bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zaseknutý článek řetězu
31.5.2020 v 00:54
Ahoj, je nějaká možnost jak rozchodit zaseknutý článek řetězu? Dneska jsem musel kvuli údržbě sundat řetěz, tak jsem se rozhodl udělat kompletní očistu.. hodil do nádoby, zalil trochou petroleje a šel si hrát s kartáčkem. Po dočištění čističem na řetězy jsem zjistil, že jeden z článků se skoro vůbec nehýbe. Hnu s ním fakt jen o kousek a jen na jednu stranu, na druhou se ani nehne.. Nevím jestli se jen nějak blbě zasekl, nebo jestli se mohl k čepu dostat kolem o-kroužku bordel Dá se to nějak zachránit, nebo je to na výměnu řetězu? Jinak byl totiž v pořádku, délka 20. článků v normě, vytahaný rovnoměrně, ozubený kola pořád jak nový, byla by škoda kdyby kvuli tomuto padl...

Díky
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 02:36 | Nahoru | #1
ne ze by si s tim sila motoru neporadila (tedy mysleno ve smyslu pohon/kolo se ti kvuli tomu s nekousne, to uz by ho spis sila motoru pretrhla rovnou, ...coz ale taky nebude nic moc veselyho), nicmene retez nestoji tolik, vymen ho.. a mas klid

Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 09:37 | Nahoru | #2
Rozhýbat, ale ohýbáním kolmo ke směru normálního pohybu článků. Hodí s svěrák.

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 10:45 | Nahoru | #3
kerut> Tak měnit se má vždycky celek a řetěz s kolama vyjde na 2200.. Kdyby byl tenhle KO tak neřeknu, ale když je jinak v dobrém stavu..

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 10:52 | Nahoru | #4
Tak dej místo toho článku spojku.

Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 11:09 | Nahoru | #5
Nepises, kolik ma retez najeto, ale spis bych doporucoval vymenit. Chapu, ze jsou to penize do motorky navic, ale osobne uz mi retez 2x praskl, jednou v 16 000km a jednou ve 25 000 km, pokazdy tedy na jiny motorce... Ostatni clanky v normě, nebyly to retezy po smrti...
A vzdycky je to pakarna, ktere vetsinou jeste znici dalsi dily na motorce a stane se to v okamziku, kdy se ti to vubec nehodi a jsi daleko od domova....

Naposledy editováno 31.05.2020 11:11:44

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 11:36 | Nahoru | #6
milor> Odvrtat a dát nýtovací spojku jako náhradu? Ono to není tak nereálný, je to druhej článek od spojovacího místa.

Honza-K> Já to sám nevím, byl tam když jsem koupil moto a byl jak novej. Teď mám nějakých 12 - 13 tis km najeto. Faktem je že prasknutí by bylo hodně nepříjemné, za měsíc a půl mám odjíždět do Albánie, jedeme ve dvou a bude to naložený.. a nechci po cestě žádný velký překvapení. Na druhou stranu, co to bylo za motorky že jsi tak brzy přetrhl řetězy? Asi něco silnějšího než KLE s 37kW

Takže zkusit rozhýbat jak psal MungoJerry a když nic tak radši novej i s kolama?

2 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 11:49 | Nahoru | #7
Tuono 102 kW a Superduke 127 kW... Ale to je v podstatě jedno, kazdy vyrobce dimenzuje retez podle vykonu motoru a vyuziti motorky.
Pokud si uz najel 13 tis a nejsi si jisty, ze predchozi majitel ho menil tesne pred prodejem, coz neni uplne casty, urcite bych ho vymenil. Obzvlast, pokud mas pred sebou dlouhou cestu s nalozenou motorkou...
Sadu koupíš v DK racingu za cca 3 - 3,5 tis a mas klid. Bral bych jenom DID, sezenou se i levnejsi sady jinych vyrobcu, ale ver mi, neni to uspora na spravnem miste...

Naposledy editováno 31.05.2020 11:50:34

Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 12:26 | Nahoru | #8
...jojo, řešit pak v Albánii posraný řetěz, to chceš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 12:27 | Nahoru | #9
Honza-K> Aha, to jsou rakety No KLE má základní 520. Na motoretezech koukám sady X-kroužků kolem 2 tis, RK asi 1800, JT za dvojku, DID něco málo přes dva, to není tak hrozná raketa... Já to zkusil rozhýbat a nic, přijde mi že to proteklo kolem kroužku a dostal se tam nějakej bordel...

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 12:39 | Nahoru | #10
dadanek1999> Tak jestli má minimálně těch 13 tis, tak bych to vůbec neřešil a vyměnil celou sadu, doporučuju RK, jednou jsme zkusili DID a vydržela na obou moto tak 70% RK, obě to byly Oring. Teď tam mám tuhle Motoretezy s převodem 15/46.

Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 12:46 | Nahoru | #11
RK a JT budou asi určitě taky v pohode... Ono je vazne jedno, jak vypada zbytek retezu, proste pokud je jeden clanek v haji, tak vymenit....
Koukal jsem na tvuj profil, motorce si dal hodne prace a pece, takze tohle uz je v podstate malickost...

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 12:59 | Nahoru | #12
dadanek1999> Odvrtat? To asi nee ... Normálně vylisovat čep. Podívej se na obrázky, jaká je konstrukce válečkového řetězu. Když zanýtuješ čepy na vnějších článcích, sevřeš vnější články směrem k sobě a dře to o duté čepy vnitřních článků. Na kole po snýtování sevřené články normálně rozhýbu ohýbáním do strany, u velkého moto řetězu to už jde blbě když to snýtuju na fest, ale jde to.
To té Albánie si pak kup novou sadu, akorát ne den předem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 13:00 | Nahoru | #13

Honza-K píše: Tuono 102 kW a Superduke 127 kW... Ale to je v podstatě jedno, kazdy vyrobce dimenzuje retez podle vykonu motoru a vyuziti motorky..


Hmm koukám že na ty tvé se dává 525 jak na Transalpa? Vždyť na 70kw Banditu mám 530tku. Nebo špatně googlím?

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 13:10 | Nahoru | #14

dadanek1999 píše: milor> Odvrtat a dát nýtovací spojku jako náhradu? Ono to není tak nereálný, je to druhej článek od spojovacího místa.

Honza-K> Já to sám nevím, byl tam když jsem koupil moto a byl jak novej. Teď mám nějakých 12 - 13 tis km najeto. Faktem je že prasknutí by bylo hodně nepříjemné, za měsíc a půl mám odjíždět do Albánie, jedeme ve dvou a bude to naložený.. a nechci po cestě žádný velký překvapení. Na druhou stranu, co to bylo za motorky že jsi tak brzy přetrhl řetězy? Asi něco silnějšího než KLE s 37kW

Takže zkusit rozhýbat jak psal MungoJerry a když nic tak radši novej i s kolama?



Kup novou sadu a neřeš voloviny zvlášť když nevíš minulost toho řetězu před koupí motorky a ještě si mu ty přidal 13 tis Km a ještě k tomu jedeš někam do tramtárie.

Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 13:27 | Nahoru | #15
Ok ok, jsem přemluven, vezmu novou sadu Ten RK co posílal Merhaut jsem měl právě na mysli, tak ho objednám, jen musím promyslet jestli nevzít taky menší řetězový kolečko..

Díky!

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 13:30 | Nahoru | #16
Pedl> ona to "na silu" da i 520, na zavodaky se dava bezne a vykony jsou tam pekelny.. tou sirkou cepu jde hlavne o zivotnost kol (zejmena rozety), uzsi cepy=>vetsi tlak na zuby=> vetsi opotrebeni.. namahani v samotnych ulozenich cepu a bocnicich clanku je samozrejme uplne stejny, a ohyb/strih cepu se neresi (vhledem k jeho rozmerum je zanedbatelnej,... navic by u uzsiho cepu vychazel i lip)

Naposledy editováno 31.05.2020 13:33:09

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 14:34 | Nahoru | #17
Pedl> Googlíš správně, je tam 525...

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 15:09 | Nahoru | #18
Tak nevím, jestli se mi to zdá... Evidentně si chtěl slyšet, že to bude dobrý a máš ho tam nechat, tak ode mě máš palec nahoru, nech ho tam maximálně dostaneš přes záda, ale jestli jedete 2, tak se Tě ani to netýká

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 16:45 | Nahoru | #19
milonovo> Jistě, že bych chtěl slyšet, že to bude dobrý Ale očividně si jistý být nemůžu, takže ho vyměním, easy. Lepší se zeptat než hned sypat cash z ruky za něco, co by se třeba dalo rozchodit.

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 16:57 | Nahoru | #20
Neni to nahodou blbe snytovany? Moc nafest - pak se to v te spojce nehybe. Anebo nejaky goldene tschechische hande mekanik nedal do spojky krouzky. I to uz jsem videl.

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 18:40 | Nahoru | #21
Medved> To ne, je to origo zanýtovanej článek, ne spoj. Navíc předtím to stopro nedělalo

Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 19:50 | Nahoru | #22
Hele já už jednou přes záda dostal, proto si dělám prdel, aniž bych se chtěl omlouvat, tu motorku jsem chvíli předtím koupil a chtěl jsem udělat větší servis až po sezoně. Pokud o tom víš a ještě se chystáš na takovej vejlet, není asi nad čím přemýšlet, je to 20 let a pořád si to pamatuju, jak jsem byl vykulenej, kdo mi jí zezadu natáhnul

Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 19:53 | Nahoru | #23
Tady si vybereš, beru od nich celý sady naprostá spokojenost a je dobré si přiobjednat spojky máj nejtovací i klasickou šoupací
https://www.motoretezy.cz/

Zaseknutý článek řetězu

31.5.2020 v 21:56 | Nahoru | #24
Už mám od tama objednáno, díky :)

2 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

1.6.2020 v 10:33 | Nahoru | #25
Otázka je, jestli člověk, kterej se ptá, jestli měnit nebo jak rozhýbat zakyslej řetěz má vůbec jezdit někam do Albánie, páč tam se na m.cz asi moc nedostane, aby mu někdo poradil... Pokud by se teda něco na cestě vysralo, což nechci přivolávat. Na druhou stranu, pokud jedu někam dopryč, kde asi hustota zalidnění/osídlení bude mnohem nižší, dal bych si sakra záležet, abych měl motorku 100% v cajku celou a ne jen řetěz.

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

1.6.2020 v 11:28 | Nahoru | #26
Deyva> bojis se o nej zbytecne... Mladej juhan, co si poridil KLEcko a vetsinu uz zrenovoval sam, si poradi i bez M.cz... A co ze se zeptal, ptaji se tady obcas i zkusenejsi chlopi a na pikacoviny...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu

1.6.2020 v 11:36 | Nahoru | #27
Deyva> Po výměně řetězu už zůstane posledním dílem na motorce bez mé opravy nebo výměny asi jen rám a stupačky. Myslím, že když otevřeš profil nebo deník, tak se přesvědčíš. Holt jsem se jen nikdy nesetkal s tím, že by se během čištění kousl článek řetězu, který prostě do té doby fungoval bez problému, vytažení, vůlí do boku apod., netřeba v tom hledat nic víc. Zahraniční fora to znají pod pojmem “frozen link” a nikdo se tam neshodl na tom jestli to nechat jen rozhýbat, nebo jestli už to svědčí o poškození a vyměnit, proto jsem se zeptal na názor tady.

soccer> díky

Zaseknutý článek řetězu

1.6.2020 v 12:04 | Nahoru | #28
Kdysi jsem zkoušel rozhýbat zatuhlý článek a nešlo to ani po aplikaci WD a silikon oleje. Řetěz byl hotovo.

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

1.6.2020 v 13:39 | Nahoru | #29
dadanek1999> Třeba se ponaučíš, že o-kroužkový řetěz se nesundává a nemáčí v petroleji. V podstatě se ani nedopíná, jenom maže zevně a když se po 20-50 tisících km začne prověšovat, tak se vyhodí.

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

1.6.2020 v 22:21 | Nahoru | #30
jste mě tady tak vyděsili, že jsem dneska radši nasadil novej... ČZ jsem tam měl, taky trochu tuhej , ještě nebyl nakaši, ale šla z něj rez mezi článkama. Podle knížky z roku 2011... bejvalej majitel jezdil jen jednou ročně do rakous a asi to myl wapem... Najel jsem na tom asi 7000, na měrce byl u konce, ale ještě v toleranci, zuby ještě celkem taky ok, dopínat nebylo celkem potřeba... Ale dělal bordel, tak jsem měl sadu ve skříni

Naposledy editováno 02.06.2020 09:01:38
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist