globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW GS - "potápění se" při řazení
9.6.2020 v 19:12
Ahojte. Tak jsem si splnil sen a koupil si GS. Na režim SPORT a při nastavení na jednoho jezdce se mi zdá, že při řazení nahoru při větším tahu se motorka docela dost zhoupne nahoru a pak se zase potopí. Nic zásadního, ale pocitově nepříjemné. Když vezu batoh a nastavím 2 jezdce tak je zhoupnutí samozřejmě ještě citelnější?
Je to u GS normální nebo mám řešit přední vidle?
Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 08:53 | Nahoru | #31
assassin> Nemáš pravdu. Když by si vylétl s kroskou na větším skoku a v letu dal plný plyn tak motorka půjde do zadu a bude rotovat dokud nespadneš. Jako zase néé že se roztočí jako vrtule, ale po dobu letu motorky by určitě dopadla celá na záda. Proto si krosaři někdy v letu cvrnknou do plynu když jdou víc na čumák. Můj point byl v tom, že to co uděláš s kroskou v letu tak s motorkou co má kardan neuděláš . Jen takový bonbónek pro představu v rozdílu sil jak to vlastně funguje. Dalo by se říct, že je to stejný princip v případě když u vrtulníku vysadí zadní rotor. Vrtulník jde okamžitě do rotace. Zadní rotor vrtulníku je pro protirorotaci stejně jako pro motorku je silnice.

1 reakcí na tento příspěvek BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 09:15 | Nahoru | #32
Martas> po pridani plynu na motorku pusobi reakce od roztaceni kola - setrvacniku - pokud tento moment nebude dost velkej aby vyrovnal rotaci motorky kterou ziskala na odrazu, smula, kolo uz nejde vic roztocit. pokud ten moment bude dostatecnej na to aby rotaci motorky vyrovnal a zpusobil rotaci na druhopu stranu - tak ano, motorka bude rotovat stejnou rychlosti az do dopadu - teleso setrvava…..

motorka s kardanem se co se tyka reakce od kola v letu bude chovat uplne stejne.

btw ve skoku se v pripade ze jde motorka na predek pridava, dost casto ale ta reakce od roztoceni nestaci a pak uz to nedela nic, je z toho vytocenej motor a rana - rika se tomu panic rev.

pouziva se bezne i opacnej jev, dopadas na prdel, a srovnas si to brzdou. jakmile zabrzdis roztocene kolo, sklopi to motorku dopredu. funguje to i s prednim kolem.

btw kolik si toho na mx najezdil?
ja uz jedu druhou sezonu…

btw, jezdil jsi nekdy s RC auty na zavdni draze ? funguje to tam stejne, kdyz na skoku pridas v letu, autu to udeli rotaci dozadu, kdyz zabrzdis tak naopak … muzu ti garantovat, ze to delaji vsechny me Offroad auta a ani jedno nema kyvku a retez.
vrtulnik je uplne jinej pripad. kdyz budeme presni, tak i u motorky je behem cele doby letu stejnej moment jako zachytava zadni rotor vrtulniku - a to ten od aerodynamickeho odporu rotujiciho kola, ten je ale v podstate zanedbatelnej.

u vrtulniku musi hlavni rotor vytvaret vztlak kterej nese vrtulnik, ten vztalk je vytvaren profilem na listech a se vztalkem na kridle jde ruku v ruce odpor, tzn to je ta reakce kterou zachycuje zadni rotor.

Naposledy editováno 11.06.2020 09:17:51

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 09:25 | Nahoru | #33
ale muzem na to jit i opacne, rekneme, ze je to jako u vrtulniku - kde je tam ta kyvka a retez co tam vnasi tu rotaci? rotor pohani hridel a dozadu jde taky obvykle hridel… s kardanovejma kloubama

Naposledy editováno 11.06.2020 09:25:19

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 09:43 | Nahoru | #34
MartasUS> Úprimne, toto mi nedáva zmysel. Prečo by sa mala motorka s kardanom správať inak ako s reťazou a vrtuľník?

To, čo píše Assassin, znie logicky a zapadá to do toho, čo už viem - to samozrejme neznamená, že to musí byť pravda, ale trošku by si sa mohol rozpísať.

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 09:48 | Nahoru | #35
...v letu chybí zadnímu kolu opora, kterou normálně tvoří silnice a o tu se "přizvedává" zadek. Ale v letu je kyvka stejně vyvěšená, takže tah od řetězu s ní nehýbe.
Jak píše Ass, jde o roztočený/brzdný moment zadního kola.

...ten příměr s hrtulníkem jsem teda nepochopil.

Naposledy editováno 11.06.2020 09:49:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:07 | Nahoru | #36
assassin> Ty to vše napíšeš přesně jako já akorát na celou A4ku a myslíš prakticky to samé. Ano, vrtulník v nulovém odporu hlavního rotoru (listy jsou v úuhlu nula) nepotřebuje zadní rotor, ale v tom případě ztrácí vrtulník smysl protože neletí
Motorka (zadní hnané kolo) a vrtuník (hlavní rotor) fungují prakticky na podobném principu. To co je pro vrtulník zadní rotor je pro motorku pevná silnice pod koli a hmotnost motorky. Pokud by motorka vážila třeba 5kg ale měla stejnou sílu tak se hned roztočí dozádu, ale to ti asi vysvětlovat nemusím. Vím, že to chápeš. Je to píšeš více odborněji a delší jak už sem psal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:09 | Nahoru | #37

MartasUS píše: assassin> Ty to vše napíšeš přesně jako já akorát na celou A4ku a myslíš prakticky to samé. Ano, vrtulník v nulovém odporu hlavního rotoru (listy jsou v úuhlu nula) nepotřebuje zadní rotor, ale v tom případě ztrácí vrtulník smysl protože neletí
Motorka (zadní hnané kolo) a vrtuník (hlavní rotor) fungují prakticky na podobném principu. To co je pro vrtulník zadní rotor je pro motorku pevná silnice pod koli a hmotnost motorky. Pokud by motorka vážila třeba 5kg ale měla stejnou sílu tak se hned roztočí dozádu, ale to ti asi vysvětlovat nemusím. Vím, že to chápeš. Je to píšeš více odborněji a delší jak už sem psal.



Napsal jsi, ze motorku ve skoku roztaci tah retezu vs geometrie kyvky a ze motorka s karadanem se ve skoku tak chovat nebude. A to je nesmysl.

Resili jsme mx motorku v letu - tzn tam zadna pevna silnice pod koly neni. Placas nesmysly. Prameni to z toho, ze tu nejak prezentujes nejake svoje dojmy a predstavy, ale nemas zakladni znalosti fyziky.

Ja uz jsem k tomu rekl sve. Kroska se zadnim kolem pohanenym kardanem se ve skoku bude chovat temer identicky, ne zcela identicky, protoze retez, rozeta jsou taky pohybujici se hmoty. Ale podstatny je tam ten setrvacnik zadniho kola.

Naposledy editováno 11.06.2020 10:13:13

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:16 | Nahoru | #38
níže

Naposledy editováno 11.06.2020 10:28:16

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:22 | Nahoru | #39
assassin> kroska v letu byl jen příklad kde je to vše vidět a cítit. Nemáš pravdu v tom, že to samé jde s kardanem. Motorka s kardanem samozrejmě vyskočí a doskočí, ale v momentě cvrnknutí o plyn v letu půjde motorka do boku!!! Bude rotovat kolem podélné osy !!!

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:25 | Nahoru | #40
níže

Naposledy editováno 11.06.2020 10:27:55

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:27 | Nahoru | #41

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:39 | Nahoru | #42
Snad to bude po tomto jasnější

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:48 | Nahoru | #43

MartasUS píše: assassin> kroska v letu byl jen příklad kde je to vše vidět a cítit. Nemáš pravdu v tom, že to samé jde s kardanem. Motorka s kardanem samozrejmě vyskočí a doskočí, ale v momentě cvrnknutí o plyn v letu půjde motorka do boku!!! Bude rotovat kolem podélné osy !!!



Chápu to dobře, že pro tebe motorka s kardanem = boxer? Já sem toho teda s velkym GéeSem moc nenaskákal, páč mi přijde, že to neni idální nástroj na velký plachtění, ale moje zkušenost je taková, že to letí jak cihla a jezdec s tim toho ve vzduchu moc nenadělá. Důvod je nasnadě, ta motorka je těžká, takže setrvačný momenty nejsou dost velký na to, aby jí ve vzduchu nějak poklopily. To platí jak pro klopení kolem příčný osy (o kterej se snaží momenty od kol), tak pro klopení kolem podélný osy (na kterym se u bo IMHO podílí daleko víc klika jak kardan). Představa, že si ve vzduchu vrknu a přistávám na pravej válec je dost mimo.

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:49 | Nahoru | #44
Máš pravdu v tom, že motorka v letu a při plném plynu začne rotovat do určité doby a pak už ne. Resp. bude už jen rotovat ze setrvačnosti. Proto aby měla sílu rotovat dále by muselo mít zadní kolo lopatky aby mohlo nabírat vzduch. To s lopatkama ber hodně obrazně.
e: pro Assasina

Naposledy editováno 11.06.2020 11:14:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:53 | Nahoru | #45

assassin píše: Johny: jasne, kazdej setrvačník kterej tam roztacis tak reakce je opacnej moment. Jak velky jsou ty reakce si takhle pozde v noci neodvazuju odhadovat, ale poloměr kola je o hodne vetsi a v momentu setrvacnosti je s druhou mocninou...



jj, tomu poloměru rozumim, ale nehraje ve prospěch vlivu od klikovky to, že je podstatně blíž těžíšti celýho stroje, v podstatě, když to přeženu, tak otáčí motorku kolem sama sebe, kdežto kolo je naopak od těžiště hodně daleko?

Nemyslim to teď nijak rejpavě ani nečekám odpověď s exaktníma výpočtama, spíš jestli je tam podle tebe ta poloha setrvačníku hraje roli, nebo jde jen o jeho moment?

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:56 | Nahoru | #46
JohnnyS08> Jasně že nikdo neskáče s těžkým báwem. To byl jen příklad pro pochopení. Ale skákat by s tím samozřejmě šlo. Se vším jde skákat jen s nejasnýmy výsledky . Jen bys musel najet na skok bezchybně protože po odlepení kol už s tím nic v letu neuděláš. Bavíme se o dlouhých skocích.

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 10:59 | Nahoru | #47

JohnnyS08 píše: jj, tomu poloměru rozumim, ale nehraje ve prospěch vlivu od klikovky to, že je podstatně blíž těžíšti celýho stroje, v podstatě, když to přeženu, tak otáčí motorku kolem sama sebe, kdežto kolo je naopak od těžiště hodně daleko?

Nemyslim to teď nijak rejpavě ani nečekám odpověď s exaktníma výpočtama, spíš jestli je tam podle tebe ta poloha setrvačníku hraje roli, nebo jde jen o jeho moment?



Přesně. Takhle to přesně myslim. viz můj obrázek víše s těma motorama

e: malé doplnění. Síla která roztáčí setrvačník (zadní kolo) v případě kardanu, vlastně přidává ještě víc na rotaci celé motorky kolem podélné osy.

Naposledy editováno 11.06.2020 11:12:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 11:31 | Nahoru | #48

MartasUS píše: assassin> kroska v letu byl jen příklad kde je to vše vidět a cítit. Nemáš pravdu v tom, že to samé jde s kardanem. Motorka s kardanem samozrejmě vyskočí a doskočí, ale v momentě cvrnknutí o plyn v letu půjde motorka do boku!!! Bude rotovat kolem podélné osy !!!



Pozor, to se míchají dvě věci. To naklánění není kardanem, to je reakčním momentem od rotujících hmot podélně uloženého motoru !
Dělá to třeba Guzzi, nebo BMW s boxerem a to že mají obě kardan už je jen logika konstrukce. Ale třeba Yamaha XT1200Z Super Tenere má motor napříč klasicky a kardan a samozřejmě se s plynem nenaklání. Ani jiné stroje s motorem napříč se nenaklání.

S tím zdvihem zadku tedy motor nemá nic společného, je to jen otázka sil na kyvce.

1 reakcí na tento příspěvek BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 11:38 | Nahoru | #49
jestlil beres ten svuj obrazek jako kompletni uvolneni, tak se nedivim, ze veris tomu co pises
Zasadne ti tam totiz chybi momenty setrvacnosti a setrvacne sily. Ty budou totiz rozhodovat o tom, jak se bude soustava chovat pri pridani plynu za letu (motorka).
Srovnani s vrtulnikem je uplne mimo. Vyvazovaci rotor totiz plni funkci vyvazovani na "plnej uvazek" a z hlediska rizeni soustavy ma v podstate konstatni autoritu. Autorita vrknuti plynu za letu je zavisla na aktualnim stavu setrvacnych sil.

edit: ze by kardan nejak eliminoval moment setrvacnosti zadniho kola slysim prvne. Zas takovej cit pro fyziku asi nemam

Naposledy editováno 11.06.2020 11:56:38

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 11:40 | Nahoru | #50
Už nic. Napsali to tu jiní.

Naposledy editováno 11.06.2020 11:44:33

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 12:12 | Nahoru | #51

Kafoholik píše: Pozor, to se míchají dvě věci. To naklánění není kardanem, to je reakčním momentem od rotujících hmot podélně uloženého motoru !
Dělá to třeba Guzzi, nebo BMW s boxerem a to že mají obě kardan už je jen logika konstrukce. Ale třeba Yamaha XT1200Z Super Tenere má motor napříč klasicky a kardan a samozřejmě se s plynem nenaklání. Ani jiné stroje s motorem napříč se nenaklání.

S tím zdvihem zadku tedy motor nemá nic společného, je to jen otázka sil na kyvce.



Jen vše beru dle mého jednoduchého obrázku č.42 Máš pravdu ale jen si to napsal jinak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 12:28 | Nahoru | #52

Jarrinn píše: jestlil beres ten svuj obrazek jako kompletni uvolneni, tak se nedivim, ze veris tomu co pises
Zasadne ti tam totiz chybi momenty setrvacnosti a setrvacne sily. Ty budou totiz rozhodovat o tom, jak se bude soustava chovat pri pridani plynu za letu (motorka).
Srovnani s vrtulnikem je uplne mimo. Vyvazovaci rotor totiz plni funkci vyvazovani na "plnej uvazek" a z hlediska rizeni soustavy ma v podstate konstatni autoritu. Autorita vrknuti plynu za letu je zavisla na aktualnim stavu setrvacnych sil.

edit: ze by kardan nejak eliminoval moment setrvacnosti zadniho kola slysim prvne. Zas takovej cit pro fyziku asi nemam



Jen slovíčkaříš a chytračíš a asi sis nečetl co jsem doplnil v příspěvku č.44 Pokud nechápeš souvislost jak bylo myšleno motorka vs. vrtulník tak je mi to líto. Bylo to pouhé přirovnání a funkčně prakticky stejné. Jen to člověk musí pochopit. To víš, že vrtulník Chinook nemá zadní rotor ale dva hlavní rotory?? Stejný princip jako by měla motorka dva kardany a dva motory které se točí každý opačně než ten druhý. Absolutní stabilita.

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 12:41 | Nahoru | #53
MartasUS> jsem se te jen snazil usmernit na cetu pochopeni, ale ty se proste jakemukoli novemu poznani porad zatvrzele branis

misto aby ses snazil pochopit tu zapeklitou vec s kardanem, tak zas vytahujes nejakej jinej vrtulnik
Ono soucasti fyziky je i dynamika a u pohybujicich se soustav proste nejde vyloucit a nahradit statikou.

1 reakcí na tento příspěvek BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 12:51 | Nahoru | #54
Ten jednoduchej obrázek je spatne. Neumis uvolnit jednoduchej mechanismus a mas bordel v základních fyzikálních pravidlech. Sorry, ale ja mechaniku studoval, me to fakt ty vysvetlovat nemusis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 13:01 | Nahoru | #55
...Stejný princip jako by měla motorka dva kardany a dva motory které se točí každý opačně než ten druhý. Absolutní stabilita. [/quote]

Takže v tomto případě, by vrknutí plynem neznamenalo zvednutí či pokles zadku ve vzduchu?
Aha?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 13:02 | Nahoru | #56

assassin píše: Ten jednoduchej obrázek je spatne. Neumis uvolnit jednoduchej mechanismus a mas bordel v základních fyzikálních pravidlech. Sorry, ale ja mechaniku studoval, me to fakt ty vysvetlovat nemusis



Doktor s diplomem neznamená, že je dobrej doktor. Ty obrázky jsou od ruky to je pravda, sorry že to není narýsované, ale pro pochopení jsou dostačující. Pokud nejsou tak to vidím stejně jak s tím doktorem

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 13:04 | Nahoru | #57

ramlik píše: ...Stejný princip jako by měla motorka dva kardany a dva motory které se točí každý opačně než ten druhý. Absolutní stabilita.



Takže v tomto případě, by vrknutí plynem neznamenalo zvednutí či pokles zadku ve vzduchu?
Aha? [/quote]

Ano . V tomto případě by to na zadek šlo při vrknutí o plyn v letu.

e: tu stabilitu sem myslel když motorka jede po zemi . Přestaňte všichni slovíčkařit

Naposledy editováno 11.06.2020 13:09:01

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 13:20 | Nahoru | #58
...tvl vytáhni si hlavu z tý prdele!

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 13:25 | Nahoru | #59

MartasUS píše: Doktor s diplomem neznamená, že je dobrej doktor. Ty obrázky jsou od ruky to je pravda, sorry že to není narýsované, ale pro pochopení jsou dostačující. Pokud nejsou tak to vidím stejně jak s tím doktorem



nejde o to jestli je to narysovany, ale co je tam namalovany a co z toho vyvozujes.
Mi prijdes jak Hitler nad mapou Ruska.
Namaluje u Stalingradu tank a prohlasi, ze zabral Rusko. Hotovo smytec. Odbornik na strategii

Naposledy editováno 11.06.2020 13:25:46

3 reakcí na tento příspěvek BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 13:50 | Nahoru | #60
Hele prdim na to. Vždy se ozvou jen rozumbradové co by vše nejraději slyšeli ve vzorečkách a vše dle tabulek. Já to vysvětlil jak je to v praxi a to že s tím 3 nesouhlasí je ještě paráda oproti X lidem co s tím souhlasí ale jen nic nenapíší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor


TOPlist