globalmoto_duben_nolan





Téma: Snížení vykonu a akcelerace
Dobrý den,
budu si kupovat ktm 690 smc 2019,pokud snížím výkon z 55 kw na 35kw pomocí Alpha Technik bude stejná akcelerace?Děkuji
matoussko

Naposledy editováno 09.06.2020 17:11:42
Předchozí
1 2
Následující

Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 17:15 | Nahoru | #1
Když budeš na kole šlapat jenom jednou nohou, bude stejná akcelerace a rychlost?

1 reakcí na tento příspěvek Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 17:29 | Nahoru | #2
Našel jsem video jak maník z yamahy říka že i po nahrátí mapy na 35 kw je zrychlení stejné,ale nemužu motorku vytočit na max rychlost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 18:18 | Nahoru | #3
Jarprd> ja nasel video kde voda tece do kopce... zopakuj si treti newtonuv zakon

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 19:53 | Nahoru | #4
kerut> Můžu se zeptat jakým způsobem to podlíhá třetímu Newtonovu zákonu? Myslím že tady se jedná spíš o vztah výkonu a krouťáku jak v jednom svém videu vysvětluje Ryan na kanálu Fortnine

Snížení vykonu a akcelerace

Skvělá odpověď, děkuji! 9.6.2020 v 20:24 | Nahoru | #5
Akcelerace přímo souvisí s výkonem. Snížením výkonu se zmenší i akcelerace.
Pleteš si pojmy s dojmy. Výkon motoru stoupá s otáčkami a přes 35kw se dostane až při určitých otáčkách. Předpokládám, že ta úprava funguje tak, že při otáčkách, kde má motor nižší výkon než 35kw, běží beze změny. Takže akcelerace je stejná do určitých otáček.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 21:33 | Nahoru | #6
312Michael> 3NZ (je naprosto zakladni a velmi dulezity poznatek z hlediska jakehokoliv pohybu) nam rika, ze kdyz chceme bremeno o urcite hmote urychlit muasime na nej pusobit silou tomu umernou (F=m*a), ta pusobici sila je zde umerna tvemu kroutaku a polomeru zadniho kola, a ten kroutak je zas umernej vykonu (on vykon do toho prakticky nemusime tahat, jednoduse jde o transformaci sily pusobici na pist pres vsechny dalsi prevody)
viz kousek vejs, mene fyzikalne lec mozna lidsky srozumitelneji pise wajld..

..jedina cesta/finta jak dosahnot stejne akcelerace pri nizsim vykonu, za cenu nizsi rychlosti je zmenit sekundarni prevod ...ale to o tolik v praxi nepujde, da se jit +- zub, dva, pak uz to bude nekde o neco drhnout

E: aha, tak pardon, beru zpet, asi jsem wajlda trochu pecenil,... ted ctu ze placa pitomosti...
jo, platilo by to u napr. elektromotoru kterej ma kroutak maximalni v nulovych otackach a je bez prevdovky

spalovaci motor jednak moc neomezis tak aby bezel do urcitych otacek stejne, leda sproste na tvrdo otackovm omezovacem... spalovak "akceleruje" az v oblasti kdyz se dostane do optimalnich otacek, a na horni obalce techto otacek radis (tzn. drzis se kolem max. kroutaku),... kdyz motor nekde v pocatku teto oblasti otackama omezis (tzn v miste driv nez zacne kroutak zas padat neefektivitou) tak to jednak nebude stejny protoze ta kroutakova krivka je malokdy fakt "placata" a furt trosku roste, a i kdyby placata baly tak s tim bud nebudes schopnej radit vubec, nebo se z toho uradis k posrani jak rychle tam budes muset ty kvalty hazet... no, konec koncu muzes si to vyzkouset i bez omezovace

Naposledy editováno 09.06.2020 21:50:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 21:47 | Nahoru | #7

kerut píše: 312Michael>..jedina cesta/finta jak dosahnot stejne akcelerace pri nizsim vykonu, za cenu nizsi rychlosti je zmenit sekundarni prevod ...ale to o tolik v praxi nepujde, da se jit +- zub, dva, pak uz to bude nekde o neco drhnout



Ta finta je uplne jina, musis si jen urcit dodatecnou podminku a to spravnou konecnou rychlost na kterou se akceleruje. Ostatne z toho vyplyva ze ani zmenou prevodu stejnou akceleraci nedosahnes - zde mysleno v celem spektru otacek na jeden prevodovy stupen, protoze si zadnou dodatecnou podminku neuvedl.

Edit: viz prispevek od divocha vyse

Naposledy editováno 09.06.2020 21:48:18

(reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 21:52 | Nahoru | #8
kerut>
Změna sekundárního převodu ti v tomto případě nepomůže. Sice umožníš motoru, aby pracoval ve vyšších otáčkách, ale tam je jeho výkon přiškrcen na stejný, jako je v těch nižších. Podařilo-li by se úpravci splnit podmínku omezení max. výkonu na 35kw při využití maximálního potenciálu motoru, znamenalo by to, že do určité hranice otáček poroste točivý moment a jakmile výkon dosáhne 35kw, bude točivý moment klesat tak, aby až do maxima otáček byl výkon právě 35kw. Pro takový motor je pomalejší sekundární převod neopodstatněný.
Edit: Je pravda, že pokud by úpravce udělal takto ideální úpravu výkonu, musel by mít motor elektrickou škrtící klapku.

Naposledy editováno 09.06.2020 21:55:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 21:55 | Nahoru | #9
Stev> ted uplne nerozumim jak to presne myslis, to co pise wajld uz jsem editoval.. v me uvaze jednouse vchazejme ze vztahu vykon kroutak otacky,.. tzn polovicni otacky dvojnasobny kroutak..

stejny nebude samozrejme nikdy nic, vlivu bude kvanta.. minimalne uz jen to, ze konstrukce slabsiho stroje muze mit problem dvojnasobnej kroutak prenest na asfalt

>wilde ale prd, neumiznis motoru bezet ve vysich otackach, jen zmenis pomer otacky/sila na zadnim kole.. je to jako kdyz se rozjiszdis na dvojku nebo na jednicku, motor se toci stejne ale motorka se rozjizdi na dvojku líně, na jednicku svizneji.. kdz das jinej sekundar tak to mas jako by ses rozjizdel misto dvojky na jednicku ale viz nahore, nic nejde prehanet, kazdej stroj ma nejaky navrhovy parametry...

Naposledy editováno 09.06.2020 21:58:15

Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 21:57 | Nahoru | #10
Jinak samozřejmě v praxi ta úprava nebude dokonalá a motor bude mít menší točivý moment i v těch otáčkách, kde nedosáhl zákonného limitu výkonu.

1 reakcí na tento příspěvek Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 22:04 | Nahoru | #11
Kerut: asi uplne nechapu co myslis, ale ten alpha technik kit je doraz na plynu, tzn pokud nekdo neumi dat plnej (jakoze to neni tak lehké na 1,2...) tak vlastne pri akceleraci na nižší rychlostní stupně budou obe výkonove varianty dost podobne.

Ve vyšších rychlostech = na vyssi kvalty uz neni tah tak velky a clovek si na plynu přehmatne - tam se ta propast prohloubí, protoze u skrcena verze neni kam pridavat.

Tzn v tvém ciste fyzikalnim modelu nejsou zapocitane tyhle detaily, jako je treba to, ze zdvih plynu je schvalne tak velkej aby neslo bez prehmatnuti dat plnej...

Jinak samo, pokud je pilot schopnej využívat potencial stroje - dost vykloubit ruku/prehmatnout tak je jasne, ze výkonnější verze bude akcelerovat vic.

(reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 22:18 | Nahoru | #12
assassin> no plnej dat klidne i muzes, ten motor se stejne rychleji nez mu odpory a hmoty dovoli neroztoci ani s mech. klapkou na lanku (natoz s nejakou dalsi ridici elektronikou) takze v tomto smeru uvahy mas recht i bez opatrnosti, ale se zarazkou (at uz mech. nebo el.) budes muset drive preradit, coz bude jednak bez zmeny prevodovky nepohodlne, a druhak to samotne prerazeni (i s QS, natoz bez nej) bude chvilicku trvat, takze ti bude akceleraci zhorsovat

no asi bychom se museli shodnout na tom kterou cast akcelerace mame na mysli.. pokud jde ryze fyzikalne o nejaky diferencialni usek mezi otackama X a Y na kroutakvy krivce v jednom prevodovem stupni, pak bude stejny, motor v danem okamziku samozrejme nepozna jestli ho chces tipnout az za dalsich +5000ot. nebo uz za +500ot,.. ale pokud pujde o akceleraci na nejakou rychlost, s razenim, celkove, stejny to nebude..

E: viz dat plnej, bavime se teda o 55 vs 35kW, ne o +200ps u motogp..

Naposledy editováno 09.06.2020 22:20:27

Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 22:20 | Nahoru | #13
Jestli ta úprava spočívá jen v dorazu na plynovém lanku, tak akcelerace ani v nízkých otáčkách nebude stejná.

Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 22:47 | Nahoru | #14
Teoreticky motorky se stejnym prubehem kroutaku na zadnim kole treba do 6 tis otacek, akceleruji do tech 6 tis stejne, jedna ale muze po sesti zvadnout a druha pokracovat do 10 tis. Takze do urcity rychlosti maj stejny zrychleni a od urcity uz se jedna nechyta. Je to sice trivialni uvaha a vsichni to vite, ale je dobry si ji rict.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

9.6.2020 v 23:04 | Nahoru | #15
kerut> Ehm spletl sis druhej a třetí zákon. třetí říká že když jedno těleso působí na druhé sílou, působí druhé na to první silou stejně velkou a opačného směru a ty síly současně vznikají a zanikají. Tak jen tak. Newton by se otáčel v hrobě. Ale s malou úhlovou frekvencí, protože aspoň ten druhej znáš dobře

(reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 01:16 | Nahoru | #16
312Michael> jaj tak to sorac za mystifikaci, uz chapu.... hele ja to mam leta zafixovany setrvacnatec/erekce/sila.. bud proto ze ta sila je pro dalsi mechaniku nejpodstatnejsi (euler atd), nebo proste uz nejak ze driv, zakladka atd.... dik za opravu, pokusim se to v sede kure prepsat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 10:41 | Nahoru | #17

kerut píše: >wilde ale prd, neumiznis motoru bezet ve vysich otackach, jen zmenis pomer otacky/sila na zadnim kole.. je to jako kdyz se rozjiszdis na dvojku nebo na jednicku, motor se toci stejne ale motorka se rozjizdi na dvojku líně, na jednicku svizneji..

Ok, toto mi vysvetli, prosím Ťa, ja som si doteraz vždy myslel, že keď ideš nejakou rýchlosťou, tak máš na dvojke menšie otáčky ako na jednotke - tým pádom ak akceleruješ z v1 na v2, tak budeš mať v každom okamihu na dvojke menšie otáčky, ako sa motor točí rovnako?

Pokiaľ viem, okamžitá sila, ktorá poháňa motorku vpred, sa (ak odmyslíme straty) rovná okamžitému výkonu delenému rýchlosťou (F = P / v). Ako by som to vypočítal, ak by som uvažoval časový úsek, neviem, ale v zásade to na jedničku akceleruje rýchlejšie práve preto, že má motor vyššie otáčky pri rovnakej rýchlosti, teda aj vyšší výkon. Aspoň tak tomu rozumiem ja.

(reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 11:22 | Nahoru | #18
.

Naposledy editováno 09.11.2020 21:47:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 11:23 | Nahoru | #19
Metric> jo technicky to mas spravcne, to ne ze ne ale koukas na to spatnym pohledem ty nepojedes preci stejne rychle na vyssi otacky, ale budes driv radit - tzn pojedes stejne rychle ale uz na vyssi prevodovy stupen (tady minimalne uz proto ze se bavime o omezeni vykonu umelym zaskrcenim motoru jeste pred propadem krivky kroutaku), ktery bude s tim zkracenym sekundarnim prevodem vic do sily, tedy obdobny nizsimu prevodovemu stupni s puvodnim sekundarnim prevodem

vlastne jako bys preskladal prevodovku a hodne zjednodusene udelal z 6ky 5ku, a tak dale az z 2 jednicku, a z jednicky jeste pomalejsi prevodovy stupen navic (pisu jakoby, nemusi to samozrejme odpovidat, ptrevodovky jsou poskladany ruzne.. )

s vyhodou ze ten motor (z pohledu motoru, ne okolni rychlosti) na otacky kde radis/kde to tahne roztocis drrive, protoze bude sice mensi okolni rychlost ale na ukor vetsi sily, takze to bude lepe akcelerovat... resp. rychleji se proradis k mensi maximalni rychlosti,.. kdyz das sekundarni prevod opacne do rychla (nebo treba v tomto duchu preskladas prevodovku, to je stejny), dostanes se sice na vyssi maximalku, ale budes ty prevodove stupne mezi prerazenim roztacet dlouho, protoze akcelerace bude horsi (podobne jako treba v aute, tam je akcelerace horsi zas kvuli podstatne vysi hmote)

uff.. doufam ze je to trosku srozumitelny, nejsem moc pedagog..

1 reakcí na tento příspěvek Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 13:16 | Nahoru | #20
Teda docela by mne zajímalo, jak bude fungovat ten doraz plynu u elektronického plynu . Nevím sice jak u KTM, ale třeba u BMW od modelů s elektrońickým plynem (F800 GS od 2016) se škrtí jen přehráním software .... .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 16:12 | Nahoru | #21
kerut> Hmm, myslím, že máš pravdu v tom, že budem musieť viac radiť, čím zasa budem strácať čas - potom vo výsledku môže byť akcelerácia rovnaká, nižšia alebo vyššia... Samému mi to nenapadlo a, úprimne, z toho prvého príspevku som sa nedovtípil. Díky za vysvetlenie.

Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 16:36 | Nahoru | #22
Škrcená motorka může mít (dle způsobu škrcení) do nějakých otáček stejný krouťák a tím i výkon. Pokud se bude pohybovat do těchto otáček, bude mít i zrychlení stejné. Jakmile tyto otáčky překročí je jasné, že neškrcená bude mít akcelereci lepší.

Zajímavé srovnání bylo kdysi u MZ 150. Existovala verze s 9 kW a 10,5 kW (jiné časování válce). Do asi 5500 otáček měla větší krouťák a tím i výkon ta slabší verze. Silnější ji překonala jen při provozu nad 5500 otáček a končila v 6500ot. Pokud ten s tou výkonnější chtěl tomu se slabší ujet musel točit nad 5500, při nižších otáčkách ujížděl ten s tou slabší verzí tomu se silnější. Někde na netu jsou i grafy těchto motorů.

(reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 17:24 | Nahoru | #23

pese píše: Teda docela by mne zajímalo, jak bude fungovat ten doraz plynu u elektronického plynu . Nevím sice jak u KTM, ale třeba u BMW od modelů s elektrońickým plynem (F800 GS od 2016) se škrtí jen přehráním software .... .



Jo sorry, nevsiml jsem si ze je to 2019. Ale v principu je to podobne, klapka co se otvira v sani se pri plnem otevreni rukojeti neotevre na max, ale jen treba na 70procent.

Maji to podobne i motorky s mechanicky ovladanou klapkou ale skrcene rovnou z vyroby - mechanickou klapku otevres na max, ale ty sekundarni ovladane jednotkou se otevrou jen na zcasti...

Stejne funguji mapy u starsich motorek - treba rain mapa. U novejsich s kontrolou trakce uz je to sofistikovanejsi...

(reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 21:07 | Nahoru | #24
Metric> jasny, vim ze to formuluju trochu nesrozumitelne, presne tohle co pises jsem mel na mysli.. ze zkratit prevod (nebo zkratit otackovy pasmo kolem max. kroutaku) pujde o kousek, o par zubu, ale kdyz to bude o hodne bude pak jezdec uz vic casu radit nez pridavat plyn
...jako staveli se maloobemovy motorky (zavodni, 50ccm atd..) s hodne rychlostnima stupnema (7 a vic) ale myslim ze jet na tom muselo bejt docela peklo..

2 reakcí na tento příspěvek Snížení vykonu a akcelerace

10.6.2020 v 21:28 | Nahoru | #25
Ty 50-tky měly myslím i 14 kvaltů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

11.6.2020 v 07:41 | Nahoru | #26
mito7>
To by odpovídalo. Já měl pionýra a tam mi jich tak 11 chybělo

(reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

11.6.2020 v 09:51 | Nahoru | #27

Borntobewild píše: mito7>
To by odpovídalo. Já měl pionýra a tam mi jich tak 11 chybělo



Me na fixhtlu jeden prebejval, trojku to skoro nikde neutahlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

11.6.2020 v 14:25 | Nahoru | #28
D

Naposledy editováno 09.11.2020 21:48:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

11.6.2020 v 14:42 | Nahoru | #29

HMS píše: mito7> To mělo asi 12+2 (split,range + crawler) ne?



jj melo to 7 kvaltu a "pulku" na nejakym dalsim ovladaci ala levej heft..

(reakce na) Snížení vykonu a akcelerace

11.6.2020 v 15:22 | Nahoru | #30
)

Naposledy editováno 09.11.2020 21:48:45
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
KTM 690 SMCR veľký únik oleja [1, 2] KTM 690 SMC R RR690 48 11.2.2024 v 11:24 venakucera
Husqvarna SM 701, Gas Gas SM 700, K... Husqvarna 701 Supermoto, KTM 690 SMC R, Gas Gas SM 700 Fíla-rider 9 23.12.2023 v 14:52 MotoPeta
Sedadlo KTM 690R enduro -náhlada za... KTM Duke 690 R, KTM 690 Enduro R, KTM 690 SMC R Majkee 2 22.9.2023 v 18:10 MedWed
KTM 690 SMC R - Servisní intervaly KTM 690 SMC R krepy 4 13.7.2023 v 08:41 Krautkopf


TOPlist