globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW GS - "potápění se" při řazení
9.6.2020 v 19:12
Ahojte. Tak jsem si splnil sen a koupil si GS. Na režim SPORT a při nastavení na jednoho jezdce se mi zdá, že při řazení nahoru při větším tahu se motorka docela dost zhoupne nahoru a pak se zase potopí. Nic zásadního, ale pocitově nepříjemné. Když vezu batoh a nastavím 2 jezdce tak je zhoupnutí samozřejmě ještě citelnější?
Je to u GS normální nebo mám řešit přední vidle?
Díky

2 reakcí na tento příspěvek BMW GS - "potápění se" při řazení

9.6.2020 v 22:41 | Nahoru | #1
...odkdy se při přidání plynu na motce zvedá zadek? To má být nějaká bmw specialita?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

9.6.2020 v 23:54 | Nahoru | #2

ramlik píše: ...odkdy se při přidání plynu na motce zvedá zadek? To má být nějaká bmw specialita?



Specialita všech kardanových motorek s letmou kyvkou a hlavně podélně uloženým motorem. Reakce pohonu vyváří ohybový moment na kyvce, což u řetězu není. U řetězu naopak dochází k tahu a tim přitažení kola proti peru. Někdy to konstruktéři kompenzují umístěním čepu kyvky nad řetěz, hlavně u větších rozet a zdvihů. Ideální by byl pastorek mírně pod osou kyvky, a co nejblíže otočnému bodu, aby linie nabíhajícího řetězu prochazela otočným bodem. Dost zásadní konstrukční problematika hlavně u mx a endur s vysokými zdvihy. Silně to ovlivňuje jak chování podvozku pri akceleraci a také naopak vytváří rázy do převodů na nerovnostech a skocich.

Naposledy editováno 10.06.2020 00:18:28

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

10.6.2020 v 09:04 | Nahoru | #3

ramlik píše: ...odkdy se při přidání plynu na motce zvedá zadek? To má být nějaká bmw specialita?



Zvedáním zadku myslím to, že se Ti mašina nadzvedává a tedy vzdaluje od vozovky. Ne, že se staví na přední
Dělá to každá mašina. Stejně tak jako když zaklapneš plyn, tak jde celá mašina dolů. Je to i důvod pádů některých jedinců, kteří si to v zatáčce neuvědomí, zaklapnou a najednou se válí, protože jak mašina čapla chytli stupačkou.
Možná to nepozoruješ, ale je to tak. Je to jen fyzika.

Zkusím to popsat nějak jednoduše:
Když si vezmeš uložení kyvky tak se ji při přidání plynu zadní kolo snaží "podběhnout". A jelikož je pevně ukotvené, tak se zadek motocyklu zvedá.

Pokud to chcete od někoho kdo tomu rozumí, tak tady:
Viz zde: ZDE čas od 21:38 do 23:25

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor


TOPlist