Proc bych timto prosel? Hadam, ze trh s ojetinami je mnohem bohatsi v Nemecku a financne by to mohlo byt levnejsi. Je v tom i urcite davka zabavy. (1) Je tato uvaha spravna? O motorkach a celym papirovani vim dost malo (uz procitam FAQ https://www.motorka...a/?t=51445&pgr=1 )
(2) Pri platne nemecke technicke nebude muset clovek projit technickou v CR, nemylim-li se. V jinem pripade bude muset motorku nechat nekde na hranicich treba na tyden? Na strane druhe je ceske STK na 4 roky u nenovych dvoukolaku.
(3) Ziska clovek SPZ na pockani? (4) Je ceske povinne ruceni platne pro Nemecko?
Alternativou je registrace v Nemecku spojena s nutnosti prihlaseni pobytu, o ktere vsak neusiluji.
Diky.
(5) PS: Mohl by byt problem mit ceskou SPZ v Nemecku?
Naposledy editováno 24.05.2020 11:51:09
Ojetina z Nemecka, registrace v CR, pouzivani mimo CR
Dostanes motorku, ale bez znacek, takze na ni nemuzes jet po vlastni ose.
Musel by jsi mit prevozky.
S motorkou v CR nasledne absolvujes dovozovou STK a pak zajdes na urad a tam ti vydaji papiry a i SPZ.
Co mam zkusenost ja, tak po dovozove STK muze vydani podkladu pro dopravku trvat do druheho dne. Na urade je to pak na "pockani" ale nejakych par hodin tam stravis.
Osobne si myslim, ze trh s ojetejma motorkama je tak nasyceny, ze bude nejsnazssi si poridit motorku v Cr uz na ceskejch cislech a s ceskou RZ a nasledne s ni jezdit v nemecku neni problem.
Povinne ruceni tam plati a protoze tam jsi neoficialne, tak tam ses proste jen na vejlete.
Ale uplne jsem asi nedokazal pochopit tvoji otazku a zamer...
1 reakcí na tento příspěvek Ojetina z Nemecka, registrace v CR, pouzivani mimo CR
Ted se divam na ty prevozni znacky (myslel jsem, ze to jde normalne prejet po koupi bez znacek ) a jde s nemeckou zlutou jezdit i po CR. Takze fakt zalezi, jak velky je ten rozdil v trhu.
https://www.uamk.cz/...zni-znacka-z-nemecka
http://dfens-cz.com/...ni-ose-co-to-obnasi/
Taky ctu, ze dovozova STK slouzi jako evidencni kontrola, takze 4 roky k dobru.
Naposledy editováno 24.05.2020 12:34:44
only2wheels píše: Diky cuir.
Ted se divam na ty prevozni znacky (myslel jsem, ze to jde normalne prejet po koupi bez znacek ) a jde s nemeckou zlutou jezdit i po CR. Takze fakt zalezi, jak velky je ten rozdil v trhu.
https://www.uamk.cz/...zni-znacka-z-nemecka
http://dfens-cz.com/...ni-ose-co-to-obnasi/
Taky ctu, ze dovozova STK slouzi jako evidencni kontrola, takze 4 roky k dobru.
Dovozova STK je totiz vylozene jako technicka. I obycejna technicka pri prepisu se da pouzit jako evidencka.
A jeste si zjisti jestli je prevozka univerzalni jak na nemecko tak i na cr a nebo to budes muset na hranicich prehodit. Navic mam pocit ze jako soukroma osoba prevozky nevyridis. Ze je potreba soucinnost nejakeho bazaru. Ale to nevim na 100% proto se nekde informuj. Mozna dorazi nekdo kdo tomu rozumi vic.
delka jejich platnosi se vaze na delku versicherung - pojistky
Trochu jsem se rozepsal, každopádně bych ji koupil rovnou v Česku, tady je motorek taky dost a myslím, že neušetříš, když ji koupíš v DE, tam si motorky drží cenu.
1 reakcí na tento příspěvek Ojetina z Nemecka, registrace v CR, pouzivani mimo CR
V čr dovozová STK (jde to ochcat dovozovou evidenční kontrolou, ale pak tam nemáš STK na 4 roky). Na tu se většinou musíš objednat předem, ne každá STK je dělá. Obvykle protokol není na počkání, do druhého dne to stihnou vždy. Pokud to jde hladce.
Pokud je to model nebo varianta, co se v ČR neprodávala, pošlou tě za akreditovaným dovozcem, aby jim napsal maximální povolené zatížení náprav na papíru s razítkem. To je údaj, co se mimo ČR uvádí asi jen u náklaďáků, ale naše úřady prostě chtějí mít vyplněnou každou kolonku, co v TP existuje. Akreditovaný zástupce značky si za ten papír s razítkem řekne tučnou sumu (3 - 4 litry) protože proč ne, když může. S tím papírem zpět na dovozovku.
Pak si uzavřeš povinné ručení - na VIN, později jim nahlásíš SPZ.
S protokolem z dovozovky a zelenou kartou od ručení zajdeš na registr vozidel. Nepůjdeš k okýnkům, ale zaklepeš na kancl oddělení dovozů. Opět - ne každý registr vozidel dělá dovozy - zjisti si předem na webu, která pracoviště ho dělají. V kanclu jim necháš protokol z dovozovky, německý techničák včetně odhlášky (budeš mít od původního majitele 2 díly) a ukážeš jim zelenou kartu. Někdy si ofotěj kupní smlouvu, ale už dlouho se mi nestalo, že by ji chtěli vidět.
A pak čekáš.
Mají na to 30 dní, ale většinou to stihnou za týden.
Zajdeš na registr na dovozy, pošlou tě zaplatit (asi 1800Kč) a pak dostaneš techničák, OTP (zalaminovaný malý techničák) a SPZ s vylepenou známkou.
A to je vše, můžeš jezdit po světě. Povinné ručení platí po celé Evropě s pár obskurníma vyjímkama, jako např Kosovo nebo turecká část Kypru, záleží na pojišťovně.
A dodatek: Motorku v ČR nekupuj! Jedině že by byla od prvního majitele, co ji v ČR koupil jako novou.
Většina ojetých motorek v ČR sem byla dovezena překupníky. Ti skupují nejlevnější motorky v německu. Pokud je bouraná, tak to co nejlevněji opraví aby to nebylo vidět případně zamaskují jiný problém. V každém případě VŽDY o hodně stočí tachometr a tady to prodají. Je to jediný způsob jak vydělat protože motorky v dobrém stavu v Německu levnější nejsou. Tady na tom napálený jezdí, dolepí plasty které se rozpadly po levné opravě překupníkem, opět stočí tachometr a prodá. A tak dále. Čím starší stroj, tím je jeho historie v ČR horší, protože zdejší populace si za mrzské platy mohla dovolit jen to nejlevnější. To až posledních 5 let si zdejší obyvatelé kupují ve významném množství nové stroje a mohou si dovolit je v případě poškození řádně opravovat.
V Německu jsou šmejdi také, ale je tam větší šance koupit motorku od někoho, kdo ji měl 10 let a dobře se o ni staral. Navíc je tam řádově větší výběr díky velikosti a ekonomické síle populace. Pokud chceš třeba nějaký 20 let starý model (mnoho výrobců dělalo kvalitní spolehlivé stroje naposledy v 90tých letech) pak v ČR prostě dobrý kus sehnat nejde.
Naposledy editováno 24.05.2020 22:37:34
1 reakcí na tento příspěvek Ojetina z Nemecka, registrace v CR, pouzivani mimo CR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojetina z Nemecka, registrace v CR, pouzivani mimo CR
Metric píše: K PS - ak dlhodobo niekde bývaš (teraz neviem, či 6 alebo 12 mesiacov), mal by si si prehlásiť vozidlá, čo používaš, do novej krajiny - ale pokiaľ viem, prakticky to nie je kontrolované, v ČR určite vôbec nie, v Nemecku si nie som istý, ale dohadujem sa, že to bude podobné.
V nemecku to kontroluji, pokud tam mas pobyt ale auto mas registrovane v CR tak je problem, poprve to mozna vyresi upozornenim, podruhe uz urcite ne.
Pobyt obvykle potrebujes kvuli bank.uctu…
tazatel je v nemecku tak nejak neoficialne…. kdovi jaka leva se za tim skryva….
Naposledy editováno 25.05.2020 10:49:23
Naposledy editováno 25.05.2020 15:54:51
Ojetina z Nemecka, registrace v CR, pouzivani mimo CR
Naposledy editováno 25.05.2020 20:17:19