bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Virago 535 20 kW a odškrcení
7.6.2020 v 21:13
Ahoj všem, rád bych se zde rozepsal s příběhem, jaké trable mi přinesla oprava kamarádova Viraga a případně se poradil, pokud by někoho něco napadlo Všechno začalo když se na začátku sezony kamarád vrátil z Irska na Viragu 535, které tam během pobytu koupil. Dle irského techničáku je to klasická otevřená 535ka, která však jela dost katastrofálně. Mysleli jsme, že jsou to zahnojené karburátory (což navíc i byly, motorka byla celkově v otřesném stavu) a pustili se do jejich velkého servisu. Při rozborce jsme objevili popraskané příruby sání a načaté membrány.

Bez hlubšího studování těch rozpadlých jsme objednali membrány se šoupátky a příruby na standardní verzi dle roku výroby. Zároveň jsme objednali sadu těsnění, ve které byla i jehla a trysky. Až všechny díly přišly a my se pustili do skládání, všimli jsme si, že staré příruby byly kuželovitě seškrcené a je na nich vyraženo "20kW", ve starých šouplatech byla navíc dírka pro omezení podtlaku, namísto hlavních trysek 135 a 137,5 byly osazeny 105 a 107,5. Odlišná byla i jehla. Ta co přišla v opravné sadě měla pozvolnější kónus - tzn. s narůstajícím výkonem začala obohacovat dřív a pozvolněji. Všechny konstrukční odlišnosti jsme přisuzovali seškrcení na 20 kW a při seskládávání dali všechno nové z té opravné sady - pozvolnější jehlu, šouplata bez děr a trysky dle originální dokumentace.

Po nakopnutí motorka vůbec nešla seštelovat. Byla asi příšerně bohatá směs. Volnoběh šel velice nepravidelně a po pár desítkách vteřin bez plynu se zadušoval. Motorka špatně táhla a po puštění plynu lítaly plameny z výfuku. Při seřizování synchronizace dokonce střelila do sání a z příruby odfoukla měřící hadičku.

Během dlouhého laborování jsme nakonec vrátili původní jehlu. Neškrcené šoupátko a trysky 135 a 137,5 jsme tam zatím nechali. Tato změna hodně pomohla. Motorku se zdařilo seštelovat a volnoběh je super. Když jsme ji zkusili projet kolem garáže, byl průběh zátahu podivný. Do cca 3,5 - 4000 otáček (35 km/h na jedničku) šla motorka krásně za plynem. V podstatě bych řekl, že se chová jako odškrcená a že je zátah takový, jaký být má. Ve vysokých otáčkách výkon postupně zvadne. Z 35 na 45 už zrychluje velmi neochotně a gumově. Chystáme se ještě vyzkoušet, co se stane, když tam vrátíme malou hlavní trysku. Přijde mi to ale celé nelogické. Tělo karburátoprů vypadá stejně jako na fotkách a v manuálu, nevypadá jako nějaká jiná speciální verze. Myslel jsem, že pokud vyměníme vše společně za originální hodnoty, mělo by to být ok.

Můj dotaz teda zní (kromě toho, že jsem se potřeboval vypovídat ): Setkali jste se někdy s Viragem 535 seškrceným na 20 kW? Nevíte, co dál by na 20 kW verzi mohlo být dopraseno jinak proti originálnímu modelu? Přemýšlím, co udělá ta malá hlavní tryska. Myslím, že by mohla vyřešit gumový vršek otáček, ale zase nedojde k odškrcení a bůhví jak se pomele s nezavřenými přírubami a nevrtaným šoupátkem. Je to fakt alchymie.

1 reakcí na tento příspěvek Virago 535 20 kW a odškrcení

9.6.2020 v 12:53 | Nahoru | #1
Dekl filtrboxu vypadá úplně jinak než na schematech z Partsdepotu. Partsdepot uvádí prostě jednoduchý dekl se sáním zboku, tady je součástí plastu ještě nějaká pomocná komora. Polovina vzduchu jde napřímo ze sání do filtru, druhá polovina je vedená do té komory a pak zpět k filtru. Dekl jsme s jehlou z opravné sady zkusili oddělat a nechat odhalený filtr, pořád střílela a nic se nezměnilo. Zkusíme teď s tou původní jehlou, co to udělá při jízdě.

PS nevíte jestli mělo Virago standardně eko ventil pro přisávání kyslíku do svodů? Je možné že model z roku 93 pro západní Evropu to měl, nebo je to nějaká šílená skládačka?

(reakce na) Virago 535 20 kW a odškrcení

9.6.2020 v 17:11 | Nahoru | #2
JirkaRCK> Asi pohledej někoho, kdo se Viragem trochu víc zabývá. Napadá mě http://www.iron-moto.cz/servis . Teď mají na prodejně jenom jednu 535, ale co vím, tak jim tohoto typu prošlo přes prodejnu a servis velké desítky kusů a do Starého Města to zas až tak daleko nemáš.

Naposledy editováno 09.06.2020 17:11:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 4 18.12.2023 v 13:54 CubaLibre


TOPlist