před Covidem sem koupil Kawu Z750 2007, konečně tenhle týden sem ji dal na seřízení a výměnu všech kapalin. Dneska sem pro ni byl a bylo hnusně ale nedalo mi to a jel sem se kousek projet (cca tak 20km). Dojel sem zpět ke garáži, motku sem nechal stát před garáží nastartovanou cca 1-2min (mám tam rantl a blbě se tam tlačí tak tam radši najíždím). No ale čeho si nevšimu, jak sem zajel do garáže teplota na 96° po chvilce tam bylo i 100-101 pak zase kolísala na 98. Googlil sem to, a prý je to normální u motorky když zahřátá stojí, ale radši se chci zeptat tady, je to moje první motorka a nejsem v tom nějak extra znalý, tak prosím žádnej facepalm .Ani bych si tý teploty na budíku vlastně nevšim, ale už ta cirkulace vody byla hlasitější a i výfuk na to reagoval tak nějak, že neměl tak hutný zvuk.
Díky všem za odpověd a ať to jezdí
1 reakcí na tento příspěvek "Vaří" Kawa nebo je to normální
Kdyby šla teplota nahoru jenom na motoru a chladič byl o poznání chladnější, tak se rozbil termostat.
Kohlstein píše: V pohodě, toto je normální, když přijedeš s rozhicovaným motorem.
Kdyby šla teplota nahoru jenom na motoru a chladič byl o poznání chladnější, tak se rozbil termostat.
Přesně tak. Voda nekoluje do chladiče, ale železo/hliník dobíhá do vody v motoru. Na tohle je stroj dimenzovaný.
1 reakcí na tento příspěvek "Vaří" Kawa nebo je to normální
To znamena, ze vicko prepousti tlak az mad 1.1bar.
Tim ze se v okruhu drzi vyssi tlak tak se posouva bod varu. Tudiz voda v okruhu ikdyz ma pres 100stupnu, tak nevari.
Co by se ale mel, tak by se mel spustit ventilator. Pokud bezi ventilator, je vhodne v tomto okamziku motor nevypinat. Ventilator pres chladic vodu ochladi na nizssi teplotu a vodni pumpa ji posle do motoru. Az je system ochlazenej, tak pak teprve vypnout motor. Je to mensi tepelnej sok a nedochazi k takovemu pnuti a tepelnemu dobehu na materialech, jako kdyz to vypnes ve chvili kdy se spusti vrtule na chladici.
Tak to jen tak jeste na okraj.
Naposledy editováno 20.06.2020 23:42:12
cuir píše: Okruh ke pod tlakem. Na chladici je tlakove vicko. Oznaceni u motorek je na nem z pravidla 1.1
To znamena, ze vicko prepousti tlak az mad 1.1bar.
Tim ze se v okruhu drzi vyssi tlak tak se posouva bod varu. Tudiz voda v okruhu ikdyz ma pres 100stupnu, tak nevari.
Co by se ale mel, tak by se mel spustit ventilator. Pokud bezi ventilator, je vhodne v tomto okamziku motor nevypinat. Ventilator pres chladic vodu ochladi na nizssi teplotu a vodni pumpa ji posle do motoru. Az je system ochlazenej, tak pak teprve vypnout motor. Je to mensi tepelnej sok a nedochazi k takovemu pnuti a tepelnemu dobehu na materialech, jako kdyz to vypnes ve chvili kdy se spusti vrtule na chladici.
Tak to jen tak jeste na okraj.
Hm, tak to budeš s leckterou motorkou čekat na prosinec, nachystej si dost kanystrů s benzínem na dolejvání
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 | ERINN | 1 | 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM |
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 | AdamSnopek | 7 | 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR |
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 | Marťas410 | 24 | 20.8.2023 v 22:19 Martinek866 |
Kawasaki z750 2011 Kawasaki Z 750 | YZFLukyn | 1 | 15.5.2023 v 13:24 Krautkopf |
Držák lešení Kawasaki Z 750 | Tisemák | 2 | 25.3.2023 v 14:41 parezi |