bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"
Drazí soukmenovci. Mám ve výběru mimo jiné i SV650. Samo prašulí moc není, takže jsem nějak na pomezí mezi oběma řadami. Spíše teda k té první. Vyvstává tedy otázka koupit spíš dražší karbec, nebo levnou stříkačku a proč? A mají ty první modely nějaké nemoci, které v druhé řadě už nejsou? atd.
Rád bych to na pohodové cestění místa FZS 600 který podědila žena tzn eNko. eSko se mi líbí víc, ale chtěl bych široká řídítka a víc sedící pozici. Na dračení bude 929.
Btw je to nějak záludné? Vždy jsem měl jen čtyřvály, dvouvál nikdy. Prý i 650 umí bloknout kolo
Díky moc.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 08:46 | Nahoru | #1
Za sebe doporučuji "hranatý model" (stříkačka). Odpadá jakákoliv údržba ohledně nastavení karburátoru a okolo toho. Jinak ani karburátorová netrpí potížemi. Sv650 máme už 6 let a mění se jen olej, filtry a brzdové destičky, naprosto bezúdržbová. Sv1000 do té zase rvu peníze pořád. Jinak Sv650 je lehčí a krásně se s ní zatáčí a manévruje. Má pružný motor, ale musíš počítat, že to je V2 - do 7000 otáček nakopeš V4, ale nad 7000 ti V4 ujede jak prd. (Hlavně s laďákem má nádherný zvuk)

Pokud jsi honič rychlosti, tak Sv650 není zrovna na to moc stavěná, do těch 160km/h jede naprosto perfektně, ale pak je už bída. Sv650 nemá zas takovou kompresi, aby nějak extra zastavovala zadní kolo (ale stává se, když se špatně podřadí). To u Sv1000 už to je horší.

Pokud budeš mít ohledně Sv650 ještě nějakou otázku, klidně napiš.

Naposledy editováno 27.05.2020 08:48:02

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 08:52 | Nahoru | #2
no jsem s V2 naprosto bez zkušeností, ale říkal jsem si že zrovna tohle motovidlo by mohlo být do začátku dvouválu "blbuvzdorné" dlouhodobě jsem krotil FZS600, YZF 1000 thunderace, 929RR a FJ1200, takže nějaké zkušenosti by byly. co to jako u V2 znamená blbě podřadit, jako v nižších točkách? Dá se s tím v zatáčkách topit? nebo ten V2 má i v 650 tendenci urvat kolo do powerslide? možná blbý otázky, ale fakt jsem na dvouhrnku ještě neseděl. jen si ho už roky slibuju, ptž ten zvouček... :D
nehodlám na tom nikam spěchat, do těch 160 to bude ideál, trochu mě ale mrzí že v eSku nejsou turistický řiditka ale jen zalamovačky

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 09:23 | Nahoru | #3
Blbě podřadit > jedeš 130 po rovině, přijedeš k prudké zatáčce a řadíš rychle z 6 třeba na 2 nebo 3, abys to ubrzdil (650 nemá nějak extra moc dobré brzdy, používá se hlavně brzdný účinek motoru). Tím motor vytočíš třeba k 10000 otáčkám a díky převodovému poměru máš sílu od zadního kola k motoru do rychlosti - tím pádem má komprese motoru výhodu a ty ještě díky brzdění odlehčíš zadní kolo = ztratíš adhezi a kolo se točí pomaleji než se pohybuje vozovka.

Powerslide (jestli to znamená, aby se urvalo kolo při přidání plynu) > Ano i tohle V2 umí Nejčastější situace je třeba u výjezdu z kruháče a při výjezdu zatopit = přední kolo drží stopu a zadní si díky protáčení dělá, co chce. (Je to ale v takovém limitu, že není problém takhle jet i 50 metrů a pořád dokážeš postavou to zadní kolo natáčet kam chceš).

Jinak pokud jsi řídil takhle velký mašiny, tak se Sv650 neboj. To bude brnkačka, u Sv1000 bych se bál jako první V2 motorku.

Doufám, že víš, že tenhle typ V2 se po zavření plynu chová, jako když brzdíš zadní brzdou tak na 30%. Není to jako u V4, kde pustíš plyn a pomalu zpomaluješ. Tohle mi dělá problém, když jdu jezdit na V4 jsem rozjetý a chci zpomalit, tak jen pustím plyn a zjistím, že motorka jede vesele dál

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 10:07 | Nahoru | #4
díky za vyčerpávající informace. uvidíme co se naskytne a hlavně v jakém to bude stavu.

(reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 10:19 | Nahoru | #5

blesk16 píše: Za sebe doporučuji "hranatý model" (stříkačka). Odpadá jakákoliv údržba ohledně nastavení karburátoru a okolo toho. Jinak ani karburátorová netrpí potížemi. Sv650 máme už 6 let a mění se jen olej, filtry a brzdové destičky, naprosto bezúdržbová. Sv1000 do té zase rvu peníze pořád. Jinak Sv650 je lehčí a krásně se s ní zatáčí a manévruje. Má pružný motor, ale musíš počítat, že to je V2 - do 7000 otáček nakopeš V4, ale nad 7000 ti V4 ujede jak prd. (Hlavně s laďákem má nádherný zvuk)

Pokud jsi honič rychlosti, tak Sv650 není zrovna na to moc stavěná, do těch 160km/h jede naprosto perfektně, ale pak je už bída. Sv650 nemá zas takovou kompresi, aby nějak extra zastavovala zadní kolo (ale stává se, když se špatně podřadí). To u Sv1000 už to je horší.

Pokud budeš mít ohledně Sv650 ještě nějakou otázku, klidně napiš.



Nevim kde jste vsichni vzali ten spodek. Ja kdyz jsem kdysi davno prelezl ze sve GSX1400 (4V) na SV1000 (2V) tak jsem cekal nejaky brutalni spodek a vysledek byl zklamani. Jelo a tohalo to dole pocitive hur nez muj 4V. Takze jde i o to na co z toho lezes...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 10:38 | Nahoru | #6
Pokud by jsi šel do babky, tak jedině se stříbrnym motorem rok 2001-2002, je tam předělaný mazání oproti černýmu motoru, gumový díly v karburátorech už dneska nebudou nic moc a chce je to většinou vyměnit, jinak bych asi z pohledu blbuvzdornosti volil stříkačku, ty motory mají na ojnicích pouzdra, což babka nemá a v podstatě každej motor je na nich lehce lízlej, ale na funkčnost to nemá vliv, skoro nikdo o tom stejně neví a v klidu jezdí. To že se stříkačka nemusí nijak seřizovat je blbost, seřizuje se to stejně jako karbec, nejlepší každej rok, ale to je u všech motorek, co je u karbce na víc je bohatost a hladina v plovákovce a to stejně neni nikdy potřeba řešit pokud nedáš jinej sací filtr, což musíš řešit i u stříkačky. Já mam babku ale radši, motor je jinej s karburátorem, celkově je jednodušší, lehčí. No úplně nevim. povídačky o blokujícím kole jsem nikdy nezažil a to prohánim i silnější motorky, ono i u V2 je trochu blbost podřadit tak, že motor točí deset, když na vrchu nic neni a jde o to, aby tě vytáhl ten krouťák ve středních otáčkách. U nás na tom lítaj baby a já i když teď spíš lítám víc na teleti a tam se mi něco podobnýho taky neděje, to jsem půjčil přítelkyni a nemohl jsem ji z něho dostat dolu takže podle mě spíš záleží jak ti to sedne. Pro většinu lidí je 650 V2 celkem vydechlá.

V_i_c_i> souhlasim, ale ona 650 má lepší spodek než litr, taky jsem čekal od telete víc a přitom je to naprosto hodnej bajk, říkám, spíš tam hledat ten střed.

Naposledy editováno 27.05.2020 10:42:19

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 10:39 | Nahoru | #7
V_i_c_i > Tohle je můj pocit, měl jsem ještě fazera 600 a ten pod 7000 nejel vůbec, ale nahoře letěl. Co potkávám na silnici fazery 1000 a kámošovo Z1000, tak na zrychlení je Sv1000 lepší. Když jedeme a zrychluje se, tak slyším , jak podřazuje, aby mě dohnal.

Rolda89 > Jinak zablokovat se dá krásně, když jedu po cestě, kterou neznám (nebo je poškozená zatáčka) a občas jsou i zatáčky, u kterých zjistím, že to danou rychlostí neprojedu. Tak potřebuji dát pár kvaltů dolů, aby mě to dobrzdilo (samozřejmě i s brzdami). Při těchto krizových situací jsem rád za větší otáčky = větší brzdění motorem, zatáčka se pak projede třeba kolem 5-6000. Při 10000 určitě né, to jsem špatně napsal.

Naposledy editováno 27.05.2020 10:50:29

(reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 10:46 | Nahoru | #8
Rolda89> no tele je vlhkej sen už od dob prvních km v jedné stopě ale jednak se toho bojím, druhak bych si sáhnul leda na jedny z prvních S a druhak právě ty první snad trpěly nějakými neduhy... joooo TeLátko... :D

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 11:40 | Nahoru | #9
blesk16> popravdě, nikdy se mi to nestalo, mů jízdní styl je spíš pomalu do zatáčky a rychle ven a podřazení o pár kvaltů je celkem velké snížení rychlosti, ale je fakt, že spíš využívám ten střed otáčkovýho spektra, takže radši mám vyšší rychlost, ale prvních pár svezení na teleti bylo zajímavých, trošku jiný vnímání rychlosti

Jawasaki> to máš pravdu, první meli trochu víc much, já ale sehnal 99 za nižší cenu, než jde sehnat 97 s pěknejma úpravama, ale práce na ni bylo a furt ještě je, motorka je to super, ale v porovnání třeba s rsv je to spíš hodnej cesťák

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 12:23 | Nahoru | #10
Připojím se s tím co vím.. Měli jsme SV650 doma, ročník 2005.. Brutálně pěknej zvuk to mělo (akrap), bylo to prťavé a to mám jen 170cm, hravé, na okresky super ale... brzdy nic moc, přední tlumiče dost měký bez možnosti nastavit víc než předpětí pružiny, blokace zadního kola se podařila při drsnějším podřazení na mokru nebo na sjetý gumě, posez pro řidiče jakš takš ok pro batoh nesnesitelný, spotřeba minimálně 8l/100 a to byla jízda víceméně kochací. Možná mám vysoké nároky ale už tenkrát ve 24letech mne nikterak neohromila a to jsem sedlal o šest let starší Inazumu 750ku.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 13:02 | Nahoru | #11
vy mi dáváte teda :D mělo by to bejt primárně pohodový solo cestidlo , na dračení bude k dispozici 929RR, případně fazole. já jsem 175/95 :D
ta spotřeba bude asi individuální ne, podle toho jak za to člověk tahá, tohle by mělo spíš jen tak prdlat. ale i tak 8L mi přijde na šestku teda dost ulet

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 13:24 | Nahoru | #12
spotřeba 8L je masakr, ja jsem vždycky za 5,5L, když cestuju jde to ke 4L v klidu.., 8L nedám ani s teletem, tam jsem tak na 6,5-7L

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 13:31 | Nahoru | #13
To protočení záleží i na gumě. Na Gladiusovi (SV650 motor) mně s Pirelli GT2 to dělá, s Mitaskou Sport Force to nedělá.

(reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 14:29 | Nahoru | #14
Jawasaki> v klidu, stejně si to musíš vyzkoušet na vlastní kůži. Proporce máme dost stejný a i otčím který jí jezdil je podobně rostlej. Moje zkušenosti jsou bohužel takový že bych na tom dál než 100km jet nechtěl a s laďákem bych sebou vozil i plato Ibalginu (on ho vozil v kapse a z výletu si zobnul a šel spát) Spotřebu si počítal dost přesně ale kdo ví čím to mohlo být.

E. jo a měl bych uvést na pravou míru jednu věc - Ohromila mne dizajnem a zvukem.

Naposledy editováno 27.05.2020 14:33:38

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 17:04 | Nahoru | #15
Vzhledem k pokročilému věku karburátorových verzí bych se klonil ke stříkačce. Je to hrozně jednoduchý zařízení, a proto spolehlivé - dvě klapky v každém bloku , dvě táhla a motorek. Aspoň u těch prvních verzí cca 2004 a výš.
Ano, taky se to seřídit sem tam musí, ale je to jen synchronizace klapek a případně srovnat TPS, velice jednoduché úkony.

Karburátory obsahují spoustu dílů, po 16 a více letech už to může být unavené na pružinkách, vytlučené pohyblivé díly a gumky ztvrdlé. Abys měl jistotu a věděl jak to máš v cajku, nejlíp karbce zrepasovat. Když to uděláš kloudně, membrány, ventilky atd., tak se ti dorovná cena na srovnatelnou motorku se vstřikováním, myslím.

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 18:23 | Nahoru | #16
Já měl 6 let babku 2002. Byl jsem maximálně spokojen. S karburátory, když nepočítám montáž Dynojet kitu a občas kontrola podtlaků, se nedělalo vůbec nic.Celkově se mi na motorce nevyskytla jediná závada. Brzdy jsem trochu poladil pancířkama a sinterovanýma deskama a brzdilo to lépe než kamarádův Raptor 650 s Brembama. Jinak svezení je na tom dobré, je to zábava. Ale chápu že to někoho nemusí bavit. Mě také nebavilo svezení na 600 Hornetu.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 20:46 | Nahoru | #17
Tak já nevím... mám asi divný SVecko, protože spotřeba 4.5-5, když se letělo tak 6.
V zatáčce rozhodně nedoporučuji nijak extra podřazovat, protože to mi V2 vysvětlila velmi rychle
Na cestování a dlouhý štreky je super a na laďák si po zimě zvyknu během první či druhé jízdy
Jen ať mě slyší, menší pravděpodobnost, že o mně nebudou vědět

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 21:15 | Nahoru | #18
Jo, spotřeba. Tak tu jsem měl na delší trasy cca 5 a kolem komína a při blbnutí cca 6.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 22:56 | Nahoru | #19
Hančaa>
tak on je rozdíl jestli 650 tahá metrák nebo půl... To pak tolik nežere

(reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 23:08 | Nahoru | #20
Kafoholik> S tim vstřikováním vs karburator absolutní souhlas

(reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 23:18 | Nahoru | #21
Kafoholik>

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

27.5.2020 v 23:41 | Nahoru | #22
jako určitě vstřikování, ale ještě bych si rozmyslel vůbec tuhle motorku, jako takovou.
Měl jsem X motorek a na nějakejch půjčenejch sem i jel, ale SV650 vstřik byla suveréně nejhorší motorka. Nejede, nebrzdí, motor teda spodek nemá, resp "nejede" v celém pásmu stejně a v 9,5 umře. nevim no.. proti tomu jsem mj měl, dle zdejších odporníků, "krám" typu gsf650 vstřik a jede, brzdí a zatáčí mnohem lépe..

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

28.5.2020 v 01:04 | Nahoru | #23
Spotreba odpovida stylu jizdy, to neni potreba moc resit. Ja jsem pod 7litru nejezdil na zadny motorce a to si nemyslim, ze jsem extra rychlik. Na TL mam cestovnim tempem kolem 9ti - svizne to leze pres 10...

Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

28.5.2020 v 01:16 | Nahoru | #24
a co zkusit ER 6 taky 2v se vstřikováním

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

28.5.2020 v 06:21 | Nahoru | #25
přátelé vím o spoustě lepších motorek :D nicméně můj strop bude kolem 60k. což je víc než limitující. samozřejmě jsem přístupný i starším strojům. stříkačka by byla příjemný bonus. v tipech bylo poměrně dost rozmanitých strojů. Doma je FZS 600, to jsem dal ženě. Je to fajn, jen dole nic moc a nahoře to zas jede jak píchlá svině. TO je skoro ideál, ale už si ho mužu tak max pujčovat. Dále na dračení je k dispozici 929RR, takže na tom bych se vyblbnul. Hledá se cestidlo co si neuřízne při předjíždění aut ostudu, co bude schopno dodržet cestovní rychlost dejme tomu 120 +/- , na čem nebudu vyloženě ležet a co v případě zatáček se nebude podemnou kroutit jak had a nebude to vážit 300kg. ve výběru byly (možná jsou) i takové klenoty jako gsx 750f, VFR800, pokukoval jsem i po deauville, tam mě trošku štvou pevný kufry a to že nevim jak se to bude chovat v zatáčkách atd. Prostě levnej pohodlnej cestaček co taky trošku pojede a nebude se na tom ležet. TDM 850 by to skoro splnovalo. jen to je hroch a problémové motory, na 900 nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

28.5.2020 v 08:31 | Nahoru | #26
Jawasaki> Tak vem cestovni enduro nasad silnicni gumy a mas primej posez, rychlost 120 to da, kufry podle toho co je v nabidce, predjizdet to zvladne, zvladne to dost dlouhy trasy a nemusis se bat kazdeho kaminku :) mam Transalpa 600. Za 60k sezenes i 650 a ano je to jen karbec. Spotreba kolem 5.5 takze zadna hruza.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

28.5.2020 v 08:59 | Nahoru | #27
Honzik93> no jako líbila by se mi třeba stará tenerka atd, nicméně jednobuchy bych asi skutečně dlouhodobě nad kilo uhnal. prozkoumám ještě tedy tebou zminovaný segment

otázkou je co kW. nejmín jsem měl moto se 70kW

ještě se zkusím zeptat jinak. jaká nejlevnější 600ccm+ se dá sehnat se vstřikováním? třeba by to kvuli technice stálo za posouzení. z moto světa jsem totiž na pár let vypadl a nemám přehled které modely už mají Fi a které ještě ne

Naposledy editováno 28.05.2020 09:55:39

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2020 v 11:26 | Nahoru | #28
Deauville, TDM... to už jsme skoro u obligátní odpovědi jménem V Strom... Něco kolem 60 bylo na Bazoši a myslím i tady. https://motorky.baz...ki-dl-650-vstrom.php

vtřikování má každej DL 650, karburátorový se nedělaly.V strom je o tom že vydrží. Moc to nejede ale když ti jde o ty výlety, je to ok. Úplnej lenoch to taky není. 85 tis. km bych neřešil, to je cajk. jednou tolik ještě dá. Za rok prodáš za stejný prachy, kdyby nic... Teď když to jen umeješ a líp nafotíš, tak to vystřelíš o 10 dráž...
Já mám to samý, je to v pohodě. Stejně starý SV na tom bude stejně, akorát se hůř prodá kdyby bylo potřeba. Takovej nákup z rozumu, taky jsem to tak bral. Jestli dáš 50 a máš desítku na vstupní servis, tak to vyjde i s gumama a řetězovkou ( matroš)... Protože pirelli scorpion trail 2 sada je cca 5500, řeťězovka trojka, olej 800, filtr vzduch kolem litru. A je to ready na Bulharsko

Naposledy editováno 28.05.2020 11:49:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

28.5.2020 v 11:28 | Nahoru | #29
Jawasaki> podle mého úsudku to vychází nejlépe zas na FZ6 Fazer což je vlastně novější model toho co podědila žena, za 60t je docela i výběr.

(reakce na) Suzuki SV 650 "MK1" vs "MK2"

28.5.2020 v 11:42 | Nahoru | #30
duplicita

Naposledy editováno 28.05.2020 11:42:25
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist