bmw_r1300gs_cartec





Téma: Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu
 
26.5.2020 v 04:07
Mám hrozně ucukanou motorku. Mezi zavřeným plynem a sebejemněji i minimálně přidaným plynem dostanu kopanec do zadního kola. Při jízdě v pomalé koloně to řeším spojkou. Při solo jízdě zatáčkou si před zatáčkou vzorově podřadím a nájezd je se zavřeným plynem. Při výjezdu ze zatáčky při i sebejemnějším přidání plynu dostanu zrychlující kopanec do zadního kola. Co s tím? Je to nebezpečné. Jak to řešit? "Spojkováním"?


Naposledy editováno 26.05.2020 04:15:24
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 09:13 | Nahoru | #31

ktmduke390 píše: v4o> Ano, máš pravdu, že mám úplně zavřený plyn. Uvažoval jsem o tom, že bych na plynovém lanku odstranil vůli + ještě něco malého navrch (1/4 otáčky vymezovacího šroubu). Co na to?


Začni si číst v manuálu, ať víš, že vůle na plynu je dost doporučená věc.

2 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 09:14 | Nahoru | #32
To není chyba, ale vlastnost :)
Já sice nevím jak takovej malej duke jede, nebo co to má za motor, ale mám 1290r, je to jako každej jinej 2V, prostě to chce cit a umět si nadávkovat plyn. Já když jel poprvé na 2V tak jsem byl dost v šoku, že proti 4V to prostě nejde projet plynule zatáčku, pak to pártkrát zkusíš znovu a problém je pryč
Tvoje moto nemá výkon ani krouťák aby to s Tebou tak škubalo v zatáčce, vidím to na to že máš špatně zařazenou rychlost, prostě Ti to spadne dost nízko a tam se motoru nelíbí a proto to s Tebou tak škube. Dej o kvalt níž a drž víc otáček....nebo na menším pastorku o zub méně. Taky Ti k tomu může dost přispět blbě nastavené tlumiče kdy to máš moc měkké.
Spojením ucukané jízdy a měkkého tlumení je fakt špatná kombinace

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 09:15 | Nahoru | #33

S.h.I.t. píše: to je ale podle me proste typicke chovani jednovalce...



Já nevím, máme teď v baráku fungl CB 300R, až tak hrozný mi to nepřipadá..

Dneska se dá spousta těchto neduhů poresit nahranim jiné palivové mapy, doba šroubováků už je pryč.

Ale pokud na tom má tazatel 180 km + žádné velké zkušenosti s jízdou na motorce, dal bych tomu čas, ono si to sedne..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 09:19 | Nahoru | #34
Kohlstein> Vím, že minimální vůle na plynu by měla být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 09:24 | Nahoru | #35
Sonicek> Píšeš: "Tvoje moto nemá výkon ani krouťák aby to s Tebou tak škubalo v zatáčce, vidím to na to že máš špatně zařazenou rychlost, prostě Ti to spadne dost nízko a tam se motoru nelíbí a proto to s Tebou tak škube."

Se mnou to neškube, protože mám nízké otáčky. Dostanu pouze jeden kopanec při přechodu ze zavřeného plynu, když začnu přidávat a to i když přidávám pomalu.

Naposledy editováno 27.05.2020 09:54:29

Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 09:33 | Nahoru | #36
zkus si pohrát si s tou vůlí plynu, jen abys viděl co to udělá když se ti ten plyn nezavře. Jak jsem psal dřív, trochu jsem s tím experimentoval a cim vic ti jde benzinu pri zavrenym plynu, tak o to min to brzdi motorem a o to vic je pak plynulejsi rozjezd pri pridani plynu.
Ale předpokládám že se to pak dá upravit jinak než lankem plynu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 10:20 | Nahoru | #37

ktmduke390 píše: Tez> Mám to nové. Měl jsem delší přestávku. Před tím jsem jezdil na dvoutaktech.



Tak neřeš a jezdi. Tohle je prostě charakter duka, časem to budeš mít v ruce. Za pár tisíc si na tohle vlákno ani nevzpomeneš

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 10:23 | Nahoru | #38

Tez píše: Tak neřeš a jezdi. Tohle je prostě charakter duka, časem to budeš mít v ruce. Za pár tisíc si na tohle vlákno ani nevzpomeneš



Tak jdu na to. Pocitová teplota teď v Jablonci 12,4°C.

Naposledy editováno 27.05.2020 10:25:10

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 10:47 | Nahoru | #39
ktmduke390> Tak asi nemáš cit to nadávkovat plyn tak aby to s Tebou neškublo. Tento problém udajně měla i moje dřívější FZ1, ale nemůžu říct, že by to škublo dle mě. Asi každej má svůj pohled na věc...jinak vůle na plynu Ti stejně nepomůže, taky ji mám, každá motorka má vždy drobnou vůli. Dá se udělat tzv.fuelcut, to že při zavřeném plynu jde stále menší dávka paliva a pak když přidáš tak se nekoná to cuknutí.
Ale nejví Ti pomůže když si půjčíš jinou motorku, ideálně velkej a starej 2V, tam tě to vyškube tak, že si Ti pak bude zdát tvoje moto jako beránek

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 11:51 | Nahoru | #40

Sonicek píše: Tvoje moto nemá výkon ani krouťák aby to s Tebou tak škubalo v zatáčce



Tak škubat může i motorka s polovičním krouťákem, zvlášť jednoválec (např u krosových motorek). Záleží jak to KTM vyrobila (vyvažovák, vstřikování atd). Třeba motor plánuje dát konečně do opravdového endura a bude to mít pěkný odpich.

Nicméně, zmínil, že je to nová motorka, takže se to ještě může zlepšit až se to zajede.

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 15:16 | Nahoru | #41

ktmduke390 píše: Kohlstein> Vím, že minimální vůle na plynu by měla být.



Tohle je věc preferencí, jak jezdce, tak výrobce, u mých motorek má jen jedna v manuálu pouze minimální vůli na plynu a další 3 naopak mají naordinováno, aby měl plyn značný volný chod.

Já osobně mám rád, když má plyn vysokou vůli, znám mnoho lidí, kteří chtějí mít téměř minimální, nezažil jsem případ, kdy by byl dobrý nápad mít nedovírající plyn, pokud chceš docílit takového efektu, zvedni si volnoběh, na slalom si ho zvedám klidně na 4000rpm, na většině tratě pak ani nemusím dávat plyn .

Možná bys také mohl investovat do motoškoly, v začátcích si většina jezdců vybuduje kupu zlozvyků, které se pak špatně odbourávají.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist