Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Seřízení karburátoru ČZ 488
Hoj! Opět a zase se na něco ptám hold nemám nikoho, kdo má s veteránama zkušenosti a pomohl by mi, tak musím zjišťovat tady. :)

Nejdřív dám základní info o stavu karburátoru a vrtání.
čezeta to je 125
zjistil jsem že má už o 1mm větší vrtání (52 origo) já mám 53mm..(třeba by to mohlo mít vliv)
karburátor 2924SBDM2776 (karbec z jiné motorky - origo tam patří 2924SBDb . . . .)
volnoběžná 50
hlavní 93 (dle tabulky fabriková je 88)
jehla je nejvýš (nejbohatší směs)

Od té doby, co jsem na ní začal jezdit si všímám, že to v určitých chvílích nechce jet...tím způsobem, že když jedu do třeba mírného kopce a chci zrychlovat, tak to začne tak jako (nwm jak to popsat). Dělá to takový zvuk jako.TRTRTRTRTR..xd..nezrychluje spíš zpomaluje v tuhle chvíli. nevim jak to popsat..xd nevim jestli by se to dalo nazvat jako "tarokování". To stejné se děje když mám malé otáčky a hned dám plnej plyn prvně začne zrychlovat pak se děje to tarokování a když to není zrovna do kopce, tak se to přes to dostane a zase to táhne.
Zkoušel jsem laborovat se vzdušníkem, zjistil jsem, že když ho přitáhnu, tak to nejenže nedrží vůbec volnoběh, ale tohle tarokování se velmi zhorší.. Na druhou stranu když jsem ho měl skoro vyšroubovanej, tak jsem nevěděl jestli to není již moc chudé a i tak to to dělalo.. ovšem méně, než když to bylo skoro dotáhlé.
Šoupátko mi přišlo, že má malou vůli, ale né moc.. (zvoneček to není)
Nevím co s tím, snažil jsem se něco pohledat na netu, ale většinou to bylo to stejný akorát zkopírovaný přečetl jsem si část o karburátorech (kniha- Adolf Tůma - Motocykla a jeho obsluha), ale fakt nevím co s tím. Viděl jsem na netu, že některý karburátory prostě nejdou seřídit pak to ten člověk vymění za jiný a najednou to funguje.. Karbec jsem čistil již 2x!.. Když jsem dělal na zahradě pokusy se na 1kvalt prudce hned na plnej rozjet, tak to blblo.. Aji jsem si všiml, že z airboxu mi viselo par kapek benalu.. asi kvuli malejm otačkam a plnymu plynu.. Zapalování je seřízené.
Nakonec uvažuji o koupi jiného karburátoru.. nejde mi ani o to abych tam dal zase ten starej Jikov.. nejradši bych tam dal něco moderního. Moderní karburátory si lidi chválili, akorát byl problem vždy s přirubou. Nemá někdo nějaké typy na moderní neloteriový karburátor, který se tam dá nacpat?? Kdyby nebylo vyhnutí od jikovu, tak bych asi koupil repliku..s difuzorem 24mm jsem neviděl, ale s 26 difuzorem jo.. 2mm asi bych ani nepoznal rozdíl co?

díky moc

ještě přikládám foto svíčky. Z černé po ujetí pár kilometrů


Naposledy editováno 18.06.2020 22:01:24
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru ČZ 488

23.6.2020 v 18:30 | Nahoru | #31
Bude to dělat přesně to, co píšeš. Musíš tu trojku rozmotat a pak dát 4, jinak to nejde. Případně ještě zvážit změnu sekundárního převodu. 488 má bohužel né moc povedený motor, lepší je starší 476, která fičí jak moje 180 před úpravou.

Nebo si kup moderní velký čtyřválec 4T, kterej okamžitě reaguje na jakýkoliv kvalt v jakýchkoliv otáčkách

Seřízení karburátoru ČZ 488

23.6.2020 v 22:45 | Nahoru | #32
Sic tu zase budu nařčen, ze tomu nerozumom, ale potvrdilo se to, co jsem ti tu psal. Ulivalo se to. Větší tryska to jen zhorší. Na 4 60 je hloupost chtit dynamiku. Je to 125 kubíků z osmdesatych let, vycházející z motoru ze sedmdesátých. Těžká klika, pouze dvoukanálové propouštění a hlavně, ten motor silne dusi vyfuk, potazmo dlouhe koleno. Ten motor na to nema vykonovou rezervu. Musel bys sahnout do sekundaru.

Naposledy editováno 24.06.2020 06:06:01

(reakce na) Seřízení karburátoru ČZ 488

8.7.2020 v 16:23 | Nahoru | #33
CB600> můžu tě požádat o popis úprav na motoru? Děkuji

Seřízení karburátoru ČZ 488

8.7.2020 v 19:06 | Nahoru | #34
Jasný můžeš ...............

No takže je nutné upravit víko airboxu, aby tam byly dva nátrubky. Lze použít z 477 případně asi i dalších, nevím přesně, které to mají, ale 482 určitě taky. Je ale možné upravit stávající tak, že uřízneš stávající nátrubek v půli. Čímž vlastně dojde k přerušení sání přes sedačku. Tu odřízlou půlku pak navařiš vedle té původní a vyvrtáš do víka v tom nátrubku další díru. Případně lze napřed vrtat a pak vařit. Dále bylo nutné vykuchat plastový "šnorchl" uvnitř airboxu směrem ke karbecu. Má uprostřed osazení, takže drží celkem fest. Půlit kvůli tomu airbox je nesmysl, musela by se rozebrat půl motorky.. Takže šroubovákem "podloubnout" a namáčknout na protější stranu. Ten šnorchl ubere trochu na spodku, ale přidá na vršku . Samozřejmě je nutné zvolit přiměřenou trysku. Já měl na svým "hranatým" karbecu origo 83 a teď tam mám 105. A jsem na "cihlové" svíčce. Porotherm, ne itong. Hluk sání se samozřejmě zvýšil, ale nic hrozného to není. Sání není tlumeno celou sedačkou. Mám tu plastovou 487.4. To sání vydává takový bučivý zvuk a to hlavně v nízkých otáčkách a plným knedlu. Tím si vysvětluji, proč to teď jede jak kráva.

To, co jsem ti tu popsal na pár řádcích, představovalo mnoho hodin testovacích jízd, sundavání a nandavání karbecu, jednou i tlačení. Doporučuji testovací jízdy směrem do kopce, pokud je volba. Experimentoval jsem i s výfukem. Ale nemá vliv. Zkoušel jsem vyndavat jednotlivé části tlumení i komplet konec. Jen strašný hluk.

Naposledy editováno 08.07.2020 19:18:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ČZ 488

9.8.2020 v 19:12 | Nahoru | #35

CB600 píše:


jawarmaniak píše:


Kohlstein píše:



Zdarec hoši po měsíci se hlásím a doufám, že se to k vám nějak dostane.
Stav karburátoru je momentálně:
hl. tryska 88
vol. tryska 50 (nezměnila se)
jehla II zářez shora
vzdušník 1,5 ot
natural95+mogul TSF 1:40

Bylo, nebylo

Po poslednímu příspěvku co přidal CB600 jsem měl chvíli pauzu furt to vůbec nejelo. Později jsem tam vrátil hl. trysku 88 protože jsem ji prostě měl a chtěl jsem vyzkoušet co jak se to bude chovat. No došel jsem na to že s jehlou na 2 zářezu to taknějak jelo nejlépe. Víc jsem to ani neochuzoval (říkal jsem si, že by to bylo moc). A opět jsem chvíli jezdil.

víčko plovákové komory
Měl jsem a mám docela problém se studeným startováním jelikož karbec nemá cupovák. Koupil jsem tedy replikový víčko, ale sem zjistil, že po testu hladiny to hodně snížilo hladinu. Radši jsem to netestoval za jízdy. (při ponoření plováku by měla hladina lícovat s vrškem plováku). Lícuje se starým víčkem bez cupováku.. tak to zatím startuju nahnutím na stranu.

test hl. trysky
Máme tu u nás takovej dlouhej prudkej 5km kopec na kterým jsem zkoušel vel. hl. trysky svíčka byla když jsem dojel totálně bílá jen s pár usazeninama.. testoval jsem to dle kohlsteina a tam prej stačí i 500m. tak nwm..(za 3 jsem to vyjel pod plným skoro furt)

Přijde mi, že když jedu na plnej do mírného kopce na 4 a lehce uberu plyn, tak se tah motoru zlepší.. To by také značilo chudost, ale když dám větší trysku, tak to zas zle pojede. Mělo by cenu shánět 90 trysku? o 2 čísla větší, ale o 3 čísla menší než ta na kterou to nejede vůbec?

Neříkám, že ten problém úplně zmizel po změně na 88trysku2.zářez - děje se mi na 2. kvaltu. Musím vytočit jedničku skoro do bezvědomí a pak to tam kopnout a doufat, že se chytne ta 2. a to nesmím dát hned plný knedel jelikož by to jen brblalo a kopce pak zpomalovalo, takže když bych musel zastavit v kopcu, tak ho pak musím vyjet za 1 jelikož 2. se nedokáže dostat přes 25-30km/h ..zajímavé je, že na trojce, čtyřce to jede bez žádných problémů pokud to není extra podtočený pak musím hledat pozici plynu na které to nebrble a trochu to zrychluje a postupně přidávat, ale to je asi ok.. i na 4 se dá brblat 60

Restrikce nebo jen moje neznalost
Také jsem úplně zapomněl zmínit, že v airboxu pod filtrem byl nacpanej takovej kus plastu (doložím foto) zapasovanej u východu z airboxu, kterej jsem vytáhl už před tím, než jsem začal jezdit (podezříval jsem to z toho, že je to nějaká restrikce + ještě jak je ta guma co spojuje filtbox se sedačkou v ní byl nacpanej taky kousek plastu, kterej zužoval průchod do filtrboxu.

diky borci

Naposledy editováno 09.08.2020 19:16:46

(reakce na) Seřízení karburátoru ČZ 488

9.8.2020 v 20:50 | Nahoru | #36
PeVeln> K těm tryskám. To vyražené číslo na trysce už může být po letech jenom číslo. Trysku mohl někdo převrtat, může v ní být nějaká tvrdá usazenina, na kterou je potřeba vzít měděný drát a štětina nestačí. Taky by měly být porovnávané trysky z jednoho zdroje, např. čs Jikov. Nějaká druhovýroba z Číny může mít jinou geometrii a tím i průtočnost, pomineme-li mnohdy spornou kvalitu.
S tou chudou směsí si moc nezahrávej, ladí se od bohaté k chudší.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Informace o čz 125/488 ČZ 125/488 Stapio 10 12.11.2020 v 10:37 cmiral
Koupě staré motorky ze zahraničí ČZ 125/476, ČZ 125/488 RockNRolenc 5 5.11.2020 v 10:19 CRF1000
VAPE ČZ 125/488 ČZ 125/488 PeVeln 16 13.10.2020 v 09:09 Deadman
Paraboly, Vape ČZ 125/488 PeVeln 22 16.9.2020 v 21:19 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 48 14.7.2020 v 14:00 Richie1990

TOPlist