globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobijení
11.6.2020 v 12:56
Všechny zdravím a omlouvám se, že zakládám disuzi na tohle téma a opět u Hondy, vím, co mi většna bude psát, regulátor, ale už jsem podle zdejších diskuzí vyzkoušel asi vše, marně. Na mé VFR 750 klekla baterka, tak nová, po měření jsem odepsal regulátor (do dnes jsme zkoušel už tři a jeden z nich Vape), s novým se to chovalo stejně. Našel jsem upečený konektor od altíku k regulátoru na půli cesty, kabely vyhřáté až k alternátoru, takže pan Mareš mi ho zrepasoval, já dal nové kabely a jsem tam, kde jsem byl. Nastartuji, vše v pořádku, na volnoběh 14,2V, ujedu cca 10 km, změřím a jsem stěží na 13V a čím je vše teplejší, tím víc to klesá, dále se raději neodvážím. Měřil jsem podle návodů všechno možné a všude naměřil to, co bych měl, proto zakládám tohle téme. Nemáte ještě nějaké doporučení co dál a spíš neni tu někdo z Mělnicka, kdo rozumí elektrice a koukl by se na to? Samozřejmě práci a materil bych zaplatil. Myslím, že to vše už je nad mé znalosti a možnosti. kdyby někoho něco napadlo, tak klidně napište sem nebo tady je mail jakubsmucr@seznam.cz.
Předem děuji za jakýkoliv rozumný příspěvěk a pomoc.
Předchozí
1 2
Následující

Dobijení

11.6.2020 v 13:29 | Nahoru | #1
No vona VFR je vubec takovej eletrotechnickej zazrak . Ted mam jednu rozlozenou na dilne, ale zase ne ze by to uplne vybocovalo z rady, proste se tam nekde deje kratas a blbe se hleda kde. Tvuj problem takhle od stolu hodnotit tezko. Leda ti muzu nabidnou to privezt a nechat to tu a ja se na to podivam.
Jediny co bych ti mohl tak poradit, je podivej se na levy strane , kdyz sundas podsedlovej plast, zhruba v mistech kde je regulator, tak v kabelazi jak jde ten tlustej svazek kabelu k ECU a dozadu ke svetlum, narazis hmatem na kosticku, jako by v ty kabelazi byl konektor. Rozrizni omotavku a konektor je jenostranej, ukoncenej propojovakem a je tam zakonceno asi 10 paru koster. Je to silene poddimenzovany a casem se to vyhreje a pece se to. Ale obvykle to tedy nema za nasledek problem s dobijenim, ale spis chybu FI apod, ale on ten regler kdyz se mu odber zacne menit vlivem ztraty ty kostry se muze chovat vselijak.

Dobijení

11.6.2020 v 14:43 | Nahoru | #2
Ani mi nemluv, zbytek nemá chybu na svojí dobu, ale ta elektrika, to je opravdu zázrak asi holka věděla, že měla jít z baráku
Děkuji za další možnost, jsem už zoufalej, takže beru opravdu vše, přes víkend se na to kouknu a uvidím, pokud by tam vše bylo v pořádku, mohl bych se zkusit ozvat? Do Šestajovic bych snad měl dojet.

1 reakcí na tento příspěvek Dobijení

11.6.2020 v 16:34 | Nahoru | #3
Pokud se nepletu, tak výkon altiku po zahřátí vždy klesne. Proto ti to za studena ukazuje více. Mě to spíš připadá, že budeš mít jednu ze tří fází, co jdou do regulátoru někde poškozenou. Vycházím z toho, že všechny spoje má projité a konektory vyčištěné. Zkusil bych za tepla proměřit, jestli napětí na tom hlavním konektoru u regulátoru jsou pri běhu na obou stranách stejné. Pokud, ztrácí se ti to v tom konektoru přechodovým odporem. Pokud bude na obou stranách stejné napětí a na baterce výrazně méně,máš někde přechodový odpor na cestě k baterce.
Pokud už na tom hlavním konektoru přímo z regulátoru bude nízké napětí, bude problém přímo na altiku, např. zmiňovaná nefunkční jedná fáze, která nemusí být za studena identifikovatelná.

Ještě mě napadlo, zda nemáš namontovány spousty doplňkových el. spotřebičů. Nevím jak má VFR dimenzovaný výkon, ale např. první Varadera, což by mohlo být obdobné, měla jen něco okolo 300W. A problém byl na světě, kdy za tepla nedobijelo, protože to nestíhalo - přídavná světla + 2x55W, vyhřívané rukojeti +50W, napájení navigace....a majitel se divil, proč mu motorka nedobiji.

Moderní motorky mají již aktiky dimenzované lépe, ale ty starší s přídavnými el. věcičkami nepočítaly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení

11.6.2020 v 17:11 | Nahoru | #4
Ondramorava> Děkuji za nápady, ale altík je nově převynutej, měřil jsem všechny fáze i se zatížením a vše dává krásně, co by mělo, odpory sedí, vše působí v pořádku. Od alternátoru k regulátoru jsem vyřadil všechny konektory, dal nové kabely, zaletoval a dal do smrštovaček, abych právě vyřadil ty přechody. Jinak jsem to měřil i přímo u regulátoru, tak na startovacim rele, tak i na baterce, pokles je uplně všude.
Je to americká verze, takže svítí obě H4 a i blinkry a zadek, ale zase VFR jsem četl maj kolem 400W a kdyby to bylo tím, tak by to dávalo málo od začátku a ne až po chvíli, nebo ne? tam je pokles více než o 1V a to mi přijde až hrozivě moc. Ještě nás napadlo, mohla by to dělat jen teoreticky třeba baterie?

1 reakcí na tento příspěvek Dobijení

11.6.2020 v 17:28 | Nahoru | #5
No já jsem kdysi u vfr vymyslel ze bych nechal natáhnout komplet novou elektriku....ale ta cena se blížila k 20t....to už by jsi musel chtít
Jinak Gugo je jediný za posledních par let kdo se mých VFR nebojí tak tam zajeď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení

11.6.2020 v 20:27 | Nahoru | #6
smuherr> To zmiňované Varadero bylo za studena taky v pořádku (přes 14V na volnoběh) a po zahřátí to klesalo až na 12,8V.
Nejsem odborník, spíš domácí kutil, tak mě ber s rezervou.

Nemáš tam nějaké silnější H4 např. 100W?

Já bych zkusil odpojit konektory od předních světel. Tím vyřadíš největší odběr (2x55W). Ihned by to mělo zareagovat, pokud se ti napětí zvedne a zreguluje někam k 13,8-14,5V, pak je regulátor v pořádku. Potom bych zapojil jednu H4 a sledoval o kolik to klesne. Pokud to bude ještě v tom rozmezí Voltů, zapojil bych druhou. Pokud klesne pod limitní než, tak ti, dle
mého, nestíhá výkon altiku. Potom bych to řešil hledáním úspor na odběru (např.vymenit zadní zářivku a všechny blinkry za Led žárovky se stejnou paticí. Na výkon to nebude mít vliv a ušetřit docela dost Wattů

Dobijení

11.6.2020 v 20:29 | Nahoru | #7
Jinak promiň za ty překlepy, píšu to na mobilu, tak to tak vypadá....

1 reakcí na tento příspěvek Dobijení

11.6.2020 v 22:39 | Nahoru | #8
tak pokud jsi udělal dobře vše co píšeš v zadání, tak nevím, co bych poradil. Mám VFRo rok 96, kupováno s 68tkm, regulátor už byl vyměněn předchozím majitelem, momentálně mi chybí 400km do 100tkm, a vše bez jediného problému, po celou dobu pouze spotřebák. Ale moto je v origo stavu, myšleno bez "elektro" doplňků nebo úprav. Tím reaguji na příspěvek od Ondrymorava, to dobíjení je spočítané na hraně, kdysi jsem uvažoval o přepojení světel tak, aby svítily obě ( na mé, rok96), a dohledal jsem info, že to alternátor dlouhodobě neutáhne, takže jsem to ani nezkoušel
Jo, a pokud Ti Marek (Gahan37 ) doporučuje Guga, tak je to na 100%

1 reakcí na tento příspěvek Dobijení

12.6.2020 v 06:27 | Nahoru | #9
Dej regl primo na baterku

Naposledy editováno 12.06.2020 06:27:52

(reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 06:47 | Nahoru | #10
Gahan37> No právě, to b nemělo význam, motorka půjde pryč výhledově, takže otázka, co se utakového stroej vlastně ještě vyplatí :-/ Jak jsem psal, tenhle víkend ještě zkusím nějaké drobnosti a jinak bych se na něj obrátil, díky.

(reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 06:52 | Nahoru | #11
Ondramorava> v pohodě, překlepy neřeším Hodnotama se to chová jako varadero, co popisuješ, otázka je, čím to, můžou se po tolika letech a 100tis. km třeba unavit magnety na rotoru? jinak zkusím ještě ty žárovky a uvidím, jak se to bude chovat, díky za nápad.

(reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 06:56 | Nahoru | #12
GL1> Právě mi taky došly možnosti, proto jsem se obrátil sem, většinou si poradím sám, ale tohle už je nad moje síly, ale zase pokud je to tak,jak píšeš, tak to by hodně vysvětlovalo s tou druhou H4 je to 55W navíc plus přední blinkry, které svítí stále by nemuseli dělat dobře dlouhodobě, zkusím to přes víkend odpojit a proměřim to. Díky

(reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 06:57 | Nahoru | #13
wáca> To jsem zkoušel a ani se to nehlo, vše stejné, taky jsme měl podezření, že se to ztrácí ve startovacím rele, ale díky.

1 reakcí na tento příspěvek Dobijení

12.6.2020 v 07:00 | Nahoru | #14
Jinak tedy další věc, co mě dost zarazila jsou údaje v manuálu, kde neřeší napětí na volnoběh, ale v základních udajích uvádějí napětí při 5ti tisících otáčkách a kdybych se měl řídit jejich údaji, tak jsem bez problému v mezích, ale přijde mi to trošku divný...

Dobijení

12.6.2020 v 07:45 | Nahoru | #15
Zkus zkontrolovat ještě tento konektor u startovacího relé.
Má dva kabely silové, bývá to spálené. Pokud mám pravdu kup nový konektor, dej tam pořádně fastony a ty dva silové ještě jedním drátkem proklemuj.
Na XRV je obdobný problém.



Zdroj obrázku: zahraniční vfr fórum.

PS: než se pustíš do těchto úprav, tak si ověř ve schématu, že to Japonec udělal stejně i na tvé Hondě, ale nečekám, že by tam byl rozdíl.

(reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 10:09 | Nahoru | #16
smuherr> vzdycky se meri dobijeni v otackach, a hlavne se zapnutyma potkavackama, nebo snad vetsinu casu na moto travis na volnobeh ?

Naposledy editováno 12.06.2020 10:11:07

Dobijení

12.6.2020 v 10:25 | Nahoru | #17
pokud ti napětí klesá po zahřátí tak to děla načatej regulator nebo přechodový odpor mezi baterkou a regulatorem , počítam že z regulatoru ti vedou pouze dva draty , černej a červenej , že?

1 reakcí na tento příspěvek Dobijení

12.6.2020 v 16:55 | Nahoru | #18
Všem děkuji za rady a příspěvky, ted nějak shrnu, k čemu jsem dnes došel. Dal jsem nový kabel od regulátoru na startovací rele, řekl bych, že to malinko pomohl, má chyba byla, že ten, kterým jsem to nahradil na poprvé měl asi menší průřez, než bylo třeba. Za další jsem zkusil odpojit druhou H4 a blinkry, ale to nemělo žádný vliv, takže počítám, že alternátor bude v pořádku. Bohužel jsem došel k tomu, že ikdyž mám regulátor do 500W a je nový, po 10ti minutách na stojánku se ohřál tak, že na něm pomalu neudržím ruku, takže je to smutné, ale vypadá to, že původní odešel a další dva, které jsem tam zkusil jsou asi také špatné, u té číny, mě to ani nepřekvapuje, ten se upekl možná hned po připojení, ale u tohohle mi to přijde zvláštní. Ted zkusím sehnat někoho, kdo by mi proměřil a zkontroloval regulátor, než začnu hledat dál, aby vše nevypadalo složitě a nakonec to nebyl tipický Hondácký problém...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 17:52 | Nahoru | #19
smuherr> to bud uplne v klidu, regulator se musi ohrat, on totiz promeni energii elektrickou v energii tepelnou. Proto se jmenuje zkratovy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 19:53 | Nahoru | #20
gugo> Já vím, přebytečnou energii převádí na teplo, které by se mělo odvádět do rámu, já jsem myslel, že to bude třeba jen vlažné, když je předimenzovaný, ale ted jsem se byl projet a už normálně dál, průběžně jsem měřil a kontroloval a už se víc neohřál, naopak se prouděním vzduchu chladil, takže byl jen lehce teplý. Když jsem dojel, tak na volnoběh kolem 1200 otáček jsem byl na 13,5V, ale stačí jen o 500 otáček přidat a jsem přes 14V. Nejsem znalec, ale to by mohlo být v pořádku nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 20:02 | Nahoru | #21
smuherr> Já mám na Varaderu regler od Vape s kapacitou do 500W a je rozpálený. Takže podle mě je to v pořádku. Jinak si myslím, že ten regler funguje tak, že čím méně spotřebičů máš zapnutých, tím více se musí přebytek vyzkratovat. Z této dedukce mi vychází, že pokud tvůj je vlažný, potom těch přebytků nemáš mnoho. Čili, že altik tak tak stíhá. Jinak těch 13,5V na volnoběh si myslím, že je OK. Ideálně by sice mělo být tak kolem 14V, ale pokud ti to po přidání plynu vyletí výše, tak bych to neřešil.

(reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 20:08 | Nahoru | #22
smuherr> rekl bych ze jo

(reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 20:18 | Nahoru | #23
Ondramorava> Ano, to mam ten samý a neni uplně vlažný, na msítě se hřál trošku víc, než by se mi líbilo, ale za jízdy neni jako čína, která byla jak kamna, je to prostě tak normálně teplý, něco mezi tím. Jen když sem tam čtu diskuze, tak lidi píšou, ja je maj vlažné a tak to má být, proto jsem myslel, že se hřeje moc a neni to uplěn v pořádku. 14,2 tam je za studena na volnoběh a při přidání 14,5, ale pak když jsem projel město, kde se vše ohřálo o dost víc, dostal jsem se na tuhle hodnotu cca 13,5 na volnoběh a po lehším přidání 14,2, tam stačí opravdu lehce přidat. Můj odhad je, že po tolika letech a tolika kilometrech můžou bejt už lehce slabší magnety, které když se ohřejí, udělají tohle, ale hlavní je, že nejsem pod 13ti jao předtím.
Všem děkuji a závěr je tedy takový, že by se idiot jako já neměl hrabat do elektriky že byl špatný kabel jsem poznal, ale dal jsem malý průřez kabelu mezi regulátor a start. rele, jak jsem dal silnější, vše funguje takhle, takže převyjení alternátoru bylo zbytečné...

2 reakcí na tento příspěvek Dobijení

12.6.2020 v 20:32 | Nahoru | #24
Omlouvám se že ti kydám do vlákna. Zrovna ale řeším něco podobného. Tak třeba info poslouží i někomu jinému. Mám Dragstar 1100. Koupil jsem regulator od Elesys protože ten předchozí odešel(plně nabitá baterka po 60 km nenatočila, fungovalo jen roztlačení). Elektrikář změřil alternátor a na všech fázích stejné hodnoty, zkusil i nějaký silový test(???) a říkal že na každé fázi je přes 1 Giga(???, sorry tomuhle moc nerozumim) a vinutí prý taky v pořádku. Zapojil sem ho, oba konektory jsem udělal nové. Při startování klesne napětí baterky na 11,6 V. Na volnoběh bez světel 14,6 V, se světlama taky cca 14,5 V. V otáčkách bez světel cca 14,2 - 14,3 V, se světlama 13,9 V stabilních při jakémkoliv větším přidání otáček. Otázka zní: Stačí tohle výstupní napětí? Nebo to mám řešit dál? Ještě to projedu s měřákem za jízdy, at vidim co to dělá ohřáté. Pak už mě napadlo jen propojit 2x červený + 2x černý z regulátoru přímo na baterku at eliminuju případné ztráty na kabeláži v uvnitř motorky. Regulator od Elesys by měl mít nastavitelný výstupní výkon od 13,8 do 14,6 V, ale zatím mi nikdo z té firmy neřekl jestli a připadně jak se to dá nastavit(ale otočný ciferník na zadní straně regulatoru je). Díky za rady

(reakce na) Dobijení

12.6.2020 v 20:59 | Nahoru | #25
Hololasima> staci

1 reakcí na tento příspěvek Dobijení

13.6.2020 v 06:55 | Nahoru | #26
Daval jsem na moto uz 2x. Regl z ciny a ani jeden nefungoval, jeden nedaval vubec nic a druhy sotva 13. Dej tam Elesys nebo Ignitech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení

13.6.2020 v 14:36 | Nahoru | #27

wáca píše: Daval jsem na moto uz 2x. Regl z ciny a ani jeden nefungoval, jeden nedaval vubec nic a druhy sotva 13. Dej tam Elesys nebo Ignitech



Ja prodavam treba vicmu, ktera je asi o 500-800 levnejsi a funguje taky. Ale je fakt, ze cinskejch regleru s tenkejma dratama co nefungujou jsem videl dost.

Naposledy editováno 13.06.2020 14:37:19

(reakce na) Dobijení

13.6.2020 v 15:13 | Nahoru | #28
je to tak, něco takovýho tam bylo, když jsem to přivezl, replika a kamarád mi pak na zkoušku dal čínu a to se skoro loupala barva i z rámu, jak se pálil, Honda mě s regulátorama hodně vyškolilal, at už CBR 1000f co jsme míval nebo jedno předešlý VFR, na tom člověk neušetří.

Jinak ještě jednou všem děkuji, dneska 200km vyjíždka a vše v pořádku, díky, už mi to chybělo po tom vrtání se v tom

Dobijení

13.6.2020 v 20:32 | Nahoru | #29
nemám zkušenost s různými "značkami" regulátorů, ale před několika lety jsem řešil složitější, ne úplně standardní zapalování, a přístup IGNITECHu byl absolutně perfekní a výsledek super

Dobijení

14.6.2020 v 19:11 | Nahoru | #30
Zdar
Elesys je absolutní sračka,Ignitech má celkem strašidelný rozměry a malej výkon..
Doporučuju Vape a nebo lépe Mosfet od PE-Moto.
Je to pouze můj názor.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist