Hoj! Opět a zase se na něco ptám hold nemám nikoho, kdo má s veteránama zkušenosti a pomohl by mi, tak musím zjišťovat tady. :)
Nejdřív dám základní info o stavu karburátoru a vrtání.
čezeta to je 125
zjistil jsem že má už o 1mm větší vrtání (52 origo) já mám 53mm..
karburátor 2924SBDM2776 (karbec z jiné motorky - origo tam patří 2924SBDb . . . .)
volnoběžná 50
hlavní 93 (dle tabulky fabriková je 88)
jehla je nejvýš (nejbohatší směs)
Od té doby, co jsem na ní začal jezdit si všímám, že to v určitých chvílích nechce jet...tím způsobem, že když jedu do třeba mírného kopce a chci zrychlovat, tak to začne tak jako (nwm jak to popsat). Dělá to takový zvuk jako.TRTRTRTRTR..xd..nezrychluje spíš zpomaluje v tuhle chvíli. nevim jak to popsat..xd nevim jestli by se to dalo nazvat jako "tarokování". To stejné se děje když mám malé otáčky a hned dám plnej plyn prvně začne zrychlovat pak se děje to tarokování a když to není zrovna do kopce, tak se to přes to dostane a zase to táhne.
Zkoušel jsem laborovat se vzdušníkem, zjistil jsem, že když ho přitáhnu, tak to nejenže nedrží vůbec volnoběh, ale tohle tarokování se velmi zhorší.. Na druhou stranu když jsem ho měl skoro vyšroubovanej, tak jsem nevěděl jestli to není již moc chudé a i tak to to dělalo.. ovšem méně, než když to bylo skoro dotáhlé.
Šoupátko mi přišlo, že má malou vůli, ale né moc.. (zvoneček to není)
Nevím co s tím, snažil jsem se něco pohledat na netu, ale většinou to bylo to stejný akorát zkopírovaný přečetl jsem si část o karburátorech (kniha- Adolf Tůma - Motocykla a jeho obsluha), ale fakt nevím co s tím. Viděl jsem na netu, že některý karburátory prostě nejdou seřídit pak to ten člověk vymění za jiný a najednou to funguje.. Karbec jsem čistil již 2x!.. Když jsem dělal na zahradě pokusy se na 1kvalt prudce hned na plnej rozjet, tak to blblo.. Aji jsem si všiml, že z airboxu mi viselo par kapek benalu.. asi kvuli malejm otačkam a plnymu plynu.. Zapalování je seřízené.
díky moc
ještě přikládám foto svíčky. Z černé po ujetí pár kilometrů
Naposledy editováno 04.02.2024 19:38:03
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 1
Na hlavní trysky zapomeň, ta ti ovlivňuje směs až od 3/4 plného plynu. Podle barvy svíčky je vyhovující. Tobě zlobí přechody a čístečné zatížení, šroub bohatosti vstupuje v platnost na volnoběhu a nízkém zatížení motoru, tedy do cca 1/4 otočení plynu. Režim mezi tím ovlivňuje jen jehla, která otevírá postupně otvor v emulzní trubici, ze které jde palivo do difuzoru. Je kuželovitá. Čím je pověšená víš, tím se právě z trubice vysune její větší číst. Tedy jde víc paliva a směs je bohatší. Tobě se motor ulívá, tedy máš moc benzínu a málo vzduchu a motor se hltí, směs se nemůže spálit pro nedostatek kyslíku. Proto dej jehlu na 2. zářez. Šroub bohatosti na cca 3/4-5/4 otáčky. TO je základní tabulkové nastavení pro 488. Povol lanko a zašroubuj volnoběžný šroub, aby motor nezdechl. Po nastartování nech ohřát motor. Až se ohřeje, bohatostí najdi nejpravidelnější chod. Když vyletí otáčky, sniž je volnoběžným šroubem. A opakuj tak dlouho, až bude volnoběh nízký a pravidelný. Pak projeď a vyzkoušej přechody. Pokud bude akcelerace OK a nebude se to hltit při brzdění motorem, teprve pak, pokud bude třeba, laboruj s hlavní tryskou (jízda na plný plyn, motor nesmí vynechávat a cukat). Jinak samozrejmě predpokládám volný průchod paliva přes ventil do karburátoru... TO co ti tu radí, hned na startu, měnit slepě trysky, to je ,s prominutím, úplná hovadina.
Naposledy editováno 21.06.2020 06:15:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
olej do tlumiče ČZ 125/488 | Stapio | 8 | 27.3.2022 v 20:28 cmiral |
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 | Stapio | 9 | 13.2.2022 v 21:46 Stapio |
Válec ČZ ČZ 125/488 | Stapio | 7 | 31.1.2022 v 18:30 Destroyer |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |