V sobotu jsem si koupila svoji první motorku - Aprilii RS 125...R.V.2005. Přivezli jsme ji na vozíku a od té doby jsem na ní najela asi 15-20 km, protože je pořád něco špatně.
První jízdu mě nechala uprostřed silnice, protože prostě z ničeho nic klesly otáčky až zdechla úplně - zřejmě nesvítí rezerva, po doplnění benzínu jakž takž ok.
Neukazuje neutrál, resp. rozsvítí se jen když se mu chce, což je pro mě, jako pro začátečníka, naprosto na prd, abych na křižovatce zkoušela co a jestli mám zařazeno. Řazení taktéž blbne, občas tam rychlost skočí a občas ne.
Včera jsem na ni jela asi 2 km a už jsem nenastartovala, při startování se už od začátku ozývá takový kovový zvuk. Původní majitel říkal, že je to ok, já tomu nerozumím, důvěřuju, nicméně teď už nechytne, nebo na x tý pokus, zní to jak kdyby tam někde něco nezapadalo do sebe.
Problém je, že jsem sama ženská (a ještě s dítětem) a vůbec tomu nerozumím, obvolala jsem pár servisů v okolí a všichni mi řekli, že tohle dělat nebudou. Jediné, kde by mě s tím vzali je origo servis Aprilia, kde se ovšem nedoplatím.
V kupní smlouvě, kterou jsme podepsali, napsal prodávající závady žádné.
Nejraději bych to vrátila, ale původní majitel se k tomu moc nemá.
Už se na tom i bojím, protože čekám, že mě to zase někde nechá...
A teď tedy - prosím o radu, jak byste se zachovali - snažit se vrátit původnímu majiteli? Nebo hledat servis? Případně prosím o tip na servis na Rakovnicku, nebo někoho šikovného, kdo by řekl co a jak...?
Předem moc děkuji za jakoukoliv radu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Já bych asi jen tu A2, nevím, jestli si troufnu jít do A byť ten rozdíl v té motorce v AŠ už je minimální, jenže z tý, co je na A nedosáhnu pořádně na zem, jedině teda pak jinou AŠ...
Mám CBF, ale koukala jsem po Suzuki GS500E... Nicméně uvidíme, to má čas Přijdu se sem poradit až budu vybírat
Kaczenka30 píše: Kafoholik> jj, koukala už jsem na bazaru, že ty větší obsahy jsou lépe a pomalu i levněji sehnatelné než ty dvácy...
Já bych asi jen tu A2, nevím, jestli si troufnu jít do A byť ten rozdíl v té motorce v AŠ už je minimální, jenže z tý, co je na A nedosáhnu pořádně na zem, jedině teda pak jinou AŠ...
Mám CBF, ale koukala jsem po Suzuki GS500E... Nicméně uvidíme, to má čas Přijdu se sem poradit až budu vybírat
jdi určitě do velkého A, lepší mít neomezenou a můžeš jezdit na čem chceš, na 125, na 500, 600+, bude záležet na tobě a nebudeš ničím omezena, ono vybírat něco s 35kw, tak máš taky zúžený výběr, ne sice tolik jako u 125, ale pořád jsi omezena a když si něco najdeš do 70 kW, tak stejně budeš muset znovu investovat do omezení výkonu
Prakticky pak v inzerci najdeš tak cca 20 % kusů seškrcených, ostatní jsou otevřené a ty si nemůžeš pořídit. Nebo můžeš, ale plus investovat do uškrcení.
Navíc můj soukr názor je, že to škrcení je dost nesmysl. Každý stroj má nějaký koncept, kdy se k adekvátně výkonnému motoru namíchá ostatní specifikace a vznikne vyvážený celek.
Seškrcení zbourá veškeré záměry konstruktéra, vznikne motorka s nadměrnou váhou díky přeimenzovaným věcem, zbytečně pro daný výkon.
Motorky které jsou konstrukčně počítané na A2 se totiž do EU téměř nevozí, to co tu máme jsou většinou uškrcené velké motorky. Až teď v poslední době se začínají vyskytovat i u nás, ale i tak je to stále jen jednoválcová nouze...
Pro evropské A2 řidiče je to škoda, máme to tu blbě nastavené. Problém je v tom, že naše legislativa dovoluje velké obsahy škrtit, takže dovozci nemají důvod homologovat i ty malé pěkné motorky. Pokryjí to velkými a je to pro ně jednodušší.
Když se podíváš co jezdí běžně v Asii, ty motorky existují, protože celá Asie má platné omezení obsahem - tedy zdvihový objem nesmí být větší než něco , obvykle 400 ccm. Takže tam jezdí víceválcové lehké 250-400 ccm silničky a podobně.
Tady třeba malej Ninja, 35 kW, čtyřválec, 160 kilo :
To by pak ta A2 měla smysl
Naposledy editováno 13.08.2020 13:50:21
1 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Zatím jsem mu poslala číslo na mechoše, ať mu to zaveze a pak se domluvíme co a jak...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Jak to bylo mazané? Směsí do benzínu nebo dávkovacím čerpadlem? Nemůžeš za to, jestli jezdil bez oleje nebo na nějakou Lukanu.
1 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Olej tam šel přes oilmaster a ještě jsem mu k tomu olej i dávala...
1 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Já zase písal prodat na díly za míň, protože ve finále z toho bude víc peněz, než když se odečtou opravy nebo právníci.
Písať můžeš co chceš, ale rozum má každej svůj a každej ať si život komplikuje dle vlastního uvážení.
2 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
Každopádně po opravě zase jezdí v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
1 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
Ty bys to měla vydat jako knihu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Kaczenka30 píše: staroch30> Román pro nepolíbené dvoutakty?
Jo, nebo moto telenovelu. Ale nechci znevažovat tvoje starosti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Neznevažuješ, sranda musí být i kdyby na chleba nebylo, no ne?
Ale možná bych mohla napsat nějakou zkrácenou verzi - Jak (ne)kupovat motorku a druhý díl (Ne)prodávej cvajtakt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Kaczenka30 píše: staroch30> na telenovelu už to tu trošku vypadá
Neznevažuješ, sranda musí být i kdyby na chleba nebylo, no ne?
Ale možná bych mohla napsat nějakou zkrácenou verzi - Jak (ne)kupovat motorku a druhý díl (Ne)prodávej cvajtakt
Budu se podle toho řídit a všechny tři mé dvoutakty si nechám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Kaczenka30 píše: JPechy> teď to snad bude jezdit a na zimu prý má domluvené, že si nechá udělat GO... Já doufám, že už to stačilo, takovejch problémů s jednou Sviňuchou
Další GO ? Vždyť po GO jsi to kupovala ty a kolik se na tom od té poslední GO najelo ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2876 | Včera v 00:02 tomasNJ |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |