bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezduvodne chcipnuti
14.6.2020 v 14:53
Ahoj. Uz delsi dobu patram a ani mechanik uz neví.....
Při jízdě se občas stane, že když podřazuju...např před křižovatkou, tak chcipne motor...olamžitě to jde nahodit starterem a zase v pohodě jede. Nicmene když se to stane v blbej okamžik je to i o hubu. Stane se to nekdy 1x za 100 km nekdy ne za 450 nekdy na 100km 3x...necuka,nic neni spatne proste najednou pustim spojku,a nejede ani se nenahodi rychlosti...musim vymacknout cvrnknu do starteru a jedu.
Toto vse jsem uz testoval a fyzicky vyzkousel:
- cerpadlo ( resil jsem v jinem vlaknu) z 98% ok ...jede necuka a pri plnym zatahu tahne jak ma
- spinace na stojaknku,chcipak,spojka,starter rozebrany vycisteny a ok
- svicky ok
- pridal jsem trochu na volnobehu
- ukazatel rychlosti vyrazenej
- komplet elektrila prostrikana kontaktolem a kontakty vycisteny
- baterka ok
- spotreba ok
- Filtr na vzduch novej
- dobijeni ok

Nekdo nejaky napad?
Diky

Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 13:37 | Nahoru | #31
Ani menic se tomu nerika

(reakce na) Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 14:07 | Nahoru | #32

Filipvele píše: Pravdu má náčelník. Říkám stabilizátor, myslím měnič.



ja bych ty elektrotechnicky termity radeji vynechal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 14:19 | Nahoru | #33
assassin> ten TPS jsem dělal po te co mi tu poradili, abych to udělal. Ten sekundární opravdu ale nezvládnu. Synchronizaci jsem delal podle navodu (podle ty čárky...když je v nule je čárka na středu, jak přidam je nahoře a po vypnutí plynu je zase na středu). Čerpadlo - kdyby nedávalo, tak to nejede a nebo cuká nebo nestartuje nebo něco - alespoň podle dost lidí. to samý filtr - byly by problémy permanentně nebo při zrychlení a hlavně při výkonu. Vstřiky koukal technik a jsou ok, senzor teploty vody a pod asi nebude způsobovat náhodné chcípnutí = spíš vypnutí jako bych cvrnknul do chcípáku.
Na displeji nic nesvítí, normálně 1-2 vteřiny po chcípnutí zabzučí čerpadlo a ok. Pádové čidlo nemám. Neprostříkal jsem prostě kontakty ale každý spínač o kterém vím a na který jsem narazil jsem vyndal, změřil, vyčistil, otestoval (cca 50x) a po namontování opět zkontroloval. Proto hledam co by dál šlo ještě zkontrolovat....regulátor jsem měřil (diody) a je ok, nabíjí to v pohodě...ještě změřim za tepla....ale i když jedu s navi a nabíjim tel a tak, tak je baterie ok.
nejhorší je ta nevyzpytatelnost a nejde měřit permanentně vše...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 14:29 | Nahoru | #34
Vennom> pádové čidlo máš určitě. Vypadá většinou jako relátko a je většinou samostatně gumovým loži .
- Ten snímač spojky je funkční? Motka nesmí jít nastartovat s kvaltem a nezmáčknutou spojkou , jestli jo, tak nefunguje nebo je odpojený čidlo na spojce.

Naposledy editováno 15.06.2020 14:32:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 15:12 | Nahoru | #35
Kafoholik> jo je...ale pádové čidlo fakt netušim......mam 2003 to pochybuju že už bylo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 15:33 | Nahoru | #36

Vennom píše: Kafoholik> jo je...ale pádové čidlo fakt netušim......mam 2003 to pochybuju že už bylo



Bude někde kolem relátek pod sedačkou, zkoukni manuál nebo YT. Ale, podle mě to nedělá ono, pokud se jedná jen o spadnutí otáček a chcípnutí při neutrálu nebo spojce... To by blblo při vibracích, na dírách atd...
Ten ukazatel kvaltu máš úplně odpojený, ne jen napájení?

1 reakcí na tento příspěvek Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 15:44 | Nahoru | #37
Synchronizace je neco jineho nez nastaveni TPS - jak uz se tu psalo, stáhni si manual a podívej se do sekce periodic maintenance.
Cerpadlo jsi usoudil, ze je ok protoze to jede - to same filtr. Na vstriky se díval technik? Ten co neodhalil tu závadu?

Snazis se odhalit závadu ktera dava zabrat profikum - pritom jsi z hlediska techniky spis laik, tohle proste nema moc sanci na úspěch. Sorry, tohle asi slyset nechces, ale je to tak.

Jinak Suzuki ma u svých vstřikování padove čidlo snad vzdy - ja ho mam i na Suzuki z 1997

V tom schématu to je, v manualu taky...

Naposledy editováno 15.06.2020 15:46:54

(reakce na) Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 17:38 | Nahoru | #38
assassin> já netvrdim že jsem profík, ale protože to nemam vše v malíku, proto se tu ptam. Rozjebat něco jak ve slavnosti sněženek umí každej a tomu se snažim vyvarovat. Manuál má kolem 300 stránek v AJ...proto trošililinku tápu a nemám ho na zpaměť načtenej a ptam se. . I jako tatar jsem byl schopnej identifikovat a odstranit podobně kokotskou závadu na Jawa i na Shadowce...jen to prostě dá čas a potřebuju holt poradit.... Ale další tip co s tim povyzkoušet...podívam se co se píše v tý TPM...
Já to milerád dam někam kde tomu rozumí ale prostě neni kam...Jediný technik - neni špatnej a neni to stížnost ale prostě přiznal že elektriku moc neumí - je ten co tam jezdim a nevim o jiném...vim ale ten umí na moto za 5000 vyměnit olej a zkurvit gumu. Tak co jiného mi zbejvá. Nejsem úplnel tatar, jen potřebuju nasměrovat a pak se s tim poperu. Samozřejmě vézt to někam 200 km pak jet domů busem a za týden zase tam busem....no neni to ideální.
Pokud máte někoho v okolí Plzně.....

Ale opravdu děkuju za rady, aspon se někam posouvam....

Naposledy editováno 15.06.2020 17:42:47

(reakce na) Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 17:40 | Nahoru | #39
Kafoholik> nepadaj otáčky, prostě to někdy je jako bys přepl chcípák ...ale s tim že neni přeplej a spínač je ok. Na dírách ne e ani za jízdy ale jen výhradně když podřazuju před křižovatkou v klidu pohoda....a jen někdy.....
Je komplet odpojenej

1 reakcí na tento příspěvek Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 18:12 | Nahoru | #40
Neco podobneho resil jeden slovak na FB a nakonec se z toho vyklubalo, ze jeho V-Strom mel cidlo na pacce spojky, aby slo nastartovat, jen kdyz je zmacnuta spojka. Toho slovaka to stvalo, byl liny mackat spojku pri startovani, tak to cidlo preklemoval, aby mohl startovat a nemusel mit pri tom zmacklou spojku. Ridici jednotka to nekdy spatne vyhodnocovala a taky mu to behem jizdy pri podrazovani chcipalo. Tak jestli nahodou nemas stejny problem. Nebo vadne to cidlo.

Naposledy editováno 15.06.2020 18:13:43

(reakce na) Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 18:38 | Nahoru | #41
KLASEKml> je tam spínač...kdyz mas rozepnuto ( pustena spojka) a mas rychlost plus stojanek tak je to blokovany.... jedine kdy do toho keca je,kdyz mas zmacknutou spojku = sepnes ho. Takze kdyz ho vyklemujuje jako kdybych mel permanentne seplou spojku....ale ten sponac i konektory jsou ok

Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 19:20 | Nahoru | #42
Nerozumime si. Kdyz mas neutral, sklopeny stojanek a nemas zmacklou spojku, tak nastartujes?
On ten slovak mel u toho jeho V-Stromu cidlo, ze kdyz mel neutral, sklopeny stojanek, tak bez zmackle spojky nenastartoval. Byl liny mackat spojku, tak to cidlo preklemoval. Po tomhle zasahu uz nemusel pri startovani mit zmacklou spojku, ale zase mu to sem, tam chcipalo pri podrazovani.
Tak jestli nemas stejny problem. Nevim, od ktereho rocniku to tak na V-Stromech je, ze pri startu musi byt zmackla spojka. Mozna se to Tveho modelu netyka.

Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 20:14 | Nahoru | #43
no upřímně...teď nevim...já dycky spojku mačkam už z principu....ale zkusim....

Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 22:01 | Nahoru | #44
Ahoj, měl jsem podobný problém kdysi na Pegasu, po velikém měření a zkoušení to byly přelámaný kabely u krku řízení. Zkus na to mrknout,

Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 22:10 | Nahoru | #45
Kdyby bylo nejhůř, tak můžu doporučit solidní servis u Přeštic. Předpokládám, že by si s tím uměl poradit. Když jsem k němu dával někdy před rokem motorku, tak si pro ní i přijel s vozíkem a po servisu přivezl. https://www.moto-rabidus.cz/

Bezduvodne chcipnuti

15.6.2020 v 22:18 | Nahoru | #46
taková blbost, ale napsal jsi, že se to stane při podřazení, tzn zavřel jsi plyn. Na mojí bývalé motorce měla celá ta konzole se chcípákem a upevněním lanek plynu celkem vůli. Možná je problém tam, prostě se ti přeruší kabel od chcípáku, jak otočíš rukojeť dopředu.

Bezduvodne chcipnuti

16.6.2020 v 00:20 | Nahoru | #47
Měl jsem podobný problém na dl1000 (r.v.2007). Nejhorší byla ta nepravidelnost projevu.
Seřizoval jsem volnoběh, klapky. Odpojoval a měnil jsem ukazatel zařazené rychlosti, pže před jeho zapojením to nedělalo. Nic, zkrátím to. Ve stejném čase, jsem na moto nechal namontovat ukazatel rychlosti a halogenová přídavná světla (2x 55W). Takže odběr 9A. Vyměnil jsem za LED světla a od té doby ani jedno zhasnutí motoru při podřazení.
Držím palce, ať to brzy vyřešíš.

1 reakcí na tento příspěvek Bezduvodne chcipnuti

16.6.2020 v 06:28 | Nahoru | #48
Uf....musim rict, ze jsem prekvapenej prvni konstruktivni debatou zde....a DEKUJU...
Kabel ke chcipaku je ok i kontakty...mel jsem do mrte rozebrany.kabely na krku...no..tzn vsechny....zkusim taky na to kouknout...ale myslim ze by to delalo pak i za jizdy. Nicna vic tam nemam...jen zasuvku a navi...delalo to ale uz pred navi. Jde o to, zejedu za pardni 4500 km tak chci zkouknout co jde apak to zkusimdat do kupy...rozebrat opetna prvocinitele ....ale nejdriv dnes zavolam do toho servisu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

16.6.2020 v 09:19 | Nahoru | #49
Vennom> Kdysi jsem něco podobné řešil u SV1000 což je dost podobný stroj. Pomohlo tomu seřízení klapek. Už si to přesně nepamatuju je to nějaká doba, ale vím že je tam jako kdyby vačka, sekundární klapky jsou ovládané servomotorkem a pomocí té vačky jsou spojené s primárníma klapkama a vzájemně na sebe působí. Je to vše přesně popsané v manuálu. Vím že to má hromadu stran a anglicky, ale tak dnes máš online google překladač tak by neměl být problém. Kontrétně kapitola 4-65 to začíná, tak to nastuduj. Další věc, nastavení toho snímače (TPS) jak si dělal že ta čárka musí být uprostřed, jako nechci kecat, ale mám za to že by měla být uprostřed pořád. A co bych ještě zkusil udělat tak při nastavení TPS jsi určitě musel proklemovat konektor pod sedlem. Když toto uděláš tak by ti to mělo vyhodit případné chyby řídící jednotky, místo -C00 tam budeš mít např. -C12, v manuálu pak v tabulce najdeš co je to přímo za chybu. Proto bych si z toho štekru pod sedlem vyvedl dva drátky aby čouhali ven z motorky a ve chvíli kdy mě motorka zdechne je zkusil spojit jestli to v ten moment vyhodí nějakou chybu. Protože ono fakt těžko hledat nějakou chybu která tam zrovna není. A nebo ještě jedna možnost, koupit diagnostiku od Healtech připojit na mašinu a jít se projet. Je tam funkce záznamu dat za chodu motoru, tak bys viděl v okamžiku kdy to chcípne co se stalo. Myslím že 4000Kč nejsou zase tak moc. Protože takovým zkoušením pokus omyl u toho můžeš strávit desítky hodin a stejně na nic nepřijdeš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

16.6.2020 v 09:52 | Nahoru | #50
mischa638> u tohoto ročníku není diagnostika potřebná, jsou tam dvě věci, popsané v manuálu. Změřít za klidu polohy klapek aby byly stejně otevřené, to se někdy musí dohonit, protože ta táhla se v kuličkách uvolní.
A pak na podtlaky.
Chce to kouknout do manuálu, je to easy. Nakreslené, vyfocené... Ta suzuki vstřiková V je v tomhle hrozně jednoduchá motorka. Jsem snad neviděl jednodušší stříkačku, tedy aspoň ty první byly. Jen ty budíky to chce nebo hadičkový systém...

A vůbec nejlíp zajet k uživateli Milor, který to dá komplet do kupy a protože to dělá furt, tak tu motorku umí seřídit daleko nejlíp v CZ, říká se. Ačkoliv si seřizuju sám, věřím že kdo to dělá často, dosáhne lepšího výsledku, takže výlet se vyplatí. Pokud nedělá ventily, tak to zvládne na počkání a nestojí to hroudu zlata... Stejně je správný to dělat po každý sezoně, podle mě.

(reakce na) Bezduvodne chcipnuti

16.6.2020 v 11:21 | Nahoru | #51
mischa638> ja to neserizoval,jen dle navodu zkontroloval....ta carka ma byt uprostred a pri pohnuti rukpjeti nahore a pak se vratit. Chybu to prave neukaze ani kdyz to zdechne -COO...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

16.6.2020 v 11:21 | Nahoru | #52
Kafoholik> jako klapky stelovat...mno nevim...mas kontakt na toho Milora?

(reakce na) Bezduvodne chcipnuti

16.6.2020 v 12:39 | Nahoru | #53

Vennom píše: Kafoholik> jako klapky stelovat...mno nevim...mas kontakt na toho Milora?



https://www.motorkari.cz/profil/?uid=261029

Roman Milo, je online, nebo ho zadej na FB, tam je taky

(reakce na) Bezduvodne chcipnuti

16.6.2020 v 19:52 | Nahoru | #54
Kafoholik> Nemyslím diagnostiku na seřízení klapek. Ale ta co jsem dal odkaz by šla použít jako dataloger z jízdy a viděl bys když to zrovna zdechne co z kterých snímačů šlo za signál.

Bezduvodne chcipnuti

17.6.2020 v 06:22 | Nahoru | #55
Mno...tak jsem se bavil s jinym i mym mechanikem a prej tezke kdyz neni chyba...novinka.....
Ale ten muj pry měřil podtlaky a ok. Jeste koukne na nastavení klapek( ja myslel ze se nastavují podtlaky, aspoň to tak chápu z manuálu) . Vstriky podle udaju taky ok...no tvle.....jako fakt zbejva jen menit dil za dilem...podle mmaintenance jeste zmerim nejaky cidla ale tim koncim ...tvamana. asi pak pojedu s druhou baterii a hafo veci v kufru...ikdyz ani to nepomůže, když je porucha občas av ramci 1-2 sec....


Naposledy editováno 17.06.2020 06:25:34

1 reakcí na tento příspěvek Bezduvodne chcipnuti

17.6.2020 v 19:16 | Nahoru | #56
Začal bych vyřazením spínače na páčce spojky, a jezdit a sledovat. Pak spínač na stojánku a dále...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

17.6.2020 v 21:14 | Nahoru | #57
00Inferno00> no.... takže sundat jeden konektor, odizolovat a jezdit....no něco to má do sebe...

Bezduvodne chcipnuti

18.6.2020 v 06:39 | Nahoru | #58
Jo z těchhle moderních motorek většina servisáků neni a to včetně autorizáků(tam jsou většinou ti největší "umělci"). Sem tam se někdo, kdo tu elektroniku umí, vyskytuje, ale ti jsou tak vytížení, že prakticky nemáš šanci a nebo je objednací doba na měsíce. Někdy ti nezbyde nic jinýho, než se s tim naučit žít nebo to prodat... Zkus zapátrat na netu, jesli neni v okolí někdo, třeba budeš mít štěstí. A určo udělat to synchro klapek, to je základ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

18.6.2020 v 21:54 | Nahoru | #59

Vennom píše: 00Inferno00> no.... takže sundat jeden konektor, odizolovat a jezdit....no něco to má do sebe...



Ale ne, to je k ničemu a bude to dělat bordel.

Vem vypínač a dva dráty a zapoj to do konektoru diagnostiky abys mohl vyvolat dealer mode.
Umísti ho tak, abys nemusel pro zapnutí sundávat sedlo.
Až se to stane že zdechne, nevypinej klíček a jen zapni ten spínač. Skočí ti do dealer mode a vypíše chybu proč to zdechlo.
Tu pak najdi v servisnim manualu doma. Nebo klidně manuál můžeš mít dneska u sebe v mobilu...

U této suzuki se totiž chyby po vypnutí klíčku vymažou. A klíček potřebuješ na sundání sedla kde je zmíněná zásuvka. Takže pokud nemáš připraveno, musíš vypnout motorku a chyby jsou pryč.

Ten vypínač tam klidně může zůstat na furt pak, to je jedno.

Naposledy editováno 18.06.2020 21:57:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezduvodne chcipnuti

22.6.2020 v 06:22 | Nahoru | #60
Kafoholik> ten vypinač je dobrej napad...sem si rikal ze musim vozit druhej klic...to vim ze se to smaze. Jenze ani tak to je k nicemu pac to proste nepise chybu.....FI...ale treba v tom dealermodu neco vypise....no dneska si jedu pro kola tak nastrojit a uvidime.....

Naposledy editováno 22.06.2020 06:25:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom Mastik4 9 17.9.2023 v 21:03 dzudas
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom akimek314 1 8.9.2023 v 06:36 milor


TOPlist