globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičák A1
1.6.2020 v 07:06
Ahoj, je mi 15 let a můj sen je si pořídit KTM exc 125 a postavit ho na motardovy kola.
Je vubec možný mit Exc 125 na řidičák do 125ccm( A1) kdyz je tam omezeném počet kW?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák A1

1.6.2020 v 07:09 | Nahoru | #1
Asi sis sám odpověděl.
Když je to omezený, tak ty kW musí sedět, jinak na tom s A1 legálně jezdit nesmíš..

(reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 08:42 | Nahoru | #2
dva_hrnce> To jo ale slyšel sem že KTM udá třeba že ta motorka má 4kw (příklad) a ve skutečnosti má 11kw
Spíš by jsem potreboval odpověď jestli to jde nebo ne

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák A1

1.6.2020 v 09:37 | Nahoru | #3
Pokud bude mít v papírech max 11kW a při případném průseru to nebude nikdo zkoumat, tak můžeš.
Ale legální to úplně není...

2 reakcí na tento příspěvek Řidičák A1

1.6.2020 v 09:54 | Nahoru | #4
Prostě musíš koupit takovou co má v papírech max 11 kW. Ale psal jsem to tu už vícekrát, jestli je ti 15 a chceš EXC na motardový kola, není to úplně šťastnej výběr... Je to ostrej dvoutakt co se servisuje v řádu motohodin, jako první motorka pro kluka co má příjem jedině od rodičů nebo z brigád to bude jak pijavice na peníze.

(reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 09:56 | Nahoru | #5

dva_hrnce píše: Pokud bude mít v papírech max 11kW a při případném průseru to nebude nikdo zkoumat, tak můžeš.
Ale legální to úplně není...


Proč by to nemělo být legální? Napsali míň než 11kW, a to je jediná hodnota, která platí.
Spíš bych si dal bacha, aby v techničáku byly zapsané ty menší kola.

2 reakcí na tento příspěvek Řidičák A1

1.6.2020 v 10:39 | Nahoru | #6
Hele mám EXC300 a v TP má 10kW, takže bych čekal, že EXC125 v techničáku vyšší výkon mít nebude. To, že se jedná o výkon homologované verze (jiný výfuk, ucpané sání...) není třeba více zmiňovat. To že jde to okem poznat taky není třeba zmiňovat. Ale samozřejmě ofiko jsi krytý. Ovšem když ti můj pes vlítne pod kola, ty se rozsekáš, tak počítej s tím, že ještě zaplatíš toho psa, protože já to poznám a nezapomenu to zmínit při vyšetřování nehody :)
Jak je zmíněno - spíš si pohlídej zapsání těch motard kol a potom už jde jen o to, jestli na sebe vezmeš to riziko, který to s sebou nese.

(reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 11:07 | Nahoru | #7
dadanek1999> Spíš EXC je můj sen
Chtěl bych nejakou levnou ale kvalitní a dravou motorku na motardech
Peníze mam z brigád takže vydělám tak 50max do prosince kdy bych si chtel začít delat ridicak.
Ale zase nechci nejakou starou šunku nebo číju za 15.
A radši bych bral 2takt než 4

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 11:09 | Nahoru | #8
Dave81> V souvislosti s tím, v návodu je napsané toto:

Ale nějak jsem tam nenašel, jak se ta "přiškrcená" verze změní na normální, protože všechny úkony a nastavení se týkají té normální verze. Takže když udělám všechno podle manuálu a zahodím z motorky věci, co tam podle manuálu být nemají, svět je v pořádku, ne?

(reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 11:12 | Nahoru | #9
Chci silnici no, uvažoval jsem nad KTM Dukem ale zase chci si i obcas zajezdit v terenu. A cenově za EXC budu platit o dost víc ale zase to rozseká i obyčejnou 200 a je to 2takt takze podle me taky výhoda. A ha chvily 2takt nikdo nesezene kvuli emisím.

(reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 11:15 | Nahoru | #10
dadanek1999> To si taky myslím
Vím že po asi 100mth se mění válec atd... Olej a tak ale když by sem vidělal alespoň 5000 měsíčně tak provoz utahmu v pohodě si myslím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 11:17 | Nahoru | #11
Kohlstein> Tak když mi nekdo zastaví tak pozná že má otevřnej plnej výkon ale nedokáže mi to.
Problém by nastal s tou nehodou

Řidičák A1

1.6.2020 v 12:38 | Nahoru | #12
Na slovensku už maj takový pojízdný brzdy v dodávce, tam už by ti to dokázali dokázat, ale u nás snad nic takovýho dlouho nebude. Samozřejmě jestli udělaš průser tak jde vše na tvoje tryko, když se v tom budou vrtat.

Jinak jak pišou nahoře hlavně si pohlídat zapsaný SM kola, protože jinak to je oser sám jsem to absolvoval.

Problem bych spíš viděl v tom o čem už se tady psalo několikrát. Když tu moto stavěli tak nikdo nepředpokládal že s ní někdo pojede furt plnej po silnici. Co tim chci řict je že ano v enduru dostane záhul na trati taky, ale ani tak si nemyslím, že by někdo vydržel jet v terénu furt plnej byť je to 125ca. Za to na silnici ten plnej dokážeš držet docela s přehledem a to nemusíš být žadnej machr. Motor bude dostávat slušnej záhul.

Ale i tak...pokud to opravdu chceš tak si myslím že s tim dokážeš žít, jen jsem na to chtěl upozornit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 12:39 | Nahoru | #13

Kohlstein píše: Dave81> V souvislosti s tím, v návodu je napsané toto:

Ale nějak jsem tam nenašel, jak se ta "přiškrcená" verze změní na normální, protože všechny úkony a nastavení se týkají té normální verze. Takže když udělám všechno podle manuálu a zahodím z motorky věci, co tam podle manuálu být nemají, svět je v pořádku, ne?



Já rozumím jak to myslíš.
Ale lidi jsou prostě svině. Po nehodě stačí motorku nafotit a je evidentní, že není v konfiguraci tak, jak byla homologovaná. Pak už to bude právní válka - tzn.problém pro toho, co motorku řídil. Jak to dopadne netuším. Proto jsem psal, že je to o ochotě nést riziko.

(reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 13:59 | Nahoru | #14
Domča7> S nehodou až takový problém není. Zkontrolují se akorát papíry, jestli byla nasazená helma, chlast. Viník na motorce má povinné ručení, z toho se zatáhne škoda ostatním. Motorka je po nehodě stejně očesaná nebo pomuchlaná, tam se nic nehledá. Horší, když ty chceš po svojí pojišťovně, aby všechno vyřídili a zaplatili ti utrpěnou škodu. To pak naběhne nějaký obejda a bude zkoumat každý šroubek, aby ti nemuseli solit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 14:07 | Nahoru | #15
Dave81> Nerozumíš. Předpokládám, že na motorce bude všechno povinné - funkční světla, blinkry, blatník, RZ, zrcátka, atd. Ale já jako uživatel hovno poznám a může mi to být úplně jedno, jestli je jiná díra do výfuku nebo se posunul doraz na plynu. Já mám pane policajt v papírech 8kW a nikdy jsem nejel přes 90km/h.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 15:10 | Nahoru | #16
Kohlstein> Jen taková inspirace.
Co by jste si pořídili Vy když by Vám bylo 16let řidičák A1 a milujete Supermoto(querly-youtube) a i silniční motorky
Moje volba by byla místo KTM Yamaha DT

(reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 15:32 | Nahoru | #17
Domča7> Husqvarna SM 125 , 11kW v papírech, třebainzerát bazoš .
Nebo Aprilia SX 125 z doby, kdy to byl ještě dvoutakt. Nebo MX 125 . Bazoš
Nebo něco staršího - Cagiva Supercity, Yamaha TDR, Gilera Freestyle (tu asi neseženeš, ale existovalo to )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 16:11 | Nahoru | #18

Kohlstein píše: Dave81> Nerozumíš. Předpokládám, že na motorce bude všechno povinné - funkční světla, blinkry, blatník, RZ, zrcátka, atd. Ale já jako uživatel hovno poznám a může mi to být úplně jedno, jestli je jiná díra do výfuku nebo se posunul doraz na plynu. Já mám pane policajt v papírech 8kW a nikdy jsem nejel přes 90km/h.



Ale rozumím. Jenže odpovědnost za shodu vozidla s údaji v TP ti nikdo neodpáře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 18:47 | Nahoru | #19

Dave81 píše: Ale rozumím. Jenže odpovědnost za shodu vozidla s údaji v TP ti nikdo neodpáře.



Nemáš spíše odpovědnost provozovat vozidlo způsobilé k provozu na veřejných komunikacích? Nemyslím si, že je v zákoně "odpovědnost za shodu vozidla s údaji v TP". Teď to nemyslím nijak zle, pokud víš, kde je podobná povinnost uvedená, tak ji prosím nalinkuj, rád si ji přečtu.

Obecně mi to přijde jako blbost, protože kupa změn tě posune mimo údaje v TP, výfuk, sání, kufry, samolepky, svody, řídítka, zrcátka, plexi, vytahání řetězu, mapa - jen tak podle údajů, které mě napadly (hmotnost, výška, šířka, barva, rozvor, výkon, krouťák). Proto doufám, že podobná povinnost neexistuje, jinak by se z toho mohla to budoucna vyklubat hrozná buzerace .

(reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 20:09 | Nahoru | #20
omyl

Naposledy editováno 01.06.2020 20:11:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 20:30 | Nahoru | #21
Dave81> Já to nevím, ale rád bych to věděl. Co je potřeba udělat třeba na tvojí EXC 300, aby to jelo jak má, a ne jak v papíru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 22:01 | Nahoru | #22
Kohlstein> Vyměnit výfuk s katem( koleno), odpojit lambdu, vyndat restriktor ze sání. Možná něco navíc, to už nevím jistě.
Ta motorka je v tom homologovanem rezimu nepouzitelna a u 125 to bude platit dvojnásob.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 22:13 | Nahoru | #23
Dave81> Takže když jdeš na STK, abys mohl jezdit na značkách, musíš nasadit místo výfuku tu hrůzu z obrázku? Oni na tom hledají nějaké nápisy? Protože já natom nic vyražené nevidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 22:26 | Nahoru | #24
[quote=Domča7]Kohlstein> Jen taková inspirace.
Co by jste si pořídili Vy když by Vám bylo 16let řidičák A1 a milujete Supermoto(querly-youtube) a i silniční motorky
Moje volba by byla místo KTM Yamaha DT [/quote
Podobnou otázku jsem řešil s dcerou před 4-mi roky. Pro syna to už mám vyřešené s předstihem. Viz můj profil.

(reakce na) Řidičák A1

1.6.2020 v 22:33 | Nahoru | #25
mito7> Planet/Raptor je vlastně jediná motorka ve své kategorii. A když na to bude někdo machrovat se 125 Dukem nebo MT-125, tak si ho namažeš na chleba ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A1

2.6.2020 v 16:18 | Nahoru | #26
Kohlstein> Tyto díly podléhají schválení dle speciálního předpisu. A nevím zda toto spadá do kompetence stk. Koukni se na dekru, kde píšou co vše musí být jako doplněk schváleno/certifikováno.
Ale tady v diskutovaném tématu je jedno úskalí - omezení ŘO výkonem motorky. Stejný případ jako když koupíš škrcenou moto na 35 kW a vyndalš škrtící sadu.

(reakce na) Řidičák A1

2.6.2020 v 16:40 | Nahoru | #27
Dave81> Úplně stejný případ to není, pokud tam nejsou nějaké plomby a štítky. Pak bych to spíš přirovnal k lehce poladěné 125ccm, která má v papírech 11kW a přiměřený poměr hmotnost/výkon, ale kolik je tam reálně, jestli 17kW nebo 22kW, to nikdo nikdy nezjistí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM EXC 1995 plasty KTM EXC 125 SvatoslavJAWA 10 25.1.2024 v 20:49 helbi
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Stažení kw KTM EXC 125 Šimča_ 9 27.8.2023 v 21:21 Mr.Dreamer
12V zás KTM EXC 125 Vojtech193 1 25.8.2023 v 19:49 ja1


TOPlist