Hoj! Opět a zase se na něco ptám hold nemám nikoho, kdo má s veteránama zkušenosti a pomohl by mi, tak musím zjišťovat tady. :)
Nejdřív dám základní info o stavu karburátoru a vrtání.
čezeta to je 125
zjistil jsem že má už o 1mm větší vrtání (52 origo) já mám 53mm..
karburátor 2924SBDM2776 (karbec z jiné motorky - origo tam patří 2924SBDb . . . .)
volnoběžná 50
hlavní 93 (dle tabulky fabriková je 88)
jehla je nejvýš (nejbohatší směs)
Od té doby, co jsem na ní začal jezdit si všímám, že to v určitých chvílích nechce jet...tím způsobem, že když jedu do třeba mírného kopce a chci zrychlovat, tak to začne tak jako (nwm jak to popsat). Dělá to takový zvuk jako.TRTRTRTRTR..xd..nezrychluje spíš zpomaluje v tuhle chvíli. nevim jak to popsat..xd nevim jestli by se to dalo nazvat jako "tarokování". To stejné se děje když mám malé otáčky a hned dám plnej plyn prvně začne zrychlovat pak se děje to tarokování a když to není zrovna do kopce, tak se to přes to dostane a zase to táhne.
Zkoušel jsem laborovat se vzdušníkem, zjistil jsem, že když ho přitáhnu, tak to nejenže nedrží vůbec volnoběh, ale tohle tarokování se velmi zhorší.. Na druhou stranu když jsem ho měl skoro vyšroubovanej, tak jsem nevěděl jestli to není již moc chudé a i tak to to dělalo.. ovšem méně, než když to bylo skoro dotáhlé.
Šoupátko mi přišlo, že má malou vůli, ale né moc.. (zvoneček to není)
Nevím co s tím, snažil jsem se něco pohledat na netu, ale většinou to bylo to stejný akorát zkopírovaný přečetl jsem si část o karburátorech (kniha- Adolf Tůma - Motocykla a jeho obsluha), ale fakt nevím co s tím. Viděl jsem na netu, že některý karburátory prostě nejdou seřídit pak to ten člověk vymění za jiný a najednou to funguje.. Karbec jsem čistil již 2x!.. Když jsem dělal na zahradě pokusy se na 1kvalt prudce hned na plnej rozjet, tak to blblo.. Aji jsem si všiml, že z airboxu mi viselo par kapek benalu.. asi kvuli malejm otačkam a plnymu plynu.. Zapalování je seřízené.
díky moc
ještě přikládám foto svíčky. Z černé po ujetí pár kilometrů
Naposledy editováno 04.02.2024 19:38:03
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
svíčka tam je brisk N15C
Naposledy editováno 19.06.2020 14:37:50
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 1
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 1
Jehla by asi měla být taknějak uprostřed co? kdybych tam dal tu 105, tak bych se jel projet a snižoval jehlu, aby se to ochudilo, aby byla svíčka cihlová.. asi by bylo nejlepší najít cihlovej bod taknějak na středním zářezu té jehly co?
Budu dávat větší a větší, než to prostě na plnej plyn nepojede ok?
Naposledy editováno 19.06.2020 19:59:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
S větším objemem válce se hlavní tryska zmenšuje. Protože když difuzorem prochází víc vzduchu, tak je v difuzoru větší podtlak a přisávalo by to moc paliva. Když to máš na 125ccm chudé, tak ten karbec může být ze 175.
Mezi tryskou 93 a 105 je veliký rozdíl. Klidně tam tu 105 zkus spolu s jehlou na druhém zářezu shora a uvidíš.
Abych to nepsal pořád dokola:
https://www.motorkar...mp;pgr=1#goto9976235
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10045357
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10055742
E - odkaz na knížku http://jawarmaniak2...tocyklu_a_skutru.rar
http://jawarmaniak.w...zeni/literatura.html
Naposledy editováno 19.06.2020 20:26:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
Kohlstein píše: PeVeln> Když to máš na 125ccm chudé, tak ten karbec může být ze 175.
Mezi tryskou 93 a 105 je veliký rozdíl. Klidně tam tu 105 zkus spolu s jehlou na druhém zářezu shora a uvidíš.
Originálně tam má být karbec s difuzorem 24mm 2924SBDb 2835
Já jsem ten karburátor neměl a koupil to s karburátorem, kterej měl difuzor 20mm což je špatně..
Tak jsem tam dal tento s difuzorem 24mm akorát z jiné motorky - 2924SBDM 2776 z Jawy 632 250ccm.. prej jsou ty karburatory stejny a potřebují akorát správný difuzor, že na označení nezáleží.. Až bude v pondělí či nedělu hezky, tak to pujdu otestovat
Naposledy editováno 19.06.2020 20:37:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
Takže prostě nejlíp sehnat origo karbec co tam má bejt.. Akorát se po něm nějakou dobu koukám asi měsíc a přemýšlím jak se vyhnout tomu abych nekoupil nějakej co byl "napadenej kutilem".. Replikový karburátory nwm no.. asi by to bylo jednoduché, ale jestli by to bylo ok? to nwm no.. navíc se vyrábí pouze s 26mm difuzorem..
Naposledy editováno 19.06.2020 21:24:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
Pokud ta motorka normálně plny plyn udrží, nemuze to byt nedostatek paliva. Naopak to zlobí na přechodech jízdních režimů. A ty neovlivnuje ani sroub bohatosti. Tim si můžeš tocit, jak chceš. To ovlivňuje jen jehla
Naposledy editováno 20.06.2020 06:30:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
A k tomu hernajs, z čeho pramení tvůj pocit, že všichni ostatní jsou blbci? Nezdává se ti o letadle?
Kohlstein píše: jawarmaniak> Jestli jsi si nevšimnul, tak jehla už je nahoře a pořád to nejede, jak by mělo.
A k tomu hernajs, z čeho pramení tvůj pocit, že všichni ostatní jsou blbci? Nezdává se ti o letadle?
jawarmaniak píše: Kohlstein> právě, proto, ze je nahoře. Pokud nechapes, čím je vic nahoře, tim je to bohatší. A ON MA PROBLEM S ULIVANIM MOTORU. tak se zamysli, co za blbost jsi tu napsal!
Hele.. začíná se to tady přiostřovat.. vždyť se až tak nic neděje..
Já jsem rád, že někdo něco napíše.. cokoliv, protože jsou to nové informace, které se mi můžou hodit, že se nad tím zamyslím pak třeba budu líp chápat štelování těhle karburátorů... Dívejte.. až bude hezky tak prvně posunu jehlu a uvidím co to udělá.. Pak kdyžtak seženu čistou svíčku a budu zkoušet dávat největší trysku.. a kdyžtak sem ještě napíšu jak to dopadlo
A nakonec budu seřizovat vzdušník?
Povolovat, povolovat, dokud budou vzrůstat otáčky jo? Nebo se to dělá jinak?
díky
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 1
Na hlavní trysky zapomeň, ta ti ovlivňuje směs až od 3/4 plného plynu. Podle barvy svíčky je vyhovující. Tobě zlobí přechody a čístečné zatížení, šroub bohatosti vstupuje v platnost na volnoběhu a nízkém zatížení motoru, tedy do cca 1/4 otočení plynu. Režim mezi tím ovlivňuje jen jehla, která otevírá postupně otvor v emulzní trubici, ze které jde palivo do difuzoru. Je kuželovitá. Čím je pověšená víš, tím se právě z trubice vysune její větší číst. Tedy jde víc paliva a směs je bohatší. Tobě se motor ulívá, tedy máš moc benzínu a málo vzduchu a motor se hltí, směs se nemůže spálit pro nedostatek kyslíku. Proto dej jehlu na 2. zářez. Šroub bohatosti na cca 3/4-5/4 otáčky. TO je základní tabulkové nastavení pro 488. Povol lanko a zašroubuj volnoběžný šroub, aby motor nezdechl. Po nastartování nech ohřát motor. Až se ohřeje, bohatostí najdi nejpravidelnější chod. Když vyletí otáčky, sniž je volnoběžným šroubem. A opakuj tak dlouho, až bude volnoběh nízký a pravidelný. Pak projeď a vyzkoušej přechody. Pokud bude akcelerace OK a nebude se to hltit při brzdění motorem, teprve pak, pokud bude třeba, laboruj s hlavní tryskou (jízda na plný plyn, motor nesmí vynechávat a cukat). Jinak samozrejmě predpokládám volný průchod paliva přes ventil do karburátoru... TO co ti tu radí, hned na startu, měnit slepě trysky, to je ,s prominutím, úplná hovadina.
Naposledy editováno 21.06.2020 06:15:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
Kohlstein píše: jawarmaniak> Sám jsi hovadina.
Nebudu se snizovat na tvou úroveň, abych tě urážel. Nicméně tryska 93 je naprosto dostačující. Nějaké pulzace, nebudu to komentovat..jen toliko.. 250 je 2x125. Pri stejnych otáčkách motoru saje 2x tolik smesi, nez ta 488. Kdyz 93 ukrmi 250, tak se zamysli nad tou kravinou, radit mu 100 trysku. Jednak na uzavrene sani, ktere obecne potrebuje trysky menší. Sto a více jde na sani otevřená. A jednak 93 ukrmi v jednovalci naprosto bez obav 300 kubiku (prevrtana panelka).
On ma problem s bohatou smesi a ty mu cpes jeste vetsi trysky..
Tak prosim priste, nez napises dalsi blbost, nejdriv si to rozmysli 2x, nez to odesles.. teoretiků u pocitace je tu uz tak dost.
Pokud nechapes, jsem z oboru, spalovaci motory jsem vystudoval a vozidla mne zivi mnoho let. Takze laskavě brzdi a urazej si jinde
Naposledy editováno 21.06.2020 12:35:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
Nerozumíš tomu ani za mák, i když se o to snažíš. Pulzace v sání jsou a budou a na množství paliva přisátého do proudu vzduchu v difuzoru mají vliv. Že to ve své omezenosti odmítáš ještě neznamená, že to neexistuje.
Dvouválec nasává dvakrát větší vzduchu, ale rovnoměrněji. Úhel sání je nějakých 120-130°, takže jak u jednoválce, tak u dvouválce se nasávání vzduchu přeruší.
Dále se zamýšlím nad kravinou, že když 93 ukrmí 250 (dvouválec), proč ne jednoválec? Protože ta hlavní tryska tam není sama, ale je v emulzní trubici, do které je zapíchnutá jehla. Takže navenek stejný karburátor může mít hlavní trysku jednou 110 a podruhé 90, když se spolu s tryskou změní ostatní prvky, což je pro motor s rozdílným charakterem úplně normální záležitost.
Každý automechanik s výučním listem musí znát charakteristiku jednoduchého jednotryskového karburátoru a ví, že se zvyšujícím se průtokem přes difuzor se směs obohacuje, takže pro vyšší otáčky nebo větší objem motoru/válce se musí hlavní tryska zmenšit. Jenže to už tady hážu hrách na zeď a házím perly asi nedobře vystudovaným. A taky znám spoustu takových, co se ohání vystudovaným oborem, a přitom i v tom oboru jsou to blbci k pohledání.
A kde má PeVeln problém? Zopakuju:
Prvně co jsem jezdil s 88 triskou a jehlu jsem si hodil nejníž, tak to absolutně nejelo.. Pak jsem ji hodil výš a výš a zlepšovalo se to a jelo to lépe skončil jsem s jehlou úplně nejvýš, pak jsem tam dal tu 93 trisku, abych to obohatil, že posunu jehlu níž, aby to nebyla v extrému uplně nahoře.. jenže jsem se dostal do cihlové, tak jsem to nechal.
Zatím nevíme, jak se bude motor chovat s jehlou na druhém zářezu shora a s 93 tryskou, a proto mu bylo poraděno aby vyzkoušel i větší trysku, třeba 100, s jehlou na druhém.
Naposledy editováno 21.06.2020 13:40:46
Naposledy editováno 21.06.2020 16:14:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
Kohlstein píše:
Zatím nevíme, jak se bude motor chovat s jehlou na druhém zářezu shora a s 93 tryskou, a proto mu bylo poraděno aby vyzkoušel i větší trysku, třeba 100, s jehlou na druhém.
Pokud je svíce s tryskou 93 cihlová, tak se 100 to bude prechcane tak, že na tom nepůjde jet. A je jedno, kde bude jehla. Svíce bude mokrá a černá. Už od 95 by se to prechcavalo.
S laděním karbece na ČZ mám bohaté zkušenosti, byť je to 180 a ne 125.
Naposledy editováno 21.06.2020 16:51:07
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 1
Ještě podotýkám, že ten karburátor neměl jehlu..je tam REPLIKOVÁ JEHLA ta by asi taky mohla mít vliv.
Jehlu jsem u baráku hodil na 3 zářez (z 5.) shora a vzdušník povolil o 360° a vyjel jsem jelo to lépe.. až jsem dojel na místo, tak jsem hodil jehlu uplně nahoru 5 zářez shora..
5 zářez jelo to velmi zle
4 zářez jelo to celkem blbě do mírného kopca i do většího (pokud jsem měl +- střední otáčky, tak se to začínalo zmátořovat)
3 zářez jsem si řekl, že mi přišlo, že to jelo nejlépe. Akorát s tím nejsem spokojený.. Pořád pokud jsem měl menší otáčky než střední, tak se to nechtělo moc rozjíždět.. musel jsem ten kvalt hodně roztáhnout a rychle přeřadit, a pak se to chytlo i do kopce.. Bublat si na 4. kvalt pod 60 skoro nemožné bych řekl .. obvzlášť do mírného kopce, ale jinak to táhlo dobře.
2 zářez to už moc netahalo a mírně se to zhoršilo.. byl tam problém se rozjet na 1 do kopce z malejch otáček.. (lehce vytůrovat a pak se to chytlo)
1 zářez extrém jako na 5.
Nevím jak se chová dobře nastavený jikovácký karbec, ale řekl bych, že snad lépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 1
5- bohaté
4- bohaté
3 - asi bohaté
2 - už chudé
1 - moc chudé
Zkus nějakou větší hlavní trysku a ještě jednou polaborovat na tom 2. a 3. shora.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 1
Jinak se musím pochválit, jak jsem to od stolu přes internet hezky trefil tu polohu jehly. Nikdo jiný toto za mě neudělá
Laborovat s tím můžeš ještě jak chceš, ale nepočítej, že by ti to někdy vystřelilo na 4 z 60 do mírného kopce
Jinak za mě si myslím, že nejlepší volba pro tvojí mašinu je opravdu ta tryska 93 a 3. poloha na jehly. Nepředpokládám, že dalším zkoušením nalezneš vhodnější kombinaci. Samozřejmě si k tomu ještě řádně nastavit vzdušník a volnoběh....
Naposledy editováno 23.06.2020 09:55:09
CB600 píše: Bublat si na 4. kvalt 60 obzvláště do mírného kopce není nejlepší volba. Prostě tam dej trojku. To, že se motorka na nízké otáčky nechce moc rozjíždět, je vlastnost 2T motoru. Důležité je, že to táhne na střední a vysoké.
Jako to chápu, že dvoutakt na nízké otáčky nejede, ale mohl by dělat aspoň něco ne?chová se to tak, že to zpomaluje motor má divný chod (tarokuje) a ne není to, že bych to poskakovalo na hranici toho, že to zdechne.. otáčky tam nějaké jsou a vůbec se s tím nedá nic udělat v žádné poloze plynu..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
olej do tlumiče ČZ 125/488 | Stapio | 8 | 27.3.2022 v 20:28 cmiral |
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 | Stapio | 9 | 13.2.2022 v 21:46 Stapio |
Válec ČZ ČZ 125/488 | Stapio | 7 | 31.1.2022 v 18:30 Destroyer |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |