pak teprve vypnout motor. Je to mensi tepelnej sok a nedochazi k takovemu pnuti a tepelnemu dobehu na materialech, jako kdyz to vypnes ve chvili kdy se spusti vrtule na chladici.
Tak to jen tak jeste na okraj.



Hm, tak to budeš s leckterou motorkou čekat na prosinec, nachystej si dost kanystrů s benzínem na dolejvání
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 ERINN 1 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 AdamSnopek 7 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 Marťas410 24 20.8.2023 v 22:19 Martinek866
Kawasaki z750 2011 Kawasaki Z 750 YZFLukyn 1 15.5.2023 v 13:24 Krautkopf
Držák lešení Kawasaki Z 750 Tisemák 2 25.3.2023 v 14:41 parezi


TOPlist