bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opakovaně přidřená klika motoru
1.6.2020 v 23:23
Zdravím,nenapadá vás někoho kde by mohla být chyba?Kámoš po 1000km přidřel kliku i když měl dost oleje a jezdí uplně v klidu.Klika nemá ložiska ,ale je to uložený v šálách.Tak jsme to tedy vyměnili a v pohodě ,ale najel 150km a zase uplně to samé.Je pravda ,že když jsme dávali nové šály do karterů ,tak to tam vůbec nešlo,museli jsme je nalisovat a pak když jsme do nich dali kliku ,tak skoro ani nešla pootočit...potom se nám to trochu podařilo rozhejbat takže klika se pak už točila ,ale řikám si po zahřátí ,když se vše zvýší na objemu ,jestli v tom není ten problém ,jelikož nic jiného nás nějak nenapadá...díky za případné rady ...
Předchozí
1 2
Následující

Opakovaně přidřená klika motoru

1.6.2020 v 23:30 | Nahoru | #1
A měření kliky a kartru vám vyšlo jak? Zadreno na hlavních nebo ojnice?

Naposledy editováno 01.06.2020 23:32:41

Opakovaně přidřená klika motoru

1.6.2020 v 23:52 | Nahoru | #2
Špatný rozměr kluzných ložisek - ta klika se musí po smontování karterů točit volně...není se čemu divit, že se to znovu přidrelo...

1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 00:02 | Nahoru | #3
zadřeno na hlavních....oni se ty šály pak trochu roztáhli když jsme to rozhejbali,ale ted je otazka jaká je tam rozpínavost při vysoké teplotě oleje....Co přesně myslíte tím měřením?byly to originální díly,nějak jsme to nepřeměřovali....

Naposledy editováno 02.06.2020 00:03:43

Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 00:05 | Nahoru | #4
Tak hlavne se to neskládá stylem “je otazka jaka je tam rozpínavost”

Proc se to zadrelo podruhe je celkem jasne, ale chtelo to vyresit i to proc se to zadrelo poprve...

(reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 00:39 | Nahoru | #5
kawasaki-man> rozměr čepu kliky, hazivost, otvory v kartrech a případnou ovalitu otvoru..Vám se tedy poprvé mazla klika a vy jste daly jen nová ložiska?

Naposledy editováno 02.06.2020 00:40:19

Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 05:38 | Nahoru | #6
Teda kluci, jak vypadal povrch kliky, respektive její povrch pro ložiska po prvním přidření? Jak jste došli zrovna k rozměru ložisek, která jste tam dali? Proč vám nepřišlo divný, že se klika netočí po složení motoru? Někdy je dobrý se i někoho zeptat jak to má být, vím že se tu na fóru plká o všech kravinách, ale určitě by vám tu někdo poradil.

Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 08:48 | Nahoru | #7
povrch byl uplně spálený do modra...ložiska jsme objednali od výrobce pro tento typ.mysleli jsme že se ty šály roztahnout a tak že se po chcilce roztáhli a klika se už začala točit celkem normálně...ale zese né tak volně jako když je to v kuličkových ložiskách ,ale říkali jsme si že si to musí sednout.

1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 08:54 | Nahoru | #8
?

Naposledy editováno 09.11.2020 21:52:35

Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 09:00 | Nahoru | #9
kluzná ložiska na klice vyžadují kvalitní olej doporučené specifikace, jeho pravidelnou výměnu, vyskytují se často u italských motorů , tipnu si že je to dovoz odněkud kde se o to nikdo nestaral a ted se to projevilo, to bude nejpravděpodobnější příčina prvního přidření

kvůli pouzdrům na klice jsem si zkrátil interval výměny oleje ( piaggio master) z doporučovaných 6000km na 4500

Naposledy editováno 02.06.2020 09:01:43

Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 11:35 | Nahoru | #10
Začal bych tím že nechám pronerit blok a kliku. To že byla modrá ji moc nepomohlo..

1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 12:37 | Nahoru | #11
Já bych ty kluzný ložiska tak nedramatizoval, úspěšně se používají i u mnohem výkonnějších motorů a pokud je všechno cajk, tak tam časem spíš vznikají vůle, než že by se utahovaly. Takže přeměřit to co píšou kolegové nahoře a když to bude dobrý, koukal bych směrem k olejovýmu čerpadlu, popř. celýmu okruhu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 13:59 | Nahoru | #12
milonovo> Proč děláte něco čemu nerozumíte?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 15:36 | Nahoru | #13

Valve píše: milonovo> Proč děláte něco čemu nerozumíte?


Kdo nic nedělá, nic se nenaučí

1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 15:36 | Nahoru | #14
přidřelo se to po 100 km s novým olejem...asi by to chtělo přeměřit ty kartery...no nevím

(reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 15:41 | Nahoru | #15

kawasaki-man píše: přidřelo se to po 100 km s novým olejem...asi by to chtělo přeměřit ty kartery...no nevím



kluzny loziska by mely mit urcitou definovanou vuli - tzn to ze jste to do sebe nalisovali a pak se to nejak uvolnilo rozhodne neni spravnej postup.

na klice byva znacka a podle te se vybiraji hlavni loziska, byva jich vic - ne jen jedny loziska pro vsechny motory daneho typu.

Naposledy editováno 02.06.2020 15:42:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 16:04 | Nahoru | #16
?

Naposledy editováno 09.11.2020 21:52:58

Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 16:29 | Nahoru | #17
stahni si servisní manual , tam by to mělo bejt jak ložiska vybrat , jak , kde a čím měřit , neni to prdel dobrat se spravných rozměru , za předpokladu že klika je OK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 16:31 | Nahoru | #18
HMS> tak už ho netrap.. Nikdo není dokonalý a on se už poucil

Stát se to může i bezduvodne..delal jsem Felicii, najeto 350tis,olej ok a pravidelně menen, pez důvodu se zadržela váčka na prostředním ložisku. Jen jsme ji na brusnou pastu proběhly a jezdí dodnes.. Nikdo neví proč se to stalo..

Naposledy editováno 02.06.2020 16:34:45

1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 19:55 | Nahoru | #19
To mě připomnělo když mě kdysi před pár lety kamarád přinesl motor z Panelky a čep celý rozklepaný jak se to snažil rozpůlit kladivem. Když jsem mu pak ukázal stahovák a motor rozpůlil za pár minut tak na mě nechápavě zíral
Ono když něco nejde, tak nutně neznamená že to půjde větší silou, kor u něčeho tak přesného jako je uložení klikové hřídele. Nevím jak to má řešené zrovna tato Aprilka, ale běžný postup je takový, že pokud se jedná o kluzné uložený, tedy šály, tak je potřeba vybrat správný rozměr ložiska. Nefunguje to jak u motorku s valivými ložisky, kde je prostě jeden rozměr ložiska a hotovo. Mezi klikovou hřídelí a tím šálkem musí být určitá vůle aby motor fungoval jak má. A protože při výrobě klikovky a kartrů dochází k určitým výrobním tolerancím, tak přesná vůle se vymezí právě ložiskovou pánví (šálkem). Proto existuje cosi čemu se dá říct třídění ložiskových pánví. V manuálu najdeš tabulku podle které zjistíš na který čep patří jaké ložisko. Každý výrobce to má řešené po svém, ale princip je stejný. Vždy máš nějaké značky na kartru které v podstatě uvádí rozměry děr v kartrech. To samé máš značky na klice v kterých je zašifrován rozměr čepů. V praxi to vypadá např. takto. Když to bude jednoválec. Tak na kartru budeš mít třeba značky A B a na klice zase 1 3. V manuálu máš tabulku pro velikosti děr kartrů, většinou jsou to tři rozměry, např. A,B,C. Taky máš tabulku pro velikosti čepů kliky, většinou také tři rozměry, např. 1,2,3. Každé písmeno a číslo znamená jiný rozměr díry a čepu. Pak máš třetí tabulku kde máš ve vertikálním sloupečku velikosti kliky a ve horizontálním velikosti děr v kartrech (nebo obráceně, to není podstatné). A kde se ti to uprostřed tabulky sejde tak máš už uvedenou konkrétní velikost ložiska jaké tam patří. Každý rozměr je většinou označený barvou. Zpět k příkladu. Takže pro čep kde mám v kartru díru A a kliku o průměru 1, zjistím dle tabulky, že potřebuju např. žluté ložisko. Pro díru B a čep 3 potřebuju zase např. zelené ložisko. Každá barva znamená konkrétní rozměr ložiska. Celkem bývá třeba 5 velikostí ložisek a právě tímto způsobem vybereš to správné. To samé platí pro sestavu ojnice/ojniční čep. Nové ložisko musí jít do kartru nasadit prsty, maximálně mírným poklepem paličkou, rozhodně ne pod lisem! Po stažený kartrů se musí klika volně točit. Jak už bylo řečeno proč se to zadřelo podruhé snad není třeba rozebírat. Ale je třeba zjistit proč se to zadřelo poprvé. Začal bych kontrolou olejového čerpadla a průchodnosti mazacích kanalů. Teď otázka po tom druhém zadření jestli to přežily čepy na klice, respektive jestli nebyly už KO po tom prvním zadření když byly šály spálené do modra

(reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 19:58 | Nahoru | #20
mischa638> jestli nemyslel spíš kliku do modra....

Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 20:00 | Nahoru | #21
Hele ale ta klika by asi taky snesla kontrolu někoho kdo o tom má páru, je klidně možný, že i když to teď složíte dobře i se správnejma šálama, už to můžete dělat furt dokola... A určitě bych se nejdřív snažil přijít na příčinu toho prvního kolapsu, protože bez jejího odstranění je to taky zbytečná práce.

1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 20:07 | Nahoru | #22
To je těžko. Jako já taky nějak začínal, ale když o nečem nemám páru jak to funguje tak se první zeptám než do toho polezu ne až po tom co to zničím A ze zkušenosti ono většinou se to lidi snaží opravit ani ne proto že se to chtějí naučit, ale hlavně proto že chtějí ušetřit, přece by nedali vydělat idiotům v servisu. Ve výsledku ta oprava pak vyjde značně dráž než v tom servisu, protože to tam nakonec stejně skončí

Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 20:18 | Nahoru | #23
nedělí se šály podle barev (nějaká značka) ? nevím jak u tohoto motoru, ale často to nebývá tak, že naběhneš na net a vezmeš první origo co na googlu vyběhnou, modra klikovka asi taky nebude dobrá, když v práci popouštím ocel, tak za modra už ztratí svojí původní tvrdost a často má pak 0,01mm + u průměru cca 20-30mm (sem brusič jen občas nějaký pruboj hodím hlavou na vařič rovnou v brusírně aby se hlava neutrhla) občas sem to pak zkoušel měřit a skoro pokaždé je u 573,312ky +0,01-0,015mm když už je do modra, ale tohle asi nebude ten hlavní problém.

1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 21:34 | Nahoru | #24
ty kanálky mě také napadly,ale je to nový stroj s 1000km,ale to samozřejmě nic neznamená.Již to může být nějak zvýroby špatný odlitek.Kdyby nefungovalo čerpadlo ,tak by se to první přidřelo na pístu ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 21:39 | Nahoru | #25
mischa638> tady nejde o ušetření.Tady ty servisy maximálně umějí udělat garanční prohlídku,nastavení rozvodů už je problém a šikovný motoráři už asi vymřeli...Já motory dělal i dvouválce ,ale tohle jsem podcenil ,protože já měnil vždy kliku s klasickými kuličkovými ložisky..toto je pro mě novinka....

(reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 21:40 | Nahoru | #26

kawasaki-man píše: ty kanálky mě také napadly,ale je to nový stroj s 1000km,ale to samozřejmě nic neznamená.Již to může být nějak zvýroby špatný odlitek.Kdyby nefungovalo čerpadlo ,tak by se to první přidřelo na pístu ne?



To neni v zaruce?

Samo od sebe se to obvykle nezadre a rozhodne si nemyslim, ze s poškozeným čerpadlem se to zadre nejdriv na pistu. Zalezi dost na stroji, rika se, ze pri poklesu tlaku jsou nejdriv chycené vacky - vršek. Ja zas mam zkušenost, hlavne teda z velkeho v2, ze prvni to odnesla klika.

(reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 22:13 | Nahoru | #27
kawasaki-man> jestli to má 1000km tak proč jste do toho mrdali???je to v záruce

(reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

2.6.2020 v 22:31 | Nahoru | #28
)

Naposledy editováno 09.11.2020 21:53:32

(reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru

3.6.2020 v 01:02 | Nahoru | #29
kawasaki-man> Tak člověk se pořád učí, proti tomu nic. Ale když něco neznám, tak si to prvně nastuduju, jinak se to může značně prodražit.
A jak už se ptali ostatní to nebylo v záruce když to mělo jen 1000km? By mě fakt zajímalo jak se může nový motor zadřít? Napadá mě buď nesprávným zajížděným nebo špatný olej a nebo zkrátka opravdu nějaká výrobní vada. Každopádně jste do toho neměli hrabat jestli je to nový stroj, takhle už vám nikdo nedá ani korunu.

1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru

3.6.2020 v 06:09 | Nahoru | #30
Bez ohledu na to, jak jsou šikovný, pokud to bylo v záruce, byl to jejich boj... Taky mám blbý zkušenosti s autorizovanejma servisama, jediný co jim jde dobře je dělat chytrý na hejly, ale aspoň mají nějaký postupy, návody atd, podle kterejch by to měl poskládat i retard. A souhlas s Assassinem, taky si nemyslím, že by se měl zadřít první píst, když to nebude mazat...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Aprilia Atlantic 125, Aprilia Atlantic 200, Aprilia ... mates1303 13 23.7.2013 v 18:11 keto


TOPlist