Děkuji za všechny rady.
Jde o to, že napětí na svíčce musí vzrůst dostatečně rychle na cca 10-12kV, v řádu nanosekundy, aby došlo k přeskoku jiskry pouze mezi elektrodami. Při pomalém vzrůstu napětí prochází proud nejdřív karbonem po povrchu izolátorů, dřív než přeskočí jiskra, až se nakonec izolátor "prošvihne". Brisk se obecně považuje za ododlnější proti prošvihnutí, než NGK. Teplejší svíčka a chudší směs (menší tvorba karbonu a jeho lepší vypalování) můžou tento fatální stav oddálit, ovšem s nebezpečím samozápalů a přehříváním dna pístu při příliš teplé svíčce.
Ještě je jedna možnost, popisovaná na odkazu dole - může se odírat šoupátko v karburátoru, nebo i klec ložiska na klice. Kovové částečky ulpí na izolátoru a ten se prošvihne.
Více na: https://www.motorka...mp;pgr=1#goto9635406
Copyright © Motorkari.cz
Naposledy editováno 18.06.2020 18:34:02
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|