barth_kveten2




padaky Přidat reklamu

Téma: 10W-30 vs 10W-40
Na motorku Honda CRF 1000 AT je předepsaný motorový olej 10W-30, mohlo by mít negativní vliv na motor, pokud bych použil 10W-40? (samozřejmě odpovídající specifikace JASOT/API) Dle značení olejů označuje druhé číslo 30, resp. 40, viskozitu oleje za vyšších teplot. Tedy vyšší číslo znamená lepší mazací schopnost (viskozitu) oleje při větším tepelném namáhání motoru. Přijde mi, že 10W-40 by měla být tedy lepší a zároveň bývá i levnější. Ptám se proto, že mi přijde zbytečné dávat do motoru v podstatě "horší" olej, který je ještě i dražší. Jediné, co mě napadá, je že 10W-30 může být celkově trochu řidší a vhodnější pro použité v motoru s minimálními vůlemi mezi pohyblivými a mazanými částmi. V Hondě k tomu samozřejmě moc neví a doporučují pouze to, co výrobce. Věděl by k tomu někdo víc?
Předchozí
1 2 3
Následující

10W-30 vs 10W-40

21.5.2020 v 14:51 | Nahoru | #1
Celkově trochu řidší bejvá 5w30, když vycházím z aut.Jediný co mě napadá, jestli ta specifikace neskrývá nějakou vlastnost, třeba jako olej pro PD, ale nebudu si hrát na tribotechnika, asi mají tak dobře řešený chlazení, že 40 netřeba, dal bych tam, co tam patří...

Naposledy editováno 21.05.2020 14:53:52

10W-30 vs 10W-40

21.5.2020 v 15:02 | Nahoru | #2

10W-30 vs 10W-40

21.5.2020 v 15:35 | Nahoru | #3
u mý CB taky předepisují 10W-30, jako do většiny svejch modelů (včetně vzducháčku CB125F - tam mi to přijde už na pováženou, při letním provozu...).
Důvodem by měla být eliminace vnitřních odporů=menší spotřeba=menší emise.

Přes 10tis km jezdím s 10W-40 a jediný, co se změnilo, je o dost tišší řazení s 10W40

Nemám tam ani hydroštely, ani hydronapínák rozvoďáku. Kdyby ano, určitě bych zachoval alespoň spodní hodnotu stejnou - což u 10W30 a 10W40 beztak je

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

21.5.2020 v 15:53 | Nahoru | #4
Tlacitku HLEDAt bych obetoval pulku obrazovky fora m.cz

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

21.5.2020 v 16:20 | Nahoru | #5
Jak jsme napsal v jiném vlákně, použití 10W 40 místo predepsanú viskozity 10W-30 muze mit vliv maximalne na poenezenku, protoze ten prdepsany je o 2-3 STOKORUNY DRAZSI ve 4 litrpovm baleni nez 10W 40 ...a take pohodlnost, prozoze 10W 30 se neda koupit na kazdem eshopu nebo tam kde prodavaji oleje...

kdyz ma nekdo 400 litru na novou motorku, prijde mi hloupe usetrit 2 stokoruny a jeste se to pokouset verejne obhajovat pseudoargumenty o vyssi teplote atd...

10W-30 vs 10W-40

21.5.2020 v 16:23 | Nahoru | #6
No a co mám dělat já když jsem s moto v ČR a část roku v UK, ducati tam leje 10w 40 a u nás 15W 50. (možná je to naopak)

10W-30 vs 10W-40

21.5.2020 v 18:28 | Nahoru | #7
Napriklad v Honde (autorizovany servis) na Slovensku davaju 10W-40 ...

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

21.5.2020 v 19:09 | Nahoru | #8
Já sem přemýšlel do PCX nad něčím jiným než originál od Hondy... A nakonec ten origo stojí 350 Kč litr... to nemá cenu ani o něčem jiném přemýšlet..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

21.5.2020 v 23:40 | Nahoru | #9
CRF1000> vsadil bych se, že CRF v manuálu by v našich podmínkách od jara do podzimu dlouhodobě dala i 20W-50 za kilo pade za litr... Takže není na místě hned omílat to, že do motorky za čtyři kila se smí dávat jen drahý olej.

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

22.5.2020 v 00:03 | Nahoru | #10
vilemx> A co ušetříš na oleji o to projedeš víc v benzínu, nemluvě o koronou přebitého CO2 :)

10W-30 vs 10W-40

22.5.2020 v 00:24 | Nahoru | #11
Motoru je to pravděpodobně jedno, ale dct převodovce úplně ne. Do motorek leju to, co tam má bejt a nešpekuluju.

Naposledy editováno 22.05.2020 01:14:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

22.5.2020 v 08:29 | Nahoru | #12
vilemx> popletl jsi pojem "drahý" a doporučený výrobcem, ale celá ta debata proč dát jiný než doporučený olej mi připadá hloupá a trapná tak jsem upozornil na to, že 10W40 je levnější a dostupnější...o nic jiného nejde, nic neomílám, to tady dělají zarputile jiní

každý si tam může dát co chce, klidně olej do míchačky

10W-30 vs 10W-40

22.5.2020 v 12:49 | Nahoru | #13
Mě dali do Hondy 10w-40 při garanci v autorizáku a to je podle příručky doporučován 10w-30. Další výměny si už dělám sám a leju tam normál 10w-40 a cajk.

2 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

22.5.2020 v 20:51 | Nahoru | #14
Dneska jsem byl na 1000 km servis a dali mi 10w40,prý je na naše podnebí vhodnější,extra jsem se ptal kvůli tomule tématu.Jinak jsem mohl celou dobu být v dílně,všechno rádi ukázali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

22.5.2020 v 21:51 | Nahoru | #15
CRF1000> Ono je "doporučený" a "doporučený". Můj názor je, že řidší oleje výrobci předepisují kvůli tomu, že na nich motory prolezly emisním měřením. Takže je musí uvést do příručky jako předepsané. U starších motorek, kdy nebyla taková hysterie kolem emisí, manuály umožňovaly výběr z několika viskozit podle převážného podnebí. S příchodem Euro 4 tyhle možnosti najednou mizí.

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 07:12 | Nahoru | #16

karavanista píše: Já sem přemýšlel do PCX nad něčím jiným než originál od Hondy... A nakonec ten origo stojí 350 Kč litr... to nemá cenu ani o něčem jiném přemýšlet..



Myslíš, že Honda vyrábí své originální oleje ? Je to ten samý olej jako každý jiný, akorát s nálepkou kde se vyskytuje nápis Honda a proto i vyšší cena.

10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 08:29 | Nahoru | #17
Honda udává alespoň podle info dealera, že při 10W30 jsou nižší odpory, nižší spotřeba a nižší emise. Na druhou stranu, 10W 40 má pro naše podmínky přeci jenom trochu větší rozsah využití. Vždy, pokud jsem nechal dělat motorku Hondy dali 10W40. Takže bych to neřešil a s klidem dával 10W 40, alespoň takto jezdím já. Motoru více prospěješ spíše včasnější výměnou.
Ještě v manuálu Sama Honda doporučuje 10W 30 až 10W 40. Ale upozorňuje na oleje tipu Long Live, které tam přijít nesmějí.

Naposledy editováno 23.05.2020 08:32:48

2 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 09:18 | Nahoru | #18
Je to trochu složitější, než napsat jednou větou. Jsou dva tábory, jeden se řídí zkušeností a selským rozumem , a nejde o finanční efekt, co je levnější. Druhý tábor má manuál jako modlu a bibli.
Oba oleje mají při pracovní teplotě stejnou tekutost (viskozitu), Rozdíl je jen ten, že olej 10W40 snese větší tepelné zatížení než olej 10W30. Jedná se o oleje typu A3. Olej 10W30 je vhodný do našich podmínek. Když se sem tam trochu zazávodí a nějaký ten výjezd na Balkán, je vhodnější 10W40, lépe motor v horku umaže.
Long oleje se nedoporučují, spíše přísný zákaz použití. Jsou to oleje A1,A5, které dělají menší olejový film, a tím menší odpor a tím snížené emise, ale taky zaručené přidření motoru.
Ten , kdo se sveze jen kolem komína, stačí 10W30 , ale je pak lépe ho měnit o nějakou tisícovku km dříve.

Naposledy editováno 23.05.2020 09:22:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 10:23 | Nahoru | #19
Oldag> Švýcar použil něco jiného než je napsáno v knižce? Kam se poděla germánská přesnost a smysl pro dodržování pravidel?

10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 10:47 | Nahoru | #20
No tak nevím, 10w30 podle ty zkratky HMEOC, nebo jak to tam píšou, má mít vliv na nižší spotřebu paliva, kvůli nižšímu tření součástí motoru, jestli tomu dobře rozumím?..Pro mě je ale důležitější dát motoru olej, který v maximální míře zajistí kvalitní mazání, i během plné zátěže a na to je teda asi lepší 10w40..

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 11:16 | Nahoru | #21
BrumlaRT>

Oba oleje mají při pracovní teplotě stejnou tekutost (viskozitu)

Jen ta pracovní teplota je pro oba oleje jinde a na tu je dobrý ten olej co nejdřív dostat a tam ji co nejvíc udržet což u stejného motoru ovlivní pouze provozní podmínky,tzn.pokud to nechci na okruh nebo nejedu do rovníkové Afriky tak bych věřil klukům od konstrukce než klukům za stolem v krásné hale showroomu hondy.

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 12:01 | Nahoru | #22
BrumlaRT> ty oleje nemaj stejnou vizkozitu pri stejny teplote, a ze 10w40 snese vyssi teplotni zatizeni je spis teoreticka uvaha, prakticky muze 10w30 snest to same nebo i vic, protoze ma nizsi rozsah a tolik nedegraduje, navic se lip chladi.

E: dost zalezi na konkretnim oleji ...

Naposledy editováno 23.05.2020 12:03:52

10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 13:03 | Nahoru | #23
V tvém případě manuální převodovky můžeš i 10W40. U nás pokud jí nedáváš trvale hašte bohatě poslouží 10W30. V případě DCT dávat pouze a jenom olej 10W30 dle normy doporučené výrobcem ! Pokud Ti jde skutečně o blaho motoru, raděj než řešit 30/40 měň olej a filtry podstatně dřív (dle jízdních podmínek) Ať slouží !

10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 13:43 | Nahoru | #24
Jasně, budu dávat i kvalitní filtr a měním olej teď po roce a najetých 3tis km, takže s bohatou rezervou, když předepsaný interval je 12tis km.

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 17:19 | Nahoru | #26

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 19:05 | Nahoru | #27
dave-lister> Tu přesnost má mizivé procento Švýcarů,ty montují hodinky,pak tu jsou dvě další sorty,buď ty,co dodržují přesně to co je napsané,prostě co je psáno,to je dáno a když to nejde,tak to prostě nejde,přece nebudem přemýšlet a pak ta většina je banda psychopatů,kteří dostanou záchvat a jsou schopný i ublížit.Proto je tu tolik cizinců,aby měl kdo dělat a oni měli co jíst a nevymřeli,iluze o bájném švajcu mě opustila dost brzy

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

23.5.2020 v 19:43 | Nahoru | #28
vilemx> Honde jako výrobci nelze nic vytknout, pokud jde o manuály k Africe, na rozdíl od jinych výrobců neuvádí znacku oleje, pouze specifikaci...pokud má výrobce dohodU s agipem nebo shellem, že prvni - OEM nápln z výroby bude od nich, uvádí pak tuto značku oleje jako doporucenou VE VSECH MANUÁLECH ...tentokrát se k tomu Honda nesnížila....

2 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

Skvělá odpověď, děkuji! 23.5.2020 v 23:25 | Nahoru | #29
Pokiaľ ten motor nepojde 24h Le mans okruhu čo v 99,9% prípadoch nepôjde, 10w30 stačí bohate. Ide o to, že čím je ten olej redší - jeho schopnosť prestupu tepla a vplyvu "uchladiť sa" je lepšia. Dôležitejšie je pre neho čistota oleja a kvalita oleja. Ako píšu kolegovia - vypusti ho po 8000-10000 km s novými filtrami a je to v pohode na ďalších 20r bez nutnosti otvárania motora ako je to u hondy zvykom. Ten motor je dimenzovaný dobre, založený na starej škole, vidíš v ňom prvky a konštrukčné riešenia od starého dominátora, afriky transalpa. Takže dúfam že vydrží aspoň polovicu čo tie motory. :) Pre ukľudnenie situácie - https://motocykel.sk/clanok.php?id=5055

A na instagrame sledujte 1000ps_strassentraining - páničko tam má na starom varadere cez 650 000 a na 2016 afrike 250 000km. Motor lieta ako za mlada. Olej neolej.


PS: Nerieš - nalej 10w30 hlavne nový a nie raciol a pôjde to :)

Naposledy editováno 23.05.2020 23:27:22

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

24.5.2020 v 12:20 | Nahoru | #30
Výrobce tyhle věci nezkoumá x let než je tam dá, jenom protože se nudí! Alespoň to tak bývalo. i když v dnešní době,
hlavně prachy,ale zaco to už je jedno
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda Africa CRF 1000L Plexi turbolence [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin mildafleck 54 31.5.2020 v 12:29 Oldag
CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z ... [1 ... 31, 32] Honda CRF1000L Africa Twin joules 947 30.5.2020 v 21:28 lopata75
McCruise - elektronický tempomat pr... Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1000L Africa Tw... rst1467 25 29.5.2020 v 13:55 Oldag
CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50 Honda CRF1000L Africa Twin MirSe 17 27.5.2020 v 10:03 MirSe
vylety Honda CRF1000L Africa Twin standokan70 7 16.5.2020 v 20:49 MirSe


TOPlist