globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rada s výběrem první motorky
Ahoj,

předběžně se poohlížím po motorce, kterou bych zařadil do okruhu zájmu. Mám trochu představu, co by se mi líbilo, ale nemám zkušenosti s řízením ani jedné z nich.

Bude to můj úplně první stroj, prodávám jedno z aut a jelikož už ho nechci nahrazovat dalším autem, prostě jsem se rozhodl, že zkusim jednu stopu, poprvé (od toho se taky odvíjí rozpočet). Vlastně mě tak trochu dokopala přítelkyně a já začal zjišťovat, že ač jsem o tom nikdy neuvažoval, místo v srdci pro tuto zálibu mám.

Takže k tématu.
Vyhradil jsem si 15 tisíc na oblečení, 10 na papíry, 10 na servis stroje a zhruba 60 na motorku samotnou. Netíží mě uplně fixní rozpočet, ale nechci utrácet o moc víc.
Chci něco trošku zajímavého, což je pro mne něco nahatého od 400ccm, ne čtyři válce, spíš lehčí a s aspoň trochu možností cestovat, ne však enduro.

Co jsem vymyslel:
Suzuki SV 650 od 2004 - tohle byl můj favorit od začátku, krásná klasika, skvělej motor, lehounká. Ale neustále narážím na připomínky k velikosti. Mám 178cm, vážím kolem 85 kil, mám spíš delší nohy a ruce. Přítelkyně 170cm a 53 kilo, štíhlá, dlouhé nohy. Velikost a posez je asi jediné, co by mne mohlo odradit, zároveň si nejsem jist, jestli je vůbec reálné při výběru mít tak dlouho testovací jízdu, abych to mohl vyzkoušet. Tím spíš, že nechci vozit spolujezdce dokud nebudu mít něco najeto. Dokázal by někdo říct, jestli jsem ještě v mezích?

Cagiva Raptor 650 - to samé jako výš s tím, že prý je podvozkově ještě víc nepohodlná.

BMW R1100R/ R1150R nebo 850R - myslím, že všechno ok, až na to, že bych radši trochu lehčí a mrštnější, každopádně ve výběru je. 850R hrozně nudný zvuk.

Suzuki Gladius 650 - někde doporučovali místo SV, že prý je pocitově trochu ovladatelnější a lepší na posez.

ER6N - taky náhrada za SV, ale tahle motorka se mi tuze nelíbí a není to Včko, fakt je o tolik lepší ?

Triumph Speed Triple - tohle je moje naprostá srdcovka už od dětství, kdy se na ní proháněl Tom Cruise v Mission Impossible a později taky úžasná Lara Croft po Londýně. Láká mne ze všech nejvíc, údajně je pohodlná, cestování bez problému, spolehlivá, nastavitelný podvozek a poslední dobou je první generace na výběr do mé stanovené částky. Jenže už mi není 20 a její výkon mi nezpůsobuje erekci, ale spíš starosti, je mi jasné, že na první motorku je to prostě moc. Co vy na to ? Mám to v hlavě dost srovnaný, ale nařídil jsem se co do počtu dost hodně silných aut a vím, co neustále přítomná výkonová rezerva dokáže s psychikou jedince... Co jí přinejhorším omezit výkon na prvních pár tisíc, než si zvyknu ?

Případně pokud někoho napadá něco, co jsem nezařadil, budu rád.

Předem moc děkuji
TOF

PS: nevím jestli to sem plést, ale je u nás někde nějaká prodejna jetého oblečení, kde by bylo možno si všechno pořádně vyzkoušet, nechat si poradit od zkušené obsluhy a případně vybrat ? Určitě si koupím novou helmu, ale kombinézu bych klidně zkousnul jetou.

Naposledy editováno 31.05.2020 00:40:13
Předchozí
1 2
Následující

Rada s výběrem první motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2020 v 07:11 | Nahoru | #1
Máš celkem zajímavé kousky k výběru, rozhodně bych se nebál speeda, já jsem měl 12 let z 175 s 9.6kW a pak jsem přestoupil na Caponord s 72kW, hlavně kvůli mě výšce jsem vyřadil vše s objemem 600ccm. Pokud je to v hlavě OK a nebudou bouchat saze je to ok, je ale super mít vykonovou rezervu, když chceš předjíždět ani nemusíš podřazovat a ona zrychlí. Posez každého stroje je různý. SV je ideál na ježdění kolem komína a např. BMW je skvělé na dálkové jízdy, sám jsem řídil a tu váhu po rozjezdu necítí, jen není to na propletani a ježdění mestem oproti SV. Triumph se mi zdá je skvělý na vše, jen oproti SV jsou dražší díly. Na tak dlouho máš jen možnost si půjčit stroj v půjčovně

Rada s výběrem první motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2020 v 07:32 | Nahoru | #2
mam 177/80 a ročnú SV 650. kolem komína a na jednodňovky OK, ale viac ako hodinu v kuse nevydržím. spolujazdec tak isto. ten gladius na zistenie, že čo vlastne chceš by mohol byť dobrý. možno neskôr skončíš na cestnom endure kde dvaja budete chodiť daleko. s malým naháčom dvaja iba kolem komína. alebo zistis, že budes chodiť iba sám a neskôr kúpiš napr. ten triumph alebo inú výkonnejšiu.

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 07:37 | Nahoru | #3
SV (N) mám. Vyjížďky si celkem užívám, ale na delší cestování asi nee.. A už vůbec ne se spolujezdcem o jakém píšeš. Pokud by měl spolujezdec tak do 150cm,tak možná... Na SV je spolujezdec spíš jak na supersportu.... A proč nechceš 4 válec? Já ho tedy nikdy neměl,ale řekl bych, že jako první motorka by byl možná i vhodnější. Bývají uhlazenější. (namátkou CB 750, Fazer 600 ). Myslím tím jako první motorku v téhle velikosti bez předchozích zkušeností s něčím malým.... Ale jinak 2valec ano Po Jawě 350/640 jsem si před lety pořídil Hondu Ntv 650 Revere. A to byl stroj. 2valec do V. Kardan, jednostranná kyvka, spotřeba ve dvou do 5 litrů a maximálně spolehlivej stroj. I spolujezdec v pohodě.... Škoda, že už je to starší stroj. Jeho nástupce byl NTV 650 Deauville, ale to je vyloženě oplastovanej cesťák, tudíž pro mě bleee

Naposledy editováno 31.05.2020 07:53:11

1 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 07:51 | Nahoru | #4
Sv650, váha víc na rukou a řídítka vlaštovky , ne moc optimální kombinace pro začátečníka, plus je to dvouvál.
Bmw kapitola sama o sobě, hezky kus za 60, nevím
Raptor netuším
ER6n jsem teď měl par stovek km čest si projet 2008....motorka co Tě baví asi den, hezky ovladatelná, za mě úzké řidítka
Speed triple asi nejpohodlnější, tam záleží jestli je to optimum do začátku myslím ze ne...
Jinak k rozpočtu....motoskola je spis k 15t než 10
Na hadry 10 znamená ze buď koupíš kvalitní bazar nebo nové věci slabší kvality
Rozpočet na moto 60 Ti dává výběr na hraně v poměru kvalita/rok/ stav ojetin
E: bazar
https://www.zadrelvalec.cz/
Tech bazaru je víc, ale neuvádím ty kde u zboží se psalo boty pouze odzkousené na prodejně super fotky a přišli regulérně jetý křápy....pán je z Plzně

Naposledy editováno 31.05.2020 07:54:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 08:46 | Nahoru | #5
Gahan37> Nahý SV má řídítka v poho. U "S" je to horší, tam jsou vlaštovky...

(reakce na) Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 08:59 | Nahoru | #6

kasssy píše: Gahan37> Nahý SV má řídítka v poho. U "S" je to horší, tam jsou vlaštovky...


Jo? Tak N lepší tedy

Rada s výběrem první motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2020 v 09:00 | Nahoru | #7
Na zacatek japonskej 4 hrnek 600 max, je to nejrozumnejsi volba a presto budes spokojenej. Triple rozhodne ne, proboha je to litr v trivalu, budte proboha uz soudni, jak mu to muze nekdo radit?! Feiver, jel jsi na tom vubec?! Vzdyt je to pro zacatecnika absolutne nevhodny vahou, prubehem vykonu, vykonem samotnym, jedovaty brzdy, relativne vysoko sedlo, ... Kazdej den se na to pta jeden.

A hlavne si uvedom, ze prvni motorka slouzi mimo jine k tomu, abys ZJISTIL, co te vlastne bude bavit. A mimochodem - obliba cendur ma svuj duvod.

Naposledy editováno 31.05.2020 09:03:58

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 09:40 | Nahoru | #8
To je zas román o hovně, když ještě nemáš ani ty papíry.

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 09:41 | Nahoru | #9
Jel jsem na speed, byl to ale novější stroj, a mě se to líbilo, podvozek naddimenzován, brzdy se dají zvyknout, je pravda že čistého začátečníka je to až moc, skvělý je zátah odspodu, kdy člověk nemá potřebu točit. Sám jsem ale vysoký s váhou 115kg a nemám problém jakoukoli moto na místě přehazovat. Zde 4vál v podobě bandita650, případně kawa zr7 by byly pro začátečníka ideální.

Naposledy editováno 31.05.2020 10:03:48

Rada s výběrem první motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2020 v 09:58 | Nahoru | #10
Souhlasim s Gahanem37. Jinak takový řeči že stačí to mít srovnaný v hlavě a bla bla bla moc neplatí. Důležitý sou návyky a zkušenosti. Můžes to mít srovnaný jak chceš ale když prostě na tom neumíš tak je průser na světě a vůbec nemusíš jezdit rychle, agresivně. Jako první motku(bez zkušeností ani s 50ccm-fichtlem, simálem atd) bych vzal lehkou, slabší co něco odpustí. Oblečení jsem měl v plánu do 20tis.. Akorát jak to začneš zkoušet poznáš ohromný rozdíly v kvalitě a pohodlí a samo že v ceně. Nakonec mě komplet vyšplhal na cca 50tis, bez motorky samozřejmě. Kamarád kupoval laciněji a je to neskutečně znát-Bundu hned reklamoval, boty musí každých 100km sundavat páč ho tlačí na malíček a nedá se to vydržet , rukavice se loupou, výstelka v helmě taky nic moc. Jen kevlarový kalhoty, pátéřák a nákrčník jsou dobrý..

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 17:06 | Nahoru | #11
asi jsem slabší kus, ale mě trvalo dvě sezony, než jsem si dovolil vzít někoho za sebe a není to teda žádný mejdan. Na druhou stranu jel jsem jako spolujezdec na pár motorkách a nechtěl bych sedět na ničem z toho seznamu, pokud by to mělo být dál než 5km. Pokud bych měl na něčem cestovat jako spolujezdec, chtěl bych aspoň něco jako RT, Deauville, nebo prostě něco ze zadním kufrem.
Jestli nebude lepší, aby měli každý svoji motorku.

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 17:10 | Nahoru | #12
Ahoj,
už se mi tu sešlo pár odpovědí, tak je načase to zrevidovat. Moc díky všem za užitečný informace.

Asi jsem uplně přesně nespecifikoval určitý věci, ono v textu to nejde tak jednoduše, tak to upřesním.
Ceny zas tak moc neřešte, udělal jsem si nějaký základní průzkum, za co se nechá nakoupit a nejde o to, že bych měl úplně tenký rozpočet, ale spíš se snažím trochu vyléčit z utrácení nesmyslů do aut. Bydlím v bytě a nevím jak by to bylo s parkováním, časem na ježdění atd. Proto jsem si stanovil určitou částku, ke které bych se rád přiblížil tak, že kdybych za rok zjistil, že to nefunguje, tak mě nebude moc bolet, když vybavení a stroj zase rozprodám. Mohl bych koupit za x násobek, ale prostě nechci.

Co se týče vybavení, hledám komplet kůži, včetně chráničů, boty, rukavice, páteřák, kombinézu atd. I tady jsem si zjistil, že se tak nějak do 15 + 5 helma vejdu a když ne, holt připlatim.
Dále to není tak, že bych nikdy neřídil motorku, ale mám už nějaké zkušenosti z provozu na to, abych tady tvrdil, že jsem vyježděnej, protože nejsem. Je to už léta co jsem se vozil a prostě se na motorkách pravidelně nepohybuju. Ve finále nemám komu co nalhávat, vy se na tom nezabijete, to já.

Opravdu bych rád naháče, cestovní enduro mi nic neříká, ale třeba ta doba přijde. Dále se tady nesnažím prosadit si, že bych se rád vozil na litrovym tříválci se 120 koňma, jde mi jen o to, které motorky bych měl zahrnout do okruhu zájmu, na tom přece není nic špatného. Vy tady máte zkušenosti se spoustou strojů a já se jen ptám, co byste mi poradili, abych sledoval.

Co se týče počtu válců, v tom mám zhruba jasno, 4 mě moc neberou. Neříkám ne, jen že ne primárně.

K Suzuki SV650 tedy budu muset dát otazník, protože mám trošku jiné ambice, než se projet kolem města 50km a pak servanej domů, ale zase nebudu cestovat co měsíc do Rumunska. Určitě si jí zkusim, ale budu vést v paměti vaše rady.

Honda NTV - díky za tip, jak je na tom podvozkově, je tam ten věk tak moc znát ?

Ještě někdo nějaká zkušenost s Gladiusem, jak moc je na tom lépe než SV ?

A ještě mi to nedá a znovu se zeptám na ten Triumph, protože je to fakt srdcovka a vim, že by mě donutil hledat každou volnou chvíli na vyjížďku. Chápu co bylo psáno, že není uplně vhodný pro začátečníka, to beru, co mi ale neštymuje je řečený "průběh výkonu" koukám tady na graf z dynamometru a nevidím úplně nějakou záludnost, prostě má výkon, má krouťák ale průběh se mi zdá ok, je naprosto lineární.
Opravdu by nebylo řešením ho prostě zavřít ? Nemám úplně přesně představu, co taková úprava způsobí a provede s výkonem, dokázal by někdo trošku elaborovat a říct mi, jestli by to skutečně nemohla být ta cesta ? Nějak se úplně nechci smířit s tím, že bych mohl mít toto, nebo ER6/ SV/ Raptor za úplně stejný prachy. Nemám problém strávit první měsíc ježděním a trénováním na parkovišti, abych to dostal do ruky.

Ještě k obchodům s hadrama, našel jsem Motoohoz Olomouc, vypadá to zajímavě, ale je to velká štreka na to přijet tam a zjistit, že si na místě nevyberu. Znáte někdo, je reálný tam pořídit komplet výbavu? Respektive vyjma helmy. Kdybych se mohl vyhnout objíždění inzerátů a zkoušení hadrů u soukromníků z marketplace, bylo by to moc fajn.

Ještě jednou moc díky všem !
TOF

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 17:56 | Nahoru | #13
Komu neni rady ....

Kup si, co chces. Lidi, co jezdi, ti tu pisou, ze mas na zacatek koupit lehci s mensim objemem a ty, stejne jako kazdej den nekdo dalsi, chces jen schvalit, ze ty jsi ten vyjimecnej, co muze zacit na litru. Muzes, ale budes delat chyby. Zacinalo kolem me loni par lidi, vsichni japonsky sestky typu Hornet, Fazer, atd. a jak byli vyjukany a to jsou HODNY PRIJEMNY motory se sametovym nastupem vykonu. A stejne z toho budes vykulenej. Jedinej z nich zacal na litru a vyvalel se jako jedinej a to v rychlosti asi 20km/h, protoze leknuti a reakce motorky, jak plyn tak brzda pro nezkuseneho proste MOC.

Pokud neumis, tak zatacky na (nejenom) Triplu pojedes jak kdyz se holka poprve rozjizdi v autoskole .... a to je presne to, co predni guma chce

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 18:12 | Nahoru | #14
Hele jet do Olomouce když máš minimálně 5 obchodu v Pze a jsi z Kladna je takový...divny ...
Spis než speeda si zkus street , vykašli se na těžký motorky, kapoty, dvouval.... ono to mas jedno já to nedávno psal, koupíš za 60 a za měsíc zjistíš, že Ti blbě řadí 2 nebo 3, jsi pod limit kotoučů a rázem jsi o 10-15-20 za servis nahoře....
Do motorek se sype možná víc než do aut když Tě to chytne a koupit fakt motorku po kompletním servise je občas klika když to (neříkám ze každý ) chce x lidí vystřelit bez nákladu na servis dál

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 19:23 | Nahoru | #15
Hele kluci víte co?
Máte recht. Vykašlu se na to a vezmu něco malyho, nechci mít pocit, že to nezvladam. Mohli byste mi napsat nějaký konkrétní ? Podle výběru asi budete vědět, co by se mi mohlo líbit

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 19:51 | Nahoru | #16
honda CB500 , kawa ER 5 , nebo 6 , yamahu nějakou malou z řady MT a klidně i to SV , ja na něm vydržel v kuse i deset hodin

Rada s výběrem první motorky

31.5.2020 v 19:57 | Nahoru | #17
Jde o to, že i "blbý" Sv650 dá z 0 na 100 za necelý 4 vteřiny. Sice se to běžné nevyužívá, ale jde o to si uvědomit potenciál ty motorky. A co se týče spolujezdce, tak bych vybíral něco co má zjednodušeně řečeno sedadlo v celku a ZHRUBA v jedny rovině s jezdcovým sedlem. Třeba SV má sedačku spolujezdce dost vysoko a to potom i těžiště je úplně někde jinde.

Rada s výběrem první motorky

4.6.2020 v 08:15 | Nahoru | #18
Nikdo nic k reverce, gladiovi, zavření ?

Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 07:17 | Nahoru | #19
Už je to dost let zpátky, co jsem na Reverce jezdil,takze spíš takový útržky. Říkalo se jí "strejcovská motorka". Žádná divočina, ale spolehlivej nenáročnej pracant. Já měl r.v. 92. To byla nejsilnější verze. Jediná závada byl vadný spínač brzdového světla na páčce přední brzdy. Výměna oleje a filtrů v motoru po 12tis.km. Výměna oleje v kardanu tuším po 20tis.km. Takže žádný čištění, mazání, napínání řetězu.... Kyvka je jednostranná, takže to nevypadalo vůbec zle. Nádrž snad na 19 litrů? Nevím přesně, ale dojezd přes 400km nebyl vůbec problém. Spotřeba ve dvou při rozumný jízdě v klidu do 5 litrů. Nastavení tuhosti zadního odpružení kolečkem bez použití nářadí. Jízdní vlastnosti budou např. proti SV gumovější, ale žádná tragédie. A ten motor, to je vlastně legenda Sedačka byla spíš měká, ale asi lze přečalounit. Ta starší verze měla dělený a relativně úzký řídítka. Novější už mají klasickou trubku. Myslím, že začínat by se na ni dalo. Není to žádná jedovatina a při jízdě sólo snad ani nebylo třeba řadit. Na 5 se to bez cukání sebralo i z rychlosti 50km/hod. spolujezdec na tom není jak vosa na bonbonu s kolenama pod bradou..

Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 08:04 | Nahoru | #20
Bohužel lepší foto nemám. Je to vyfocena klasická fotka Ale pro ilustraci by mohla stačit.




Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 08:51 | Nahoru | #21
To zní dobře, je to pěkná motorka. Jakej je posez ? Spíš krátkej, nebo nataženej ?

Naposledy editováno 05.06.2020 08:51:48

Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 10:42 | Nahoru | #22
Já bych ti doporučil klasiku Fazera šestku .... ať už karbec (dá se sehnat kolem 35tis) nebo novější stříkačku. ZA mě nejlepší levná motorka, pokud teda hledáš polokapotu. Motor fakt sametovej, přitom v otáčkách to fakt JEDE, vodí se to pěkně, aby sis zablbnul, ale je to dost velký a pohodlný na cestování. Za mě fakt silniční univerzál a navíc je to hezký.

Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 12:41 | Nahoru | #23
Díky za příspěvek, ale fazer nechci, zaprve polokapotu a ctyrval nechci a taky se mi vůbec nelíbí.

Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 14:45 | Nahoru | #24
Furt je ale hezčí než to Revere výše OK, zkusím dál - prima motorka na začátek mi přijde ER6N ... je to vážně hbitý a i když je výkon menší než 4válcové šestky, nastupuje lépe (dvouválově ) a je to v týhle kategorii jedna z nejzábavnějších motorek.

Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 15:11 | Nahoru | #25
A co třeba CBF 500 prodavaj se kolem 50 000 kč a jako motorka na naučení by byla výborná

Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 15:26 | Nahoru | #26
Er6 mi přijde taky zajímavá i když taky hnusná, ale asi ji taky zkusim, ta má asi kratší posez ? Já rád klasiku s jednim kulatým světlem. Revere se mi líbí moc, jen SV trošku víc a bude asi podvozkove trošku lepší, když je o tolik novější. Navíc to vstřikování je přeci jen trochu víc user friendly než karbec. Pětikilo by taky stačilo, škoda že tam není nic s Včkovym dvouvalcem, to by mi bavilo. No asi už mám celkem dost strojů na vyzkoušení, tak uvidíme co mě osloví. Rád bych něco, co nebudu chtít hned po první sezóně prodat, ale ono je to asi těžký, dokud si člověk nemá možnost to vyzkoušet fakt dlouhodobě. Zajimavej je i bmw scarver s rotaxem, to je kouzelnej motor, ale to se bojim, že bude kvůli vzhledu naprosto neprodejný.

Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 19:13 | Nahoru | #27
než SV tak radši vem RAPTORA od cagivy , ma to oproti SVčku mnohem lepší podvozek , brzdy , vhled , motor je identickej

2 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem první motorky

5.6.2020 v 22:22 | Nahoru | #28
Měl jsem ji ve výběru, ale co servis ? Kromě motoru? Fakt je to lepší stroj, nebo spíš víc lidi bere to sv? A díly ?

Koukám že v inzercich téměř nic, ani na zahraničních prakticky neni, přitom si pamatuju, že jich vždycky několik k dispozici bylo. Je to fakt nádherná motorka

Naposledy editováno 06.06.2020 07:00:43

1 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem první motorky

6.6.2020 v 20:16 | Nahoru | #29
Využiju tohohle tématu a zeptám se na oblečení... Mám v bundě na zádech klasickou pěnovou vložku v kapse na páteřák. Když si koupim externí páteřák na tělo, má nějakej smysl tu vnitřní vložku vozit, nebo případně i kupovat lepší vložku a kombinovat s páteřákem na těle, nebo už by to byl nesmysl ?

(reakce na) Rada s výběrem první motorky

6.6.2020 v 23:41 | Nahoru | #30
3KP> Při koupi externího jsem vždy pěnu vyndal... zbytečně tu bundu vytaháš po obvodu a u krku
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
PRO blaze H sada tašek Suzuki SFV 6... Suzuki SFV 650 Gladius Beek 1 15.4.2024 v 13:17 jardad
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
Nenabíjí se baterie Triumph Speed Triple blážič 11 7.4.2024 v 13:49 JMan
Sundání olejové vany Triumph Speed Triple vr46. 4 3.4.2024 v 22:44 Valve
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89


TOPlist