bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátoru 1
pro ponaučení z chyb, pro začínající veteránisty, asi dobrý zdroj všemožných informacích - ohledem zpátky jsem řešil blbosti, ale může pomoct. - ve finále za tohle peklo mohl víceméně špatně poskládanej výfuk

Hoj! Opět a zase se na něco ptám hold nemám nikoho, kdo má s veteránama zkušenosti a pomohl by mi, tak musím zjišťovat tady. :)

Nejdřív dám základní info o stavu karburátoru a vrtání.
čezeta to je 125
zjistil jsem že má už o 1mm větší vrtání (52 origo) já mám 53mm..
karburátor 2924SBDM2776 (karbec z jiné motorky - origo tam patří 2924SBDb . . . .)
volnoběžná 50
hlavní 93 (dle tabulky fabriková je 88)
jehla je nejvýš (nejbohatší směs)

Od té doby, co jsem na ní začal jezdit si všímám, že to v určitých chvílích nechce jet...tím způsobem, že když jedu do třeba mírného kopce a chci zrychlovat, tak to začne tak jako (nwm jak to popsat). Dělá to takový zvuk jako.TRTRTRTRTR..xd..nezrychluje spíš zpomaluje v tuhle chvíli. nevim jak to popsat..xd nevim jestli by se to dalo nazvat jako "tarokování". To stejné se děje když mám malé otáčky a hned dám plnej plyn prvně začne zrychlovat pak se děje to tarokování a když to není zrovna do kopce, tak se to přes to dostane a zase to táhne.
Zkoušel jsem laborovat se vzdušníkem, zjistil jsem, že když ho přitáhnu, tak to nejenže nedrží vůbec volnoběh, ale tohle tarokování se velmi zhorší.. Na druhou stranu když jsem ho měl skoro vyšroubovanej, tak jsem nevěděl jestli to není již moc chudé a i tak to to dělalo.. ovšem méně, než když to bylo skoro dotáhlé.
Šoupátko mi přišlo, že má malou vůli, ale né moc.. (zvoneček to není)
Nevím co s tím, snažil jsem se něco pohledat na netu, ale většinou to bylo to stejný akorát zkopírovaný přečetl jsem si část o karburátorech (kniha- Adolf Tůma - Motocykla a jeho obsluha), ale fakt nevím co s tím. Viděl jsem na netu, že některý karburátory prostě nejdou seřídit pak to ten člověk vymění za jiný a najednou to funguje.. Karbec jsem čistil již 2x!.. Když jsem dělal na zahradě pokusy se na 1kvalt prudce hned na plnej rozjet, tak to blblo.. Aji jsem si všiml, že z airboxu mi viselo par kapek benalu.. asi kvuli malejm otačkam a plnymu plynu.. Zapalování je seřízené.

díky moc

ještě přikládám foto svíčky. Z černé po ujetí pár kilometrů


Naposledy editováno 04.02.2024 19:38:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1

21.6.2020 v 13:40 | Nahoru | #1
jawarmaniak> Já se snížím a okomentuju to.
Nerozumíš tomu ani za mák, i když se o to snažíš. Pulzace v sání jsou a budou a na množství paliva přisátého do proudu vzduchu v difuzoru mají vliv. Že to ve své omezenosti odmítáš ještě neznamená, že to neexistuje.
Dvouválec nasává dvakrát větší vzduchu, ale rovnoměrněji. Úhel sání je nějakých 120-130°, takže jak u jednoválce, tak u dvouválce se nasávání vzduchu přeruší.
Dále se zamýšlím nad kravinou, že když 93 ukrmí 250 (dvouválec), proč ne jednoválec? Protože ta hlavní tryska tam není sama, ale je v emulzní trubici, do které je zapíchnutá jehla. Takže navenek stejný karburátor může mít hlavní trysku jednou 110 a podruhé 90, když se spolu s tryskou změní ostatní prvky, což je pro motor s rozdílným charakterem úplně normální záležitost.
Každý automechanik s výučním listem musí znát charakteristiku jednoduchého jednotryskového karburátoru a ví, že se zvyšujícím se průtokem přes difuzor se směs obohacuje, takže pro vyšší otáčky nebo větší objem motoru/válce se musí hlavní tryska zmenšit. Jenže to už tady hážu hrách na zeď a házím perly asi nedobře vystudovaným. A taky znám spoustu takových, co se ohání vystudovaným oborem, a přitom i v tom oboru jsou to blbci k pohledání.
A kde má PeVeln problém? Zopakuju:

Prvně co jsem jezdil s 88 triskou a jehlu jsem si hodil nejníž, tak to absolutně nejelo.. Pak jsem ji hodil výš a výš a zlepšovalo se to a jelo to lépe skončil jsem s jehlou úplně nejvýš, pak jsem tam dal tu 93 trisku, abych to obohatil, že posunu jehlu níž, aby to nebyla v extrému uplně nahoře.. jenže jsem se dostal do cihlové, tak jsem to nechal.


Zatím nevíme, jak se bude motor chovat s jehlou na druhém zářezu shora a s 93 tryskou, a proto mu bylo poraděno aby vyzkoušel i větší trysku, třeba 100, s jehlou na druhém.

Naposledy editováno 21.06.2020 13:40:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1

21.6.2020 v 16:50 | Nahoru | #2

Kohlstein píše:
Zatím nevíme, jak se bude motor chovat s jehlou na druhém zářezu shora a s 93 tryskou, a proto mu bylo poraděno aby vyzkoušel i větší trysku, třeba 100, s jehlou na druhém.


Pokud je svíce s tryskou 93 cihlová, tak se 100 to bude prechcane tak, že na tom nepůjde jet. A je jedno, kde bude jehla. Svíce bude mokrá a černá. Už od 95 by se to prechcavalo.

S laděním karbece na ČZ mám bohaté zkušenosti, byť je to 180 a ne 125.

Naposledy editováno 21.06.2020 16:51:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
olej do tlumiče ČZ 125/488 Stapio 8 27.3.2022 v 20:28 cmiral
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 Stapio 9 13.2.2022 v 21:46 Stapio
Válec ČZ ČZ 125/488 Stapio 7 31.1.2022 v 18:30 Destroyer
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist